Uncategorized

رواية قلبي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

 رواية قلبي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية قلبي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية قلبي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

المدير… ده عرف هنعمل ايه دلوقتي لو اتمسكنا شيخ عمار هيقتلنا كلنا تفجير ايه بس دلوقتي اللي هنفجره لازم نقتل قلب دي قبل ما اقول اي حاجة تانية ل رحيم و نقتل رحيم بعدها تفجير المدرسة هيكون بعد بكره بلغهم في سينا ان احنا هنوقف تدريب البنات على السلاح و مش هنبعت حد الجواز دلوقتي لازم الدنيا تهدى 
رحيم … يا ولاد الكلب 
رحيم راح بلغ باللي حصل في مكافحة الارهاب 
رحيم رجع البيت بعد ما خلص شغله بليل 
لقى قلب نايمة و قرب منها عشان يبوس جبينها لقاها سخنة شالها بسرعة و دخل تحت الدوش فتح الميا اول ما اتفتحت قلب لتشعبات في رقبة رحيم
قلب.. ررحيم 
رحيم قفل المياه و خرجها برا غيرلها هدومها و غير هدومه 
قلب… ماما يا ماما متمشيش يا ماما .. رحيم
رحيم… ايه يا قلب
قلب… متمشيش 
و حضنته و نامت في ثبات عميق 
في اليوم التالي 
صحيت قلب ملقتش رحيم و كانت منى راحت تشتري حاجات و عزايزي في الشركة 
سلمى… انتي يا بتاعة
قلب بتعب… انا
سلمى… ايوا انتي اعمليلي حاجة اكولها 
قلب… دادة سميحة تعملك
سلمى… انا قولت انتي تعملي اسمعي كلام الكبير 
قلب.. مش هعملك 
سلمى قربت منها و ضربتها بالقلم .. لما اقول كلمة تسمعيها فاهمة ولا اضربك
قلب بخوف… فاهمة فاهمة 
قلب راحت عملتلها اكل و بتصب الشاي المياه وقعت على ايدها راحة عملت ايدها تحت المياه على طول 
جت دادة سميحة
دادة سميحة.. قلب انتي بتعملي ايه اوعي كده ايدك مالها
قلب بدموع… اعمل عليها مياه سخنة
دادة سميحة.. هحطلك مرهم و شاش
جابت المرهم و الشاش و لفت ايدها و عملتلها حاجة تاكولها و طلعت الاكل ل سلمى رغم ان سلمى مكانتش جعانة
سميحة.. خلصتي اكل يا قلب
قلب… ايوه خلاص
سميحة.. طيب اطلعي اقعدي فوق 
قلب طلعت قعدت فوق و ماسكة ايدها رحيم اتصل 
قلب… الو 
رحيم… صباح النور انتي فطرتي
قلب… اه دادة سميحة عملتلي اكل
رحيم… ماشي مالك صوتك
قلب.. ماله صوتي
رحيم.. هو في حاجة حصلت
قلب… ايدي جه عليها مياه سخنة اوي و حرقتني 
رحيم بقلق.. طب هي كويسة دلوقتي 
قلب… دادة سميحة عملتها بالمرهم و الشاش بس بتوجعني شوية 
رحيم… هتخف و انا لما اجي هوديكي لدكتور 
قلب.. ماشي سلام بقى عشان الكرتون ابتدى
رحيم ضحك بخفة.. ماشي سلام 
قلب قعدت تتفرج على التلفزيون
بعد قليل اتت منى و بعدها اتى شخص فذهبت قلب لتفتح
زياد.. يلهوي مين القمر دي
قلب… انت مين 
زياد… زياد ابن خالة رحيم انتي مين يا قمر بقى 
مسكه من قفاه .. تبقى مراتي 
زياد… رحيم انت اتجوزت يلهوي الطار ولا العار يا ولدي
رحيم… في ايه يالا مالك كده.. و بعدين انتي اطلعي فوق البسي حاجة مقفولة 
قلب.. حاضر و مشيت
زياد… انا عايز افهم كل حاجة دلوقتي مليش في 
رحيم… طب ادخل 
دخل زياد و رحيم و راحو الجنينة و قص عليه رحيم ما حدث. 
زياد.. و مقولتش ليه
رحيم… قولت هتجوزها شهر شهرين عقبال ما لاقي اهلها طلعت يتيمة 
زياد… انت حبيتها
رحيم بتوتر… لا احبها ايه دي طفلة يا زياد كل مشاعرها طفولية هي متعلقة بيا مش اكتر عادي مش بحبها لا 
زياد… علفكرة هي ممكن تعمل عملية و تبقى في سنها الحقيقي 
شرد رحيم قليلًا و لم ينتبه التي كانت تسمعهم
رحيم… هطلع اشوف قلب اتأخرت 
ذهبت سريعًا للغرفة و اغلقت الباب و دخل بعديها بثواني
امسك يدها رحيم… ايدك عاملة ايه
قلب… براحة 
رحيم… كنتي بتعملي ايه بالمياه السخنة
قلب… شاي 
رحيم… ما داده سميحة موجودة 
قلب ببراءة.. سلمى قالتلي اعمل فطار ليها 
رحيم… هو انا مش قولت متسمعيش كلام سلمى
قلب… هي ضربتني و قالتلي لو معملتش اللي هي قال عليه هتضربني تاني 
رحيم بغضب و صوت عالي… سلمى و ذهب للاسف و ذهبت قلب ورائه
سلمى.. في ايه
رحيم.. قلب تعالي اضربيها زي ما ضربتك
سلمى… دي كدابة هي اللي ضربتني 
منى… براحة يا رحيم
رحيم بغضب وصوت عالي… بنتك ضربتها بالقلم و ايدها اتحرقت بسببها اضربيها زي ما ضربتك يلا يلاااا
قلب ضربتها بالقلم بس كان ولا حاجة طبعًا 
رحيم… سلمى لو جت جنب قلب تاني مش هيحصل كويس فاهمين 
منى شدت سلمى و طلعوا فوق 
منى.. هتقعدي في اوضتك هنا محبوسة مش هتطلعي منها
سلمى… انتي بتقولي ايه يا ماما كل ده عشان البتاعة دي
منى.. اسمها قلب و تبقى مرات رحيم 
سلمى… رحيم حبيبي اخدته مني
منى.. رحيم عمره ما حبك بسبب تصرفاتك دي هتبقي السبب في طلاقي 
منى خرجت و قفلت الباب
في الجنينة 
.. عملين ايه جيت ازوركم 
رحيم بغضب.. انت 
قلب بخوف…
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!