Uncategorized

رواية الحب الحلال الفصل السادس 6 بقلم ميرا

 رواية الحب الحلال الفصل السادس 6 بقلم ميرا
رواية الحب الحلال الفصل السادس 6 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل السادس 6 بقلم ميرا

في ذاك الوقت يقف المجهول علي احدي الطرق التي تتجه نحو المطار  فيرا سياره حمزه اتيه من بعسد فيركب سياره من النوع (التريلا ) محمله بأسياخ من الحديد 
ثم يقوم بإشغالها وينتظر حتي تذهب سياره حمزه ليقوم بالحاق بها 
في سياره حمزه تشعر عشق بالخجل منه اما حمزه فكان يشعر بالسعاده ان من سيتزوجها تعرف دينها اجل سيغير منها حتي يجعلها تهتم بالزي الاسلامي قطع تفكيره تلك السياره اللي تلحق بهم 
حمزه في نفسه _العربيه دي عماله تمشي ورانا من ساعه انا خرجنا من المطار 
يلاحظ حمزه انا السياره تلحق بهم وتزداد سرعتها 
في سياره المجهول يرن هاتفه 
وتكون فريده هي من تتصل 
المجهول _ايوا يا مدام فريده 
فريده _اي الاخبار 
المجهول _انا ماشي وراهم اهو وهخبطهم بالعربيه واكيده فيها موتهم 
فريده بابتسامه شر _الله ينور تخلص وتتصل عليا 
المجهول _حاضر يا مدام فربده 
ثم يغلق الهاتف ويزيد من سرعه السياره 
عندما يلاحظ حمزه سرعه السياره التي تلاحقه يزيد السرعه ويحاول ان يخفي القلق من وجهه حتي لا تخاف عشق 
عشق بخوف _حمزه ما تزودش السرعه عشان بخاف 
حمزه بقلق _اسف بس لازم اعمل كده 
في ذلك الوقت في بيت عائله الصياد يجلس الجميع منتظرين عشق 
سالم _هما اتأخرو كده ليه 
احمد مطمأن ابنه _اكيد حصل غلط في المطار واو الطياره اتأخرت ما تخافش انشاء الله خير 
فريده في نفسها بشر _لسه ما شوفتوش اللي هعمله فيكم ولسه خبر وفاه عشق وحمزه دي هتكون اول ضربه ليا ههههه
زين بمرح ليخفف من توتر الجو _في اي يا جماعه ده انا لو مسافر وراجع من السفر محدش هيستناني اصلا 
تنظر له نورسين بحاجب مرفوع وتقول في نفسها _هو مجنون ولا اي هو ده وقت هزاره البايخ 
في ذلك الوقت كانت هنالك ايضا من تفكر بشر وتفكر كيف ستتخلص من عشق فهي تكرها دون ان تراها 
في سياره حمزه يحاول ان يتخطي السياره ولكن يزيد المجهول من سرعه السياره ويقوم  بالسير بجانب سياره حمزه ثم يقوم بخبط سياره حمزه من من الجانب  فيدخل سيخ من الحديد  في بطن حمزه  وتخبط رأس عشق في بابا السياره فتفقد الوعي 
يقوم المجهول بالسواقه بشكل سريع ثم يقوم بالاتصال بفريده 
في ذلك الوقت في قصر الصياد يرن هاتف فريده فتنظر الي المتصل وتبتسم ومن ثم تنهض وتستأذن من الجميع 
 وتخرج الي الجنينه وتقوم بالرد علي المجهول 
 ‏فريده _اي الاخبار 
 ‏المجهول _كله تمام
 ‏فريده _اتأكدت انهم ماتو 
 ‏المجهول_ لاء يا مدام بس انا شوفت السيخ وهو بيخش في حمزه 
 ‏فريده _طب وعشق اي اللي حصلها 
 ‏المجهول _اكيد ماتت
 ‏فريده _اتأكد من خبر موتهم الاتنين والحساب هيوصلك
 ‏المجهول _تمام يا فريده هانم 
 ‏ثم تغلق الهاتف 
 ‏في ذلك الاثناء كانت هناء جوز من العيون تراقبها بحزن وخوف 
 ‏عند حمزه وعشق 
 ‏تأتي الاسعاف وتقوم بنقلهم الي المشفي 
 ‏ويدخل حمزه الي غرفه العمليات اما عشق الي غرفه الطوارئ 
 ‏تقوم الشرطه بالاتصال الي هاتف احمد الصياد فقد وجدو انه اخر من تحدث اليه حمزه واخبروه 
في فيلا الصياد 
يرن هاتف احمد فيري ان المتصل حمزه فيقول _حمزه بيرن
فريده بصدمه في نفسها_ ازاي
اما باقي العائله فقد كانو ينتظرون ان يرد الجد علي الهاتف 
يقوم احمد بالرد الهاتف 
احمد_الو يا حمزه انت فين
الظابط _حضرتك صاحب التليفون ده عمل حادثه هو والبنت اللي كانت معاه 
احمد بصدمه _حادثه اي واسم المستشفي اي 
في ذلك الوقت تنتبه العائله الي حديث الجد  وينتبههم القلق 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!