Uncategorized

رواية الحب الحلال الفصل السابع 7 بقلم ميرا

 رواية الحب الحلال الفصل السابع 7 بقلم ميرا
رواية الحب الحلال الفصل السابع 7 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل السابع 7 بقلم ميرا

احمد بصدمه _حادثه اي واسم المستشفي اي 
في ذلك الوقت تنتبه العائله الي حديث الجد 
سليم بخضه _في اي يا بابا
احمد _اسم المستشفي اي 
الظابط_*******
احمد _شكرا 
ثم يغلق الهاتف 
احمد للعائله بسرعه _بسرعه علي مستشفي ****حمزه عمل حادثه هو وعشق 
ليليان بدموع _عشق عامله اي يا سالم انا عايزه بنتي 
ثم يسود كل شئ امامها
سالم بخضه _ليليان حبيبتي قومي 
احمد _يلا بسرعه يا يبني ناخدها علي المستشفي 
ثم يذهبو جميعا الي المشفي 
في الاستقبال 
زين _في اتنين لسه جايين في حادثه الغرفه رقم كام 
موظفه الاستقبال _قصدك حمزه الصياد والبنت اللي معاه 
زين _ايوا 
موظفه الاستقبال_الاستاذ حمزه في غرفه العمليات عشان حالته خطيره والبنت اللي معاه في الطوارئ
يجري زين في اتجاه غرفه العمليات وهو يردد 
اللهم لا اسألك رد القضاء ولكن اسألك اللطف به 
امام غرفه العمليات 
تقف العائله هناك من هو سعيد وينتظر موت عشق وحمزه وهناك من حزين 
يخرج الدكتور فتجري اليه العائله 
سليم _ابني عامل اي يا دكتور 
الدكتور بعمليه _هو عايش بكليه واحده وللاسف الكليه
 اتأذت ومحتاجين متبرع خلال ٣ساعات يا مش هنعرف نعمله حاجه 
ثم يذهب الدكتور وتقف العائله في حزن ف من اين سيأتون بمتبرع ف منذ كان حمزه في العاشر من عمره تأذت كليته اثر حادثه معه فتأذت كليته الثانيه وعاش بواحده وها هي الثانيه متضرره
في غرفه عشق في المشفي 
كانت تقف ليليان وسالم بعد ان اتي بها الي المشفي وقامو بافاقتها 
وسألو علي حاله عشق فاخبرهم الطبيب بانه كانت مجدد خبطه في الرأس اددت الي اغماءها 
سالم _حمدالله علي السلامه يا عشقي
عشق بتعب _الله يسلمك يا بابا
عشق وهي توجه الحديث الي امها الباكيه _خلاص يا لي لي بقي انا كويسه اهو هو ده استقبالكم ليا في مصر ههه 
عشق متذكره  بخضه_صحيح يا بابا حمزه كويس  
سالم بحزن _لاء مش كويس محتاج متبرع بالكليه عشان هو كان عايش بواحده بس ودلوقتي بيشوفو متبرع 
عشق _بابا انا هعمل التحاليل لو كده هتبرع انا هو حصله كده بسببي 
سالم بخضه_لاء يا عشق مش هتبرعي انتي تعبانه يا بنتي 
عشق _ارجوك يا بابا 
سالم_انا قولت لاء يعني لاء انتي تعبانه 
ثم يوجه حديثه الي ليليان التي تحتضن عشق 
_يلا يا ليليان نشوف حمزه ونشوف لقو متبرع ولا لاء 
يخرج سالم وليليان ويتوجهون الي غرفه حمزه 
ويدخل الي عشق الطبيب لكي يطمأن علي صحتها 
في غرفه حمزه كانت والدته ملاك تبكي فلا يوجد متبرع الي الان 
سليم _خلاص يا حبيبتي هنلاقي متبرع صدقيني 
وكان يقف زين يبكي علي اخوه الكبير ونورسين تبكي علي حمزه فهو بمثابه اخوها الكبير 
يدخل الدكتور اليهم بسرعه وسعاده 
الدكتور _لقينا متبرع ولازم يدخل العمليات دلوقتي 
احمد بسعاده _بجد طب يلا بسرعه يا دكتور 
ثم تم نقل حمزه الي العمليات 
ولم يسأل احد من الذي تبرع فلا احد كان مهتم بذلك غير انه يوجد متبرع 
في غرفه العمليات كانت يوجد ذلك المتبرع انها عشق 
ﺑﺤﺒﻚ هفضلﺍﺣﺒﻚ ﺣﺘﻰ ﺍﻣﻮﺕ ﻭﺍﻧﺎ ﺃﻣﻮﺕ ﻳﻔﻀﻞ ﺣﺒﻚ ﻋﻠﻰ ﻗﺒﺮﻱ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﺭﻭﻉ ﻗﻠﺐ ﻫﻮ ﻗﻠﺒﻚ ﻭﺍﺟﻤﻞ ﻛﻼﻡ ﻛﻼﻣﻚ ﻭﺍﺣﻠﻰ ﺣﺎﺟﺔ ﻓﻰ ﺣﻴﺎﺗﻰ ﺣﺒﻚ
ﺳﺄﻗﻮﻝ ﻟﻚ ﺍﺣﺒﻚ
ﺣﻴﻦ ﺗﻨﺘﻬﻰ ﻛﻞ ﻟﻐﺎﺕ ﺍﻟﻌﺸﻖ ﺍﻟﻘﺪﻳﻤﺔ
ﻓﻼ ﻳﺒﻘﻰ ﺍﻟﻌﺸﺎﻕ ﺷﻰ ﻳﻘﻮﻟﻮﻧﻪ ﺍﻭ ﻳﻔﻌﻠﻮﻧﻪ
Flash Back
يدخل الدكتور الي عشق لكي يطمأن علي صحتها 
الدكتور بعمليه _عامله اي دلوقتي يا انسه عشق 
عشق _الحمد لله بخير
الدكتور _الحمد لله 
عشق _بعد اذنك يا دكتور لقيتو متبرع لحمزه 
الدكتور بخزن _لا لسه وكليته مش هتستحمل كتير
عشق بجديه_بعد اطنك يا دكتور عايزه اعمل التحاليل ولو متطابقه هتبرع انا 
الدكتور _بس انتي لسه تعبانه 
عشق _لاء انا كويسه اهم حاجه نعمل التحاليل 
الدكتور _هبعتلك ممرضه تجهزك عشان التحاليل اللازمه 
عشق _اوك يا دكتور اهم حاجه محدش يعرف مين المتبرع 
 وبالفعل تم عمل التحاليل اللازمه وكان هناك تطابق بينهم 
 ‏الدكتور _انسه عشق التحاليل متطابقه 
 ‏عشق بجديه _جهز غرفه العمليات 
 ‏الدكتور _لازم الاول حد من اهلك يعرف ويمضي علي الاوراق دي عشان لقدر الله لو حصلك حاجه لانه جسمك لسه ضعيف 
 ‏عشق _ لاء محدش هيعرف وانا اللي همضي الاوراق دي وبخلي المسؤليه من علي المستشفي 
 ‏الكتور _تمام يا انسه هبعت دكتور التخدير عشان هنبدأ العمليه 
 ‏وبالفعل وقعت عشق الاوراق وكتبت ورقه واعطتها للممرضه وطلبت منها ان تعطيها لابيها بعد دخولها الي غرفه العمليات ومباشره العمليه 
 ‏End Back
 ‏تم بدأ العمليه لنقل كليه عشق الي جسد حمزه ليبقي حزء منها بداخله جسده 
 ‏في الخارج تقف العائله للتوجه الممرضه التي اعطتها عشق الجواب الي سالم 
 ‏الممرضه _حضرتك المتبرع سبلك الجواب ده قبل ما سدخل العمليه 
 ‏سالم باندهاش _تمام ثم اخذ الجواب من الممرضه وقام بفتحه لتظهر ملامح الصدمه عليه ف تلاحظ العائله فيقول سالم بخضه وصدمه _عشق 
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!