Uncategorized

رواية مريض بحب نور الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

 رواية مريض بحب نور الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

الباب اتفتح 
تميم قام وقف مكانوه من الصدمه و…….
……خير شفت عفريت يتميم بيه 
تميم بصدمه… انتي
نورين… اها انا اسمي نورين الملازم نورين، اهلا تميم بيه 
تميم… ازاي مش هي تبقاا بتدي صفقه الاسلحه لي ابراهيم 
القائد… اعد بس يتميم وهي تبقي تحكيلك علي مهمته مع ابراهيم 
نورين… احممم انا عارفه كل حاجه عن المهمه فا…
القائد… تميم انا عارف انك قد المهمه دي فا نورين هتفهمك كل حاجه وانا هبقاا علي اتصال معاكم 
تميم… تمام يفندم 
نورين… تمام يفندم 
القائد… مشي 
تميم… احمم اتفضلي ينورين عايز افهم كل حاجه 
نورين.. ابراهيم قتل بابا لان بابا كان لواء فا عرف عن نشاط بتاعوه كان يوم بابا وماما مسافرين و عملوا حادثه ابراهيم ده زكي فا مسبش اثر وراه  يدل انوا بفعل فاعل بس انا سمعت تسجيل لبابا كان بيحكي عن ابراهيم وانوا هددوه انوا هيقتلني لو الحكومه عرفت حاجه بابا سكت علشاني ، انا اكتشفت كل حاجه وبعدني دخلت شرطه علشان اجيب حقهم وكنت ضابطه مجهوله محدش يعرفني لحد ما حكيت لقائد وعملنا خطه اني اكون جرلل مافيا ودخلت الامبراطوريه بتعتهم واتمسكوا بسهوله 
تميم… اها تمام وفي نفسه في شبه بينها هي و نور كبير اووي 
نورين… والمهمه الجديد هنراقب تجار مخدرات هشتغل خدامه في فيلا اكبر تاجر مخدرات و انت هتكون القائد ليا واوامري هخدها منك 
تميم… ماشي  انا هشوف الخطه وهتدخلي ازاي الفيلا بتاعتهم  وهشرحالك
بنت…. يعسكري يحضره الضابط الحقنااااا نور بتموت 
نورين… انا همشي بقاا سلام ومشيت
البنت بصوت جمهوري…. بنقول الحقوناااا نور بتموووووت 
تميم…جري علي الزنزانه وفتحها وقرب من نور اللي بطنها بتتقطع 
نور… م مش ق قادره ب بمو وت 
تميم…  اسعاااااااااف بسرعه 
الاسعاف جت وخدت نور علي مستشفي السجن ” 
تميم…كان وراه عربيه الاسعاف بعربيتوه  
وبعد شويه وصلواا المستشفي….
الممرضات جم وخدو نور،الدكتور دخلها وبعد شويه خرج….
تميم… ها يدكتور مالها 
الدكتور… حالت تسمم حد حطلها سم في اكل او اي حاجه يعني محاوله تسمم،بس الحمد لله لحقنها 
تميم بصدمه… ايه!!ازاي!!طب ماشي يدكتور 
الدكتور…. عن اذنك يفندم ومشي 
تميم في نفسه….اكيد في حاجه ازاي ده يحصل اكيد حاجه حصلت وفي واحده وراه اللي حصلها قاطع تفكيره صوت رن فونه باسم تالين….
تميم… ايوه يتالين 
تالين….اي يتميم مالك 
تميم… مفيش حاجه مشاكل في الشغل ومش فضيلك 
تالين… تميم انا زهقت كل شويه مشاكل شغل،مخنوق،يعني انا اللي دريم بارك مثلاً
تميم بزعيق وعصبيه….تالين لو مش عجبك احنا فيها ننهي كل حاجه 
تالين… بقاا كداا 
تميم… ايواا يتالين  سلام 
وقفلوا….  
تميم…. ابتسم والله منا رجلك تاني بنت مقرفه وملزقه كداا، الله يسمحك يماما انتي السبب في الخطوبه ديه 
__________________
________*
عطيات… يابراهيم باشا زي مبقولك البت نقلوه المستشفي اقرأ عليه الفاتحه 
ابراهيم… جدعه يعطيات اخرجي بس من السجن وبقاا المبلغ اللي اتفقنا عليه هيوصلك 
عطيات… قفلت وخبت الفون 
ابراهيم…. هههههه مش انا ينورين اللي يضحك علياا هههههههه والتقيله جايه قتلتلك امك وابوكي والتقيله ان نور تبقاا اختك وهقتلها واعرفك الحقيقه واموتك انتي كمان،وانتي ينورين تبقاا ملازمه وبتضحكي عليا والله لدفعك التمن غالي وضحك بصوت عالي 
__________________________
_______________*
في المستشفي عند نور “
تميم للدكتور…..هو ينفع ادخلها 
الدكتور… اها ادخلها 
تميم…دخلها وجاب كرسي وقعد وبصلها….
وقال…. انا مش عارف اي حكايتك معايا خايف اكون حبي… لا انتي مجرد مسجونه عندي، بس انا ليه  شايف غير كدااا لا ببقاا فرحان وانا شايفك ليه حسيت ان روحي بتطلع وقت ما شفتك بتتألمي 
قلبوه…اعترف انك حبتها كل ده بيدل علي كداا 
تميم بصلها بإبتسامه…. نور انا بعترف اني بحبك 
في الوقت ده نور بدأت تفتح عينيها ببطأ 
نور… تميم 
تميم… استغرب انها قالت اسموه بس فرح  في نفس الوقت…
تميم… انتي في المستشفي 
نور… دعكت عنيها باديها وقامت قعدت وبصت لقت تميم وقالت… تميم اي جابك هنا وفي نفسها يالهوووووي ده انا لسه قايله اسمه دلوقتي اتفضحتي ينور 
تميم… روحتي فين يقمر انتا 
نور بتعب ..  ولا احترم نفسك، ها متسقشفيها  يحضره الزفت شكلك مهزق ومحتاج تتهزق اصلا!!
تميم بضحك…  شكل حلو ويبان عليكي غير كداا، بس عندك حته لسان عايز قصوه لما تبقي في بيتي!! هقصولك يجميل!!
نور….  يوووو بقااا ونزلت راسها لتحت وهي مبتسمه
تميم… العب 
نور…  بصتلوه وضحكت بصوت عالي 
تميم..  العب علي ضحكه الرقصين دي 
وبعد شويه تميم خرج والدكتور قال انها تفضل اسبوع لان حالتها متسمحش بالخروج دلوقتي….  
_______________________
___________*
في القسم…
تميم… اول ما وصل راح علي الزنزانه ودخل 
تميم… مين اللي عمل كداا في نور
الكل… بصلوه باستغراب وفيهم عطيات 
تميم…  مش هكرر كلامي تاني وبزعيق مين عمل كداا في نور 
عطيات…  قربت من تميم، هو انت اي حمايتك مع نور يباشا لا وكمان كل شويه تجيبها المكتب عندك تكونش… وقبل متكمل كلمها كان قلم نازل علي وشها من تميم وقال عالله اسمع تتكلمي عليها كلمه وحشه وكل الموجودين مين عمل كداا في نور 
مسجونه…  واقفه باين عليها التوتر وبتقرب من تميم تميم…  تمام متتكلموش وجي يخرج 
المسجونه..   دي يباشا “شاروت علي عطيات “وكمان معاه تليفون بتكلم بي واحد اسمه ابراهيم
المسجونه..   شفتها وهي بتحطلها حاجه في الاكل وهددتني لما روحت سألتها هي بتحط اي بس هي نور كويسه 
عطيات… يباشا والله م….وقاطعها 
تميم.. نور اتسمت بس لحقنها  الحمد لله وبص لعطيات  وعينوه حمره 
تميم وهو خارج… هات المسجونه عطيات يعسكري علي المكتب وارجع فتش الزنزانه هات الفون اللي هتلقيه 
العسكري خد عطيات وودها المكتب وراه تميم….
تميم…  اخرج انت يعسكري 
تميم..   ابراهيم مين بقاا يعطيات اتكلمي 
عطيات…  محصلش يباشا دي بت كدابه عملت العمله وبتلبسها فيها 
تميم بزعيق …لو متكلمتيش بالزوق هخليكي تتكلمي بالعافيه 
عطيات بخوف…  هتكلم يباشا والله 
تلفون من المستشفى لتميم لانوه ساب لهم رقموه،ورد…
تميم…  ايه وبصدمه نوووووووور!! 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك رد