Uncategorized

رواية مهمت حور الفصل الثالث 3 بقلم لارا أسامة

 رواية مهمت حور الفصل الثالث 3 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل الثالث 3 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل الثالث 3 بقلم لارا أسامة

…حلاا:مااامااا
 *في الشركة*
مراد:تماام كده في حاجة تانية
معتز:ايوه يا فندم الورقه دي وبس
مراد مبستم:طيب يا سيدي خلاص  كده في حاجه تانيه
معتز:لا يا فندم عن إزن حضرتك وخرج وبعد القليل من الوقت
ترن ترن
مراد:ألوو
مجهوله:الو يا بااباا الحقني
مراد بقلق :في ايه
مجهوله.:…..
مراد:طب أهدى أهدى اناا جاي حالاََ وأغلق الخط ونزل من الشركه
 *في الكافيه*
مراد:ممكن أفهم في ايه
حور بتهنيده:هحكيلك بس اقعدي واطلب حاجه (كنتم متوقعين طبعاََ هتكون حلاا صح بس انا غير الكل انا محدش يتوقعني????????)
مراد:جايباني بسرعه وفي الاخر تقوليلي اقعد واطلب حاجه انتي مجنونه يا بت
حور:اقعد بس وبراحه علي أعصابك ليحيلك السكر يا ولدي
مراد بخنقه:اديني اقعت أهووو ينفع تقوليلي بقيي في ايه
حور:طيب اطلب حاجه الاول
مراد بجديه:إنجزي
حور خافت:حاضر خلاص هكلم أهوو
مراد:أكلمي يا بنتي أشجيني
حور:اللوا عامر أختارني في مهمه
مراد:طيب ايه المشكله مش فاهم وبعدين هي اول مره يعني
حور:لا مش اول مره بس المشكله هي إن اللوا عامر أختارني اناا وخالد في نفس المهمه
مراد:طيب فين المشكله 
حور:هو ايه فين المشكله
مراد بقلت صبر:إنجزي قولي ياا بت المشكله
حور:بقولك انااا وخالد في مهمه واحده
مراد بأستوعاب:اههه فهمتك
حور بتهنيده:أخيراََ
مراد:ايه اخيراََ دي هو انا غبي يا بت(لا مين قال كده ????????)
حور بضحك:لا  خلاص ثم أكملت بجد قولي بقيي إزاي اناا وخالد نبقي مع بعض في نفس المهمه تيجي إزاي
مراد:اناا عارف إن انتي وخالد مش بتطيقو بعض بس هتعملي ايه لازم تستحملو بعض عقبال ما المهمه دي تخلص
حور:لا اناا اكيد مش هفضل مستحملا لحد ما المهمه دي تخلص
مراد:أمال هتعملي
حور ابتسمت بخبث (انااا مش مرتاحه ????????)
حور:لا يا ولدي يا حلو انت اللي هتعمل (مش قلت اناا مش مرتاحه????????)
مراد بعدم فهم قصد حور:هعمل ايه؟؟ (هتلعب باليه ????????)
حور بتاخد نفسهاا:هقولك
مراد:قولي
حور:بص…… قاطعهاا صوت رنين هاتفهاا
حور:ألوو عايزه ايه ياا قاطعهاا صوت بكاء
حور بقلق:مالك في ايه
حلا بعياط:ألحقيني
حور بخوف:في ايه
حلا بعياط:مااامااا
حور بخوف شديد:ماما مالهاا
مراد بقلق:في ايه
حور تعمل حركه لمراد معناهاا استني
حلا بعياط شديد:ماما في المستشفى
حور بخوف:ليه حصلهاا ايه
حلا بعياط:معرفش
حور بتحاول تهدأ عشان اختهاا:طيب طيب هي انتم في مستشفى ايه
حلا:………..
حور بهدوء عسك تماماََ الخوف الشديد على امهاا:طيب اهدي خالص اناا جايه حالاََ واغلقت الخط
مراد بقلق:في ايه؟؟؟
حور:ماما في المستشفى
مراد بخوف:ليه
حور:معرفش
مراد:يلاا نروحلهاا بسرعه وذهبو إلى المستشفى
في ڨيلت فهد
فهد بصوت عالي:يلاا بقاا هنتأخر
إياد:…….
فهد بصوت أعلى من قبل:يلاا بقااا
إياد:حاضر حاضر جيت اهو
فهد ببرود:طيب يلاا عشان منتأخرش
في مكان يشبه مهجور تقف سياره ينزل منهاا إياد وفهد وهمااا في قمه جمالهم وتكبرهم
مجهول:فارس باشا منتظر حضراتكم جوه ودخلو البيت المهجور
فارس:منورين
إياد:شكراََ(شكراََ ايه يا إياد قولو بنورك ????????)
فهد ببرود:فين الفلوس
فارس:موجوده بس اشربو حاجه الأول
فهد ببرود:إحناا مش جايين نشرب (يا عم اناا عايزه ????????)
فارس:تمام يا عم اتفضل أهوو شنطه الفلوس
إياد فتحهاا وأتأكد منهاا ونظره الي فهد وقال:مظبوطه
فهد ببرود:تماام أتفضل شنطه الألماس الي طلبتهاا (ودي بقي الصدمة التالته بس متخافوش لسه في صدمات تانيه ????????)
فارس فتح الشنطة الألماس وقال:مظبوط
فهد ببرود:من أمتي وفهد حاجته مش بتبقي أصليه وخرج هو وإياد وركبو العربيه وانتلقو
فارس ابتسم وقال:ماشي
 *في المستشفى*
حور:لو سمحتي في حاله لسه جايه أسمهااا قاطعهاا صووت بكاء حلا وجريت هي ومراد عليهاا
حور:حلاااا
حلا بأنهيار حضنتهاا:حورر ماما ا… ن.. ا… اناا خايفة
حور:أهدى أهدى ماما هتكون بخير
مني بقلق:ايه الحصل يا مراد
مراد:معرفش حلا كلمتناا وجينا على طول
استووب 
(مني تبقي اخت مروه الكبيره وأم خالد ) 
حلا بعياط :اناا لما روحت فضلت ادور عليهاا وملقتهااش
روحت المطبخ وشوفتهااا
 *Flash Back*
حلا بصرااخ:ماااامااا
وجريت عليهاا
حلا بصراخ وعيااط:ماما فوقي عشان خاطري ماما قومي ونبي أعمل إيه دلوقتي اعمل ايه طلعت تليفونهاا ورنت على ياسر 
حلا بصوت عياط:الحقني يا ياسر 
ياسر بقلق:مالك في ايه
حلا بعياط:ماما مغمي عليهاا ومش عارفه اعمل ايه
ياسر:طيب أهدي اناا جاي وهطلب عربيه الإسعاف
حلا بعيااط:اوعي تتأخر
ياسر:متخافيش انا جاي حالاََ
وأغلق الخط
 *Back*
حلا:ياسر جه وعربيه الإسعاف وبعد ما وصلت رنيت عليكم
خرج الدكتور من اوضه مروه
حلا بعياط:ماما مالها يا دكتور
الدكتور:أهدو شويه هي كويسه بس ضغظ دمهاا ارتفع بس
مني:يعني هي كويسه
الدكتور:اه
حور:طيب ينفع نخش نشوفها
الدكتور:اه بس هي محتاجه الراحه التامه
مراد:مفهوم يا دكتور
ودخلو الأوضه
حلا جريت عليها وحضنتها:ماما انتي كويسه صح
مروه:اه يا حبيبتي
حور: حمدلله على السلامه
مروه:الله يسلمك يا حبيبتي ❤️ 
مني بمرح:وسعو كده لما اشوف اختي
ضحكو كلهم
مني بحب:حمدلله على السلامة يا حبيبتي
مروه:الله يسلمك ☺️
قاطعهم صوت خبط الباب
ياسر:ينفع أدخل
مروه:أكيد يا حبيبي
مجهول :وناا كمان
حور بجديه:لا اوعي تدخل
يتبع…….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!