Uncategorized

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

 رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الخامس 5 بقلم أسماء ابراهيم

رواية صغيرة سلبت عقلي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

ليل بتجري وهي بتضحك ومش سمعه احمد..حاسبي ياليل…حاسبييييييي ليل…احمد قرب منها كانت وقعت علي الارض دماغها نزفت كتيير..ليل كانت في عالم تاني..بتفتكر حاجات حصلت معاها وحد بينادي عليها..احمد شالها واخدها المستشفى..واتصل علي جده و مامته..
في المستشفى وبعد وقت طويل خرج الدكتور..احمد جري عليه..طمني يا دكتور ليل اخبارها اي..
الدكتور..هي نزفت كتييير بس قدرنا نلحقها في الوقت المناسب..هي في اوضه عاديه.. شويه و تفوق..ربنا يطمنكم عليها.. 
احمد.. شكرا يا دكتور.. 
********
احمد دخل عند ليل قرب منها و مسك ايدها…عارفه انك وحشتيني اووي في الوقت الصغير ده.. ياريت كنت انا و انتي لا.. قلبي وجعني عليكي اووي كده يا ليل تخوفيني عليكي.. في وقت صغير اوووي قدرتي تخدي قلبي وعقلي.. تقريباً انا وقعت في حبك اكتر من اي وقت فات.. قدرتي تغيري احمد الا طول عمره مش بيعجبه حاجه.. جيتي انتي وغيرتي كل ده.. رغم ان عقلك صغير.. بس حبيتك.. حبيتك اوووي يا ليل.. مش هستحمل تبعدي عني اكتر من كده.. يلا يا ليل عشان فرحتنا تكمل.. 
ليل بدأت تفوق..اااه رأسي…اي ده انت مين..
احمد بفرحه..اي ده ليل انتي فوقتي انتي كويسه مش كده..
ليل زقته..ابعد عني انت مين وعايز اي مني..صرخت يا باباااا يا باباااا..
دخل سليم و جميله دخلوا بسرعه..
سليم..اهدي يا بنتي مالك في اي..
ليل..حرامي يا جدي حرامي..
سليم..لا يا بنتي مش حرامي دا يبقا احمد ابن عمتك جميله..
ليل..خلي يخرج من هناا يا جدي..
سليم..اخرج يا احمد من هناا..
احمد..بس يا جدي..
سليم..اسمع الكلام يا احمد و اخرج وبعدين نتكلم..
احمد..ماشي يا جدي ماشي..احمد خرج وهو زعلان جداً من الا حصل..
ليل..فين بابا و ماما يا جدي..
سليم..انتي مش فاكره حاجه خالص..
ليل..فاكره يا جدي ان احنا رايحين عندك بس عملنا حادثه بس هما كويسين صح قولي يا جدي رد عليا انت ساكت ليه..
سليم..ليل يا حبيبتي لازم تهدي احنا انهارده 2021..
ليل..يعني اي يا جدي عده سنتين من حياتي و انا معرفش حاجه جدي فين اهلي..اوعااا تقولي انهم..لاااا يا جدي لاااا..
سليم حضنها..اهدي يا حبيبتي ربنا يصبرك يا حبيبتي وبعدين منا معاكي اهو يا بنتي..اهدي يا حبيبتي..
قربت عليها جميله..حمدلله علي السلامه يا بنتي..
ليل..عمتوا وحشتيني اووي شوفتي الا حصل يا عمتوا بقيت يتيمه يا عمتو بقيت يتيمه..
جميله بحنيه..اهدي يا قلب عمتك..اهدي يا حبيبتي..المهم انتي رجعت بخير..
ليل..انا عايزه امشي من هنا..عايزه اروح عند باباوماما..لو سمحت يا جدي..
سليم..حاضر يا حبيبتي..جهزي نفسك يلا..
*********
احمد..يعني اي يا جدي ليل مش فاكرني خالص طب..طب هنعمل اي..
سليم..سيب كل حاجه لوقتها..بس دلوقتي ليل هتروح المقابر لاهلها..
احمد..يا جدي مينفعش دي لسه تعبانه..
سليم..انزل جاهز العربيه عشان هنتحرك..
أحمد بعصبيه..اما نشوف اخرتها اي يا جدي..
*********
ليل وهي عند المقابر..ليه مشيتو لييه..بقيت لوحدي من غيركم رحتوا بعيد عني ملحقتش اودعكم معرفتش احزن عليكم..بس انا عارفه انكم في مكان احسن..لينا مكان في الجنه نتقابل فيه..هرجعلكم تاني..عشان وحشتوني لينا كلام كتيير اووي مع بعض..قامت وقفت و سندها جدها..احمد شايفها من بعيد كان نفسه يقرب منها يخدها في حضنها هو حاسس بيها حاسس بوجعها..كان نفسه يقولها انا جنبك ومعاكي..مش هسببك..بس للاسف هي مش فاكرها..
**********
رجعت البيت وهي الحزن مالي وشها..الطفلة الا كانت بتضحك و بتلعب بقيت مطفيه..الإبتسامة اختفت من حياتها اكتفت انها تفضل في اوضتها لوحدها تفتكر الماضي المؤلم..
سليم..يا بنتي حرام عليكي كده نفسك..انتي من ساعت ما خرجتي و رجعتلك الذاكره وانتي حابسه نفسك كده..اخرجي يا بنتي عيشي حياتك..انزلي حتي في الجنينه لو مش عايزه تخرجي..
ليل..حاضر يا جدي..
سليم..حيث كده بقا يلا انزلي اتغدي معانا..
ليل اكتفت انها تهز رأسها بمعني اه..
نزلت تحت كان في عيون بتشوقها و بتملي عيونها منها..
جميله..اوووي كده البيت نور..
ليل ببتسامه..تسلمي يا عمتو..
احمد..حمدلله علي سلامتك يا ليل..
ليل بخجل..الله يسلمك يااا انت اسمك اي..
احمد..اسمي احمد..و ابقا ابن عمتك هااا مش حرامي زاي ما قولتي..
ليل..احمم انا اسفه جداً بس اناا خوفت لاني اول مره اشوفك..
احمد..يا ستي و لا يهمك.. المهم تفكري في مستقبلك.. 
ليل.. معاك حق.. عن اذنكم انا هطلع الجنينه.. 
ليل خرجت وبعدها خرج احمد وراها.. 
جميله.. تفتكر هيرجعوا لبعض..
سليم..متقلقيش كله هيبقا تمام..و انا وعدت احمد ان ليل هترجعله..
جميله..يارب يا بابا ياارب عشان احمد تعب اووي الفتره اللي فاتت..
*********
احمد..تسمحيلي اقعد معاكي..
ليل..اه طبعاً..
احمد..ليه الحزن دا كله يا ليل رغم ان في ناس حواليكي كتيير بيحبوكي..
ليل ببتسامه..زايك مثلاً..
احمد..اااي..
ليل..مقولتش ليه ان احنا اتجوزنا..
احمد بصدمه..انتي عرفتي من مين..
ليل..جدي حكالي كل حاجه من اول ما انت جيت هناا..بس انا حقيقي مش فاكره حاجه..
احمد..طب ما تدينى فرصه..
ليل..هتفضل تحبني زاي الاول..
احمد..واكتر كمان..مش هحبك بس لاا هتكوني بنتي..او طفلتي المدلله..
ليل بحب..بحبك..
احمد..قولتي اي..
ليل..مش هقولها تاني..
احمد..عشان خاطري عايز اسمعها..
ليل..تقبل تكمل حياتك معايا ونبدأ من جديد…
احمد قام وقف ومسك ايدها ولف بيها..بحبك يا ليل بحبااااااك..
كنتي طفلتي و اصبحتي ملكتي ❤
تمت..اتمنا تعجبكم..

‫2 تعليقات

اترك رد