Uncategorized

رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

 رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة محمد

نغم : احنا لزم نخلي وايد علاقته بينا تقوه اكتر من كده 
سلمي : انا عندي فكره بس ممكن متوفقوش عليها 
نغم بتسرعه : قولي 
سلمي : نجوز واحده من البنات لي وليد و ساعتها لو حصل حاجه ان كريمه تقوله الحقيقه او تكذب عليه  وليد مش هيعرف يمشي لانه متجوز و ممكن نكلب منهم يجبوا طفل و ساعتها وليد هيكون متبث 
نغم : تمام بس هنخليهم يتجوزه ازاي ؟!
نور : ايه اللي بتقولوا ده ازاي نعمل كده !!!!
نغم بخوف : مش هسيب كريمه تقرب من وليد و تاخده مني 
نور : بس كده انتي مش بتحفظي علي وليد
انتي كده بتخلي وليد يعمل حاجه هو مش عايزها قدري انه بيحب واحده تاني  او البيت بتحب واحد تاني اي اللي هيحصل 
احمد : انا رائي من رائ نور انتو كده
مش بتحفظوا علي وليد 
نغم بياس: طب احفظ علي ازاي
نور بحزن : نقوله الحقيقه كريمه بقه لقته ملقتهوش يبقه عملنا اللي علينا 
نغم بخوف: بس كده ممكن يسبنا 
نور : احسن من كريمه هي اللي تقوله و يسبنا لي الابد 
نغم عندك حق 
__”””
عند وليد نزل ظن العربيه
وليد بيكلم ست كبيره 
وليد : اسف والله مكنش قصدي حصلك حاجه 
الست : انا اللي غلطنا يابني وقفت مكان العربيات و متخفش محصلش حاجه 
وليد نزل عند رجلها 
وليد : متاكده تعالي اوديكي لي الدكتور
الست : لا يابني انا كويسه
كريمه من واره وليد : خليه يوديكي لي دكتور يا حجه يطمن عليكي احسن 
وليد استغرب و صوت كريمه خله قلبه دق و ان الصوت مش غريب عليه 
الست : يا بنتي العربيه وقفت قبل ما يحصلي حاجه متخفيش تشكر يابني 
وليد قام وقف تيجي اوصلك طيب 
الست : لا يابني انا بيتي هنا اصلا عن ازنك 
وليد :  اتفضل 
وليد لف ظهر لقه كريمه في وشه 
كريمه فضلت بصله بستغراب مين ده اللي نسخه من علاء بشكل و الخلاق و الطول و العرض و نفس استيل اللبس 
اما وليد فضل بصلها كريمه متغيرتش كتير علامات الكبر في السن ظهرت عليها بس برضوه مش عرفها
ازاي يعرف كريمه اللي كبرت في السن و ه‍دومها القديمها اللي عليها دراب بكوم من كريمه اللي كانت بتلبس علي الموضه و اغلي ميكاب 
وليد : انا بيتهيالي اني شوفتك قبل كده 
كريمه فضلت بصاله شويه : و انا كمان احمم اقصد اسمك اي يابني ممكن اكون عرفه اهلك 
وليد : بتهيالي ممكن اصلي كنت ساكن قريب من هنا قب ما اعزل 
وليد تلفونه رن : طب تنا اتاخرت علي معادي لو حضرتك ريحه مشوار قريب تعالي اوصلك 
كريمه : مش عايزه اتعبك معايا 
وليد : ولا تعب ولا حاجه انتي ريحه فين
كريمه : ريحه * لي مستشفي اسمها * بتاعت الجراحه نغم شريف 
وليد بفرحه : تعالي انا كده كده مشواري قريب من هناك 
كريمه ركبت العربيه معه و طول الطريق بتبص لي وليد
وليد : احنا كده وصلنا اطلعي علي تاني دور الممر اللي علي ايدك الشمال و اسالي عل ما اقصد الدكتوره نغم و هيقلولك اوضتها فين و انا هتصرف 
كريمه بستغراب : تصرف !!!!!
وليد : اقصد بصي مش مهم عن ازنك 
كريمه نزلت و راحت جنب شباك وليد 
كريمه :برضو مقولتليش اسمك اي ؟؟
وليد ببتسامه و عفويه  : اسمي وليد علاء ابن ابن عمي الدكتوره نغم و الدكتوره نغم هي اللي مربياني بعد ما اهلي ما سفروا بصي الدكتوره نغم زي مامتي و اكتر كمان انا هوصيها عليكي لو عايزه اي حاجه قولها انك تباعي هي بتحبني و عمرها ما هترفض حد تباعي انا زي ابنها و يمكن اكتر كمان
تلفونه رن تاني : انا اسف لزم امشي 
كريمه هزت راسها بصدمه 
وليد مش بي العربيه و كريمه فضلت بصه عليي لحد ما طيف العربيه اختفه و دموعها نزلت 
كريمه بدموع : نغم بقت امك طب وانا انا فين ليييييي ليييييئ انا اييييييه حرام كده حرام حررررررام عليكي يا نغم خدي كل حاجه مني خدي قلب علاء و حب وليد  لييييييي حرررررررام منك اللله منك االلللللللله مش هسيبك مش هسيبك غير لما ارجع حقي و و ابني منك و لو مقتلتكيش زمان بالرصاص هقتلك دلوقتي بي بعدك عن وليد و تشويه صورتك قدامه
عند حور كانت قعده في الكفي مع صحبها و مستنيه المحاضره التاني لقت روح جيلها و راسها في الارض 
حور سابت صحابها وراحت لي روح بخوف بقلق : مالك في حاجه حصلتلك حد جه جنبك 
روح بصوت واطي : لا بس اتاخرت علي اول محاضره و الدكتور قالي اطلع بره و انتي عرفه انا معرفش حد هناك فضلت قعده بس زهقت فقولت اجي اشوفك لو قعده اجي اقعد معاكي 
حور برتياح : طب عرفتي منين اني هنا قدري ان كان عندي محاضره 
روح بكسوف : حفظه جدولك و عرف انك معندكيش حاجه دلوقتي و المحاضره الجي بعد ساعه الا ربع ينفع اقعد معاكي ولا اروح 
حور بضحك : طبعا تعالي مش عرفه ازاي دخلتي حقوق و انتي مش عرفه تصحبي اصلا ولا تكوني صدقات 
روح بضيق : خلاص همش انا عن ازنك 
حور مسكت اديها : انا مش قصدي اضيقك انا حقيق مستغراباكي تعالي دلوقتي اعرفك علي صحابي
روح راحت مع حور لي الظربيزه اللي كانت قعده عليها 
حور : بنات اعرفكم روح اختي التوم روح دي ملك و هند و جني 
ملك : تشرفت بمعرفتك حور علي طول بتحكي عنك اني و وليد 
هند :  هاي  اول مره اشوفك حتي في العيد ميلاد ملحقتش اشوفك بس حقيقي شبه حور بي المللي بس حور ملونه و اني لا 
جني : تشرفت بمعرفتك انتي بقه كلية اي ؟؟؟
روح معرفتش تكلم و بصت لي حور علشان ترد بس حور شجعتها انها ترد 
روح بصوت واطي تشرفت انا كمان بيكم احم و مكنتش اعرف ان حور بتحكي عليا كتير كده و انا مقعدش في العيد ميلاد كتير كنت في اوضي مش بحب التزاحم و في كلية حقوق 
هند : لا مش اختلاف الاوان بس لا و كمان الشخصيات يا بنتي اختك بعد خمس دقائق من تعرفنا كانت بتقولي مش هتعزميني علي الغده 
روح ضحكت 
جني : ايوه كده اضحكي يا ستي الدنيا مش مستهله 
ملك : انا اخويا معاكي في الكليه و كمان بنت عمي اكيد يعرفوكي و تعرفيهم هما مش سيبين حد في حاله و 
حور : ملك روح مش الناس اللي مش بتتعرف علي الناس بسرعه و مش بتحب الاختلاط فكيد مش هيعرفوها 
هند : ازاي ده انتي دخله كليه معتمده علي الاختلاط بي الناس المفروض تبقي اجتماعيه علي فكره 
روح : مش بحب فكرت الاختلاط او التزاحم و لو بحب فانا مش بعرف اختلط بناس
ملك : خلاص يا ستي انا هعرفك علي اختي هي اكبر بسنه بس سقطت سنهو اكيد معاكي في الدفعه و ابني عمي اكيد معاكي في الدفعه برضوه
روح : بس 
ملك قطعتها  : ولا بس ولا هوس اسكتي بقه خلينا نشوف ناكل اي
هند بهمس لي روح : اه انتي توام حور من البطن بس ملك توام حور في البطن الاتنين ممكن يكلوا اللي في الكفي كله و يفطلوا جعانين  
روح ضحكت 
حور بغيره : ايوه ضحكيها في الاخر هي اختي انا
كريمه طلعت المستشفى و دخلت لي الممرضه اللي بتساعد نغم 
بس وليد كان سبقها و اتصل بي الممرضه
وليد : ازيك يا عائشه
الممرضه عائشه: الحمدلله يا استاذ وليد في حاجه 
وليد : هي ماما جت اصلي اتصلت عليها و هي مرادتش 
عائشه : لا و اتصلت و قالت انها هتاخد اجازه انهارده 
وليد : ممممم طب بصي في ست كبيره في السن شويه هي هتطلعلك دلوقتي و لبسه بلوز و شيب قديمه كده خلي بالك منها و شوفي هي عايزه اي و كل ده علي حساب دكتوره نغم تمام و انا هتفهم معها و لو عايزه حاجه ساعديها هي تباعي 
عائشه : تمام يا استاذ وليد هي هي وصلت اصلا هقفل مع حضرتك دلوقتي
وليد : تمام سلام 
كريمه : كنت عايزه الدكتورة نغم 
عائشه : هي مجتش انهارده ممكن تقوليلي انتي عايزه اي و انا هساعدك 
كريمه : عايزه رقمها 
عائشه : بخصوص اي معليش 
كريمه بكذب  : ااااا بصي هي حاله انسانيه و مش هبنفع اقولك و هي قالتلي قبل كده لو عايزه حاجه اكلمها بس رقمها ضع مني 
عائشه: تمام اتفضلي  01******** اقولها مين لما تيجي 
كريمه : قولها ام وليد و هي هتعرفني 
_________
ادهم قعد علي الركنه و مخنوق و قاعد يغني 
سلمي : والله صوتك وحش
ادهم : ربنا يخليكي
نغم ؛ متكسفهوش يا سلمي خلي علي رحته 
ادهم : تعرفي يا حماتي 
نغم : نعم!!!!!! 
ادهم كمل : انا بحبك اوووووووووووي
وليد دخل من الباب :  بتحب امي و قدامي يعني علي الجمال 
ادهم : لا و هبوسها كمان عندك منع 
وليد : و انا هبوس امك
نغم : هههههههههه يلا يا هبل من لي 
حور : انا طلعه اوضي 
وليد : حور عايزك
حور : مش فاضيه عن ازنكم 
وليد راح مسك اديها وسحبها لي الحديقه البيت 
وليد : ينفع اعرف بتعمليني كده لي ؟
حور بتبص بعيد عن وليد : انا معملتش حاجه 
وليد مسك وشها : حور انا عملت حاجه زعلتك ؟؟
حور بدموع : اه لما زعقتلاي علشان اميره
وليد : طب حقكك عليا انا اسف 
حور حضنته : انا كنت زعلانه منك و مكنتش هكلمك تاني 
وليد : و انا اسف 
في في البلكونه اميره وفقه بتبص عليهم و روح جت من وراها 
اميره : ممتخلفين اقسم بالله في اي لو اعترفه لي بعد 
روح بتبص عليهم  : الحكايه دي عايزه شجعه 
بس عجبني اللي عملتي انهارده 
اميره ضحكت : مش قولتلك انتي و ادهم انا هعرف اخليهم يعترفوا بي حبهم 
روح : انا مكنتش مصدقاكي امبارح 
فلاش باك من امبارح بليل 
روح : انا مش فهمه انتي مقعدني كده لي انا و ادهم 
اميره : عايزه اخلي وليد و حور يعترفوا لي بعض بي حبهم 
ادهم : و انتي مالك دي علاقتهم هما انتي ملكيش دعوه 
اميره : مالي و نص كمان و لو مش مصدقني استني بكره و انت هتيجي و تقولي انا معاكي 
ناووووو
اميره : صحيح معايا ولا اي 
روح : طبعا معاكي 
نغم كانت وقفه هي و سلمي وره الزجاج اللي شايفين منه وليد و حور  
نغم : كنت شكه انه بيحبها بس بعد اللي حصل ده اتكدت انه بيحبها 
سلمي : ربنا يحفظهم لي بعد و يبعد انهم 
نغم جتلها رساله علي الفون و سلمي بتتكلم : كريمه 
سلمي : كان قصدي ولاد الحرام و العين 
نغم بصت لها و هي بتعيط:  كريمه جبت رقمي و بتقولي ………….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد