Uncategorized

رواية الرعد الفصل الخامس 5 بقلم شهد جبريل

رواية الرعد الفصل الخامس 5 بقلم شهد جبريل
رواية الرعد الفصل الخامس 5 بقلم شهد جبريل

رواية الرعد الفصل الخامس 5 بقلم شهد جبريل

ياسين :هقتلك يا يارا 
يارا :مش هتعرف 
ولكنها سرعان ما وجدت ياسين يجرى ليقتلها جرت يارا وهى تصرخ 
 يارا :الحقووووووونى
ياسين :هموتك انتى تضربينى وكمان تكبى عليا القهوه 
يارا :اهدى يا معلم مش هعمل كدا تانى 
ياسين :والله لموتك النهارده موتك  هيبقى على ايدى يا يارا 
#شهد_جبريل#
يارا بصراخ اكتر:حد يلحقنى المجنون دا هيموتنى
ياسين بصراخ :مجنون تمام وكمان لسه بتغلطى 
يارا وهى تصرخ وتجرى:ياشبابك اللى هيروح هدر يا يارا ايه الشركه دى الحقووووونى 
خرج كل الموظفين على صوت الصراخ والكل مستغرب اذاى دا ياسين الهادى دا دلوقتى يخوف اكتر من رعد  خرجت جاسيكا 
جاسى :اهدى يا ياسين فى ايه 
ياسين بصراخ اعلى  :متقوليش اهدى انا لازم اموتها النهارده وصلوا الى امام مكتب رعد خرج رعد مفزوعا من صوت صاحبه وايضا خرجت مي على صوت يارا 
مي :فى ايه يا يارا
يارا بصراخ :المجنون دا هيقتلنى 
رعد بجموود :بس يا ياسبن 
ياسبن بصوت افزع رعد :اسكككككت يا رررررررعد متقولش بس انا لازم اقتلها 
يارا :منك لله يامي منك لله 
مى  :انا ليه عملت ايه  واخذ يجرى وراها والموظفون يجرون وراءهم ليمسكوا ياسين قبل ان يقتلها 
يارا :وهى تجرى انتى اللى قولتى خبر حلو وهجيبلك شغل جيبانى عند المجنون دا 
ياسين :انتى لسه بتقولى مجنون هتشوفى الجنان يا يارا 
مى بصوت باكى خوفا على  يارا:اهدى يا ياسين  الله يخليك  
ياسين بصراخ  :انا هموتها بسرعه يامى متخافيش 
اذدات مى ف البكاء على يارا خوفا من منظر ياسين 
رعد بصوت عالى :بس يا ياسين 
ياسين بصوت اعلى :متقولش بس 
رعد بأبتسامه  :خلاص  تمام كمل مش هتكلم 
يارا :امسكوااا الحيوان دا هموووت منك لله يامى منك لله دا المز الحلو وطيب جدا دا حمااااار 
اخذ الكل ينظر لمى خجلت مى كثيرا من حديث يارا 
يارا :بصراااخ والله ما هعمل كدا تانى يا اسطى
بقلمى #شهد_جبريل# 
رعد :اسطااا انتى جايه من الشارع رعد الأنصارى يتقالوا اسطه 
يارا :كل دا بيجرى ورانا علشان يشوف هتعمل فيا ايه اغزى الشيطان وانا هشرحلك واخذت تصرخ كل دا بيجرى ورايا ليه ما تمسكووووه 
ياسين :اللى هيقرب هقتله 
يارا :الحقونى يا حكومه واخذت تصعد السلالم وتنزل 
حتى وصلت لرعد مرة اخرى الذى لم يجرى واءهم
يارا :فى ايه يارعود ما تجرى انت كمان الشركه كلها بتجرى او روح   اقتله
فقد رعد السيطره على نفسه من حديث تلك المجنونه 
ياسين ومي بصوت واحد رعود 
ياسين :دا انا مبقولش رعود هنشوف قصه رعود اخر الفصل بعد ما اقتلك 
يارا :مهو لو قلتنى مش هتعرف قصه رعود 
رعد موجها حديثه ليارا  :عملتى ايه يا مصيبه انتى علشان كل دا 
يارا :معملتش حاجه كل الحكايه انى ضربته ف وشه وكبيت القهوه 
 مي :يخريب بيتك هو دا اللى ضربتيه 
يارا :ايوة يا ختى وانتى جبتينى عنده علشان يقتلنى حسبى الله 
رعد :يعنى مش اتخبطت
ياسين بأحراج :اخدتنى على خوانه كان يود ان يقتلها لانها قالت الحقيقه وكان كذب على رعد وقال له انها خبطه بالحائط 
كل هذا بقلمى #شهد_جبريل# 
يارا بغمزه :على خوانه برضو ههههه
يايسن سيبنى يا رعد اقتلها 
رعد موجها حديثه للعملاء  :خلاص كل واحد على مكتبه وانت يا ياسين اياك تقربلها وتعالوا على مكتبى يلا 
جرت يارا واخرجت لسانها لياسين 
نظر لها ياسين ولنها اخذت تجرى حتى لا يقتلها
ودخلوا الأربعه ف المكتب ياسين ورعد ومى ويارا
 وهدأ رعد الموقف واخذ يهدأ فى ياسين ويبتسم دون ان يراه احد ولكن ياسين لن يتركها 
ياسين :وانت تعرفها منين يارعد 
يارا بلهفه:انا هحكيلك يامز 
نظر لها بغضب 
يارا بخوف :خلاص انا المزه 
وانت وحش ولكن ياسين ظل ناظر اليها حتى خافت وتهربت 
اخذت يارا تحكى ماحدث 
ستوب هنشوف هى تعرف رعد منين عوده للماضى 
كانت يارا تجرى من نفس الرجال الذى ضربهم ياسبن وهى خائفه جدا 
احد الشباب :البطل مش قاعد علشان ينقذك يامزه احنا ناخد علقه علشانك واخذت يارا تدعو ربها ان ينجدها احد وبالفعل كان رعد عائد للمنزل عندماوجعل مى وياسين ينظفون المكتب وشاهد هؤلاء الرجال  وقبل ان يتجرأ احد على الاقتراب منها كانوا نالوا ما يستحقون واخذت يارا  تبكى بشده 
رعد :فى ايه مالك بتبكى ليه 
يارا :لو مكنتش موجود انت كان ممكن حد يقتلنى  واخذت تبكى اخذ رعد يهدئها حتى هدأت 
رعد مد يده مصافحا :رعد الحديدى 
يارا بصدمه :ررررعد الحديدى 
رعد بأبتسامه :بيقولوا ايه مشبهش ولا ايه  
يارا :انا معملتش حاجه 
رعد بعدم فهم :اذاى 
يارا :هو انت مش بتدور على مى تقتلها انا هقولك مكانها 
رعد :مى مين 
يارا :مى اللى عينتها سكرتيرة
رعد :اه هو انتى قريبتها
يارا :انا بنت عمها
رعد :اتشرفت بيكى 
يارا :شكرا 
وذهب رعد ليركب سيارته ولكن يارا اوقفته 
يارا :شكرا على انقاذى 
رعد :شكرا على ايه دا واجبى احنا بقينا صحاب وانتى دلوقتى مسؤله منى
وهنحكى ونتكلم على طول ودا رقمى لو واجهتك اى مشكله 
وهو دا السبب اللى خلا يارا تتشجع انها تقوله رعود
مي ضربت يارا بخفه :يعنى انا كنت ببكى بره علشانك وانتى كنتى بتقوليلوا هساعدك تقتلها وياسين انقذك وضربتيه دا انتى تستاهلى اللى كان هيحصل فيكى 
ياسين :دى ناكرة للجميل  قولتلك اقتلها سبينى اقتلها 
مي :اقتلها يا ياسين 
رعد :بس انت وهى 
يارا :ايوة اديهم يارعد  ابتسم رعد على طريقتها 
رعد :يلا كله بره 
يارا :وانا هشتغل معاه دا هيقتلنى 
رعد :طيب روحى وخلى حد يقربلك 
يارا:اعظم رعد والله
ياسين ابتسم بشر :لا وهو حد يقدر يقرب منك يا يارا دا انتى قلبى من جوه 
يارا :انت بتتكلم كده ليه خوفتنى 
ياسين :لا برضو انا اخوف يارا 
رعد :بره ذهب ياسين ويارا ولكن ظلت مى 
رعد بسخريه :وانتى واقفه ليه اطلبلك ليمون احست مى  بأحراج وخرجت
عند يارا وياسين 
ياسين اتفضلى يا يارا 
يارا:لا انا هقعد هنا 
ياسين تعالى عاوزه افهمك الشغل ودخلت يارا ولكن ياسين مد رجله كى تقع 
يارا :اااااه انت عملت كدا لييييييه 
ياسين :ايه دا يارا معلش ما اخدتش بالى روحى هاتى الملفات من الأوله اللى على اليمين
يارا وهى تنظر له نظرة غموض :طيب انا خارجه علشان اجيب الملفات 
جلس ياسين فى مكتبه يسترخى من الجرى وراء تلك الغبيه ورجله كانت توجعه حقا فخلع الحذاء ووضع رجله على المكتب واغمض عينيه
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!