Uncategorized

رواية هل قدري الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عاطف

 رواية هل قدري الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عاطف
رواية هل قدري الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عاطف

رواية هل قدري الفصل الثاني 2 بقلم سلمى عاطف

رهف بصدمه : اوركيد 
سيف بعصبيه : هو اي ده 
رهف: انت عندك وقت تتعصب يابني ادم انت ساعدني نوديها اوضتي 
سيف: صبرني يارب اوعي اوعي 
رهف: الاه الجيم مرحش ع الفاضي اهوه جدع ونا ال كنت بقول عضلاتك نفخ علي الفاضي 
سيف: اوعي من وشي  انتي لسه هتتكلمي 
بعد قليل 
رهف جابت برفان عشان تفوقها 
رهف: اوركيد اوركيد فوقي 
اوركيد بتعب: ا.. ااه انا فين 
رهف براحه : اخيرا اي ال حصلك يابنتي 
اوركيد: انا انا لازم امشي 
سيف: ايييي استني هنا انتي في زريبه انتي مين 
رهف: اهدي ياسيف  دي اوركيد مديرة الأعمال ال اختارتها ماما 
اوركيد :انا انا اسفه لازم امشي مش.. مش 
رهف:اهدي اهدي يااوركيد في اي مالك 
اوركيد : انا بعتذر عن الشغل اسفه هستقيل 
رهف : يابنتي هو انتي اشتغلتي عشان تستقيلي اهدي مفيش حاجه اي ال حصل 
سيف مقاطعا : سبيلي انا الطلعه دي  هي  البرنسيس مش عاجبها شغلها معايا ولا حاجه 
اوركيد بتعلثم: لا اصل.. اصل 
سيف: احنا فينا من التهتهته  يلا ساعة شغلك بدات اتفضلي قوليلي المواعيد بتاعتي 
اوركيد :نعم 
سيف: مش هقول تاني انا ع تكه انجزي ورايا اي النهارده 
اوركيد: ها اه اه حاضر 
وقالت له عن روتين يومه 
سيف: تمام ورايا عشان متتأخرش النهارده يوم طويل
اوركيد : تمام 
سيف: يلا 
اوركيد : يلا فين 
سيف ينفاذ صبر:هي مراره واحده  هنروح فين يعني انتي مش لسه قايلالي عندي تصوير النهارده الساعه ١٠ 
اوركيد: ها اه اه 
سيف:قدامي لو نطقتي حرف واحد كمان انا مش عارف  هعمل اي قدامي 
اوركيد بخوف :حاضر حاضر 
دلفوا لاسفل والقي السلام علي والدته 
الام:صباح الخير ياحبيبي مش هتفطر 
سيف: لا معلش هفطر في الموقع عشان اتاخرت النهارده 
الام:ماشي ياحبيبي بالتوفيق 
سيف: قدامي ياا يا فكريني بإسمك تاني كده 
اوركيد : اي اوركيد 
سيف :  اممم يلا  اسبقيني علي بره 
اوركيد :تمام 
سيف لامه: بقه كده ياماما 
الام:سيف لو جرحتها او عملت اي حاجه للبنت انا ليه تصرف معاك 
سيف ببرود:مش هتعامل معاها اصلا  الا في حدود الشغل عن اذنك 
الام:ربنا بهديك ياابني 
اما بالخارخ عند اوركيد كان ذهنها مشتت لا تصدق الذي حدث منذ قليل افاقت علي صوته الساخر وهو يقول :الاميره تحب تاخد صوره من الزاويه دي 
اوركيد:ها 
سيف: اتفضلي وبلاش سرحان كتير فاهمه 
اوركيد : حاضر 
سيف:هي شكلها ايام فله يلا بينا اتاخرت بما فيه الكفايه
في موقع التصوير 
َصل سيف واوركيد ولم يسلم سيف من المعجبات والصحافه ودخل بأعجوبه الكرڨان 
كانت اوركيد تنتظره بالخارج الي ان جاءتها فتاه تتحدث بتكبر وتقول: انتي مين وازاي يسمحولك تدخلي هنا  اكيد انتي شحاته ياامن تعالو خرجوا الزباله دي بره 
اوركيد : لالا انتي فاهمه غلط انا مع الاستاذ  سيف 
لينا بإسمئزاز:وسيف هيعرف الأشكال د منين العبي غيرها ياامن 
اوركيد :لالا ياااااسيف بيه ياااستاااذ سيف 
كان سيف بالداخل يتحدث الي رنيم حتي سمع صوت نداء بالخارج 
سيف: طب ياحبيبتي هرجع اكلمك تاني هشوف حاجه بس سلام ياقلبي 
خرج سيف الي الخارج وجد لينا تسب اوركيد وتهينها والامن يحاولون اخراجهم وهي تنادي عليه 
سيف :اي ال بيحصل هنا ده 
لينا:متخفش ياسيف سوء تفاهم وانا اتصرفت سيبك 
اوركيد ببكاء: استاذ سيف الحقني مصممين يطلعوني بره واتهموني ب اني شحاته 
سيف  بعصبيه: سبوها دي مديرة أعمالي 
لينا بذهول: انت بتتكلم جد 
سيف بلا مبالاه : مش محتاج ابرر لحد سبوهااا 
الامن بإعتذار:احنا اسفين يافندم جدا لسوء التفاهم سامحينا 
اوركيد بحزن: محصلش حاجه  
سيف: بعد كده لو شوفت معامله زي دي لاي حد انا تصرفي مش هيعجبني مش ل اوركيد بس فاهمين 
الأمن : فاهمين احنا اسفين ياانسه 
اوركيد: مفيش حاجه 
بعدما ذهب الامن نظر سيف ل لينا نظره حارقه وقاد بصوت عالي وغضب: انتي معندكيش احساس انتي ازاي تعاملي الناس كده 
لينا بتكبر: والله و لما اشرف واحده معفنه زي دي اتلكم ازاي 
سيف بعصبيه : لينااااا 
لينا بلا مبالاه : انا ماشيه مش هقدر ابقي في مكان مفيهوش اكسجين هوووف 
كانت اوركيد  دموعها  تأخذ مجراها علي وجنتها وتبكي بصمت 
زفر سيف بعصبيه من هذه المغروه والتف لتلك التي تبكي نظر لها وهي تبكي بصمت ووجهها لاسفل
سيف: ارفعي راسك 
طلت تبكي ولم تستمع له 
اقترب منها ورفع ذقنها لاعلي وقال: انتي معملتيش اي حاجه عشان تنزلي راسك ارفعيها دايما راسك تفضل مرفوعه متسمحيش لاي حد مهما كان هو مين يهينك فاهمه 
اجابته بشهقات: اناا.. اناااا 
سيف:هشششش اهدي اهدي روحي اغسلي وشك وانسي ال حصل ومعتش هيتكرر تاني اوعدك مش هسمح لحد  يكلمك كلمه خلاص بقه فكها بقه يانكدوو 
اوركيد بإبتسامه : حاضر انا متشكره أوي يااستاذ سيف مش عارفه اقولك اي 
سيف : ياستي متقوليش حاجه انتي زي رهف عندي وانا مرضاش لاختي تتحطط في الموقف الي اتحطيطي فيه واه عايزه اعتذرلك علي طريقتي الصبح  اصل اي حاجه تيجي فجأه مش بحبها 
اوركيد:مفيش حاجه حصلت ان شاء الله شغلي يعحب حضرتك 
سيف بإبتسامه: ان شاء الله يلا  
اوركيد :هو انا ممكن اقولك حاجه 
سيف : قولي 
اوركيد : حضرتك اخر واحد كنت اتخيل انك تعاملني كده 
سيف : اشمعنا 
اوركيد : يعني مشهور وكده كنت متوقعه معاملتك تبقي زي الانسه ال مشت من شويه 
سيف: مش معني اني مشهور اني ابقي حيوان امشي اجرح في الناس بحجة اني هوووو انا سيف اصلان ال مفيش زيي اتنين ووو الي آخره انا في الاخر انسان وليه اخت وام وممكن يتعرضوا لاي موقف من المواقف دي وانا  مرضاش ليهم كده فهمتي متاخديش بمعاملتي في التصوير بس انا بدي كل واحد علي قد معاملته مع الناس فهمتي ويلا ياانسه اتاخرت علي التصوير 
اوركيد : شكرا جدا اه طبعا يلا  
المخرج :يلا يااساتذه  كله جاهز  جاهز ياسيف 
سيف:اه 
المخرج :اجهز  يامعتز يلا 
معتز ببعض التكبر:باخد حقي زي مانجمنا اخد اكتر من حقه 
لم يعيره سيف اي انتباه لما يقوله ونظر يمينا ويسارا وجد اوركيد تبتسم بتشجيع وهناك لمعه في عيونها لروئية ما سيحدث
ابتسم لها وعلي لمعة عيناها وكأنها طفله تنظر لابيها الذي يعمل عمل انساني وهي فخوره به قطع سيل تأمله بها معتز وهو يقول : انا جاهز 
المخرج: تمام يلا كله جاااهز 321 اكشنننن 
سامر  بعصبيه: لو لمست منها شعره مش هيكفيني روحك فاااهم 
عاصم:هه بتحلم حبيتك بقت بتاعتي خلاص مش كده ياحلوه
سما: الحقني ياسامر 
سامر بحنان:متخفيش ياحبيبتي مش هيقدر يلمس منك شعره 
عاصم: انت بوق وبس 
سامر : انا هوريك من ال بوق امسكه من تلابيبه وظل يضرب به ولكن امسك مسدسه ووجهه نحوه وقال: هخلص منك واخد منك كل حاجه 
ضرب عاصم علي سامر طلقه توجهت لقلبه فورا  ووقع والدماء تسيل منه 
كانت اوركيد تشاهد هذا المشهد وعندما وجدت سيف وقع علي الارض في دماءه نست انه مشهد تمثيلي وتوجهت الي مسرعه واقتحمت التصوير وقالت بعلو صوتها: سييييف سييبف حبيبي قوم  سييبف لالا هاتوووو دكتور 
رجل من وراء الكاميرا : اي ال بيحصل ده 
المخرج :هششش استني خليها تكمل محدش يتحرك من مكانه كل يثبت خليها تكمل متتحركش ياسيف
الرجل:بس 
المخرج :قلت اسكت انت هتعلمني شغلي 
اوركيد ببكاء: سيف قووم ياحبيبي عمل فيك الكلب الحيوان ده سيييف  ذهبت بإتجاه معتز وبكل غل صفعته كف دوي صوته بانحاء المكان  قالت بصريخ: انت انت قتلت حبيبي انا مش هسيبك ياحيوان هقتلك بنفس المسدس 
اتجهت الي المسدس: وظلت تضربه كثيرا ولكنه لا يؤثر عليه  ذهبت مره اخري بإتجاهه كي تضريه مره اخري 
معتز بعضب وهو وهو يرفع يده عليها :انتي اتجنن…. 
 امسكه سيف من زراعيه وقال : اياك 
اوركيد بدون وعي: سيف سيف انت كويس 
 استغلت لينا شرودها وقامت بدفشها بغل حتي وقعت علي رأسها ورأسها نزف 
سيف بزعر: اوركيييد…..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!