Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أشرف

مليكه: موافقه
ايهم: اتفضلي 
زوزا: خرجي بس الاطباق دي 
مليكه: تمم
ماسه: انا جعت يلا بقا
زوزا: يلا ي نور عيني الاكل جهز
ايهم: الله علي الريحه 
زوزا:انت هتتجدد عليا ي ولا ي بكاش 
ماسه:اكل مليكه احلي 
مليكه بشهقه:ي قليله الادب اكل زوزو احلي طبعا 
ماسه بتعجب:قليله الادب 
انفجروا كلهم بالضحك علي طريقه مليكه 
……………………
تالا:ي كابتن انت ي عم يبني ي استاذ طب رد طاااه 
عدي: بس بس اي عايزه اي مش قلت اتكتمي
تالا::انت واخدني فين بس كدا 
عدي:هربيكي 
تالا:والله اتاخرت علي البيت طب بص اعتزرلي واعتذرلك
عدي:نعم انا اعتذرلك انتي الي تعتزريلي 
تالا:هتسيبني يعني 
عدي:لا 
تالا:طب اقف بقا كداااا اقف 
عدي وقف العربيه:انزلي 
تالا:ها
عدي:انزلي 
تالا:يسطا انت بتهزر الحته مقطوعه دا صحرا 
عدي: ا ن ز ل ي
تالا: لا متهزرش والله الدنيا هتليل 
عدي:اتعلمي الادب الاول انزليييييي
تالا ببكاء ولكنها لم تظهره؛تمم
عدي صعبت عليه بس مشي
تالا:يارب انا خايفه ومفيش شبكه وهو مشي من هنا الحق امشي في الطريق بتاعه بدل ما واقفه كدا 
مشيت حوالي اتنين كيلوا والشمس بدات تغرب
عدي كان واقف في كافيه  بيشرب قهوه وبيفكر في تالا وضميره مانبه
عند تالا تعبت من المشي وخلاص مش قادره والمكان ضلم وهي ماشيه علي كشاف الفون 
(متخافوش الفون مش هيفصل…نحن نختلف عن الاخرون)
عدي خلاص مش قادر ركب عربيته ورجع من الطريق دا تاني 
تالا قعدت علي الطريق تبكي وم قادره تمشي رجلها وجعتها جدا لقت عربيه جايه عليها حاولت تقوم عشان توقفها…قامت وشاورت للعربيه 
لقته شاب في العشرينات كدا
الشاب:انت اي الي جابك المكان المقطوع دا 
تالا بتعب:لو سمحت ممكن تطلعني علي اول الطريق بس هدفعلك الي عايزه 
الشاب: اتفضلي بس تحكيلي الي حصلك 
عدي رجع الطريق تاني لقي عربيه واقف علي بعد مترين منه 
تالا:هو دا طرق اي 
الشاب: دا طريق السخنه اربطي الحزام 
عدي قرب من العربيه شاف تالا لانها كانت في الجهه الي جانبه وشاب مكان السواقه لسه هينزل من العربيه لاقهم اتحركوا 
الشاب: انا اسمي معاذ وانتي 
تالا:تالا 
معاذ:اتشرفت بيكي ي تالا 
تالا:مش عارفه اشكرك ازاي ي معاذ جميلك دا عمري مهنساه 
معاذ وينظر اليها: ولا انا..احم انتي شكلك صغيره بتدرسي اي 
تالا:انا في اولي هندسه وانت 
معاذ:انا يستي ظابط عندي خمسه وعشرين سنه
تالا: انت ظبوطه بجد 
معاذ بضحك: اه والله ظبوطه 
عند عدي ركب عربيته وهو هيموت من العصبيه والخوف عليها مش عارف لي بس اقنع نفسه ان ممكن يكون السبب لو حصلها حاجه 
……………………….
عند ماسه كانت قاعده بتذاكر تلفونها بعت مسدچ
وحشتيني اويى ي ماستي بقالي يوم مشوفتكيش ينفع كدا 
طب هتشوفي الرساله ومتدريش ماشي 
ماااسه 
ماستي 
انتي ي بت 
بقلك ي مراتي..متبصيش كدا فيما سيكون يعني 
يخرابي علي خدوده الحلوين 
متبصيش حوليكي كدا 
بحبك 
تصبحي علي حضني 
ماسه:ههههه مجنون ي ادم 
…………………………..
عدا شهر ومليكه عوضت الي فاته من دراستها وماسه امتحنت الترم ومليكه امتحانتها قربت وايهم متابع مع مامته عشان هما بيذاكروا وعدي حاله اتشقلب م عارف ماله وكل تفكيره في تالا واي الي حصلها وادم بيطمن علي ماسه وهي مبتردش عليه بتشوف المسدچ بس وصهيب بدا يتقابل صدفه مع لميس واتعرفوا اكتر علي بعض وزوا اتعرفت عليها وحبيتها وجه اليوم وهو خطوبه ابطالنا وكتب كتابهم 
…………………………..
ماسه: يبنتي عنيكي اتعمت قومي بقا من علي الكتاب دا 
مليكه: ماسه ابعدي عني انا متوتره خلقه عايزه اخلص 
ماسه:مليكه انهارده خطوبتك وانتي مجهزتيش نفسك لسا قومي بقا وبكره كملي يلا بقا عشان خاطري نشوف الفساتين الي ايهم وادم بعتوها 
مليكه:يلا 
………………..
ادم:تمام ي بابا…قلتلك متقلقش الدنيا متظبطه تعال يلا انت بس..سلام
ايهم:ها 
ادم: متقلقش ميه ميه 
ايهم:طب يلا احمد جه 
احمد دا الصالون بتاعهم او بالمعني الحلاق 
ادم:تمم بس عايزين نعد مع عدي نشوف ماله بقاله شهر مش مظبط 
ايهم:خدت بالي واتكلمت معاه وقالي مفيش 
ادم:هنتكلم تاني لحد ما يعترف 
ايهم: تمام 
…………………..
عند تالا
تالا في الفون: ي معاذ ما الي بعتلك صورته قولتلي لا  والتاني ضيق اعمل اي 
معاذ بغيره: لاااا شكلهم مش عاحبني مش هتروحي بده استني ساعه هبعتلك فستان علي مزاجي انا 
تالا: م معاااذ 
معاذ: من غير نقاش سلام ي قلبي 
تالا: سلام ي حبيبي 
العلاقه اتطورت مبين معاذ وتالا وحبوا بعض جدا واتعرف علي مامتها وبقا ليهم السند وطلب ايد تالا ووافقوا 
تالا: اي ي مليكه..ساعه بالظبط والله…معاذ بس هيبعتلي الفستان….مش هتاخر…سلام ي قلبي 
بعد ساعه وصل فستان ولا في الخيال كان جميل اوي وكان اجمل بعد ما لبسته 
معاذ:عجبك 
تالا: دا رائع ربنا يخليك ليا ي معاذ 
معاذ: ويخليكي ليا ي قلب معاذ 
تالا: طب انا هاخده والبس واروح عند مليكه البس معاها 
معاذ: خدي بالك من نفسك هعدي عليكي 
تالا: هتيجي معايا بجددد
معاذ: انا اقدر ازعل اميرتي 
تالا: بحبككك
معاذ بحب: بعشقك 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!