Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد أشرف

عدت الايام ومليكه خلصت امتحانتها وعايشه اجمل اوقاتها مع ايهم… وايهم الي بقا مهوس بمليكه وخالها تلبس النقاب وهي كانت فرحانه جدا بيه… وماسه وادم عايشين اجمل قصه حب.. متخلاش من المشاكسه والجدال مبنهم
……………………….. 
انتقل ايهم للعيش في فيلته معهم 
في غرفته 
بدل ملابسه بدلابس العمل فارتد بدله من اللون الرصاصي مع قميص ابيض وترك زراير العلويه مفتوحه….خرج من الغرفه 
وكانت  مليكه تخرج من غرفتها 
ايهم بعشق:صباح الخير علي الي مش شيفاني ونزله 
مليكه بخجل:صباح النور 
ايهم بصرامه مزيفه:تعالي هنا يبت 
مليكه:بت 
ايهم:بت وبت وست البنات كمان تعاالي
جرت مليكه نحوه:نعم 
قبل ايهم راسها:ادخلي البسي النقاب ادم جاي 
مليكه:حاضر 
ايهم:يلا هستناكي هنا 
مليكه:ط طب ممكن اقولك حاجه 
ايهم:حاجه بس…اتفضلي 
مليكه زهي تشير علي قمصيه:اقفله 
ايهم بمكىر:مبعرفش للاسف
مليكه:ايهممم
ايهم:مش مصدقاني..مبعرفش…اقولك تعالي انتي اقفلهولي 
مليكه بسرعه:اقفله ي ايهم انت فرحان بعضلاتك يعني مااشي تفرجها للبنات الوحشه 
ايهم بضحك:ما قولتلك تعالي اقفليه
مدت يدها بتوتر اليه 
مسك ايهم يدها ووضعها علي صدره 
ايهم :يلا ي استاذه هتاهر علي شغلي
مليكه:طب سيب ايدي
ايهم:ها اتفضلي 
قفلت له مليكه القميص الذي كان يترك نصفه مفتوح 
مليكه:مشفهوش تاني مفتوح وجريت علي غرفتها 
ايهم:يبنت المجنونه..دا انا كل يوم هسبهولك مفتوح ومش نصفه دا كله ي مليكه قلبي ونزل لاسفل 
……………………………….
في غرفه الطعام
ادم:ما تنادي حد من القتله الي فوق دول ي زوزو
ايهم:جاي غلي السفره علطول يروح امك
ادم:انت مال امك سوري ي زوزو
زوزا:لا ولا يهمك ي حيوان انت وهو 
ايهم: ي امي البرستيچ
زوزا:برستيچ اي ي معفن انت نسيت نفسك دا انت فضلت تعملها علي نفسك لحد خمسه ابتدائي
ادم بضحك جامد:م قادر ينهار اسوح بيعملها علي نفسه من امتااا ههههههههههه 
دخلت مليكه بضحك:بتهزري ي ماما ههههههه
ايهم بفزع:بتضحك عليكي دي بتهزر..صح ي امي 
زوزا ببرود:لا 
مليكه:خلاص متقلقش هخليه سر مبنا انا وانت وادم 
ايهم بعصبيه:انا ماشي
مليكه:ايهم استني 
زوزا:متناديش هيجي تاني ولا كان حاجه حصلت 
خرجت مليكه خلفه
مليكه:ايهم 
ايهم بغضب:مليكه مش قلتلك متخرجيش الجنيه وبتعلي صوتك كدا لي اتخلي جوه 
مليكه:طب ادخل افطر عشان خاطري 
ايهم:لا هتضحكي عليا والحيوان الي جوه دا 
مليكه:ايهم حبيبي متشتمش كدا تاني عيب
ايهم بضحك:حاضر ي مامي 
مليكه:يلا بقا ادخل افطر معايا 
ايهم:طب اطلعي انتي البسي وكملي اليوم معايا في الشركه 
مليكه:بجد هووووااا
…………………….
نزلت ماسه تحت
ماسه:صباح الخير 
ادم:صباح النور ي غيبوبه..انا محبش مراتي تناملي لحد دلوقتي 
ماسه ببرود:اممم
ادم:كلميني يبت وانا بكلمك 
ماسه:اسمها بصيلي 
ادم:وات ايڤير
ماسه:عيش عيشه اهلك 
ادم:محتاجه ربايه ي ماستي 
ماسه: حاضر 
………………………….
مليكه:يلا 
ايهم:ارفعي النقاب كدا 
مليكه بتوتر:ها يلا عشان منتاخرش 
ايهم:مليكه
مليكه:والله ذبده كاكو والله 
ايهم:والي في عينك مش قلت مفيش كحل يتحط 
مليكه:المرادي بس وبعدين مش باين من الديشه (دا غطاء بيغطي العين)
ايهم:المرادي بس يلا 
………………………
في الشركه 
عدي:ايهم لو جه هينفخنا 
صهيب بجديه:ابن ***الي سرق الورق دا متهدد لان محدش يقدر يعملها 
عدي:ايهم كان قيلي علي حوار كاميرات كدا م بتفصل لانها بباطريات يعني او حد فصل الكهربا هتخليها شغاله
صهيب:تمام 
دخلت السكرتيره:مستر ايهم عاوز حضراتكم في مكتبه 
عدي:روحي انتيى
……………………
ايهم:مليكه اقعدي هنا..لالالا مترفعهوش عدي وصهيب داخلين 
مليكه:حاضر
طرق عدي الباب:سلام عليكم
مليكه وايهم’وعليكم السلام مليكه افتحي الاوضه دي وادخلي جوا 
مليكه:تمام
صهيب:اكيد عرفت الي حصل 
ايهم ببرود:اه 
عدي:طب افتح الكاميرات بتاعتك شوف مين 
ايهم:افتح انت الباب 
عدي:باب اي 
خبط الباب ودخل رجل 
ايهم:اهلا ي جمال منور
جمال بتوتر:اهلا ي باشا بنورك
ايهم: يلا احكي 
جمال: حضرتك يوسف بيه هو الي امرني اخد الورق دا 
عدي: انا كنت شاكك فيه اصلا 
صهيب:يوسف ازاي 
جمال: واللله ي بيه معرف اكتر من كدا 
ايهم: تمام اتفضل انت 
عدي: هتعمل اي ي ايهم 
صهيب: احنا لو فضينا الشراكه معاه احنا الي هنخسر مش هو 
ايهم: ودا الي هو كان عايزه
عدي: الكلب لعبها علي رخيص
ايهم: اتفضلوا انتو وسبهولي 
خرج عدي وصهيب
ايهم: نهايتك قربت ي عامري…مليكه 
مليكه:حلوه الاوضه دي انت جايب فيها لبس لي
ايهم:بحب اغير سعات هنا لو كان ورايا اجتماع وكدا 
مليكه:تمام يلا عشان نفطر 
ايهم:هطلب اهو 
مليكه:لا انا جبت معايا 
ايهم بعشق:تسلم ايدك يروح قلبي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!