Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

مليكه: احيييه دا صوته برااا
ايهم: سلام عليكم 
زوزا: عليكم السلام تعالي ي حبيبي 
دولت: ازيك ي ايهم 
ايهم: الحمدالله ازي حضرتك
حسام: حبيبي ي ايهم واحشني والله 
ايهم بنظره قاتله: اهلا ي حسام منورنااا
حسام: بنورك ي حبيب اخوك
كادت مليكه تقترب منهم نظر لها ايهم نظره حاده واشار لها ان تدخل 
مليكه: ربنا يستر يريت كان لساني اتقطع قبل ما اقول كدا الله يخربيتي 
حسام: مقلتليش ي طنط مين القم احم قصدي الانسه الي كانت هنا ودخلت بسرعه 
زوزا: اه تقصد مليكه 
حسام: اللله حتي اسمها جميل ذي عيونها 
الي هنا وكفي طاح حسام بلكمه من ايهم علي الارض ولم يكتفي فهو تغزل في مليكه قلبه كيف يسامحه 
ايهم بغضب عارم: انت بتتغزل في مراتي ي كلب وحياه امك لاعرفك.. ولكمه…اياك ي **اسمعك تنطق اسمها في بالك حتي.. ولكمه 
زوزا: خلاص ي ايهم الواد هيموت 
دولت: سيبه ي ايهم هو عرف غلطه 
ايهم: اطلع بره ي كلب براااا
زوزا: انا اسفه ي دولت بس حسام غلطان 
دولت: سلام ي زينب
زوزا: ينفع كدا ي ايهم 
ايهم بغضب: امي لو سمحت انتي شفتي الكلب دا قال اي 
زوزا’ مش قصدي كنت كسرت ايده حتي…. اي بتضرب عيل صغير عشان تدليه بوكسين في وشه
ايهم بضحك:يلهووي عليكي 
زوزا: امانه عليك ما تزعل مليكه
ايهم بمكر: مليكه امممم… انا طالع
……………………..
في الشركه تحديدا مكتب صهيب*
صهيب:اي يروحي انتي فين دلوقتي 
صهيب:اما توصلي كلميني 
……
صهيب:انهارده سبعه تجهزي و بلاش ميك ي لميس انا بحبك من غيره 
صهيب:سلام ي قلبي 
……
عدي:انت عمال تحب هنا واحنا مفحوتين جوه 
صهيب:عايز اي ي عدي
عدي:عملت اي مع العامري
صهيب:كل حاجه تمام وقعناله الاسهم الي في الشركه التانيه ودلوقتي هو مشغول هناك واكتشفنا انه بيتعامل مع الشريف وبيهربوا اثار الكلام دا وصلي من الاقصر ف كلمت حمزه الاحمدي صاحب ايهم (حمزه فاكرينه)وحكتله وهو هيتصرف معاهم 
عدي:تمام 
صهيب:انا ماشي بق عشان اجهز ومتنساش الساعه سبعه تكون عندي
عدي:ماشي 
…………………..
في الفله
ايهم بهدوء:افتحي ي مليكه الباب هنتكلم بس 
مليكه:ااا..انا هناام 
ايهم:هتنامي الضهر افتحي ي مليكه صبري له حدود وهكسر الباب علي دماغك 
مليكه:طب ابعد عشره سم عن الباب 
ايهم:بعدت 
فتحت مليكه فتحه صغيره 
اقترب ايهم بسرعه وفتح الباب ودخل الي الغرفه وقفله بالمفتاح
مليكه بخوف:متفقناش علي كدا 
ايهم:اعترفي باخطأك 
مليكه:اخطا اي 
ايهم:غلطاي وهتتعقبي فا اعترفي يلا غلطي في اي 
مليكه:مغلطش 
ايهم بهدوء:هقول تاني اعترفي عملتي اي غلط انهارده 
مليكه بصوت عالي:معملتش حاجه انت مش بتفهم…اوبسس
ايهم:مش بفهم تمام..مفيش خروج من الفله لمده اسبوع ومروح عند صحبتك يوم فرحها مش هتروحي..وانا هوريكي انا مبفهمش ازاي 
مليكه بندم:ايهم والله اسفه هي طلعت كدا انت عارف لما بتعصب وبعدين بلاش العقاب دا 
ايهم:مسمعش صوتك وخرج من الغرفه 
دخل ايهم لغرفتها مره اخري وقبل راسها وخرج بسرعه 
مليكه:طب هو كدا زعلان ولا مش زعلان 
ايهم بصوت عالي من براا:زعلاااااان
مليكه:جاتلي فكره 
……………………..
في بيت لميس
ماسه:كدا اشترينا كل حاجه 
لميس:انا متوتره ي ماسه
ماسه:متتوتريش ي بنتي 
لميس:حاضر…انتي متخلفه ي بنتي بت انا زهقت منك تعالي اقتلك
ماسه:اهدي ي بت هتتجني ولا اي لااااا دا انا هبقي عمتو الحربايه ي حبيبتشييي واسرح عيالك بمنديل 
لميس:ابقي المسي عيل من عيالي عشان اموتك 
ماسه:هما فين 
لميس:كانوا بيلعبوا هنا..انا بقووول اي انتي جننتيني 
دخل شاب طويل ووسيم 
يحيي:صوتك عالي لي ي اخره صبري 
ماسه:ولا ي يحيي انت متاكد انك في تالته ثانوي 
يحيي:اه وربنا 
ماسه:اماال انت اكبر منيييي ليييي 
يحيي:انتي الي اوزعه 
لميس:تلفونك بيرن ي بت وبطلي ي ختي تعمليه صامت 
ماسه:قره عيني بيتصل 
يحيي:قره عيني اه هاتي اكلمه واقوله ان التلفون دا وقع منك ومش لاقي صاحبه ومش عارف افتح الباص 
ماسه:يبن اللعيبه خد
ادم بزعيق:انتي مبترديش لي ي هانم بقالي ساعه برن قولتلككككك مليون مره متعمليش الزفتتتتت صامت 
ماسه بهمس:الحمدالله انك قولتي هتكلمه دا هياكلني 
يحيي بهمس’هشششش
ادم بصرااخ:ماااا تردي
يحيي بصوت اجش:الو سلام عليك 
ادم:عليكم السلام انت مين وفين صاحبه الفون 
يحيي:انا لقيت تلفون دا واقع في****
ادم:يبنت الغبيه ي ماسه
ماسه بغضب وصوت عالي:وانت بتشتممم لي طيبببب
ادم:انتي فينن ومين الكلب دا 
يحيي:اي ي قره عينها احترم نفسك 
ادم:اي ي دكرررر انت متعرفش بتكلم مين وحيات امي لجيبك يبن **اديني الزفت الي جنبك دييي
يحيي بغضب:احترم نفسك انا مش هقل ادبي معاااك عشان متربي 
ادم:انت تقصد اني مش متربي 
يحيي:والله الي علي راسه بطحه بيحسس عليها 
ماسه:خلاص ي يحيي انا اسفه..الو ي ادم الي انت عملته دا 
ادم بزعيق:انتيييي فينن
ماسه برعب:انا عند لميس ودا يحيي اخوها الصغير
ادم:اخوها الصغير…خمس دقايق والقيكي تحت فاااهمه
ماسه:فاهمه
…………………….
في غرفه مليكه
مليكه:الو ي تالا
تالا: اي ي يسطا عامله اي 
مليكه: تمام ي زميلي محتجاكي في مهمه جديده
تالا:اشجيني
مليكه: ايهم زعلان مني وحكتلها المهم ان هجبله هديه حلوه واكلم صهيب يقوله يروح مكان ***وانا هكون مزيناه وكدا واصالحه اي رايك 
تالا’بص هو انا شوفت الفكره دي كتير بس كان البطل هو الي بيعمل كدا وينزل علي ركبته ويفتحلها علبه وهتكون فيها خاتم الماس 
مليكه:اقفلي كتاب الروايات الي فاحتيه دا وركزي معايا…انا معايا فلوس من ورث بابا ايهم حطهوملي في حساب في البنك وهو مديني كريدت كارت بس عيناها مش هخدها هنروح انا وانتي بكره نشتري كل حاجه وهنظبط الدنيا
تاالا:طب هتخرجي ازاي وهو مانعك 
مليكه:متقلقيش هتصرف 
تالا:ماشي باي
……………………….
في غرفه ايهم*
ايهم:حبيبي ي حمزه تسلم جميلك في رقبتي 
حمزه’دا واجبي ي ايهم متقلش كدا
ايهم:حبيبي…الواد فهد عامل اي 
حمزه:ذي الفل ابن ???? مقطع عليا كل اللحظات 
ايهم بضحك:هو في زي فهد وحلاوه ولسانه الي عايز قطعه 
حمزه بهمس:طب سلام انا عشان في عيون بتبصلي وبطلع رصاص 
ايهظ بضحك عالي:ربنا يعينك ي حبيبي سلملي عليهم كلهم يلا سلام
………………………
تاالا:معاااذي
معاذ:نعم ي قلب معاااذك
تالا:ممكن انزل مع مليكه بكره هتشتري حجات 
معاذ:امتا يروحي 
تالا:بعد العصر 
معاذ:ماشي بس متتاخريش فاهمه 
تالا:قبلاااتي وقفلت
………………………
ادم:اركبييي
ماسه:ايدي ي ادم هتتكسر 
ادم:اركبي دا انا هكسر عضمك انهارده 
ماسه:في اييي مش كفايه احرجتي مع صحبتي واخوها 
ادم بزعيق:بتستغفليني ي ماسه مفكراني مركبهم ولا اي 
ماسه:هو انا عملت اي لكل دا 
ادم:مش سالتك امبارح صحبتك عندها اخوات صبيان قولتيلي لا وبعدين قولتيلي صغير…الي كان بيكلمني داااا صغير هاااا ردي عليااااا
ماسه:وربنا صغير دا في تالته ثانوي عيل 
ادم:مش راجل داااااا هااا وانا الي اهبل فكرت صغير دي عيل في حضاانه 
ماسه بهدوء:انا مش هعاند معااك بس لو سمحت مش كدا 
ادم:هتقولي مش كدا متتجننيش 
ماسه:روحني ي ادم 
ادم:مفيش مرواح 
ماسه:انت رايح فين واي مفيش مرواح ادمممم
ادم بخبث:رايحين شقتي 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد

error: Content is protected !!