Uncategorized

رواية هل قدري الفصل السادس 6 بقلم سلمى عاطف

 رواية هل قدري الفصل السادس 6 بقلم سلمى عاطف
رواية هل قدري الفصل السادس 6 بقلم سلمى عاطف

رواية هل قدري الفصل السادس 6 بقلم سلمى عاطف

الرجل: تعالي ياحلوه خايفه ليه ده احنا هنسليكي 
اوركيد بهلع : ابعددد عنييي ابعد عنييي 
اقترب منها الرجل اكثر ودعت ربها كثيرا كي ينقذها منواناس جردت من قلوبهم الرحمه 
فكرت في حل كي تهرب منهم : فضربت الرجل في بطنه وجرت بهلع  
الرجل بوجع: ال.. حقوها 
جري الباقي وراءها وهي تجري لا تعرف  اين وجهتها ظلت تجري وتنظر ودرءها بهلع  كانت تنظر وراءها حتي اصتدمت بجسد صلب 
اوركيد بصراخ :لالا سبووونيييي لااااا 
سيف: اوركيد اوركيد اهدي ده انا 
اوركيد بعياط: سييف ليه ليه بعتني هناك 
سيف وبدأ القلق يزاوله: مالك اي ال حصل 
اوركيد : ك ك كانو عايزين 
سيف بغضب: انطقي حصل اي 
اوركيد بصراخ:انت السبب انت السبب لو مكنتش جبتني هنا مكنش حيوانات زي دول اتعرضوا ليه انا بكرهك ظلت تضربه بقوه وبكاءها يعلو حتى خارت قواها واغمي عليها 
(البت دي بيغمي عليها اكتر مابتتكلم????????????) 
اشفق علي حالها قليلا ولكن تذكر تعب امه وانه كاد يفقدها بسبب طيشها ف عاد لجموده مره اخري 
عاد بها للبيت ووضها علي التخت وداثرها جيدا وجلس امامها 
سيف وهو يتحدث معها وهي لاتشعر: ليه توصليني اني اعمل معاكي كده عارفه اني كنت هسامحك عادي عشان شغلي لكن امي لا واكمل بهستيريه مقدرش مقدرش اشوفها بتتعذب تاني وزعلانه مقدرش افقدها بسبب طيشك كفايه كنت هفقدها مره بسبب جبروت اب كل ال يهمه نفسه وبس ليه يااوركيد ظهرتي في حياتي لييه
ظل يفكر وهو يلوم نفسه 
قلبه : انت غلط انت كده متفرقش حاجه عن ابوك 
عقله:لا ال عملته عشان حبك لامك مش اكتر 
قلبه :ولما كانت المسكينه دي حصلها حاجه بسببك كنت هتعيش ازاي مرتاح البال 
صرخ من كترة التفكير وصوت بداخله يصدح بقول انت زي ابوك انت زي ابوك 
قام بغضب و كسر الاشياء من حوله : لااااا انا مش هووو مش هوووو ذهب باتجاه اوركيد النائمه وقال بهيستريه : انا مش هووو انا مش هووو سمعاني انتي ال دخلتي حياتي  استحملي بقه 
وخارت قواه وظل يبكي كالطفل ولا يوجد كلمه علس لسانه غير انا مش هو لا لا وذهب باتجاهها وقال بضعف وبكاء : اوركيد اوركيد انا مش هو  صح 
وجد اوركيد تهلوس بكلمات غير مفهمومه  وجبهتها متعرقه  وضع يديه علي وجهها وجد حرارتها عاليه جدا 
سيف بذعر: اوركيد اوركيد 
اوركيد بهلوسه: سبوني سبووني يابابا  الحقني 
سيف:اهدي يااوركيد انا جمبك محدش عملك حاجه 
ذهب سيف وجاء بكمدات وظل بجانبها طوال الليل وهي تهلوس بإشياء غريبه حتي ضحك عليها عليها وهي تقول سيف سيف انت حلو اوووي بس قاسي بس انا بحبك لالا بكرهك مش بحبك هو مز اووي ياماما عايزه احضنه ابن الحلوه دهوه 
سيف بضخك:كويس انك مش هتفتكري اي حاجه 
ظل بجانبها حتي الصباح بعدما نزلت حرارتها قام من جانبها واحضر شوربة خضار ودخل وجدها بدات تفيق 
سيف: حمد الله على السلامه 
اوركيد بتعب: انت بتعمل كده ليه سبني امشي بقه 
سيف : اسكتي وكلي وبعدين امشيكي 
اوركيد بفرحه : بجد 
سيف بغموض: بجد يلا 
اوركيد : مش بتكذب عليه 
سيف: لا ويلا يااما هغير رايي 
اوركيد : حاضر حاضر 
نظر لها وهي تأكل بسرعه وفرحه لانها سوف تذهب 
كان يشعر بحزن دفين هو لايريد ان يأَذيها لكن ماالذي يريد ان يثبته 
سيف ببرود: يلا قومي جهزي نفسك هنمشي 
جرت بفرحه وقالت ماشي يلا 
بعد وقت تجهزوا وغادروا من المنزل 
وهم في الطريق 
سيف:اياكي تتكلمي او تقولي لاي حد اي حاجه 
اوركيد : انا كل ال عايزاه اروح لامي مش عايزه حاجه تانيه 
سيف: طيب اعملي حسابك هتكملي شغل من بكره 
اوركيد: والله لعبه انا ونا بعد ال شوفته هشتغل معاك تبقي بتحلم 
سيف:فتره مؤقته الاسبوع ده بس عشان الجاي هيبقي غير 
اوركيد بخوف: قصدك اي 
سيف بغموض: هتفهمي بعدين 
بعد وقت وصلها سيف الي بيتها واوصاها اذا لم تاتي للعمل غدا سوف يعاقبها ونبهها بأن لاتظهر اي شيئ او تقول لاي احد والا سيكون عقابها عسير 
صعدت اوركيد بتعب وحزن الي شقتهم 
ودخلت وجدت سهي وامها جالسين 
الام بإستغراب: مش كنتي هتسافري اربع ايام يااوركيد ايزال جابك 
اوركيد : الشغل خلص بدري ياحبيتي ف جيت ازيك ياسهي 
سهي :الحمد الله ياقلبي خشي ارتاحي وبعدين قومي بقه اقعدي معانا عما تكون نور صحت ونهيش بقه 
اوركيد وهي تخفي حزنها: بجد كويس انك هتقعدي معانا كام يوم يلا هروح ارتاح شويه ونسهر بقااه 
نهي: اشطا يلا وغمزت لها بالخفاء وقالت وتبقي تحكيلي  بقه عملتي اي 
ابتسمت بحزن وقالت:  اه اكيد
دخلت غرفتها وظلت تبكي وقامت صلت وظلت تبكي لربها وتدعوه كثيرا وبعدها قرأت كتاب الله حتي ارتاحت 
بعدها امسكت مذكرتها وكتبت: كنت اعلم ان حبي لك سيسبب لي الجرح وها انا اراه منك لماذا اوهمتني وجعلتني اتضرع كأس فرحة الحنان ومن بعدها قتلتني بخنحر مسموم يصعب علاجه وجدوا ترياق لجميع السموم الا ترياق حبي متي سوف يتحول سم حبي لك الي ترياق لي ولك الي متي سوف يعافر قلبي لحب مهشم…. 
لطالما احببت سم حبك ولكنه اصبح يقتلني بالبطيئ متي ستصبح انت ترياق سم حبك… 
نامت من التعب  
لتشرق الشمس ليوم جديد بأحداث جديده 
قامت اوركيد بتعب وخرجت وجدت امها وسهي يتحدثون 
اوركيد : اي ده محدش قومني ليه 
الام بحنان : لقيتك تعبانه ف سبتك 
سهي : يلا روحي اجهزي عشان اخدك في طريقي نروح الشغل مع بعض 
اوركيد : حاضر امال فين نور
سهي: صحت ودتها الحضانه فضلت تسأل عليكي قولتلها انك لسه في شغلك عشام متزعلش 
اوركيد :هعوضها ان شاء الله يلا هروح اجهز 
تجهزوا وفطروا وخرجوا لعملهم وهم في الطريق
سهي:مالك يااوركيد مش طبيعيه وشكلك حزين 
اوركيد : ها لالا انا بس مرهقه متشغليش بالك 
سهي بشك:متأكده 
اوركيد بضحكه مزيفه:ايوه يابنتي يلا عشان نوصل اتاخرنا 
سهي بفمزه: براحه ياولهان 
اوركيد: يلا ياسهي يلا بدل مااضربك ع وشك 
سهي:لا وع اي يلا يابرنس 
بعد قليل ذهبت كل واحده علي عملها 
في منزل اصلان 
سيف: صباح الخير ياست الكل 
الام: صباح الخير ياحبيبي تعالي افطر 
سيف: بالهنا ياحبييتي سبقتكوا 
الام: هتشمي دلوقتي للشغل 
سيف : اه 
الام: واركيد 
سيف:  زمانها جايه 
الام بفرحه: يعنب خلاص هديت واتأسفت ليها
سيف بهدوء وغموض: ايوه ياحبيبتي المهم سعادتك عندي
الام: ربنا يخليك ليا ياحبيبي ويهديك متزعلهاش ياسيف دي طيبه اووي وغاليه على قلبي 
سيف:انت تؤمري ياقلبي 
جاءت رهف عليهم وقالت : ياعيني ياعيني ونا مش هينوبني حاجه من الحب ده 
الام بضحك : ده انتي الحته الشمال يابت 
رهف: ياكوكو ياقلبي 
سيف: يلا يابت ياممحونه من هنا 
رهف : انا ال ممحونه ولا انت ياابتاع رنيم 
سيف: هقوملك 
رهف : وع اي الخير احسن انا راحه الجامعه سلام ياكوكي سلام  ياهولاكو
سيف : بس لما تيجي هوريكي 
رهف: مهونش عليك ياسيفوو يلا  سلام ياقمرات 
الام بحنان: عايزاك تعامل اوركيد كويس ياسيف بلاش تتعصب ياحبيبي عصبيتك وحشه هي كويسه والله وطيبه ومتستاهلش منك كده 
سيف: ال انتي عايزاه هعمله حاضر ياحبيبتي 
قطع حديثهم رن الجرس 
دلفت اوركيد للداخل وقالت : صباح الخير 
كاميليا: صباح الخير ياحبيبتي تعالي اقعدي افطري 
اوركيد : ربنا يخليكي ياطنط بالهنا على قلبك سبقتكوا 
سيف: ماشي هنروح احنا ياماما 
الام: ماشي ياحبيبي بالسلامه خودوا بالكم من نفسكم 
سيف: حاضر سلام 
ذهبوا وظلوا طوال الطريق لا يتكلمون 
اوركيد بزعر: وقف وقف 
سيف: في اي 
اوركيد :فيه راجل مرمي علي الارض هناك تعالي نشوفه ماله نوديه المستشفي 
سيف: دول قطاع طرق متنزليش
اوركيد :وافرض لا الراجل محتاح مساعده قوم نساعده 
سيف: بقولك قطاع طرق باين عليه اووي وانا اعرف الأشكال دي عشان وردوا عليه كتير اسمعي الكلام عشان متندميش يلا 
اوركيد بعند : لا لازم اشوفه خليك انت 
سيف: براحتك بس لو مسكك متقوليش سيف سيف عشان مش هسأل فيكي 
اوركيد: مش هرد عليك عشان مش عايزه اتخانق عن اذنك 
ذهبت اوركيد باتجاه الرجل وهزته برفق اذ به تتفاجئ بالذي يضع المطوه علي رقبتها ويقول هاتي اي حاجه معاكي 
اوركيد بخوف: ابعد عنيي 
الرجل بزعيق: قولتلك هاتي ال معاكي 
اوركيد: ممعيش حااجه 
الرجل:انتي ال جبتيه لنفسك ورفع السكين كب يضربها ولكن 
اوركيد بصراخ : سيييييييييف 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد