Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة وائل

مايكل بغضب شديد فتح باب العربية دخل وساق بغضب شديد من نفسه الي مقر الشركه ودخل الي الشركه بغرور وتكبر وظل يستمع إلي هماسات الفتيات التي تزيده غرور ونظر الي تلك الفتاة التي تجلس مكان السكرتيره 
مايكل نظر إليها بقرف وتحدث بقوه:انتي السكرتيره 
الفتاة نظرت له بغزل:اه 
مايكل نظر إليها بغضب وتحدث بصوت فحيح:عارفه النظره المقرفه للي في عينك دي لو شوفتها تاني مره هطلع عينك في ايدك انتي هنا للشغل فهمه 
الفتاة تحدثت الفتاة بخوف:تحت امر حضرتك ونظر مايكل حوله وتحدث بغضب وقوه:في اي مكل واحد تحط عينها في الورق للي قدماها اي القرف دا هو مفيش رجاله في الشركه دي وتحدث ورفع هاتفه تحدث مع شخص ودخل الي مكتبة بغضب 
مايكل بغضب: مصطفى تكون عندي دلوقتي انا في الشركه وقفل الهاتف والقاه بجانبة وبعد مورو دقائق حضر مصطفي بخوف شديد 
مصطفي بتوتر:في اي ي مايكل بية 
مايكل نظر الية بغضب:هو مفيش راجل في الشركه دي وكمل بسرخية عشان كدا نسبة الارباح زي الزفت مهو الباشا كان جيبلي موظفين الشركه نسوان عشان يقعد من كل واحده شوية دي اسمها سرمحه مش شغل بس عاوز اقولك من النهارده كل الموظفين للي برا دول ياخدوا مستحقتهم ومش عاوز اشوف وشهم اما انت بقا لسالاك معايا فرصه واحده استغلها بقا واكمل حديثه بقوه يلا أخرح زي الشاطر نزل اعلان أن احنا محتاجين موظفين 
مصطفي بخوف:حاضر وخرج مسرعا خوف من مايكل 
مايكل بغضب:كنت ناقص قرف انا مهو اليوم باين من اوله وسمع صوت دربكه برا وقف بقوه وخرج من مكتبة 
احمد بغزل:اوبا اي كل النسوان دي ال جميلة نزلتي مصر عشان اتوب 
الفتاة بخبث:اي عجبتك 
احمد ب غمزه:اي الحلاوه دي كلها 
مايكل بغضب من حديث اخوه مع تلك الحقيره التي تنظر إليه بطمع وقذاره 
مايكل نظر إلي اخاه بغضب وتحدث:احمد 
احمد نظر خلفه وهو يتنفس ب  القوه وتحدث بخوف:انا اسف والله وطلع يرجي خرج من الشركه 
مايكل نظر إلي فتاة نظره مميته ارعبتها وتحدث بقوه:كل واحد يلم حاجته ويخرج برا الشركه ومش عاوز اشوف وش حد فيكو تاني فاهمين ودخل الي مكتبة بغضب 
✨✨✨✨✨
احمد بخوف وهو بيسوق السياره:يمصبتااااي انا كان مالي انا وسخ عشان اكلم بنت بعد كدا حرموني اكلم اي بنت منهم الله طب هبات فين النهارده انا هقتلني خلاص هقتل نفسي منهم يسبوني في حالي ويندموا أنهم بيعملوني كدا بس كدا هموت منتحر يختاااااي اعمل اي ووقف السياره عشان الاشاره ونظر من الشباك الجانبي وشاف بنت ملموم حوليها الناس 
احمد نظر إلي الأمام بتجاهل ولما الصوت بدأ يعلي نزل من العربية وراح مكان الصوت 
ابراهيم بغضب وقسوه:بتسيبي البيت ي بنت**** عاوزه تمشي علي حل شعرك وصفعها قلم قومي 
مراد بحزن مزيف:قعدت اقولها لي ي مايان عملت اي انا بحبك وهنتجوز قريب 
ابراهيم نظر إلي ابنته بغضب:تلقيها شيفالها شوفه تانية 
مراد بسخرية:لا خلاث بنتك معدتش تلزمني وتركهم وذهب والابتسامه علي وجهه
••فلاش باك••
سعاد:بسرعه روح وراها وشوف هتروح فين 
مراد بغمزه:متولع 
سعاد:مراد روح يلا عشان نخلص منها هيا وابوها وناخد البيت دا ونتجوز فية
مراد:اشطا ي قلبي وراح ورا مايان 
مراد وهو ينظر اليها وهيا تقف مع مايكل وطلع هاتفه والتقط ليها صور 
مراد بحزن مزيف:عم ابراهيم تعالي **بنتك واقفه مع واحد في الشارع وقاعده تحضنه ومش محترامه غيابي 
ابراهيم بغضب:انت بتقول اي 
مراد بشر:زي مبقولك كدا حتي تعالي وشوفها 
ابراهيم:اقفل انا جاي حلا 
وفعلا بعد دقائق ابراهيم وصل و مراد وراله الصور ونظر الي ابنته وهيا تبكي وتأكد من شكوكه التي زرعها تلك الحقير في رأسه 
••فلاش باك••
مايان بصراخ:والله معملت حاجه معرفش اصلا مين للي في الصور دي 
ابراهيم بغضب:بعتي نفسك ورماكي في الشارع صح وعاوزه تسيبي البيت ي بنت***
مايان بصراخ:انا معلمتش حاجه انا هتقل نفسي عشان ارتاح منكم وجرت ناحية العربيات التي تسير بلا توقف 
عند احمد ظل يراقب الموقف وتلك المسكينه التي لا يعرف حتي اسمها تنهال عليها التهم واتفاجئ أنها جرت عند العربيات جري عليها واحضتنها وسقطوا علي الارض قبل أن تدهسهم تلك السياره الكبيره 
احمد بآلام:انتي كويسه 
مايان بصراخ:انقذتني ليييييي انا مش عاوزه اشوف حد تاني انا عاوزه اموت لو خدوني معاهم هيقتلوني 
احمد نظر إليها نظره مطوله وتحدث بقوه:اركبي العربية 
مايان نظرت آلية وتحدثت:فين 
احمد شورلها عليها ووقف هو يدريها عقبال لما تركب والعربية للي كانت هتدوسهم مشت وبدأت توضح الروئية بعد م غادر احمد ومايان
مراد بغضب:راحت فين 
ابراهيم بغضب:بنت ال**هتجبلنا العار 
مراد بخبث:خلاص ي عم ابراهيم هيا شافت طريقها وانا كمان شوف طريقي 
ابراهيم بحزن علي مراد:انا للي غلطان ي مراد كان لازم اقتلها بس هعرف ممكان الفاجره دي وهتقتلها ب ايدي
مراد بحزن مزيف:لا خلاص  بقا وتركه وغادر ونظرت الشر في عينه يتوعد له هو وابنته 
✨✨✨✨✨
احمد بحزن علي تلك الملاك التي يبكي بلا توقف ظل ينظر لها وهي تبكي 
احمد بحزن:خلاص بطلي بكي بقا 
مايان بدموع وصراخ:لي بيحصل فيا كل دا 
احمد وهو ينظر التي تلك الحرق التي ظهر من كثرة دموعها والميكب اختفي وظهر الحرق 
احمد وهو يضع يده علي وجهها ولم يستطيع أن يسيطر اوي نفسه:انا اسف 
مايان بحزن:اسف لي أنا للي اسفه دخلت في حاجها مش ليك دخل فيها
احمد بحزن:طب اعملك اي وتضحكي
مايان بدموع:اقتلني
احمد بصدمه:اقتلك 
مايان بصراخ:اقتلني عشان انا عاوزه اروح لماما هيا وحشتني اوي تعرف إن هيا كانت بدافع عني علي طول بس بعد م ماتت مبقاش حد يدافع عني 
احمد نظر إليها وتحدث بقوه:انا هدافع عنك مهما حصل هفضل جمبك 
مايان نظرت له:انت مين عشان تعمل كل دا 
احمد نظر إليها وتحدث بحنان:اخوكي 
مايان نظرت له وتحدث:اخويا تعرف كان نفسي يكون عندي اخ لو كان عندي اخ كان هيدافع عني بدل ابويا للي معيشني خدامه لية ولمراته 
احمد بحنان:خلاص اعتبريني اخوكي 
مايان نظرت داخل عينه ولتمست منه الصدق والحنان وتحدثت:احضني 
احمد علي طول لبي طالبها لانه ايضا يحتاج الي تلك الضمه ويحتاج ابي الحنان الذي حرم منه بعد وفاة ولاده وولادته وظلوا هكذا لبعض دقائق
احمد بحنان:بقيتي احسن 
مايان بهدوء:اه 
احمد بحنان:تعرفي اني كنت محتاج الحضن دا اكتر منك 
مايان بهدوء:م تخلي مامتك تحضنك 
احمد بحزن وعيون دامعه:ماتت هيا وبابا وفضل اخويا مايكل 
مايان بهدوء:انتي مسيحي
احمد بضحك:لا انا اسمي احمد 
مايان بصدمه:نعم امال مايكل دا اي 
احمد بضحك:اخويا عامر بس احنا كنا عايشين في ايطاليا وجينا هنا متكلمناش يومين بس عامر في ايطاليا اتعودوا يقولوا مايكل 
مايان بتفهم:اه 
احمد نظر إليها بحنان:وانتي بقا اسمك اي 
مايان بهدوء:اسمي مايان 
احمد بحنان:اسمك جميل اوي ي مايان 
مايان بخجل:شكرا 
احمد بحزن:في حد يقول لأخوه شكرا 
مايان نظرت له وفضلت السكوت 
احمد بهدوء:انتي دلوقتي هتروحي فين 
مايان بحزن:معرفش والله 
احمد بهدوء: خلاص انا هأجر لك شقة اقعدي فيها 
مايان بحزز:لا مش عاوزه حاجه 
احمد بهدوء:استهدي بالله واسمعيني انتي في بتدرسي
مايان:اه في رابعه تجاره اخر سنه يعني 
احمد بغمزه:وانا كمان خلاص ي صاحبتي انتي هتنزلي تشتغلي محاسبة في شركتي 
مايان بصدمه:انت بتعمل كل دا لي 
احمد بهدوء:عشان انتي شكلك طيبة اوي 
مايان:لي ممكن اكون بضحك عليك 
احمد بحزن:لا عشان الشعور للي انتي فئة دلوقتي الوحده 
ي انا بحس ب الشعور دا ميت مره في اليوم
مايان بحزن:طب والحرق للي في وشي دا 
احمد بهدوء:زي القمر 
مايان بسخرية:بتتريق عليا 
احمد بهدوء:انتي فعلا زي القمر عاوزك تحبي نفسك وتنزلي الشغل والجامعه ب وشك كدا خالي عندك ثقه في نفسك 
مايان بدموع:حاولت والله بس بشوف نظره وحشه اوي في عيون الناس 
احمد بحنان:انتي اجمل بنوته 
مايان بخجل:شكرا 
احمد:اعفوا ي ستي ها اي تاني امشي بقا ب العربية بس متبصليش عشان متقلبش ب العربية 
مايان:لي 
احمد بضحك:أصل عيونك مدوخاني
مايان بضحك:احمد 
احمد بحنان:قلب أحمد 
مايان نظرت له وفضلت الصمت لحد م وصلوا للمكان المشهود 
مايان بستغراب:اي المكان دا 
احمد بصدق:دي مفاتيح الشقه اطلعي واقفلي علي نفسك وهتلاقي الاكل في التلاجه 
مايان بهدوء:انت عملت كل دا امتي
احمد بضحك:لا أصل انا كنت هعيش في الشقه دي ومجهزها بس هيا دلوقتي بقت ملكك اعتبري البيت بيتك 
مايان بشكر:انا مش عارفه اشكرك الزاي انت ربنا بعتك ليا 
احمد بأبتسامه:ربنا يخليكي يلا اطلعي 
مايان نزلت من العربية وطلعت وهيا تشكر ربها 
واحمد نظر لها بحنان وراح علي بيت مايكل وهو بيقول الشهاده 
مايكل نظر إلي الباب الذي يدق وهو يعلم من في الخارج وتحرك نحو الباب 
مايكل نظر إلي احمد نظرة برود وتحدث:ادخل 
احمد بهدوء:مايكل انا تعبان وعاوز انام 
مايكل بغضب:كنت فين 
احمد بهدوء:كنت مخنوق وبتمشي 
مايكل ببرود:طب ادخل نام 
احمد بهدوء:ماشي ودخل ونظر مايكل له بخبث
✨✨✨✨✨✨
في منزل يونس تجلس جميلة مع سند التي بلغ من العمر13 عاما 
سند بهدوء:ازيك ي عمتو 
جميلة بسخرية:عمتو 
سند بضحك:خلاص ي جميلتي
جميلة بحنان:يروح جميلتك مالك مضايق لي 
سند بهدوء:مفيش زهقت 
جميلة:من اي برضوا 
سند بهدوء:في حد وحشني اوي 
جميلة بصدمه:بتحب مين 
سند بسخرية:بحب لا مش بحب في واحد صديقي وحشني اوي 
جميلة فهمت مقصده ونظرت له بحزن وضعف تلك المشاعر لا تظهر اللي مع سند 
جميلة تحدثت بهدوء وهيا تنظر الية بترقب ل ردت فعله:نوح 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!