Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل الخامس 5 بقلم منة وائل

سند بصدمه:عرفتي الزاي 
جميلة بخبث:يعني هو 
سند بحزن:وحشني اوي 
جميلة بهدوء:طب متكلموا
سند بحزن:خايف 
جميلة بهدوء:لي 
سند بهدوء:هو اكيد زعلان مني اه احنا كنا بتتشاكل علي طول بس مكنتش اتوقع اني ابعد عنه 
جميلة بحزن:طب اعمل اي وتفرح 
سند بهدوء:عاوز اكلمه 
جميلة بحيرة:طب انا معرفش حد في الفيلا يقولي هو معاه فون ولا اي رقمه معرفش 
سند ببرود:خلاص ي جميلة مش مهم تعالي يلا عشان انا جعان وزمان ماما جهزت الاكل 
جميلة بحزن علي ابن أخيها الذي يشتاق إلي صديقه:ماشي ي سند والله هحاول اخليك تكلمه 
سند بدموع:وعد 
جميلة ضمته اليها وتحدثت بهدوء:وعد واكملت حديثها بمرح بس شعرك بقا حلو 
سند بغمزه:دا انت للي حلو 
جميلة بصدمه:ابن اخويا بيعكسني لا مكنش العشم 
سند بغمزه:هو الوحش منين 
جميلة بضحك:دا شكلك واحد عايش في ايطاليا 
سند بضحك:اه انا 
جميلة بغمزه:متأكد 
سند بهدوء:اه 
جميلة بهدوء:طيب وقعدت تزغزغ فية لتزيل عنه الحزن 
✨✨✨✨✨
في فيلا حسن الشرقاوي
علي مائدة الطعام تجلس العائلة 
عدي بفرحه:انا خلاص هبدا في المستشفي الجديده 
تمارا بحنان:ربنا يزيد ويبارك 
عدي بفرحه:انا مبسوط اوي وكمان الموارد للي هتتعمل بيها المستشفي من أكبر الشركات في مصر ومشهور جدا في ايطاليا
فهد بحنان:اسمها اي ي عدي الشركه 
عدي بهدوء:الشركه هنا في مصر اسمها جميلة و ايطاليا اسمها برضوا جميلة للي بتقودهم واحده اسمها جميلة بس الناس بتقول أن اسمها زي شكلها وأن كمان مبتحبش حد يصورهل ولا بتطلع في اي حاجه 
عشق بغيره:واي كمان 
عدي بضحك:انتي بقا حبيبته قلبي
عشق بحب:ايوه كدا 
عاصم ببرود: مبروك
عدي بهدوء:الله يبارك فيك انا ناوي أعزم مايكل للي هيشرف علي الشغل هنا عاوزه اعزمه بكرا علي الغدا 
تمارا بحنان:ينور ي حبيبي 
عدي بحنان:بنورك ي حبيبة قلبي انتي اهم حاجه حد عنده مانع أني أعزمه 
روح بهدوء:ينور 
عدي:تمام 
وظلوا يتحدثوا وكان يراقبهم عاصم بهدوء 
✨✨✨✨✨
صباح يوم جديد 
مايكل نظر بهدوء الي تلك الشقي وتحدث:احمد 
احمد بنعاس:عاوز انام سيبني شوية 
مايكل بغضب:اصحي بقولك عشان انا رايح الشركه عشان النهارده هشوف الموظفين الجداد وبعد كدا هروح علي الموقع للي هنبدا في الشغل وانت هتبقي في الشركه مكاني
احمد بهدوء:طب روح انت وانا جاي وراك  
مايكل نظر الية بغضب وارتدي نظارته والقي نظره اخيره علي المراء ونظر الي نفسه بغرور واغلق الباب واتجهه الي مقر شركته 
احمد بمرح:ايوه بقا نبدا يوم جديد ودخل اخد شاور وارتدي ملابسه الرسمية التي كانت تزيدة وسامه أكثر مما علية وارتدي نظارته واخذ مفاتيح سيارته واتجهه الي الشقه التي تسكن فيها مايان وظل ينظر إلي باب المنزل ورن الجرس 
مايان بخوف من خلف الباب:مين 
احمد بهدوء:انا احمد 
مايان بهدوء:حاضر ي احمد ثانية بس 
احمد بأتسامه:خودي راحتك 
وبعد دقائق فتحت الباب وكانت ترتدي سلوبته جينز وتيشيرت ابيض وكوتش ابيض وحطت ميكب اخفي اثر الحرق تماما 
احمد نظر إليها بحنان:كدا جميلة ومن غير ميكب قمر 
مايان بابتسامته:شكرا 
احمد بعبوس:انا مفطرتش 
مايان بضحك:تعالي ادخل انا هعملك سندوتشات 
احمد بفرحه:بجد 
مايان بحنان:اه بجد 
احمد دخل والفرحه تغمره لأن مايان تثق به وهو لا ينظر اليها ك اي فتاة ينظر لها نظرة الاخوه هل ي ترا مايان تنظر الية هكذا 
مايان بحنان:عاوز سندوتش اي 
احمد بهدوء:جبنه رومي ولانشون و مربة 
مايان بحنان:حاضر وبدأت تعمل ل احمد السندوتشات واحمد ينظر لها بفرحه 
مايان بمرح:خلصت 
احمد بهدوء:هاتي بسرعه انا جعان واخد منها السندوتشات واكل 
مايان بحنان:ب الهنا ي احمد 
احمد بهدوء:تسلمي ي عيون احمد انا خلصت يلا بسرعه بقا عشان تلحقي مايكل قبل م يروح الموقع هذا تبدائي شغل من النهارده
مايان بخوف:انت هتبقي معايا 
احمد بحنان:متخفيش هبقي معاكي علي طول عارفه لحد فين 
مايان بفضول:فين 
احمد بغمزه:لحد م اسلمك ل عريسك 
مايان بهدوء نظرت له وفضلت الصمت ومشت معاه وهيا حزينه ولم تعرف هيا حزينه لي 
وبعد مرور دقائق وقفت سيارة احمد امام مقر الشركه ونزل منها ذالك الوسيم وتلك الاميره بجانبة
احمد بهدوء:متخفيش انا معاكي 
مايان بحنان:مش خايفه 
ودخل احمد وبجواره مايان ويسير بكل غرور وتكبر وتنظر له  البنات بحب وطمع ومنهم التي تغازله وهو لا يعير لاحد اهتمام وتلك الهماسات تزيده غرور 
احمد بهدوء ل مايان:مايان استني هنا هدخل لمايكل وهنديكي
مايان بهدوء:حاضر 
و ب الفعل دخل احمد الي مايكل 
مايكل نظر له بغضب وتحدث:اهلا ب الباشا كل دا فين 
احمد بهدوء:مايكل في واحده صحبتي عاوزه تشتغل هنا في الشركه
مايكل نظر إلىة وتحدث بسخرية:طالما صحبتك تبقي مش هتعتب الشركه دي فاهم 
احمد بحزن:والله لسه نتعرف عليها امبارح وهيا طيبة جدا وظروفها وحشه وبعملها ك اختي والله مفيش بيني وبينها حاجه 
مايكل بهدوء:تمم اما نشوف دخالها 
احمد بفرحه:حاضر وذهب احمد الي مايان ودخلت معاه الي مايكل الذي عرفها من اول نظر وظهر علي وجهه الغضب 
مايكل نظر إليها نظره كلية وتحدث بضيق:اتفضلي اقعدي 
مايان جلست بهدوء ومازالت يد احمد متشابكه مع يد احمد 
مايكل نظر إليها وتحدث بهدوء:بتدرسي اي 
احمد بهدوء:كلية تجاره 
مايكل نظر إلي احمد بغضب وتحدث:انا سألتك 
احمد بهدوء:لا 
مايان أجابت بهدوء:انا في اخر سنه في كلية تجاره 
مايكل بهدوء:فين الملف بتاعك 
مايان بهدوء:معيش 
مايكل بسرخية:ايوه برضوا جاية هنا تعملي اي 
مايان بهدوء:انا عندي 22 سنه واسمي مايان ابراهيم وبدرس في كلية تجاره 
مايكل بهدوء:ماشي هحطك تحت المراقبة هتشتغلي في الحسابات 
احمد بغضب:تحت المراقبة لي 
مايان بهدوء:احمد خلاص تمم حضرتك للي تشوفه 
مايكل نظر إلي احمد وتحدث بسرخية احرجت احمد:رميوا وصل جوليت الي قسم الحسابات وتجيلي حلا ومصطفي تحت هيعلمها 
احمد بهدوء:حاضر 
ومشي وهو و مايان وظل مايكل ينظر لهم بشك 
✨✨✨✨
مايان بحزن:احمد 
احمد بهدوء:ايوه 
مايان:انا اسفه لو سببتيلك مشكله 
احمد بابتسامة:لا اهم حاجه انتي تكوني مرتاحه
مايان بابتسامه:طب يلا روح انت علي شغلك 
احمد نظر لمصطفي نظره قاتله وتحدث:لو مايان اشتكتلي منك اعتبر نفسك برا الشركه 
مصطفي بتوتر:في عنيا 
احمد بهدوء:هنشوف مايان انا في الدور للي فوق اي حاجه تعاليلي
مايان بهدوء:ماشي احمد تركها وغادر وظلت هيا مع مصطفي وظل يعلمها وهو ينظر اليها بخبث وهيا لا تعلم نواياه 
✨✨✨✨✨
مايكل ببرود:احمد اي للي بينك وبين البت دي 
احمد بغضب:مايكل هيا اسمها مايان وعمتا والله العظيم بعتبرها اختي 
مايكل بغضب:بس أفعالك متدلش علي كدا 
احمد ببرود:عملت اي يعني يخليك تشك فيا وبعدين حتي لو انا مرتبط بيها أو بيني وبينها حاجه انا مش بعمل حاجه غلط 
مايكل بسخرية:بجد انت هتتجوز واحده مش من مستواك 
احمد بغضب:مستوايا برضوا انت مالك بيها ملكش دعوه بيها فاهم 
مايكل بغضب:انت هتتشاكل معايا ولا اي اتعدل كدا انا هروح الموقع ومتتحركش من المكتب وكمل بقيت المقابلات 
احمد نظر الية بغضب وجلس مكان مايكل يكمل المقابلات 
 وبعد مرور ساعتين خلص احمد المقابلات ونزل يطمأن علي مايان 
 ‏احمد بأبتسامه:اخبارك اي ي ميمو 
 ‏مايان بفرحه:احمد 
 ‏احمد بحنان:,عيونه اي فهمتي الشغل 
 ‏مايان بأبتسامه:كل حاجه تمام استاذ مصطفي قال إني شاطره وبفهم بسرعه 
 ‏احمد بأبتسامه:طب اول لما تخلصي تعاليلي فوق عشان نمشي مع بعض هنروح نتسوق 
 ‏مايان بهدوء:حاضر 
 ‏احمد تركها وذهب الي مكتبة وهو سعيد لسعادة مايان 
 ‏✨✨✨✨✨
 ‏عدي بأبتسامه:هستناك النهارده
 ‏مايكل بهدوء:تمم 
 ‏عدي بهدوء:انت لو تعرف ست الكل قاعده بتعمل كل الاكل اللي الإنسان يحبة 
 ‏مايكل بضحك:خلاص وآلله شوقتني 
 ‏عدي بضحك:تمام انا هروح الشغل عاوزه حاجه 
 ‏مايكل بهدوء:سلام 
 ‏وبعد مرور أربع ساعات الساعه دقت 2 وكل شخص يذهب الي منزله بعد مورو وقت العمل 
 وذهب مايكل الي فيلا حسن الشرقاوي
 ‏تمارا بحنان:اهلا ي مايكل تعالي اتفضل 
 ‏فهد بابتسامة:ازيك ي مايكل 
 ‏مايكل بهدوء:انا الحمد الله 
 ‏عدي بضحك:علي فكره ي ماما مايكل جاي وجعان اوي من ساعت مقولتوا علي الاكل 
 ‏تمارا بحنان:عيوني ثانية والاكل يكون جاهز وبعد مورو دقائق وضع الاكل علي المائده والكل موجود عدا عاصم 
 ‏تمارا بستغراب؛عاصم لسه مجاش مع اني مأكده علية يجي بدري 
 ‏عدي ببرود:زمانه جاي ي ماما متقلقيش 
 ‏وبعد مورو ثواني جاء عاصم ووقعت الصادمه علي مايكل 
 ‏التي كان بيشرب مياة وشنق 
 ‏تمارا بحنان:اشرب مائة ي مايكل 
 ‏مايكل بخنقه:لا انا كويس 
 ‏عاصم ببرود وهو ينظر آلية بترقب:اهلا بيك 
 ‏مايكل نظر الية واماء ب راسه 
 ‏نوح ببرود:بابا انا خارج اقعد في الحديقه 
 ‏فهد بهدوء:ماشي ب نوح 
 ‏مايكل وهو ينظر إلي تلك الاسد الذي يجلس أمامه وينظروا الاثنان إلي بعضهم وقرر أن يغادر المكان ولكن افتكر كلام جميلة 
 ‏••فلاش باك••
 ‏جميلة بهدوء:مايكل انا عاوزه اطلب منك طلب 
 ‏مايكل بحنان:امري 
 ‏جميلة بهدوء:عاوزاك تجيبلي معلومات عن عيلة حسن الشرقاوي عندهم ابن اسمه فهد وهو مخلف بنت وولد عاوزاك تجيبلي معلومات عن الولد هو اسمه نوح 
 ‏مايكل بستغراب:لي يعني 
 ‏جميلة بهدوء:نوح دا صديق سند وهما كانو اصدقاء جدا و للي لاحظته ان سند عنده حالة اكتأب هو طلب مني الطلب دا هو عاوز يكلمه 
 ‏مايكل بصدمه:اه استني الولد للي سند حاطه صورة الخلفية بتاعت فونه 
 ‏جميلة بستغراب:انت تعرفه منين 
 ‏مايكل بتوتر:لا مفيش حاجه خلاص ثقي فيا 
 ‏جميلة بأبتسامه:واثقه فيك 
 مايكل بهدوء:سلام وقفل معاها والقي الهاتف 
 ‏مايكل بغضب من نفسه:اي الغباء دا انا كنت هقع بلساني قدامها انا وعدت يونس اني مش هجيب سيرة ليها اني عرفت مين جوزها ولا أجبلها سيرة أن المشروع دا تبع عيلة الشرقاوي وخصوصا اخو جوزها 
••فلاش باك••
مايكل بهدوء:انا هخرج اعمل مكالمه برا 
عدي بابتسامه:اتفضل 
خرج مايكل الحديقه لكي ينفرد ب نوح 
مايكل بحنان:ازيك ي نوح 
نوح رد علية ببرود وهو ينظر إلي شاشة هاتفه:كويس 
مايكل وهو ينظر إلي شاشة هاتف نوح وتحدث بقوه:سند 
نوح ب لهفه:انت تعرفه 
مايكل بهدوء:اه ابن صديقي 
نوح بدموع ولهفه:طب انا عاوز أكلمه ممكن تساعديني 
مايكل بأبتسامه:اكيد انت رقمك اي 
نوح اعطاله رقمه بسرعه:هو دا رقمي انت هتخلية يكلمني 
مايكل بأبتسامه:طبعا 
نوح ب لهفه:امتي 
مايكل بغمزه:انتظر منك مكالمه النهارده 
نوح بفرحه:شكرا ليك ي عمو انت مش عارف هو وحشني قد اي 
مايكل بحنان:وانت كمان متعرفش انت واحشه قد اي بس المهم دلوقتي انا هقوم امشي عشان ورايا مشوار مهم وادخل قول لعائلتك أن انا مشيت عشان ورايا مشوار ضروري
نوح بأبتسامه:حاضر ي عمو 
مايكل لسه هيخرج من باب الفيلا ويستلقي سيارته اوقفه تلك الاسد 
عاصم بهدوء:ماشي لي لسه بدري 
مايكل بغرور:معلش عندي مشوار ضروري 
عاصم بغضب شديد:انت تعرف نوح منين وسند منين 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد