Uncategorized

رواية توأمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة سامح

نورين بابتسامة :يااهلا اهلا وسهلا نورتونا 
مازن سمع الصوت وقلبه دق بس كدب نفسه ورفع رأسه هو واياد وانصدموا هما الاتنين ونورين برضوا لما شافت مازن انصدمت 
مازن واياد في صوت واحد بصدمة :انتي
مازن بصلوا :لا ثواني انتو تعرفوا بعض ازاي 
اياد بتوهان:هي ديه الي حكتلك عنها هي الي ضربتني وداست علي رجلي بس مش عارف هي صوتها متغير ليه 
مازن بصلوا بصدمة وحزن وبص علي نورين بحزن شديد ومتكلمش 
يزن بص لمازن واياد:ازاي انتو تعرفوا نورين ازاي 
نورين ليزن :ده هو الي ضرب احمد بس كان من زمان اوي فاكر الحكاية ديه …..وبصت علي اياد بضحك:علي فكرة يااا …ماعلينا مش انا الي دست علي رجلك 
اياد بصدمة :ا ازاي ده انتي نفس الشكل بظبط 
اكملت نورين :تؤ مش انا ديه مليكة اختي وتوأمي ……واكملت بحزن :هي فوق في اوضتها ومش هقدر تنزل 
اياد بحزن لانه كان نفسه يشوفها:اممم فهمت 
مازن بفرحة :الحمد لله 
نورين بعدم فهم:افندم 
مازن بتوتر :ها لا مفيش اهم حاجة انتي ايه اخبارك كويسة 
نورين بصت علي رجلها والدموع اتجمعت في عينيها بس مسحتهم وحولت تكون قوية وقالت بابتسامة مصطنعة:أااه انا تمام وانت 
مازن اخد بالو من زعلها واخد باللوا من الي هي فيه وكان هيسالها بس أتراجع وقال بابتسامة :تمام وقعدوا يتكلموا
ويزن قاعد ودماغه في حتة تانية 
_______________في أوضة مليكة 
علي نفس وضعها ضامة رجليها الدموع في عينيها وعمالة تعيط 
فريدة كانت معدية من قدام اوضتها ونفسها تدخل تشوفها لو حتة من بعيد بس مترددة.لحد اما اخدت القرار أنها تدخل وخدت نفس عميق وبتفتح الباب ببطئ ودخلت 
مليكة …….
_______________
سيد بشر:حضر نفسك العد التنازلي بدأ 
احمد:تمام ياباشا ..وضحك بشر
______________نرجع لمليكة 
فريدة فتحت الباب ببطئ بتدخل براحة واول ما شافت مليكة بالوضع ده شهقت بصدمة ومقدرتش تمنع دموعها تنزل وبقت تقرب علي مليكة براحة …ومليكة كل ده مش بتبصلها وبصا للفراغ وفريدة بتقرب منها علشان تحضنها مليكة اول ماشافتها انصدمت بترجع لورا تلقائي 
مليكة بصريخ وانهيار هز اركان الفيلا :لااااااااااااا ابعدوا عنيييييييي ابعدوا عني عااااااااا أبعدوا عنييييي ابعد عنيييييييي 
فريدة بصدمة وعياط:مليكة د ده انا انا مامتك وبتقرب
مليكة وهي بترجع لورا اكتر :لاااااا ابعدوا ابعدوا عنيييييييي ابعدوااااااا الحقوووني 
_________________تحت 
كلهم اتخضوا ومش فاهمين حاجة 
نورين بعياط:مليكة ي يزن الحقها هي بتعمل كدة ليه 
يزن طلع بسرعة واياد اول ماسمع صوتها قلبه وجعه اوي وطلع جري ورا يزن واتبقي مازن ونورين 
نورين بعياط:ل لو سمحت ممكن تتطلعني
مازن بحزن عليهم:تمام وقام زق الكرسي وطلع بيه فعلا 
__________
يزن دخل بسرعة ولقي فريدة واقفة عمالة تعيط وبصا لمليكة بصدمة ومليكة في اخر السرير وواخدة جمب وعمالة تقول كلامها بجنون اكتر من الاول وعرف السبب في كدة ايه 
يزن بهدوءوهو بيقرب منها براحة:ا اهدي اهدي ياحبيبتي ده ا انا انا يزن 
مليكة بدموع وصريخ وبصي علي فريدة :ابعدواااا عنيي ابعدوا سيبوووني 
دخل اياد وشاف المنظر ده حس أن قلبه هيتخلع من مكانه وعينه دمعت وبص علي مليكة بحزن شديد والدموع في عينه وكذالك مازن ونورين 
يزن بهدوء اكتر:اهدي اهدي ياحبيبتي د ده انا توأمك حبيبك اهدي انتي بخير 
مليكة هديت وبصت علي كل الي حوليها بدموع انكسار والم  وفجاءة ووقعت مغمي عليها 
يزن واياد جريوا عليها بخوف شديد ونورين بتحاول تزق الكرسي علشان توصلها بسرعة ومازن اتصل بالاسعاف
يزن بخوف وهو بيهزها:مليكة مليكة قومي يلا متهزريش مليكةةةةة وعمال يهز فيها ……ودموعه بدأت تنزل علي وشها :مليكةةةةة قوميي فوووقي 
اياد بيبصلها بحزن شديد وخوف  وبيبص لملامحها الباهتة بس رغم كدة كانت جميلة 
نورين بدموع وهي بتمسك ايديها وبتبوسها:فوقي يامليكة ارجوكي 
فريدة كانت هتقرب منها بس يزن بصلها بصة  هي فهمتها 
الاسعاف جت وخدت مليكة بسرعة ومشيت ومازن واياد معاهم 
________
سيرا:علي فكرة هما منذ في الشركة 
عمرو بخبث:حلو اوي طب هلحق انا اخلص واجي 
سيرا بصتله وابتسمت بخبث
سيرا بحقد وكره :علي قد حبي ليك يامازن انا بكرهك أضعاف اضعافه وهدمركم كلكم
______
بعد وقت وصلوا المستشفي ودخلوا مليكة بسرعة 
بعد وقت الدكتور خرج 
والكل جري عليه بخوف 
يزن اتكلم بخوف :مل مليكة مالها هي كويسة صح 
الدكتور بحزن:قولتلك وتبعدها عن التوتر وتغذيها علشان الضعف …..للاسف هي دخلت في غيبوبة وياعالم تتفوق امتي يمكن بكرة أو بعد اسبوع او سنة أو متفوقش ….  بس عايز اقولك حاجة النفسية بتاعتها مهمة جدا علشان تفوق وهي نفسيتها تعبانة ومبقاش عندها شغف للحياة فلازم نفسيتها تتحسن وانتو تتكلموا معاها عادي هي هتبقي سمعاكوا بس اهم حاجة ابعدوا عنها أي توتر 
يزن بصله بصدمة وقعد بضعف واياد مكنش أقل منه ونورين في عالم تاني عمالة تعيط ومازن بصصلها بحزن شديد وفريدة قعدت علي جنب وعمالة تقول انا السبب وتضرب نفسها وتعيط بقهرة 
ويزن شافها وقام بعدم وعي لكلاموا:ايوة انتي السبب انتي السبب من اول ماجيتي ومفيش يوم حلو ياامي احنا تعبنا من ساعت مظهرتي …كنا عايشين في الاول حلو وكنا عيلة جميلة احنا التلاتة جيتي انتي وجوزك بردوا دمرني كل حاجة ….بصي بصي اختي حصلها ايه بقالها شهر علي الحال وده هي حالها دلوقتي وقرب علي نورين وشاور عليها :وبصي ديه خسرت رجلها بسببكوا بردوا ……قولتلك بلاش ياامي بلاش تدخلي دلوقتي انتي ايه الي دخلك ليها وانتي عارفة أنها هتتعب ايه الي دخلك عندها ياامي ليه كدة بقي انااااااا تعبت 
فريدة مصدومة وبتعيط جامد :ا انا كنت عايزة اش 
يزن كان هيتكلم بس منعوا مازن واياد 
مازن بحدة:خلاص ياايزن بقي ديه امك مهما كانت وده قدر ربنا ونصيب وان شاء الله هتبقي بخير
واياد كان قاعد وبيفتكر ملامح مليكة وهي متعصبة ويبتسم بحزن وكسرة ونورين قاعدة وعمالة تعيط 
يزن سكت وبص لأمه بعتاب وكسرة وراح بعد مكانه ومازن قعد جمبه 
_______________
احمد بزهق:يعني انت الي هتنفذ ….بس هي فين مخرجتش ليه 
سيد :اه ….وأكمل بخبث :يبني استني علي رزقك بس انت 
___________
فريدة قامت وبصت بحزن علي زين ونورين الي كانوا في عالم تاني اكنها بتودعهم ووقفت قدام ازاز مليكة وقالت:ا انا اسفة اسفة بس اعرفي اني بحبك اوي يابنتي انتي وأخواتك  كلكوا وخرجت بسرعة ومحدش حس بيها خالص
_______ 
سيد باستعداد:واحد …اتنين ….تلاتة 
طاااااااخ طاااخ 
وسيد ضرب علي حد ………
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!