Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل العشرون 20 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل العشرون 20 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل العشرون 20 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل العشرون 20 بقلم أسما محمود

اتفاجاء ان روح في اوضتها وبتعيط جامد 
سليم بخضه/مالك يحبيبتي في اي 
روح بتعيط ومش عارفه تتكلم 
سليم/اتكلمي يا روح انتي تعبانه حصل حاجه طيب 
روح/ضهري وجعني اوى يسليم من الصبح ومش مستحمله وجعو 
سليم/متصلتيش لية يا روح 
روح/ انت كنت في شغلك ومحبتش اجيبك وتسيب شغلك 
سليم/شغل اي تعبانه اتصلي انتي عملتي حاجه انهاردة 
روح بتوتر/ لا 
سليم/متكدببش عليا عملتي اي 
روح/نضفت البيت وجهزت الغداء 
سليم بعصبيه/انتي مش بتسمعي الكلام الدكتور قالك الحركه غلط قولتلك هجيب حد يساعدك 
روح بعياط/انا تعبانه دلوقتي 
سليم/ هتصل بالدكتور حالا 
سليم اتصل بالدكتور/ ازيك يدكتور معلش ازعجتك 
ال دكتور/ الحمدلله يسليم مفبش ازعاج ولا حاجه 
حكالو حاله روح 
ال دكتور/ لا كدة لازم تجيلي اكشف عليها 
سليم/نص ساعه واكون عند حضرتك 
وقفل سليم مع الدكتور وجهز نفسو ولابس روح وشالها لحد العربيه 
روح/ كدة الناس تتفرج علينا 
سليم/انتي عارفه مش بيهمني حد 
وركبو العربيه ووصلو عند الدكتور 
سليم/ ليا معاد عند الدكتور 
السكرتيرة/ اتفضل حضرتك ال دكتور مستنيك من بدرى 
ودخل سليم وروح عند الدكتور 
ال دكتور/ اهلا اتفضلو خير يا مدام روح 
روح حكتلو اللي حصل بظبط 
ال دكتور/ اتفضلي اكشف عليكي 
وكشف الدكتور وتعبيرات وشو مطمنش خالص 
سليم/خير يدكتور طمني 
ال دكتور/ طبعا الحركه اللي مدام روح عملتها غلط جدا ودا لان الفترة دي ضعيفه شوية وهي كمان لسه في الشهور الاولي فا طبعا كان هيحصل اجهاد بس ربنا ستر 
سليم/ يعني حضرتك هو لسه كويس 
ال دكتور/ هو لحد دلوقتي كويس بس نهتم شويه ومفبش حركه خالص ماشي يا مدام روح 
روح/حاضر يدكتور 
ال دكتور/ كتبتلك علي حاجات تاني عشان حركه انهاردة والف سلامه عليكي 
روح وسليم/ الله يسلمك يدكتور 
خرجو من عند الدكتور وسليم متعصب جدا 
سليم/شايفه اخر اهمالك في نفسك اي كنا هنخسرو 
روح بعياط/غصب عني مكنتش اعرف 
سليم/بطلي عياط 
روح بعياط/حاضر  امشي براحه عشان ضهري 
سليم/حاضر يستي هركن جيب الدواة وهاجي 
ونزل سليم جاب الدوا ورجع لاقي روح راحت في النوم 
سليم/اي دا نمتي يالهوي علي الهرمونات 
ومشي يالعربيه براحه عشان روح متتعبش وتصحي 
ووصل البيت وشال روح ونيمها في السرير وغير هدومو ونام جمبها 
نروح شوية عند سارة وادم 
اتصل ادم بسارة 
ادم/اي يحبيبتي فينك من الصبح 
سارة/ موجودة بس مشغوله بيوم قرايه الفاتحه 
ادم/امتا اليوم دا يجي بقا 
سارة/ هانت كلها 3ايام بس 
ادم/ بنسبالي كائنهم 3شهور 
سارة/ياااه كل دة 
ادم/واكتر كمان 
سارة/ بكرة هنزل اشتري شويه حاجات وهاخد ليلي وروح 
ادم/ ما تفكك منهم واجي انا 
سارة/لا طبعا مينفعش 
ادم /لية بس منفعش 
سارة/ لا تنفع بس عاوزة كل حاجه مفاجاءة 
ادم/خلاص يحبيبي اللي انت شايفو بس روح متاكدة هتعرف تيجي معاكو 
سارة/مش عارفه وكمان قلقانه عليها اتصلت كتير مبتردش واتصلت بسليم مش بيرد 
ادم/اتصلتي بي مين يختي 
سارة/في اي يا ادم 
ادم/ملكيش دعوة بسليم تاني  اي راجل لا انا بس 
سارة/ حاضر بس بردو قلقانه عليهم هي روح كويسة 
ادم/مش عارفه هكلم سليم اشوفو 
وقفل مع سارة واتصل بسليم 
سليم/ اي يا  ادم حصل حاجه تاني 
ادم/ لا يسيدي بطمن عليك سارة بترن عليكو محدش بيرد انتو كويسين 
سليم حكالو اللي حصل 
ادم/هي كويسه دلوقتي ولا لسه تعبانه 
سليم/كانت تعبانه ونامت 
ادم/الف سلامة عليها يصحبي 
سليم/الله يسلمك صحبي 
وقفلو مع بعض واتصل بي سارة وحكالها اللي حصل 
سارة بخضه /لازم بكرة اروحلها مقدرش اسبها لوحدها وهتصل بليلي تيجي هي كمان 
ادم/خلاص بكرة هوصلكو واروح الشغل 
سارة/ هستناك
سارة اتصلت بليلي 
ليلي/سارة ازيك عامله اي 
سارة/الحمدلله انتي اخبارك 
ليلي/ الحمدلله 
سارة /هنروح بكرة لروح 
ليلي/ في حاجه حصلت 
سارة/روح تعبانه وكانت هتخسر البيبي 
ليلي بخضه/ يا خبر لا بكرة هنروح عندها 
وقفلو مع بعض
وفي الصباح 
عدى ادم علي سارة وكان معاه ليلي ووصلو عند روح خبطو علي الباب 
سليم/اهلا اتفضلو 
ادم/صباح الخير يعم فين الفطار 
سليم /طول عمرك طفس 
وضحكو كلهم 
سارة/ فين روح يسليم 
سليم/جوة ادخلو هي صاحية 
ودخلو عند روح 
روح/اي المفاجاءة الحلوة دى 
سارة/روح اللي ديما قلقانه عليها وحشتيني اوى 
ليلي/ يا لولي وحشتيني 
روح/انتو كمان وحشتوني اوى عاملين اي 
سارة/انا الحمدلله 
ليلي/انا كمان الحمدلله 
سارة/ بقا كدة تهملي في نفسك 
روح/الحمدلله بقيت احسن دلوقتي 
سارة/ قومي كدة عشان هتكوني معايا كمان كام يوم انتي والست ليلي 
روح/مبروك يحبيبتي اكيد هجيلك واكون معاكي 
سليم دخل/روح هروح الشغل انا ياريت متتحركيش من السرير وخدي الدواة خلو بالكو منها يابنات 
روح/حاضر 
سليم /لو حصل حاجه اتصلي يلا سلام 
ونزل هو وادم وحس بحركه غريبه 
سليم/ادم حاسس ان في حاجه غريبه 
ادم /في اي بس انت كويس 
سليم/العربيه دي واقفه هنا من امبارح ونفس الناس 
ادم/يلا وانا هشوف اي الموضوع 
ومشي سليم هو وادم وادم عمل اتصالات عشان يعرف مين دول ووصلو المستشفي وسليم شاف شغلو 
وادم رجع شغلو ويعدي وقت 
ادم/سليم انا عرفت مين البنت دي والناس مين 
سليم/بجد مين بسرعه 
ادم/ملاك ورا كل دا والبنت عملت كدة عشان توقع بينك وبين روح والناس دي كانت عاوزة روح مش انت خالص 
سليم بعصبيه /يولاد الكلب مش مكفيهم اللي عملو فيا 
ادم/اهدا يصحبي مصدقنا انك رجعت زي الاول كل دا هيتحل 
سليم/هاتلي البت دي وملاك انا محضرلها مفاجاءة 
ادم/البت في المخزن معانا والعيال اللي بيراقبوك معانا كمان 
سليم/ومستني اي يلا 
وراحو عند المخزن اول ماسليم شافهم نزل فيهم ضرب 
ادم/اهدي عشان نعرف اخرهم اي 
سليم/انطقي يبت عملتي كدة ليه 
البت/في واحدة اسمها ملاك ادتني فلوس عشان اروحلك ومراتك تشوفنا وكان حد بيراقبها ولما تشوفنا تسيبك وملاك تنتقم منك ومنها بس 
سليم/يابنت……وانتو كنتو هتعملو اي 
واحد منهم/كانت ست ملاك عاوزانا نقتل مراتك لما تروح شغلك وتراقبها ونلبسها لادم 
سليم بعصبيه ضربهم تاني /العيال دي متتحركش من مكانها لحد ما اقول 
الجاردات/حاضر ياباشا 
ومشي هو وادم 
ادم/ ها يصحي بتفكر في اي 
سليم/اسمع يا ادم احنا هنعمل …………هنعرف البارت الجي 
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!