Uncategorized

رواية فتاة في أحلامي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم شهد أشرف

 رواية فتاة في أحلامي الفصل العشرون 20 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل العشرون 20 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم شهد أشرف

اي دا مليكه …كان هذا صوت شاب يناديها
ايهم:نعم!!
الشاب:اكيد انت اخوها الكبير انا دكتور محمد بتاع ماده***** اكيد عارفني
ايهم:انت عارف بتكلم مين يلا انت 
محمد:في حاجه حضرتك…انتي مليكه انا عمري ما اتلغبط فيكي 
اخذه ايهم من قفاه وخرج به الي مكان خالي من الجميع وذهبت خلفه مليكه بسرعه
ايهم وهو يربحه ضربا:اسمها ميجيش علي لسانك ي **** انت اتجننت دا ليله اهلك سوده 
مليكه:ايهم
محمد:انا ممكن احبسك اااااه سبني ي عم انتتت والله لاحبسك ااااااه
ايهم:انا عايز اتحبس ي كلب انت دا انا مخدش فيك يلا دقيقتين سجن …بقا ي *** بتنادي علي مراتي باسمها وكمان بتقولها مقدرش اتلغبط فيكي وحيات امك ي*** لخليك ماشي مش عارف الراجل من الست تعااااااالي
مليكه:ايهم خلاااص 
ايهم:مش عايز اوسخ ايدي اكتر من كدا ب اشكال واطيه شبهك قوووم غووور من هنا ملمحش طيف ابوك في شارع انا معدي فيه قووووووم
جري محمد بصعوبه وهو يتألم بشده فايهم لم يترك جزء فيه إلا ولم يربحه ضربا 
مليكه:اهدي بقا ومطلعش عصبيتك عليا وحياتك عندي عمري ولا كلمته ولا حتي صوتي طلع في محضره عنده الا لما كان بسالنا بس 
ايهم:أنا هادي خالص انتي الي شكلك متوتره تعااااااالي بقا عشان اهديكي
مليكه بصراااخ:عااااااااا
……………………………………
معاذ بغناء:اوعديني لو زعلتي مره مني تعرفيني 
تالا:لا مش هعرفك أنا هلم الصيني بتاعي واروح عند امي بلا أوعديني بلا زعليني
معاذ:ي معدومه الرومانسيه 
تالا:انا لا خالص 
معاذ بغمزه:سيبك انتي محضرلالي اي انهارده انا عايز من الأحمر عشان تكون ليله ملعلعه كداااااا
تالا:بس يواااد بتتكسف
معاذ:واددد
تالا:استمتع بالقرصه استمتع
معاذ:هستمتع ي ختي 
تالا بغمزه:اختشككك
معاذ:انا بدأت اخااف 
تالا:متقلقش
معاذ:هحااول
………………………………………….
مليكه:لعبنا شويه يلا ندخل بقا 
ايهم:عجبك المرمطه دي 
مليكه:انت الي عملت كدا 
ايهم:يلا يلا ونشووف الموضوع دا بعدين 
زوزا:كنتو فين يولاد 
ايهم:كنا برا ي زوزا بنشم هوا 
ادم بغمزه وهمس:بتشم هووااا برده ي خبيث
ايهم:عايز اي يروووح امك
ادم:عايز اتجوووز بقااا ي ايهم بدل ما تلقيني متجوز علي نفسي 
ايهم:وانا والله عايز اتجوز 
ادم بمكر: طب اي 
ايهم:اي 
ادم:يغبيي…خلينا نتجوز بسرعه بقا احنا بقالنا كتير مكتوب كتابنا بص انا عندي فكره وتنفيذها بعد تلات ايام بالظبط تمام 
ايهم:الفكره 
ادم: هنعمل فرح مفاجاه 
ايهم:حلو دا 
ادم:هنجهز كل حاجه من بكره وانا فلتي جهزت …مش هعدد في الشقه وكل حاجه جاهزه من نحيتي 
ايهم:صهيب هيعد في الحفله التانيه وانا عندي فاتي وماسه هتتجوزك يعني كل واحد فينا بعد عن امي 
ادم:ما تعد معاها 
ايهم:مليكه ممكن متاخدوش راحتها 
ادم:مليكه ها انت اهبل دي اصلا عمرها ما توافق انك تسيب امك وتعد في حته تانيه 
ايهم:عارف والله 
ادم:اه فهمتك ي خلبوص خدلك شهر عسل شهرررر م اسبوعين وترجع وكد صهيب هيكون مع زوزا كدا كدا فرحه لسه مشش دلوقتي فاضضله كتير 
ايهم:هروح كندا عرفت أن مليكه بتحبها وانا عارف فلتي هناك 
ادم:تمام وانا هروح دبي 
ايهم:يبقا كدا اتفقنا
……………………………………….
تمت التجهيزات في التلات ايام دول من حجز الطيران وتجيهزات الفرح والفساتين وكل حاجه 
………………………………..
جه اليوم الي كلنا مستنينوا علي نااار 
كانت ايهم يجلس وهو يحمد الله علي نعمته التي رزقها بيه وهي مليكته ….
ادم:زمان الفساتين وصلت 
ايهم:ي ترا رده فعلهم اي
ادم:متفاجأين 
ايهم:هيلبسوا ولا يعاندوا 
ادم:هيلبسوا متتقلقشش دا الليله ليلتك ي عريس 
ايهم:خلي بالك من ماسه ي صحبي مش عايزها في يوم ارجعلي زعلانه 
ادم:في عنيا ي ايهم …مليكه تحطها في قلبك انت عارف انها هبله بس واثق فيك انك تعقلها
ايهم بنبره عاشقه:دي عشقي ي ادم انت بتقول اي وبعدين متقولش هبله انا حبيبتي مفيش اعقل منها 
ادم:ع يدي 
ايهم:قوم نلبس بقا فاضل ساعتين 
ادم:تمم
…………………………………………
جاء المساء ليتجهز كل من ابطالنا 
ندخل الي مكان شاهق الجمال يقف هذان الوسيمان وكل شخص بحلته السوداء كان المكان مظلما لا يضيئه سوا بعض الانوار الخافته والدائرتين المسلطتين علي هذان الوسيمان 
تدخل اميراتان بكل ما تحمله الكلمه 
تفاجأت مليكه وماسه من هذا الجمال وخاصتا جمال هذان الواقفين في اخر القاعه 
مليكه:مش معقول 
أظلمت القاعه فجاءه وسلط الضوء علي نفطه فارغه وأسهم تحس علي القدوم الي هذه النقطه 
تقدما كل منهم وهم لا يرون بعضهم 
وصلوا الي هذه النقطه 
تفاجأ ايهم بملكه تقف أمامه بهذا الفستان المرصع بالالماس والتاج ذات اللمعه والنقاب الذي يظهر عينيها الجميلاتااان 
ايهم وهو يرمي البوكيه ويحضنها بقوه:يلهوووووي 
حضن ادم ماسه وقبل راسها بحب شديد 
أضاءت الانوار ودخل الضيوف من أبواب مختلفه واشتغلت الاغاني وكان الجميع في فرجه عارمه 
يرقصون ويمزحون فكانت ليله من الف ليله وليله 
انتهي الزفاف وأخذ ايهم مليكه وذهب بها الي سيارته وتحرك نحو المطار بعد توديع حار بين الأهل 
وادم أيضا 
………………………………………………
في اليوم التالي وصل ايهم بطارئته الي كندا وايقظ مليكه النائمه بجواره 
ايهم:ملوكتي حبيبي وصلنا 
مليكه:روحنا فين بقا قولي 
ايهم:كندا 
مليكه:الللله بجددد
ايهم:اه يلا بقا قومي 
نزلوا من الطائره متجهين نحو فلته بكندا 
وصل ايهم وأمر الخدم للاهتمام بأمر الحقائب وأخذ مليكه من يدها وصعد لغرفتهم 
…………………………………………
وصل ادم لأعظم فندق بدبي وأمامه برچ خليفه فكان الڤيو أكثر من رائع 
حمل ماسه ودخل بها لغرفتهم 
ادم وهو يقترب منها:نورتي اوضتك ي عروسه 
ماسه :اقففف بتعمل اي 
ادم:ببوس مراتي 
ماسه:انا همووت وانام 
ادم:ما انا هنيمك تعالي 
ماسه:اثببتتتتتت مش عايزه ولا حركه وسع كدا ايوا كدا كمان شويه سلااااااام 
ادم:يبنت ايهم الكلب بتستغفليني ي ماااااسه 
ماسه:نام ي ادم نااام ي حبيبي 
ادم:وحيات امك ما انا نايم الا لما اجيب عيل الاول 
ماسه بصراااخ من الحمام:ي سااااافل 
ادم:نا هوريكي السفااااله اخرجي بس 
………………………………………….
تبتعد وهو يقترب أكثر ..التصقت في الحائط
مليكه:ايهممم
وهو يميل عليها ببط:يروح ايهم 
مليكه:انت هعمل اي 
دفن رأسه في مقدمه عنقها يستنشقها :هو انتي برده مفهمتيش حاجه من الي امي قالتها انتي غاويه تتعبيني وخلاص 
مليكه بتزمر:انت كدا بتزغزغني 
ايهم وهو يداعب عنقها ووجنتها بشفتيه :مليكه انا خلاااص مش قااادر 
وأخذها معه يعلمها اموور عشقه في عالمه الخاص بهم 
………………………………………………..
خرجت ماسه وهي ترتدي برنس بينك يكاد يداري فخذيها فهي استغرقت وقت طويل في الحمام واعتبرت أن ادم نائم 
مثل ادم أنه نائم بعد أن غير ملابسه الي شوب ابيض فقط ونام علي ظهره 
ماسه وهي تدندن وتنشف شعرها :بقالي ليالي بنادي حبيبي ما جالي لا ريح لي بالي ولا داري بالي جرالي 
ادم وهو يحيط خصرها من الخلف ويدفن وجهه في عنقها:اي الي جرالك بس يخربيت امك تعاااليى بقا انا مستنيكي علي نااار 
ماسه :اد ابتلع باقي كلمها في شفتيه بقبله عصفت بكياانهم وغاص معها في بحور عشقهم الامتنااهي
في صباح يوم جديد بكندا 
استيقظت هذه الملاك من نومها يصطحبها تورد وجهها الاحمر وشفتيها المتورمه 
كانت مليكه تأن بخفوت 
استيقظ ايهم بقلق 
ايهم بقلق:مليكه في اي ي حبيبي مالك 
مليكه بدموع:اي هم م مش قادره 
ايهم:اهدي اهدي انا اسف والله …ثانيه بس اجهزلك الشاور واجيلك #بقلمShahdAshraf
اؤمات له مليكه 
اتجه نحو المرحاض بسرعه وجهز الحمام ودخل اخذها لتنعم بحمام دافئ
مليكه بوجه محمر:اخرج انت
ايهم:استرخي انتي بس واهدي كدا والالم هيروح 
مليكه:ايهم
ايهم بعشق:ي عشق ايهم 
مليكه:اخرج برا 
ايهم:حاضر ي قلبي 
دخل ايهم لحمام اخر وأخذ شاور بسرعه وخرج ارتد شورت اسود وبقي عاري الصدر 
#بقلمShahdAshraf
………………………………………
استيقظ ادم قبل ماسه وحضر فطار رومانسي مع ورده حمراء واتجه لها لييقظها 
ادم وهو يداعبها بالورده:ماسه ماستوتي 
ماسه:اممممممم
ادم:اصحي يروحي يلااا
ماسه:نأ 
ادم:نأ …اصحييي ي بت عشان تعرفي اني رومانسي 
ماسه:اوووف يخربيت رزالتك 
ادم:يخربيت رزالتي ..انا لولا أني محترم كنت رديت عليك بلفظ ..
ماسه:ادم روح العب في حته ضلمه …عايزه اناااام 
ادم بمكر:وانا العب في الضلمه لي والنور كله موجود 
انقض عليها بقبلاته العاشقه وغاص معها في بحر من بحور عشقهم
…………………………………………..
معاذ:تاااالا 
تالا:ادخل غير الاكل جهز يلا بسرعه 
معاذ:ميت مره اقلك عايز حضن الاستقبال كل ما ارجع 
اتجهت إليه تالا وحضنته:الاكل ع النار ولو اتحرق وربنا ما انت قاعد فيها 
معاذ:لاو علي اي روحي لاكلك ومطبخك ي ماما…انا بقيت حاسس انك متجوزه المطبخ مش انا 
تالا:انت حبيبي انت يغلااااثي علي جمالك يولااا اموووواه واتجهت للمطبخ #بقلمShahdAshraf
معاذ:خدي ي بت بتبوسي عيل صغير مااااشي تالا 
………………………………………..
صهيب:بقلك ي زوزتي 
زوزا:قول ي روحي 
صهيب:بما أن الحاشيه كلها اتجوزت جوزوني بقا انا كماان 
زوزا:اصبر شهر كمان ي عين امك واجوزك بس اما اخوك يرجع #بقلمShahdAshraf
صهيب:عشان خاطرتك هصبر 
…………………………………………….
ايهم:حبيبي خلصتي 
خرجت مليكه بالبورنس ايهم وكان شبيه للجلباب عليها فكان يوجد واحد اخر نسائي ولكنه قصير جدا
ايهم وهو يكتم ضحكته :اي دا 
مليكه:اي #بقلمShaahdAshraf
ايهم:انتي فين من البورنس ملبستيش بتاعك لي 
مليكه:وحش 
ايهم:وحش برده 
مليكه:ايهممم وسع عشان انت وقح
ايهم:ماشي ي قلب الوقح …خدي بالك بس لتكعبل اوبااااااا قلتلك 
مليكه:يربييي ايهم اطلع بره الاوضه 
ايهم:نو 
مليكه:وقح فين الشنططط ي ايهم 
ايهم:في الاوضه التانيه
مليكه:طب هاتها عايزه هدوم منها 
ايهم:لا خدي دا حلو 
.
مليكه بشهقه:اي دا 
ايهم:انتي شايفه اي
مليكه:وسع انا هخرج احسن من قله الادب دي
ايهم:اترزعي مكانك ي بت
مليكه:ايهم هو انا مليش اسم كل شويه وتقلد صوته بت بت 
اتجه ايهم نحوها :عجبك ولا مش عاجبك 
مليكه وهي ترجع للخلف:عجبني عجبني
ايهم:هتلبسي ولا م هتلبسي 
مليكه:مش هلبس
ايهم:هتلبسيه 
مليكه:لا
ايهم:خلاص براحتك كنت محضر مفاجاه بس يلا
مليكه بصراااخ:هااااااات اووووف
ايهم:براحه ي قلبي ليطقلق عرق
مليكه:اسكوتتتتت
خرجت مليكه وهي تردي ..أو ليست تردي الا قميص نوم يكشف كل شي بمعني الكلمه ….فردت شعرها لتداري نفسها وخرجت
وقف ايهم ينظر بهيام الي هذه الكتله في الجمال والانوثه 
مليكه:خلاص متبصش كتير أبعد بق
ايهم:أبعد اي بس ربنا يحفظك ليا ي روحي  تعااالي بس #بقلمShahdAshraf
…………………………………………….
ادم:هلففك دبي كلها انهارده 
ماسه:يلا انا متحمسه اوي 
ادم:يلا ي روحي 
ماسه:ادم البس التشيرت بتاعك الي نفس لون دريسي
ادم:تعالي هتهولي ولبسهولي 
ماسه:مش عايز حاجه تانيه 
ادم:مرسييي
ماسه:هاته ي ادم يلا #بقلمShahdAshraf
ادم:هتلبسهولي 
ماسه:اه ي حبيبي 
اتي لها بالتشيرت 
ادم:يلا
لبسته ماسه التشيرت ونزلوا الفندق ليتغدوا.
………………………………………..
عدا شهر وأيهم رجع من كندا…..وادم رجع قبله ……وصهيب جهز لفرحه هو ولميس
……………………………………………
عند ايهم كانوا بيفطروا هو ومليكه وزوزا وصهيب في الشركه 
زوزا:في اي ي مليكه مالك
مليكه:مش عارفه ي ماما حاسه اني تعبانه 
ايهم بقلق:طب قومي قومي اطلعي معايا فوق وانا هطلب الدكتوره
صعدت مليكه وأيهم وجلست علي السرير ودخلت زوزا
زوزا:حضرتلك شوربه خضار 
مليكه:تعرفي اني بحبها اوي 
زوزا:بالهنا والشفا يروحي 
ايهم:اي ي عصاام……. ابعتلي دكتورة علي الفله بسرعه……. دكتورةي عصاام بسرعه…#بقلمShahdAshraf
مليكه:خلاص ي ايهم انا كويس م لازم تزعق كدا 
ايهم:مليكه 
مليكه:سكت 
زوزا:كلي ي حبه عيني وشك اصفر زي اللمونه 
ايهم بقلق:طب شفيلها حاجه ي امي عقباااال ما الزفته دي تيجي 
مليكه بتعب:ي ايهم اهدي بقا 
ايهم:مليكه ي حبيبتي أنا هادي بس ارتاحي انتي والنبي انتي مش شايفه نفسك….. رن هاتفه
ايهم بزعيق:اي ي عصاااااام سااااعه….. اخللللص روح هاتها ….اقسم باللله خلال خمس دقايق لو ملقتهاش قدامي قول ع نفسك ي رحمان يا رحيم 
زوزا:ايهم مليكه تعبت زياده وحرارتها عليا اوي 
دخل ايهم بسرعه وخوف :مليكه #بقلمShahdAshraf
مليكه بتعب:ايهم ااا نا كنت عايزه اقلك ح اجه بس بس ك كنت مخلياها م مفاجاه انا حامل 
ايهم بدموع:اهدي ومتتكلميش الف مبروك ي حبيبتي وانشاء الله هتخفي ونشوف حبيبه ابوه أو حبيبب أبوه 
زوزا:اتفضلي اتفضلي 
الدكتورة:حضرتك دي لازم تتنقل ف المستشفي حالا 
ايهم:هي مالها طمنيني عليها احنا كنا بناكل ومره واحده تعبت 
الدك:اكيد كان فيه حاجه فاسده ف الاكل او حاجه معدتها متتقبلتهاش 
ايهم:طب جهزي كل حاجه ف المستشفي واحنا هنحصلك 
الدكتوره:تمام عن اذنكوا #بقلمShahdAshraf
ايهم:ماما تجهزي بسرعه عقبال ما اجهز مليكه 
ايهم لبس مليكه وخرجوا 
زوزا:ارفع عنها النقاب ي ايهم تتخنق ي حبيبي 
ايهم:ف العربيه نرفعه 
ركب ايهم وأخذ مليكه ع رجله وفي حضنه وزوزا جنبه ….وصلت المستشفي 
الدك:اتفضلوا 
ايهم:انتو هتعملوا اي دلوقتي 
الدك:هنعمل غسيل معده 
ايهم:هي حامل 
الدك:تمام 
خرجت الدكتوره
زوزا بفرحه:مليكه حامل ي ايهم 
ايهم:اه ي امي لسه قايلالي وتابع ببكاء في حضن والدته انا خايف عليها اوي ي ماما مش قادر أشوفها كدا خليها تتحسن والنبي انا قلبي بيتقطع عليها وهي م قادره تاخد نفسها والنبي ي ماما خليها تتحسن 
زوزا:بس بس ي حبه عيني لما تشوفك بتعيط كدا هي تعمل اي اهدي ي ايهم هتبقي بخير ي ابني والله وتقوملك بالسلامه اهدي ي حبيبي 
…………………………………….
#بقلمShahdAshraf
تالا:معاااذ
معاذ:نعم ي قلب معاذ
تالا:في كرتون نزل جديد يلا نتفرج عليه 
معاذ:نروح المول نشتري الحاجه الأول ونرجع نتفرج
تالا: عايزه دونتس 
معاذ:ابن ????ولا بنت???? الي جوا دول مش هيبطل طلبات 
تالا ببكاء:مستخصر في ابنك ولا بنتك حته دونتس ي معفن اوعيييي كدا أنا هلم الصيني بتاعي واروح عند امي 
معاذ:قرفاني بام الصيني بتاعك هقووم اكسر امه دلوقتي 
تالا:عايز تكسر الصيني ي معفن اللله يرحم أما كانت امك بتاكلك ف اكياس بلاستيك 
معاذ:والله العظيم اقوم افرقع كرشك دا ي ام كرشش 
تالا:اااه دلوقتي م عاجبك روح ي حبيبي روح اتجوز البت ام خدود حمره وشعر حرير وجسم ممشوق الي جتلك في المدريه والللواء بعتلك واتفاجا انها بنت بس سرحت ف جمالها وحبيبتها وبعدين بقيتوا ناقر ونقير وبتغير عليها من المتدربين بتوعك 
معاااذ بصراااخ:بسسسسسس قلفتي قصه وانا قاعد معاكي مبتحركش وحياه امك لاعرفك تعالي بقا 
تالا:سيبني بقولك سيبني 
اشتالها معاذ وصفعها تحت ظهرها بقوه:هتسكتي ولا ارميكي واخلص منك
تالا:ااااخ اوعي كدا ي معفن هديت حيليي الله يخربيتك
معاذ صفعها مجددا :مش هتتلمي يعني 
تالا بالم:بس بس خلاص هتلم
صفعها مره اخري:بتوجعك 
تاااالا:اااااااه 
مره اخري :معلللش 
تالا بدموع:نزلي ي معاذ
معاذ:هتعيط اهي زي العيال الصغيره 
تالا:ملكش دعوه اوعي سبته ودخلت جوا غرفتهم
معاذ:خلاص متزعليش اسف 
تالا:لا 
معاذ:خلاص بقا وريني كدا الحته الي بتوجعك
تالا:اطلللللله بره ساافل
معاذ:بقولك وريني الحته الي بتوجعك انا كلمتك 
تالا:بره عشان هغير.
معاذ:اممم شغل الزعل اهو 
تالا:خليك ادخل الحمام احسن منك 
معاذ:والله بعرفك تاني ي تالا 
تالا:اسفههه
معاذ:نووو
#بقلمShahdAshraf
……………………………………….
الدك:هي دلوقتي حالتها بقت احسن تخلص المحلول وتمشي وياريت تتغذي  شويه 
زوزا:شكرا ي حبيبتي 
ايهم:خليكي جنبها ي امي ادفع الحساب واجي
زوزا:روح ي نور عيني 
قبل راس مليكه والدته وخرج 
بعد شويه مليكه صحيت وقعدت مع زوزا 
ايهم بفرحه:حمدالله ع السلامه يروح قلبي انتي كويسه حاسه بحاجه 
مليكه:انا كويسه اهو مفيش حاجه 
زوزا:دايما ي حبيبتي وتجيبلنا حبيب تيته دا علي خير
مليكه:ممكن ولد ولا بنت 
زوزا:حاسه بنت 
مليكه:وانا 
ايهم:حاسس ولد بس عايز بنت 
مليكه:الي يجيبه ربنا كويس 
زوزا:هنزل الكافتيريا تحت شويه يولاد 
ايهم:ماشي ي امي 
مليكه:كنت قلقان عليا 
.ايهم:كنت هموت 
مليكه بخضه:بعد الشر 
حضنها ايهم بشده:خوفت عليكي اوي ي مليكه 
مليكه:انا كويسه اهو ي قلب مليكه اهدي 
ايهم:انا عايز ابقي جوا اشمعني هي 
مليكه:ايهم بالله عليك مش هنبداها 
ايهم:خلاص سكت 
مليكه:شطور حبيبي
ايهم:بس
مليكه:ايهمم
ايهم:اوووف 
مليكه:يلا نمشي بقا من هنا 
ايهم:يلا
#بقلمShahdAshraf
…………………………………….
ماسه:ادم
ادم:نعم يروحي 
ماسه:تعالي نروح عند ماما انهارده 
ادم:نخلص الشغل دا ونروح 
ماسه:انا زهقانه اوي امتي الجامعه تيجي بقا
وادم:ولما تيجي تقولي انتي الاجازه تيجي 
ماسه:اهو الشعب المصري كله كدا 
ادم:يلا خلصت 
ماسه:هقوم البس
ادم:بسرعه
ماسه:عمري اتاخرت عليك
ادم:لا طبعا عمرك
ماسه:انا لي حاسه اني في سخريه في الموضوع
ادم:مااسه انا لبست خمس دقايق لو مخلصتيش هزعلك
ماسه:يبني انا لبست اصلا
ادم:طب يلا يروح ابنك 
#بقلمShahdAshraf
……………………………………
صهيب:الف سلامه ي مليكه 
مليكه:الله يسلمك ي صهيب 
ماسه:مامااااااااااا
زوزا:بنت الهبله جت 
ادم:بتجعري كدا لي 
ماسه:بيتنا براااحتشي
ادم:هنشوف براحتشك دي في البيت 
زوزا: مالك ي بنت ???? بتزعقي لي 
ماسه:زوزا حبيبتي عامله اي 
زوزا:كويسه ي اختي ازيك ي ادم
ادم:الحمدالله ي زوزا امال الجماعه فين 
زوزا:فوق مليكه تعبت شويه ودينها المستشفي 
ماسه:هي كويسه 
ادم:أنا طالعلها 
زوزا:كويسه ي حبيبتي وحامل كمان 
ماسه بصراااخ:بجاااااد اللللله 
زوزا:يبنت الهبله 
ادم:سلام عليكم مالك ي ملوكتي عملت فيها اي يلا انت 
ايهم بغيره وغضب:احترم نفسك ي ادم 
ادم:سمعتي تور بيتكلم ي ملوكتي 
قام ايهم ولكمه:اي يروح امكككك اتعدل
ماسه:ايوا كدا ي ايهم اديلوا 
ايهم:لو عايزه حقك منه تعالي اعملي فيه الي انتي عاوزاه 
ماسه :احم لا كفايه كدا 
مليكه:سيبه يايهم تعالي ي ادم اقعد هنا كلهم عليك ولا اي 
ادم:شوفتي كدا قبل كدا ي بنت عمي 
ايهم:قووووم يلااااا من حنبهاااااا
ادم:زياره سعيده يلا حبيبتي نروح 
وخد ماسه ومشيوا 
صهيب:هههههه الواد روح 
ايهم:اطلع بره انت كمااان 
صهيب:احم لي الإحراج دا 
ايهم:برااااااا
مليكه:ايهممم بطل زعيق بقا 
ايهم:هما الي بعصبوني 
مليكه:طب اهدي كدا
#بقلمShahdAshraf
………………………………
عدا اسبوع وانهارده فرح صهيب وكله تتجمع 
مليكه:الحمدالله أن صهيب متاخرش في الفرح عشان بطني متبقاش كوره كدا 
ايهم:نفسي أشوفها كوره هي البت دي مبتكبرش أبدا 
مليكه:ممكن ولد 
ايهم:ايا كان 
مليكه وهي تداعب بطنها:حبيب مامي يخلاااثي عليه امور ربنا يحميه 
ايهم:ربنا يهديكي ي مليكه 
مليكه:تعالي نرقص معاهم يةايهم 
ايهم:تعالي يروح ايهم 
ماسه:أدومي 
ادم:نعم ي قلب ادومك 
ماسه:في مفاجاه انهارده 
ادم:بجد اي 
ماسه وهو تنظر لبطنها:هنا
ادم بصدمه وفرح ودموع:بجددد
ماسه:اه 
ادم:الحمدالله الحمدالله يلا نروح ي ماسه عايزين نحتفل 
ماسه:نروح فين ي ادم دا فرح اخويا وصحبتي 
زوزا:هتخليك كدا ي موكوس
عدي:عايزه اي ي زينب 
زوزا:اتجوز ي عدي مشش هتخليك كدا ي بني مستني تكمل الأربعين عشان تتجوز 
عدي:أربعين اي بس ي زوزا ما انا مز والبنات هتموت عليا وعندي تلاته وتلاتين 
زوزا:ريحني ي عدي 
عدي:ريحني انتي وركزي مع صهيب شوفي امر ازاي 
زوزا:الكلام منتهاش ي عدي 
عدي:حاضر ي زوزا
#بقلمShahdAshraf
…………………………………………
الفرح خلص وكل روح بيتوا 
صباح يوم التاني 
ايهم:مليكه يلا عشان معاد الدكتوره 
مليكه:حاضر 
ايهم:الفطار اهو 
مليكه:أفطر معايا
ايهم:حاضر يلا 
………………………………………..
#بقلمShahdAshraf
اتجهوا الي الطبيه 
الدك؛ صحه البيبي بخير ونبضاته تمام ودي صوره لي بس لسه حته ادد كدا 
مليكه:مرسي ي دك
في السياره
يحضن ايهم مليكه من كتفها وبيده الصوره ومليكه ممسكه بها من الناحيه الاخري في مشهد رائع 
ايهم:بحبك ♥️
مليكه:وانا بعشقك ♥️
النهاية…
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد