Uncategorized

رواية أسير قلبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية هاني

 رواية أسير قلبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية هاني

رواية أسير قلبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية هاني

رواية أسير قلبها الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية هاني

_ يجماعه ملك تبقاا مراتي.. 
الكل بصدمه ” اييه”.. 
_ عارف انكوا مصدومين بس كان لازم اعمل كدا علشان متضيعش مني.. 
فيروز بحنان ” انتي بتحبيه يا ملك “.. 
ملك اتكسفت ووطت راسها.. 
مراد بحب وضحك” بس يبقا بتحبه.. السكوت علامة الرضا”.. 
رغد بفرحه “الله ملك هتبقاا مرات أخويا يجدعاان بس استنواا بقا شوية علي ما انا و دومه حبيب قلبي نتجوز وانتوا اتجوزوا بعدناا”.. 
فارس بضحك” مستنين اهو هانت كلها أسبوع وتختفي م البيت قرفتينا يشيخه”.. 
رغد بتصنع الزعل” انا قرفتك يا فارس”.. 
_ قرفاناا كلناا كفاية أيام خطوبتك لما بتنكدي ع البيت لما يزعلك.. 
= يعني انت كنت بتعملي حاجه.. 
_ كنت بجيبلك المناديل علشان تمسحيي دموعك حصل ولا لا.. 
= حصل .. 
_ يبقا تتكتمي خالص.. 
= اوامرك يا باشاا ولقت فونها بيرن “عن اذنكم انا بقاا احسن انا وحشت دومه ف بيرن علياا”.. 
الكل ضحك علي كلامهاا وهي طلعت اوضتها تكلمه.. 
_ عمي عبدالرحمن انا عايز اقولك حاجه بس اتمناا متزعلش.. 
= قول يا ابني.. 
_ احنا مسكنا ابنك و شاهيناز بنت أختك بتهمة تهريب مخدرات واسلحه.. 
عبدالرحمن بصدمه كبيرة” شاهيناز!!”..
_ ايوا..
= انا عارف ان ابني كان بيتاجر ف المخدرات وكنت هبلغ البوليس لكن شاهيناز ازاي تعمل كده..
_ والله انا قبل ما اخطبها وكنت عارف بالموضوع دا بس خطبتها علشان اتأكد اكتر واجيب ادلة..
= ليه كداا يا شاهيناز يا بنتي..طب عن اذنكم انا لازم اروح ل اختي..
_ اجي معاك يا عمي..
= ياريت يا بنتي علشان حتي تعملي لها حاجه اكيد منهارة دلوقتي علشان شاهيناز..
فارس بصلها بنظرات غضب وهي طلعت تغير هدومها وفارس طلع وراهاا..
_ انتي متخلفة صح..
= ليه يا فارس انا لازم اقف جمب عمتو ف وقت زي داا.
_ ومالك.
= ماله!؟..
_ هيكون موجود.
= اكيد مش بيته..
فارس غمض عيونه بغضب وعصبية وكور ايده وبعدين فتح عنيه ” اتزفتي البسي يا ملك و اعملي حسابك هااجي معاكي “..
_ ماشي..
.
.
.
_ ااه بنتيي..
= خلاص يا ماما بقاا اهدي..
_ أختك اتسجنت يا مالك يا خيبتك يا هند يا بنت عامر..
= هروح اشوف مين بيخبط وجاي..وراح يفتح لقاا عمه و ملك و فارس..
_ فين أمك يا مالك.. 
= جوا يا عمي وعماله تعيط.. 
عبدالرحمن دخل لها بسرعه وملك وفارس لسه واقفين.. مالك عمال يبص ل ملك وبيبصلها ب نظرات حب.. 
فارس بغضب” صورتها كام صورة إن شآء الله “.. 
_ مش محتاج اصورها لإن صورتها محفورة ف قلبي.. 
فارس اداله بالبوكس ف وشه” انا بقاا هشيل قلبك دا من جسمك خالص.. 
= خلاص يا فارس بالله عليك.. 
فارس ساب ملك ودخل الصالون ومالك دخل وراهم ومحسسوش حد بحاجه.. 
_ عايزة حاجه يا عمتي.. 
= سلامتك يا حبيبتي ومشيت هي و فارس بعد خناق كل شويه مع مالك اللي كل نظراته لملك.. 
ف العربيه.. 
_ عجبك وهو عمال يبص عليكي كداا.. 
= هو انا قولتله يعني يبص يا فارس.. 
_ لا بس سمحتيله.. 
= يعني كنت عايزني اعمله اي.. 
_تقوليله متبصش ليااا.. 
= هو دا اسمه كلام.. 
_ لا طبعاً لما يبصلك ويقول صورتك محفوره ف قلبه يبقاا دا الكلام.. 
= خلاص بقاا يا حبيبي حقك عليا.. 
فارس مجرد ما ملك قالت كلمة حبيبي ونسي تماماً غضبه وابتسم ابتسامه جميلة كداا ” قولتي اي”.. 
_ بقولك خلاص بقا يا فارس حقك عليا.. 
= لا قولتي يا حبيبي.. 
ملك بكسوف ” لا طبعاا مقولتش كده انا.. انا قولت يا فارس انت اللي بتسمع غلط”..
_ يابت يا كداابه..
ملك ضحكت وسكتت..ووصلوا ع البيت وكانت الصدمه هنااا…
وخلص البارت و ياتري فيه اي!؟..
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد