Uncategorized

رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل السابع عشر 17 بقلم لولو صالح

 رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل السابع عشر 17 بقلم لولو صالح

صعيدي عشق مدمنة الفصل السابع عشر 17 بقلم لولو صالح

رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل السابع عشر 17 بقلم لولو صالح

فهد:لان المرة دي اتنين من اخطر رجال المافيا
هاجر:طب احكيلي بقا عملت كده ليه
فهد: مالك استغلك واستغالني عشان يوصل للبنات
هاجر:اذاي
فهد :قبل التمثليه بيوم
فلاش
فهد:بتقول اكشف نفسي ليهم ليه
مالك : بيستهدفوا البنات الي هتروح بنت
فهد :ومين دي
مالك :هاجر
فهد بغضب:استحاله مستحيل استغالها 
مالك : متخفش هنأمن عليها وهم يومين بس حته هي مش هتكون عارفه انها شغاله معنا
فهد:اذاي
مالك : هي بتحبك لو طلعت اشاعه انك مت اكيد مش هتقرر تنتقم وبما انهم عرفين علاقتك بيها هيشغلوها عشان يوصلوا ليك
فهد : بس كده بظلمها وبستغلها
مالك :لا فهد انته ظابط بس انته بتحب هاجر وفي فرق كبير بينك وبينها بس لما هاجر تشترك معانا ومدير الامن يعرف هتتعين مخبر ومحدش هيقدر يتكلم عليها نص كلمه
فهد :بس انا بحبها ذي ما هي مبيهمنيش كلام حد
مالك :بس هي بتهتم اديها فرصه تعيش وهي رفعا رأسها يا فهد وهي هتقدر كده 
بااااك
هاجر ببكاء:يعني استغالتوني
فهد بحزن:كنت عايز اعملك حاجه تفرحي بيها ومحدش يقول عليكي حاجه
هاجر ببكاء:يا باشا كلام مالك بيه كان صح انا وانته مش هننفع سوا انته ضابط وانا بنت شارع فوق يا باشا وشكرا علي كل حاجه
فهد :انتي بتقولي ايه انتي عارفه بحبك قد ايه
هاجر:انته قهرتني وحطمت ثقتي فيك بعدين انا مش من مستواك يا باشا تعرف انا فرحانه اوي انك رجعت ربنا يوفقك وخلي بالك من نفسك
فهد :لا يا هاجر انا بحبك اوي مش هسيبك حته لو غصب عنك
كانت الدموع تنزل من عيناها:انته مش عارف بيقولوا عليكي ايه لم بيشوفك ماشي معايا مقدرش اسمع عنك حاجه وحشه بسببي انته الف بنت تتمناك بس انا لا لاني مش من مستواك يا فهد بيه فرصه سعيده اوي انك كنت في حياتي
اما في مقر الامن 
اسند ظهره للكرسي
مالك ببرود :كل حاجه ماشيه ذي ما انا عايز
مصطفي:انته الي في دماغك
مالك:عايز اوصل لحد في الشرطه في لوس انجلس في امريكا
مصطفي:ليه
مالك :ملكش دعوه
مصطفي:ماشي
يدخل ياسر
ياسر: طلع المخزن فيها البنات ذي ما هاجر جابت المعلومات
مالك : كانوا عايزين يوصلوا لفهد عن طريق هاجر بس عشان يعملوا كده لازم يخلوا هاجر تطمن ليهم والمعلومات الي ادهالها في اليومين وصلت لينا عن طريق جاهز تجسس بيتحط في الهدوم عشان كنت عارف انهم هيراقبوا هاجر ومش هيخلوها تخرج بس الي معملوش حسابها انهم هما الي تحت المراقبه
مصطفي:يخربيت دماغك 
ياسر:بس كده هنأمن علي البنات وهاجر
مالك بخبث :هاجر مع فهد دلوقتي وهي دلوقتي ورقه محروقه بس في ورقه جديده في ايدي
ياسر باستغراب:مين
مالك :مي بنت خاله فارس الي فارس راح شافها في الفندق عايزها تحت المراقبه وانا هأمن عليها بطريقتي بس دي هتبقا شاهد ملك في القضيه
مصطفي:بس ليه الشبكه مش بستهدف غير البنات
مالك :لا هوريكوا حاجه
يفتح مالك شاشه العرض
مالك :دي الشبكه نفسها عباره عن جروب للمقعدين النفسي علي مستوي العالم كل فرد بيدخل يكتب مشكلتها وبيعملوا غسيل مخ لكل الي يكتب والي يصدق يقع ضحيه الادمان 
ياسر: بس مين المسئول عنها
مالك:خيري المهدي وياسين الشافعي
مصطفي:يعني خربانه خربانه
مالك :مش بس كده في حاجه لازم اتأكد منها
مصطفي:اي هي
مالك :مش دلوقتي لسه
ياسر:وهنعمل ايه في البنات دول
مالك : خليهم لبكرة بس تفضل معاهم الاكل الي هيأكلوه تأكل منه او تشوفه الاول عايز حراسه مشدده حتي علي الشباك بتاع الاوضه
ياسر:حاضر
يدخل احمد فجأه 
احمد:عملت الي قولت عليه بس لسه فاضل حاجه بسيطه 
مالك :تخلصه لانه ضروري
احمد:بس صعب انته ناوي علي حاجه كبيره
مالك :طرق التجنيد في الشبكه مختلفه مش منشور بس بيلعبوا بمشاعر الضحيه 
احمد :اذاي 
مالك :بص علي المنشور ده ده ريو طفل عنده ١٣سنه نشر منشور انه اهله مش مهتمين بيه وبيهتموا بالخرجات عنه شفت الردود عليه اذاي
احمد:يا نهار اسود تحريض علي ان يساعدهم في اقتل اهلها عشان ياخدوا اعضائهم
مالك : من اسهل الانواع انك تلعب في عقل شاب في سن المراهقه وبضيف كمان انهم بيكرهوك وتلعب في عقلها لحد اما تكسب ثقته الشبكه دي بتجند عدد كبير لانها منتشرة حول العالم من سنتين سمعت عنها بس كنت في البحث الجنائي بس كانت باسم widing
من ساعته وانا بجمع معلومات عنها عشان كده دخلت الفرع الاساسي بتاعه بسهوله 
مصطفي:بس انته مقولتش من الاول ليه
مالك :لازم تقرأ مبين السطور دورنا دلوقتي عايزين نعرف طرق التجنيد الجديده اذاي 
ياسر:بس مش ملاحظ ان اكتر اعضاء الشبكه بنات واطفال
مالك : بالعكس دا هما بيلعبوا علي كده
احمد:اذاي
مالك:البنات بيخلصوا شغل البيت ويمسكوا التليفون واحده هيلفت انتبها اسم الشبكه لان الاسم لفت الانتباها اسرة واحده حول العالم اي بنت هتصدق انها هتكلم ناس غرب عن بلدها ولم تتدخل هتلاقي بنات اجانب وفي ترجمه والبنات حساسه اكيد هيبقا عندهم متلازمه
مصطفي:يعني ايه متلازمه
مالك :متلازمه يعني هتعيش الدور
هتعيش الدور عارف لم تشوف مواقف كئيب او حاجه حزينه بتتأثر بيها هما بيلعبوا علي الوتر ده وكل بنت بيبقا عندها مشاكل غير استهداف الشباب العاطل عن العمل انهم بيغروها بالسفر بره والفلوس واي شاب دلوقتي هيصدق الفرصه دي غير النسب
مصطفي : انهون ده
مالك:مش ملاحظ ان معظم شباب مصر دلوقتي بيتجوزوا اجانب طب عرفوا الاجانب منين
احمد :واي جاب ده بالنسب
مالك : معروف ان امريكا في انهيارات دلوقتي وانته واحد عندك سكن في بلدك وبلدك مستقره والظروف الجويه حلوة وهما عندهم الانجاب قليل لو اتجوز واحد مصري اجنبيه وخلفت منه هتشركه بيته وهتربي ابنها علي صقفه الغرب وكده ضمنت انها تعيش في مصر غير بقا لو عدد كبير من الشباب اتجوز من بره وجم يبقا بلدك احتلتها الغرب بسهوله دي سياسه اليهود عصفورين بحجر واحد يدمروا الشباب بالامراض الي هتيجي ليهم غير بيحصلوا علي مكان في البلد ومجندين الي هم الاطفال فهمت قصدي
ياسر :يعني الشبكه فيها حاجات كتير
مالك : المعلومات الي وصلت ليها ان في انفجار هيحصل في المينا يوم ٢٨ يوم الصفقه بتاع الاسلحه والمخدرات ونفس اليوم ده وصل ليا من الجاسوس ان في ١١٠شاب مهجرين غير شرعي يعني عايزين يشتتوا انتباه الشرطه
احمد:عشان كده ياسين مجاش
مالك: تصرف ياسين ده ذي تصرف الولايات المتحده اقبل اي انفجار بتسحب السفير بتاعها عرفت بقا ان الموضوع مش سهل
مصطفي:مدام المخابرات عارفه مش بتتكلم ليه
مالك :مفيش دليل لو اتحركنا دلوقتي هنبوظ كل حاجه
مصطفي:اذاي يعني
مالك : الجوكر الي بيحرك اللعبه ٣مش اتنين
ياسر:اذاي
مالك : واحد من الشرطه نفسها معاهم ليهم ايد في الشرطه
احمد:مين
مالك :هتعرف قريب وبالدليل كمان
ياسر:انته شكلك شغال علي الموضوع ده من زمان
مالك : اه بس عايزك تراقب البنات دول كويس وتفضل معاهم لحد اما فهد يجي
ياسر????????:انا دماغي لفت انته استوعبت ده اذاي
مالك:الموضوع خطير مش سهل كمان عايز حراسه قدام بيتي لانهم اكيد هيتسهدفوا اهلي عشان عمليه بكرة هتفشل
ياسر:هو في عمليه بكرة غير٢٨
مالك:ايوة بس عايز البيت يتأمن ماشي
ياسر:اوامرك
مصطفي????????????مالك انته عرفت كل ده اذاي وشكلك عارف الاميره ومخبي
مالك : الاميره كارت محروق ملهاش لازمه ليهم استخدموها تمويه بس وعايزين يخلصوا منها بس عايز حد يتوصل مع الشرطه الامريكيه
احمد:هعمل كده
ياسر:دلوقتي فهمت هم ليه مسكوك انته القضيه دي الصراحه تستحق مركزك
مالك :اعمل لهاجر عبد السلام شهاده تعيين مخبر حريمي خاص وتكرمها قدام الكل ده حقها
ياسر:اوامرك بس مين الاميره
مالك :الاميره واحده غلبانه استخدموها وهي ضحيه بس هي معملتش حاجه وملهاش ذنب الي يتحاسب اهلها علي الاهمال ده
ياسر:بس ذي ما انته عارف نوع المخدرات الي بيشربوها خطير حته لو اتعالجت ليه تأثير جانبي عاليا ومحدش بيتعالج بسهوله منه
مالك:عارف تأثيرها علي الدماغ عالي 
ياسر :لو كنت عارف الاميره سلمها لان مفيش علاج بتتعب نفسك علي الفاضي والبنت دي هتموت في الاخر 
مالك :موصلتش ليه وبالورق الي هيوصل هي بريئه 
مصطفي:يعني البنات دي لو بطلت هيموتوا
مالك:لو ملقوش حد جنبهم ويدعمهم 
ياسر:تمام القضيه انته الي مسكه انته المسئول
????????????????????????????????
وفي البيت 
مايا :يوه يخربيتك اوضه كدك القرف مش ناويه تنضفي بقلم ايمان وائل دماغي مش طايقه لتشعر بدوار وتقع علي الارض
لتدخل فريده فجأه
فريده:يا لهوي يا بنتي وشها ازرق كده ليه يا بسنت يا بسنت
بسنت:خير يا ماما
فريده :هاتي الكلونيه بسرعه
بسنت :حاضر
تضربها علي وجهها لتفيق لكن لا تستجيب
فريده:مايا قومي يا حبيبتي
بسنت:خدي يا ماما
تضع لها الكلونيه لتفيق
مايا ببكاء:ماما
فريده:حبيبتي مالك
مايا :رأسي بيوجعني اوي
فريده : اجبلك الدكتور
بسنت :مالك وصل
مالك :خير
يجدها علي الارض لينخفض لمستواها
مالك:انتي كويسه
مايا ببكاء:هموت مش قادره
مالك :لا متخفيش عمرك طويل ماما عايز كوبايه ميه وانته يا بسنت اعملي عصير
يخرج الاثنان ويغلق الباب
مالك :انتي وهمه نفسك انك مش قادره بس انتي ذي القرده اهو بعدين انتي ملحقتيش كنتي في البدليه لسه
مايا ببكاء:يعني هخف
مالك: انا لسه جي من عند الدكتور دي نتائج الفحص مفيش خطر عليكي ولو عندك اراده هتبطلي بطلي تمثيل بقا وده منظر تنضيف اوضه جهزتي الغدا يا هانم 
مايا :انته في ايه ولا في ايه
مالك :بقولك ايه مسرح مصر مش عليا انتي الي حطه في دماغك هتتعبي وهتبطلي غصب عنك
مايا:طب انته عرفت اني مدمنه امته
مالك:من يوم ما حطيتي ايدك في الزيت المغلي انتي عايشه مع ضابط وطريقتك يومها وكل اما جيب اسم المخدرات تترعبي انتي كنتي مكشوفه من الاول لوحدك اصلا
مايا :انته واحد
مالك :خدي الحبوب واعديلي الاوضه واعملي الغدا مش عايز وجع دماغ انتي ذي القطه بسبع ارواح
مايا :بتحسدني 
مالك : احسدك علي املتك
ولا انتي عدلها دا انتي فاشله دا منظر اوضه لعروسه قومي يا زفته رتبي مشفش حاجه بايظه وعايز كفته اخلصي
مايا:معندكش قلب ولا احساس
مالك:خفيفه عندي كبده اخلصي في يومك ده اتعلمي تتحملي المسؤاليه لو اتحملتي المسؤاليه هتفوقي انا قاسي اه بس عايز مصلحتك مش عايز اضرك 
مايا: وانا مش هسكتلك
مالك: هعد ٣ اقسم بالله لو الي قولته متعملش هرنك علقه يا مايا
مايا : اوووف منك يا شيطان انته 
مالك:شيطان طيب يا ملاك
تنهض مايا وتذهب بناحيه الباب
مايا بابتسامه:شكرا لانك واقف جمبي
مالك: مش هتأثر بالابتسامه الوحشه دي
مايا:انته الي وحش دنا اجمل منك
مالك: امشي يا هبله شوفي شغلك
مايا:عايز كفته
مالك: ايوة لو طلعت وحشه هطلع عينك واكلهالك كلها
مايا????:مزعج
تنزل مايا لاسفل وبعد فتره يسمع مالك صراخ مايا٠٠٠٠
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد