Uncategorized

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم باسنت أشرف

Basant Ashraf, [13 Aug 2021 at 7:18:08 PM]:
…عدى شهر ع الاحداث 
و ابرار حالتها اتحسنت عن الاول 
و اسد معاها دايما مش بيسيبهاا ابداا ف اي حاجة بتعملهاا ف هو بيساعدهاا 
و مروة بتعاملهاا زي بنتهاا بالظبط وبتعملهاا اي حاجة تطلبها و حسين برضوا كويس جداا في التعامل معااها 
و حساام كل يوم بيجي يطمن عليهاا 
و يوسف في المصحة بيتعالج 
اما شاادي و نور بفى ف هماا طول الشهر بيرتبوا للفرح بتاعهم  و بتساعدهم كارماا في كل حاجة لان علاقتهاا ب “نور”  بقت كويسة جداا و حيدر مبسوط لابنة اما صفاء ف هي لغااية دلوقت برضوا مش موافقة ع الجوازة 
و كارما و فراس علاقتهم اتطورت حداا مع بعض و بقوا اصدقااء جدااا جدااا مينفعش يعدي يومهم من غير ما يشوفوا بعض بقيوا شي اساسي في حياة بعض 
***********************
في صالون التجميل اللي فية نور لأن الليلة فرحهاا ع شاادي 
كانت في صالون من احسن الصالوناات 
كانت هي و كارما و نادين 
كارما:  قمرر ي نور ما شاء الله عليكي هتحسدي 
الكوافيرة:  معااها حق اقري المغوذات التلااتة قبل ما تخرجي
نور:  بجد طالعة حلوة النهاردة 
نادين:  انت طول عمرك حلووة اصلاا ي نونو مش النهااردة بس 
نور:  حبيبة قلبي ربناا يخليكي لياا 
الكوافيرة:  و حضرتك مش هتعملي ميك اب قبل ما العريس يجي
كارما:  لاا اناا هعمل ميك اب لنفسي احسن 
نور:  لية خليهاا تعملك 
كارما:  لا اناا بحب اعمل ل نفسي احسن 
نور:  ماشي ي كوكو اللي يريحك 
و لبست كارما فستاان سوارية لونة  “dark cyan”  ” سماوي غامق”  ضيق من فوق و نازل من ع الوسط بوسع وفي حزام في النص و كانت حاطة طرحة اوڤوايت و لاابسة هيلز عالي لونة اسود وكانت عاملة ميك اب بسيط و كاانت زي القمر 
اما نور كانت لاابسة فستاان فرح  ابيض ضيق من فوق ونازل بوسع طويل و حلو جداا عليهاا و لابسة حجااب و عاملة ميك اب فكانت زي القمر 
***********************
نور:  ما شاء الله عليكي ي كوكو زي القمر 
كارما:  مش احلى منك ده الولاا شاادي هيتجنن لماا يشووفك و غمزتلهاا 
نور اتكسفت و متكلمتش 
بعد شوية فون كارماا رن و خرجت عشاان ترد علية 
وسابت نور و نادين قاعدين مع بعض
و فجأه دخلت عليهم ****
ياترى مين اللي  دخل؟! 
***********************
ابرار:  يلااهوي عليك ي اسد اي اللي بتعملوا ده 
اسد:  بعمل اي غير اني بساعد ست البناات 
ابرار:  لاا بالله عليك قوم واناا هعملهاا لنفسي 
اسد:  تؤ تؤ اناا قولت هسااعدك مليش دعوة 
ابرار:  عنيد اوووي انت ي اسدي 
اسد:  وانت قمر اوووي علفكرة 
ابرار:  بس ي اسد عشان بتكسف 
اسد:  يخرااشي ع القمر وهو مكسوف 
ابرار: الااه خلااص بقى ي اسد 
اسد:  هوباا تعالي و شالهاا ونزل بيهاا تحت  و طلع بيهاا لغاية عربيتة  وقعدها في العربية جمب كرسي السواق و هو قعد مكان السواق بيسوق 
وشغل العربية و مشيوا 
ابرار:  اسدي ممكن اسألك سؤال 
اسد:  طبعاا انت تعملي اي حاجة من غير ما تستأذني ي قمري 
ابرار:  هو انت حلو اووي لية كده وطالع حلو لمين 
اسد بضحك:  ي جزمة و اناا اللي بحسب هتسألي عن حاجة غير كده 
ابرار:  اسدي اخلص وقول انت طالع حلو لمين 
اسد:  طالع حلو شبهك كدهو ي قمري 
ابرار:  هوف اخلص ي اسدي و جاوب بقى ومتتريقش علياا 
اسد:  ما اناا قولتلك طالع حلو شبهك 
ابرار:  اسد انت طالع باارد كده لمين 
اسد:  بت احتررمي نفسك قال بارد قال
وفضلوا طول الطريق يتكلموا هما الاتنين لغاية ما وصلوا المستشفى 
اسد نزل من العربية وشال ابرار ومسى بيهاا ودخل المستشفى منتظر عشاان يدخل عشااان هتفك الجباير اللي في رجلهاا ودراعهاا و رقبتهاا 
وبعد شوية دخلوا والدكتور بدأ يفكهم وهي كانت بتعيط عشااان بيوجعوهاا واسد كان حاضنهاا وبيهدي فيهاا لغااية ما الدكتور خلص و اداهاا مرهم تدهنوا و طلعت هي واسد 
اسد:  يلاا بقى كفاية دموع 
ابرار:  كانت بتوجعني اووي ي اسدي 
اسد:  خلاااص متعيطيش تااني بقى عشاان خاطري 
ابرار مسحت دموعهاا:  مااشي مش هعيط تااني بس بشرط 
اسد:  اشرطي ي ست البناات 
ابرار:  تجبلي شوكلااتة Dariy milk الكبيرة 
اسد:  بس كده انت تؤمري واناا عليا انفذ 
ابرار:  ربناا يباارك فيك ويحفظك لياا ي اسدي ومتحرمش منك ابدا 
اسد:  ولااا منك ي قمري 
***********************
عند كارما لما خرجت تتكلم في الفون كان فراس اللي بيرن 
كارما:  الو ازيك ي فراس 
فراس:  ازيك ي كوكو وحشتيني 
كارما:  وانت بس انا في الكوافير مع نور بس هنتقابل النهاردة في الفرح 
… 
فراس:  سلاامتك ي كوكو انت نسيتي انك انت اللي قولتيلي ولا اي 
كارما:  اه صح استنى وانا جيالك قبل ما شاادي يجي عشاان تلاقية ع وصول دلوقت 
فراس:  يلاا منتظرك 
وخرجت كارما وكان واقف مستنيها فراس اللي اول ما شافهاا ابتسم علطول. 
فراس:  اي الجماال دة كلوا بس 
كارما:  تعرف تلم نفسك 
فراس:  لية شيفاني مبعتر ولا حاجة 
كارما:  خلااص ي ابني بطل استظراف وقول عايز اي 
فراس كان معااه ورده حمرا 
فراس:  اقبلي الورة دي مني ي قمر الكوون انت 
كارما اخدتهاا منوا ودخلتها ع ودنها تحت الطرحة 
فراس:  قمرر والله بالوردة و منغير الوردة 
كارما:  شكرا 
فراس:  كنت عايز اقولك حاجة تاني 
كارما:  اتفضل 
فراس طلع من جيبة علبة صغيرة ونزل ع ركبتة وفتح العلبة كان فيهاا دبلة منظرها جميل ورقيقة 
فراس:  تقبلي تتجوزيني 
كارما اتصدمت وقالت:  *****
ياترى كارما قالت اي  وده اللي هنعرفوا البارت الجاي بأذن الله 
**********************
عند نور كانت قاعده كلمت شادي وقالهاا انو جاي في الطريق و قفلت معاه وقعدت هي ونادين كانوا بيتكلموا مع بعض 
و خلاال ما هما بيتكلموا مع بعض دخلت صفاء 
نور:  ازيك ي طنط 
صفاء:  بصي ي بت انت مش هتمسلي عليا دور البرائه اناا عاارفة و فاهمة كويس وعارفة انك هتتجوزي ابني عشاان فلوسة 
نور:  لاا طبعاا ي طنط اناا عمرري ما افكر كده ابداا 
صفاء:  اناا مش مغفلة زيهم عشااان هتضحكي عليا بكلمتين لا فوقي لنفسك كده 
نور:  اناا مقولتش عليكي مغفلة طبعاا ولاا اي حد منهم مغفل بس انت ي طنط اللي مش عايزة تاخدي بالك ولاا تشوفي اني اناا مش هتجوز شادي عشااان الفلوس 
صفاء:  ااه اضحكي علياا وقوليلي بحبو والكلاام ده مبيجيش معايا سكة اصلاا 
نور:  والله ي طنط براحتك اناا اعمل اي اذا كان انت مقتنعة بحاجة غلط 
صفاء:  لا مش غلط هو ده الصح 
نور:  تماام ي طنط عايزااني اعملك اي 
صفاء:  طلعت من شنطتهاا شوية فلوس 
صفاء:  تاخدي الفلوس دي انت واختك و تختفوا من حياة ابني خالص 
الكلااام نزل زي الصاعقة ع نور 
يااترى نور هتعمل اي 
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!