Uncategorized

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسين

 رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسين

مراد: افتكرتي اي 
ريم: انا افتكرت انا كنت باجري وكان في راجل بيجري وراي كان عز
ريم بدموع: عز..ماما
مراد: فيه اي
ريم: حكتلو كل حاجه ..
ريم فضلت تعيط: مترجعنيش تاني لعمو عز مش عايزه ارجع تاني وانا همشي بس متقولوش لعمو انا فين
مراد قطعها: تمشي تروحي فين ولمين انتي مش قولتي ملكيش حد
ريم: سكتت تفكر شويه وقالتلو همشي اروح ادور علي شغل و ….
مراد قطعها: وهقدي فين
ريم: هدور علي اي مكان اعد فيه بس ونبي ما تقول لعمي علي مكاني
مراد: طاب اهدي شويه انا مش هقول لحد علي مكانك انا عندي فكره حلوه انتي تقعدي معايا هنا
ريم بصدمه: اقعد معاك..وهنا
مراد: متفهمنيش غلط انا عايش هنا لوحدي مش معايا حد بابايه ومامتي مايتين وفي اوض كتير في الفلا اختاري الي انتي عايزه تقعدي فيها
ريم افتكرة كلام مني لما قالتلها متثكيش في حد بس هي في نفس الوقت معندهاش حل غير ده
مراد: ها قولتي اي
ريم: ماشي
مراد نده داده سميحه: فاضي اوضه لريم
الداده سميحه: بس مفيش اوض فضيه كلهم ​​ملينين حاجات
مراد بصلها باستغراب: ده الي هو ازاي
الداده سميحه: انا اسفه يا ابني بكرا هفضيهم كلهم
مراد لسه هيتكلم ريم قطعته: خلاص يا طنط ولا يهمك وبصت لمراد انا هنام ف اي حته مش مشكله
داده سميحه: طنط..هي مين دي يا استاذ مراد
مراد: مراتي
ريم بصتلو باستغراب ولسه هتتكلم
داده سميحه: الف مبروك يا استاذ مراد وخدت ريم في حضنها ..
الف مبروك يا حببتي
ريم بخجل: الله يبارك فيكي
داده سميحه: ولما هيه مراتك هقعدها في اوضه لوحدها لي
ريم: خلاص يا طنط روحي انتي انا هتصرف
داده سميحه: اي طنط دي قوليلي يا سميحه ..يا..داده
ريم ابتسمت: حاضر ياداده
داده سميحه مشيت
مراد: ريم نامي انتي علي السرير وانانام علي الكنبه
ريم: لا انا هنام علي الكنبه وانت نام علي السرير..ده انا كده ابقا ضيفه وتقيله كمان
مراد: اعتبري البيت بيتك ده كفايه انك علي اسم الغاليه مراتي الله يرحمها
ريم: الله يرحمها
مراد: طاب يلا روحي نامي علي السرير وانا وادام انتي مصره هنام معاكي
ريم في سرها: تنام معايا فين انت صدقت مبتسمعش عن حاجه اسمها عزومه مركبيه
مراد: فيه حاجه
ريم: لا
مراد: طاب واقفه لي خشي غيري هدومك وتعالي نامي
ريم: لا انا هنام كده
مراد: روحي غيري هدومك وطخن صوته انا كلمتي إمعع
ريم في سرها: يلاهوي اي الصوت ده وانا الي كنت بقول غلبان
مراد: وقفه لي خشي غيري
ريم بصتلو باستعجاب: مش معايا هدوم
مراد خدها فيها لابس قالها شوفي الي يعجبك ريم فضلت واقفه محتاره تنقي اي كل الهدوم جميله اوي ومش 
عرفه تختار اي وبعدين خدت واحد وبعد كده سالتو فين الحمام وهو وراها مكانو وبعد وجت تخش
الحمام فاوقفت
مراد: في اي وقفتي لي
ريم: عايزه طرحه
مراد: بصي انا مبحبش اعيد كلامي مراتين قولتلك اعتبري البيت بيتك وانتي في بيتك بتلبسي طرحه
ريم: لا
مراد: يبقا عايزه تلبس طرحه لي
ريم بصت بسكوت ودخلت الحمام ..
ريم خرجت من الحمام وهو قاعد سرير بيقراءه كتاب
وهي جت جنبو عشان تنام قعدة جنبو عشان تنام ولفت وشها لمراد وهو قفل الكتاب وهي قالتلو ممكن اقولك حاجه
مراد: قولي
ريم: انا اسف علي الي حصل
مراد: علي اي
  ريم: اني خبط في العربيه بتعتك و اتريت تعادني عندك ف البيت بس والله انا مليا زنب …
منو لله عمي هو عمل كده فيا 
وابتدت ريم في البكاء
مراد لاقو نفسو بيحضنها: متخفيش انا معاكي ومش هسيب حد ياذيكي وريم نامت في حضنوه
***************************************************
 صباحا في بيت (مراد الحسيني)
ريم: لا..لاء ابعد عني
مراد لاقه ريم نايمه وبتعيط وبتتكلم راحنها: متخفيش انا معاكي
ريم امت من النوم: اااااااااااااااااااااااااااااه وزاقت مراد بعيد عنها وقعت علي الارضه
ريم: انت مين
مراد بستغراب: اي
ريم: انا اسفه بس مش متعوده اصحي من النوم ولاقيك جنبي
مراد: لا ما انتي لازم تتعودي انا مش كل يوم هصحي من النوم علي كده..ويل
ريمعته قط: انا اسفه مش قصدي ولو نومتي جنبك هتضيقكك هروح انام علي الكنبه
مراد اتنرفز: مبدايا انا مبمحبش حد يقطعني وانا بتكلم ثانية..انا الي احدد تنامي فين
ريم باندفاع: لي انت هتتحكم فيا ولا اي …
مراد: ايوه هتحكم صوتك ميعلاش طول ما انتي بتتكلمي معايا ده انتي طلعتي بجحه صحيح بتعلي صوتك عليا بيتي 
انتي نسيتي انا ابقا مين ولا اي
ريم في سرها:كان لازم تسمعي كلام مني لما قالتلك متثقيش في حد
ريم: معاك حق انا اسفه ..
انا الي خليت واحد زايك يتحكم فيا انا لو ابوايا عايش مكنش ده كلو حصلي ..وجريت برا الاوضه وعينها مليانه دموع
مراد: انا اي عملتو ده انت قسيت عليها اوي
مراد طلع وراهاها وهي طلعت تجري …. واخيرا لحقها
مراد بيشدها: انا اسف..انا مكنش قصدي انتي الي عصبتيني ..
وبعدين بيلف وشها لاقها وشها قادره على الحصول على تاخد نفسها ..شدها لحضنو
مراد:انا اسف والله مكنش قصدي…اهدي ده كلو عشان شخط فيكي
ريم بعياط جامد:لا انا مش بعيط من طريقه كلامك ليا انا بعيط عشان افتكرت بابا الله يرحمه
مراد حس بيها لانو كمان بيجي عليه وقت ويزعل ان ابوه مش معاه ولا اموه ولا اي حد…..مراد حب يهزر
مراد:انتي استحليتي حضني ولا اي..
ريم وشها كلو احمر واتكسفت:هاا
مراد:لا ولاحاجه تعالي نفطر يلا
ريم بكسوف:ماشي
******************************************
:كلو ماشي زاي ما احنا مخططين
عز:تمام عايزك تراقب كل حاجه وتقولي كل الي بيحصل
:تمام
عز لف لاقه مني:انتي بتعملي اي هنا
مني:اي هو الي ماشي زاي ما انت مخطط
عز:ملكيش دعوة
مني:لا ليه دعوه انا مراتك
عز:لسه فاكره انك مراتي
مني:متوهش الموضوع رد عليا هو اي الي ماشي زاي ما انت مخطط
عز بصوت عالي:قولتلك ملكيش دعوه
*******************************************
علي السفره في بيت(مراد الحسني)
ريم:تمت هنزل انهارده ادور علي شغل
مراد:انتي في كليه اي..
ريم:كليه صيدله
مراد:طاب تمام انا محتاج سكرتيره شخصيه في الشركه
ريم:شركة اي..هو حضرتك عندك شركة..
مراد:متقوليش حضرتك قولي يا مراد..واه انا عندي شركه بتاعت ادويه
ريم:طاب تمام
مراد:صحيح هو انتي قومتي من النوم مخضوضه لي
ريم:انا بحلم بكوبيس من ساعت ما بابا مات
مراد:الله يرحمه
مراد بمكر:اشربي كوبايه اللبن الي قدامك
ريم مسكت منخرها ورفعت كوبايه اللبن وشربتها كلها…وطلبت من الداده تجيب واحده تانيه
مراد استغرب انها مش بتحب اللبن ورغم كده بتشربو لا ومش بس كده كمان عايزه كوبايه تانيه
مراد:انتي بتشربي اللبن لي طلامه انتي مش بتحبي
ريم:بابا الله يرحمه كان بيخليني اشربو وقالي عايزك تفضلي طول عمرك تفضلي تشربي لبن وتعلمي عيالك انهم يشربو اللبن فعشان كده بشربو
مراد اخدها وراحو الشركه…
******************************************
في شركة(مراد الحسيني)
مراد نزل من العربيه وريم دخلت
الشركه كلهم استغربو ريم
مراد دخل وريم دخلت ورا المكتب
مراد:جاب كرسي وقالها اعدي هنا وانا هكلم المهندس يعملك مكتب جنبي
واذا فجاتن مرام تخش عليهم
استوب نعرف الاول مين مرام
مرام بنت واحد من اغنياء مصر ولي اسهم في شركه مراد الحسيني وهي بتحب مراد وجت اشتغلت في الشركه سكرتيره عشان…تقرب منو عندها 28سنه وهي رخمه جدا ولزوقه وتنكه شعرها لونه اصفر وهي كمان لون بشرتها اصفر ورفيعه من كتر الغل والحقد
مرام بقرف:مين دي يا مراد
مراد:دي
وريم قطعته في الكلام:مراته
مراد اتصدم من الي هي قالتو وفي نفس الوقت فرح ان ميرام هتحل عنو
مرام بصدمه:اي دي مراتك وازاي ..وفين..وامتي
ريم:اه ماراتو مشبهش ولا اي
مرام تجاهلتها:انت ازاي تتجوز واحده زاي دي
مراد:انتبهي علي كلامك الي انتي بتتكلمي عليها دي تبقي مراتي اتفضلي اطلعي برا المكتب
مراد مستغرب هو ازاي عمل كده ولي ريم قالت انها مرات مراد
ريم:انا اسفه بس انا مستحملتش تقول عليا كده..كلو ايلا كرامتي
مراد:تمام بس متتعدش تاني ولا اقول دي اكيد الشركه كلها عرفه
ريم باحرج:لو مدايق مني امشي
مراد:لا هي اصلا بتتلزق فيا وانا مش بحبها واهي فرصه حته تمشي من الشركه
ريم قطعته:انت عايزاها تمشي
مراد:اه
ريم:سبها عليا
مراد: اوعي تعملي مشاكل
ريم: لا ابدا
ريم في سرها: ده انا هوريكي يا مرام ازاي تتكلمي معايا كده انتي الي جنيتي علي نفسك
مراد: فيه حاجه
ريم بابتسامه: لا
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد