روايات

رواية نوارة الزين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة اشرف

  رواية نوارة الزين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة اشرف
 رواية نوارة الزين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة اشرف

 رواية نوارة الزين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة اشرف

نواره جومي روحي المكتب اندهي لجوزك وحازم عشان يفطروا معانا .
حاضر يا…ياماما .
حضرلك الخير يجلب ماما .
سهوكه شوفي البت حِركه كيف مش انتي يامخبله افففف.
اعمل ايه ياسمر …اعمل ايه انا نفسي امسكها اقطم رجبتها انا بحب زين والنبي تشوفي حل ياسمر واحيات ابوكي وامك .
واحيات ابوكي وامك الله يرحمهم زين هيكون ليكي وهتشوفي اختك هتعمل ايه …
يعني ايه يازين مش فاهم انت ملمستش مرتك ؟؟؟!
لا
لا ايه وليه …؟؟
وطي صوتك ..افففف حازم انا جولتلك اللى حصل عايزني المس واحدة مش عايزاني مش انا ..
يازين كل البنات بتبجى كده في الاول وبعدين بتلين .
لا ياحازم دا مكنش صوت واحدة خايفة من الفكرة هى كانت عارفة بتجول ايه … جالتلي مجدرش اخليك تلمسني .
وبعدين هتفضل اكده متجوز ومش متجوز ..؟؟!!
اه لحد ماشوف في عنيها ان هي عايزاني جبل اكده لا…
نواره اقتربت من الباب …
ايه اجمدي كده هخبط واجوله جهزوا الفطار ومستنينكم بس مش حكايه يلا يانواره…خبطت نواره على الباب …
ادخل ….
دخلت نواره وعنيها في الارض ……جهزوا الفطار ومستنينكم.
طب جايين …اه نواره دا ابن خالي غريب حازم واخوي وصاحبي .
اتشرفت ….
وه ايه الجمال دا ..انا اللى اتشرفت .
زين وعلى وجهه ملامح الغضب من كلمات حازم….حازم
خلاص يازين بس بصراحة مجدرتش امسك نفسي لما شفت الجمال دا كله
ابتسمت نواره من كلام حازم وطريقته وطريقة زين ..
اه ضحكت يعني جلبها مال …
شكلك عايز تروح بسبع غرز في وشك
لا يعم انا همشي …بص حازم لزين وبنبرة سخرية ….اااااه دا انت جبل ياشيخ …وخرج قبل مازين يضربه …
نواره وعليت ضحكتها ومقدرتش تمسك نفسها وهى لما بتضحك من قلبهابتفقد توازنها وقعت على الكنبه ..وزين ابتسم من منظرها بس رسم على وجهه الغضب وبصوت حاد : بتضحكي على ايه …فرحانه انو كان بيتغزل فيكي .
نواره بخوف منه وقفت وعنيها في الارض وعنيها بتحبس الدموع : انا ضحكت من طريقته …..اسفه .
امممم …..تمام بس لو شفت او سمعت ان حد كلمك كده وانتي سكتي وفضلتي واجفه هتشوفي مني وش وحش جوي ….مش عشان انا معملتش حاجة امبارح وسبتك يبجى انا طيب فهمه …..واقترب منها …ولا تحبي افهمك بطريجتي .
ف..فهم..ة …ممكن نمشي عشان هما مسنتينا .
يلا ….
خرجت وزين ابتسم من كتله الطيبه والطفوله اللى شافها وركز في كلام حازم وبص عليها من فوق لتحت وفي نفسه قال:عندك حج ياحازم دانا جبل …..
 بصي بجا يانواره انا لجيت حل للموضوع بتاعنا .
مش وجته يابتي .
لا لازم اكده هنطلخبط وبعدين كلنا جاعدين مش هنتجمع اكده تاني …بصوا بجى انا اسمي نواره وهي اسمها نواره وعشان انا هنا من زمان يبجى تنادوني نواره وهيا نور ودا العدل …..
لا مش عدل لو على الاول احنا اللى جالدنا الحج مصطفى وسمناكي زي اسم بته مش العكس …..
كيف سمتوها على اسمي ….
حسن لما راح السبوع بتاعك وشافك انا كنت لسه حامل وزمان مكناش نعرف واد ولا بت اول ماجه حسن جالي لو بت هنسميها نواره على اسم بنت مصطفى وجيت نواره …
زين بستغراب: اول مرة اسمع الحكايه دي …
خلاص يبجى انا نور وانتي ياجمر نواره اتفجنا …
نواره بإبتسامه:اتفجنا …
ايه يازين مش هتعرف مرتك علينا …
نواره دا اخويا احمد الكبير ودي سمر مرته واللى جنبها هبه اختها ودي مريم اختي وجوزها محمد بردوا ابن خالي غريب
ودا عمرو اخوي اكبر من نوراه بسنتين
نور اسمي بجى نور
زين بابتسامة: نور ….اكبر من نور بسنتين …..
عمرو بنظرة قذرة : اهلا يامرات اخوي انشاء الله هتحبي بيتنا جوي وهتحبينا ….
نواره وقلبها مقبوض من نظراته : انشاء الله اناشبعت الحمدلله هطلع الاوضه عن اذنكم .
مكلتيش حاجة يابتي .
لا انا كده تمام .
طلعت نواره الاوضة وكانت تشعر بالملل الشديد قعدت تدور في الحاجات اللى ليلى جابتهالها وتضحك لحد مالقيت جلبيه رقص والمنديل بتاعها وهى هتموت من الضحك وقامت ولبستها وهى ناسيه زين خالص …لبستها وشغلت اغنيه ……صباح… انا هنا هنا يابن الحلال لا عايزة جاه ولا كتر مال بحلم بعش املاه انا سعد وهنا انا هنا يابن الحلال  ….وقعدت ترقص وتضحك من مرات اخوها المجنونه اللى جيبالها حاجات عجيبه وفجأه ادين تتلف حولين وسطها وانفاس تقرب منها لحد ما شلت حركتها …..
يتبع….
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية نوارة الزين)

‫2 تعليقات

اترك رد