Uncategorized

رواية أحببت زوج أمي الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

 رواية أحببت زوج أمي الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

رواية أحببت زوج أمي الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

رواية أحببت زوج أمي الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

في الشركه 
……………… 
قابلت مني السكرتيره 
مني: ممكن لو سمحتي تبلغي احمد بيه اني منتظراه 
السكرتيره :حاضر ي فندم 
بعد عده دقائق 
دخلت مني للداخل 
احمد بغضب:اي انتي هاتنطي هنا كل شويه ولا ااي 
مني: انت ليه بتعاملني كدا 
احمد:عشان انتي واحده شمال بتجرى ورا الفلوس ماشيه بمبدا الي معاه اكتر يشترى 
لحمك رخيص 
عايزه تسمعي اكتر ولا اي 
مني بغضب: انا كل دا 
لما انت شايفني شمال كدا كنت بتنام في حضني ليه 
احمد:دا حصل بينا قبل ماابويا يتجوزك 
مني: واديني اتجوزته ويارتني مااتجوزته 
احمد:اطلعي برا 
مني:مش انت عايز عاصي انا ممكن اجوزهالك 
احمد:ازاي والي حصل بينا 
بقت محرمه عليا زي ماانتي محرمه علي ابويا 
مني:عاصي مش بنتي 
احمد:انتي بتقولي اي 
مني:والله مابنتي دي بنت جوزى 
احمد: وشهاده الميلاد 
مني: جوزى الي مات كتبها بااسمي لكن هي لا بنتي ولا اعرفها انا هااجوزهالك بس دا في مقابل 
احمد:ااي هو عايزه كام 
مليون 
عشره 
مني:عايزاك انت 
تتجوزني 
احمد:انتي اتجننتي 
بقولك متحرمه عليا
مني:مش ضرورى رسمي 
عورفي 
او مش ضرورى جواز 
انا عايزاك انت 
تقربت اليه مني وهي تحاول تقبليه لكنه دفعها لتسقط علي الارض 
احمد:طول عمرك شمال وهاتفضلي شمال 
مني:طب ورحمه ابوك الي بيموت دا   لادفعك التمن غالي  
احمد: يلا عشان وسختي الارض 
براااااااااااا
&____________________&
الساعه الرابعه 
………………. 
امام شقه محمد كيلاني 
…………………… 
طرق كرم الباب عده طرقات 
نظرت مني من العين السحريه فوجدته كرم 
مني في سرها :وديني لادفعك التمن غالي ي احمد 
مني :مين 
تحمحم كرم :انا كرم 
مني:طب ثواني هافتحلك 
تخلصت مني من ملابسه وارتدت قميص نوم قصير اسود لا يغطي شيء من جسدها 
فتحت الباب لكرم الذي صدم من رؤيتها بتلك المنظر 
كانت ساحره حد اللعنه 
مني وادركت انه وقع بالمصيده فهو شاب طائش 
مني:ادخل ي كرم 
كرم:احم انا كنت جايبلك المفتاح وبابا راح اسكندريه يجيب حجات للمصنع 
كان سيذهب لكن مني قبضت علي ذراعه وسحبته للداخل 
وقعت مني بااحضانه تشتم عبق جسده 
مني:هاتمشي قبل ماتسلم عليا 
كرم بضعف :هاا 
اقتربت مني منه وقبلته قبله صغيره علي فمه 
&________________&
بعد ساعه 
……..
عاريه بالفراش تنظر لكرم النائم بااحضانها باانتصار 
تآوب كرم بتعب وهو ينظر لهاا 
مني:ي صباح الهنا ي حبيب قلبي انا 
كرم بحزن :أنا هامشي دلوقتي 
مني وهي تحتضنه :لا خليك عشان خاطرى شويه ابوك مش جاي النهارده  
كرم:لازم امشي عاصي هاتيجي  
كان سينهض كرم لكن قبلات مني له منعته من الخروج
مني:سيب عاصي عليا انت النهارده معايا انا 
خدرته مني بقبلاته  
************************
في المدرسه 
………… 
سقطت عاصي بااحضان ليث 
حاول كثيرا افاقتها لكن دون اي جدوى 
حملها ليث متجه الي طبيبه المدرسه 
……..في غرفه الطبيبه …
ليث :هي مالها ي دكتور مره واحده وقعت 
الطبيبه :كان ضغطها واطي 
وحاتبقي كويسه 
ليث:طب عن اذنك 
الطبيبه:هو حضرتك ولي امرها 
ليث:لا 
ترك ليث صاحبه الشعر الكستنائي وخرج من الغرفه 
&_______________________&
في فصل ريهام 
استاذن ليث الاستاذ واعطي الكتاب لاخته وخرج من المدرسه 
&___________________& 
الساعه السابعه مساءا 
…………………….. 
في شقه احمد 
عاريا بالفراش يدخن سيجارته وينفث الدخان وعقله يفكر ب عاصي 
زينب:احمد 
احمد 
لم تسمع منه اي اجابه 
فوضعت يده امام وجه تلوح بيها
زينب:لاا انت مش معايا خالص 
احمد:خير في حاجه 
زينب:انا محتاجه فلوس 
وقف احمد وتحدث دون اهتمام 
احمد:عندك الفلوس في الخزنه جوا خودى الي عايزاه 
ذهب احمد الي المرحاض كي يستحم 
في الداخل 
ابتسمت زينب بشر وذهبت الي الخزنه واتسعت اعينها وهي ترى المال واخذت بالعد 
ارتدى احمد ملابسه وهو ينظر لزينب كيف تاخذ المال دون حساب 
وجه احمد حديثه لزينب 
احمد :عمرك ماهاتتغيري 
تركها وخرج من الشقه 
بعد خروج احمد لاحظت زينب انه نسي هاتفه فقررت الذهاب خلفه لاعطائه اياه 
……..
هبط درجات السلم فوجد كرم يخرج من شقه والده 
احمد بغضب:كرررررم 
كرم بقلق وهو يحاول يضبط ملابسه 
كرم:نعم ي احمد 
احمد:مالك مش علي بعضك كدا 
كرم:لا ابدا انا انا كويس اهو 
احمد : بعد كدا ماتنزلش تدى لمني المفتاح خلي اخوك هو الي ينزل 
كرم:حاضر 
احمد:يلا اطلع انت فوق 
&__________________&
هبط احمد درجات السلم بوقار حتي وجد عاصي تترنح ذات اليمين واليسار 
احمد:مالك ي عاصي 
عاصي:ارهاق من المذاكره ي ابيه 
احمد:طيب 
انا عايز اكلمك في موضوع 
عاصي:نعم ي ابيه 
احمد:تتجوزيني
عاصي بصدمه :اااي 
احمد:تتجوزيني 
عاصي:مينفعش 
انت ابيه احمد وانا مش بشوفك غير ابيه احمد عن اذنك ي ابيه 
كانت ستصعد درجات السلم لكنه قبض علي معصمها واخذها بااحضانه عنوه 
حاولت عاصي التخلص من احضانه لكنه تحدث بصوت مبحوح وهو يستنشق اكبر قدر ممكن من عطر جسدها وشعرها الكستنائي 
احمد:فكررى وسمعيني ردك 
هنااا ودلوقتي 
ابتعدت عنه عاصي وذهبت للاعلي 
كانت تتابع زينب من بعيد مايحدث 
زينب :حلووو وانتي الي جنيتي علي نفسك ي عاصي 
&__________________&
في شقه عثمان زايد 
عثمان :٣٠ سنه شاب ابيض البشره ذو جسد رياضي جذاب الذراع اليمني ل ليث 
اخذ يتقرب منها كالاسد الذي يحاصر فريسته 
نور:ابعد عني 
ابعد 
عثمان : متتخيليش اني ممكن المسك او حتي افكر في دا 
انتي طفله صغيره اتحسبتي عليا ومضطر اتجوزك لحد ماتكملي السن القانوني 
يعني انا وانتي هانتعامل مع بعض زي الاخوات ولازم تعرفي اني بحب النظام 
ومن بكرا هابعتك لمدرسه لغات عشان تكملي تعليمك 
&___________________& 
في شقه محمد كيلاني 
………… 
تحدثت مني الي عاصي 
مني:مبتاكليش ليه ي بنتي 
عاصي: ماما هو ممكن اقعد عند ريهام صحبتي اسبوع اريح اعصابي 
ارادت عاصي الابتعاد عن احمد والعرض الذي عرضه عليها وان تبتعد لفتره من الوقت 
فرحت مني من قرار عاصي فالجو سيخلو لافعالها الشيطانيه 
&_________________&
في قصر ليث الاغا 
………….. 
دخلت ريهام غرفه ليث وتحدثت 
ريهام:ليث حبيبي 
صحبتي اهلها مسافرين وهاتيجي اسبوع تقعد معايا 
ليث دون اهتمام :اعملي الي انتي شايفاه صح 
ريهام: بجد 
ليث:اها
ريهام:شكرا ياروحي
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد