روايات

رواية نوارة الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسمة اشرف

  رواية نوارة الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسمة اشرف
 رواية نوارة الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسمة اشرف

 رواية نوارة الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم بسمة اشرف

 

 

 

 

مالك يانواره سرحانه من ساعت ماركبنا العربية ؟؟؟.
مفيش بس بفكر في حياتي اللى اتغيرت ١٨٠ درجة في شهرين …..
اتغيرت كيف ؟؟؟؟
يعني …بجولك سيبك انتي وجوليلي عاملة ايه ف الجامعة …
فل بعدين تجارة سهلة مش صعبة كيف طب ….
كل حاجة سهلة …..
سهلة لو انتي بتحبيها ….
وانتي مبتحبيش جامعتك ؟؟!!
لا … بس اهه تكون معايا شهادة …
طب ليه دخلتيها طالما مبتحبهاش؟؟
نور بمزاح : والله انا احمد ربنا المجموع اللى كنت جيباه يدخلني زرايع قسم لف ورج عنب محشي …
انفجرت نواره ضاحكا عم قالته نور قائلا من بين ضحكاتها : يخربيتك هموت…..ايه زرايع دي هي مش اسمها زراعة ؟؟
اه الحمدلله اني ضحكتك …..
والله يانور انتي بجيتي اكتر من اختي عوضتني عن غياب ليلى ربنا يديمك ف حياتي ….
يارب يانواره وانتي والله جيتي مليتي عليا البيت اصلا مكنتش بتكلم ولا اجعد مع حد غير امي وبرده مكنتش اجدر اتكلم معاها ف حاجة زي الحاجات اللى بنتكلم فيها وزين كنت استناه لحد مايجي واجعد اهزر معاه ….
وليه ماتصاحبتيش على هبه وسمر ؟؟؟
انا اتصاحب على دول …دول كتله شر وخبث وغرور واي حاجة ممكن تتخيليها ماشيه على الارض بالذات اللى اسمها سمر دي ياباي….
لاحظت ده طب اخوكي احمد ساكت ليه ؟؟؟
اخوي طيب وهيا عرفت تسيطر عليه …غير كمان الموضوع اياه….
موضوع ايه ؟؟؟
احمد اخوي عاقيم ….مبيخلفش وهيا استغلت دا دايما بتحسسه انها بتعمل فيه جميل بجعدتها معاه لحد دلوجتي لدرجة انها خيرته وجالتله يا اما اختها تيجي تجعد معانا يا اما هتسيب البيت وترفع جضية خلع …وطبعا زين وافج عالطول عشان خاطر احمد ….
ايه دا عاد ف ناس اكده ؟؟…مش مصدجة !!
صدجي يانوار …
جابر بعصبية : يابجرة مبتعرفش تسوج بتركبوها ليه ؟؟؟
ف ايه ياعم جابر ؟؟؟؟
البهيمه ده عمال يكسر علي …والله لو نزلتلك يا بن****.
بس ياعم جابر مينفعش اكده الكلام دا .؟؟
مش شايفة ياست نواره بيعمل ايه ؟؟؟….طيب انا نزلك …
نواره ونور بنبرة واحده : عم جابر حاسب …
______________________________
جي متأخر يعني النهاردة يازين ….اقترب حازم منه وحدثة بهمس …..اوعى تكون دخلت وانا معرفش ههههههه..؟؟؟
لا لسه يابوز الفجر وبعدين هو انا اجدر اخونك ياجلب زين متيجي ….وانهى كلامه بغمزة …
حازم بتقليد لمشهد من فيلم اشاعه حب : كدا برده ياسونه ياخاين هونت عليك رحلها انا الف من يتمناني ….
ما انا بجولك ياجلب سونه تعالي نحيي الماضي هههههه..
لا ياحبيبي انا زي الفريك محبش شريك ….
هههههه بس كفاية خلينا نرجع لموضوعنا الاساسي …المصنع الجديد ….
اه الحمدلله كل حاجة بجت تمام ونجدر نفتتحه الاسبوع الجاي كمان ….
الحمدلله…… اه صح والعمال ولا احنا نفتح المصنع وهو يشتغل مع نفسه…
نسيت النجطة دي ….
دا شئ يتنسي المهم انا عايز منك حاجة ….
ايه  ؟؟؟؟
 عارف مصنع عامر الحسيني …اللى اتجفل من يومين …
اه عارفة !!
تمام عايزك تجيبلي العمال اللى كانوا شغلين ف المصنع ده …
اشمعنا ؟؟؟
اسمع الكلام ويلا اخرج ورايا حاجات عايز اخلصها …
تمام يازين عن اذنك ….
____________________________
(فيلا مهجورة )
امممممم……اممممممممم….
ايه ياجمر انتي وهيا اللزج مديجكم معلش شويه وهنشيلوا …… صحيح ميجبها اللى رجالتها ….
امال يابيه انت تأمر واحنا ننفذ بس…..بس مش كده خطر زين ممكن يولع ف الدنيا واحنا دجنا ناره جبل اكده ف حاجة تافهة وكانت هتموتنا مابالك واحنا خاطفين مراته واختة هيعمل ايه ….
عز بعصبيه: غوووووورو من وشي انا غلطان اني اتكلمت مع اشكالكم  اللى ليكم فلوس واعتقد انكم خدتوا اللازم واكتر …..
اه بس دا جبل ما نعرف انهم تبع زين علام ….
مش فاهم ….
هفهمك يعني انا مش هخاطر بنفسي وبرجلتي عشان ٥٠ الف لاراحوا ولا جم ….
عايز كام يا فضل ….
ملييييييون ….
عز بصدمة : كام…..
يتبع….
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نوارة الزين)

اترك رد