Uncategorized

رواية أحببت منتقبه الفصل الثاني 2 بقلم شهد السيد

 رواية أحببت منتقبه الفصل الثاني 2 بقلم شهد السيد

رواية أحببت منتقبه الفصل الثاني 2 بقلم شهد السيد

رواية أحببت منتقبه الفصل الثاني 2 بقلم شهد السيد

     “وتشاء انت من الاماني قطره ويشاء الله ان يرزقك بنهر منهمر..✨????” 
وصلت حور وسيف الى البيت وصعدا الى غرفتهما بينما كانت والده سيف سعيده لاقتراب هدفها
نادت صفاء على سيف وقالت له: اسمع كويس اللي هقوله ليك البت اللي فوق دي تعاملها حلو انت سامع انا عاوزه اخد حقى بالبطئ من غير ما حد يحيس بحاجه انت فااهم 
سيف بتافف: دي المره الكام اللي قولتي فيها الكلام ده ارحميني بقى ي شيخه 
تركها سيف وهي تقف في بهو المنزل وهي تستشيط غضباا، صعد سيف الى غرفته وجد حور لم تبدل ملابسها بعد 
سيف: اي ده انت لسه مغيرتيش هدومك 
حور بخجل: هو..هو انت هتفضل ف الاوضه 
سيف بسخريه: بعيد عنك اصلها اوضتي..انت غبيه ي ماا خشي غيري يلاا 
حور: انا اقصد يعني عاوزه اغير
سيف: هو انا حوشتك متغيري ثم اكمل بخبث وله عاوزاني انا اغير ليك
حور بخجل وتعلثم: لا طبعاا..اي الكلام ده واخذت ملابسها وذهبت مسرعه الى الحماام 
سيف: انا عاوز اشوفك يلاا 
حور بكسوف: طب..طب استنى بس هغير هدومي 
سيف: اتفضلي
خرجت حور وهي ترتدي بيجامه من اللون الوردي التف اليها سيف قائلا: صاروخ ارض جو
حور: نعم انت بتقول اي 
سيف: ماشاء الله ي اختااه جميله جداا
حور بضحك: هههه طب ممكن توسع عشان اصلي 
سرح سيف فى ضحكتها وجمالها ????
بقولك يلااا..عشاان نصلي 
سي: نصلي 
حور: اه نصلي هو انت مش بتصلي 
سيف بتعلثم: لا بصلي روحي انت صلي انا اصلا صليت 
حور بشك: صليت..اممم طب تماام 
ذهبت حور الى الصلاه وهي تفكر ف امر ما..فما هو يا تري 
————————————-
في الصباح
استيقظت حور وجدت نفسها على سجاده الصلاه فمن الواضح انها نامت وهي تصلي انا ذلك السيف كان ينام على السرير براحه كبيره غير مهتم لتلك النائمه على الارض 
ظلت حور تنظر له وهي تقول ف نفسها: اد اي شكلك حلو وانت نايم بس اللي يشوفك وانو صاحي هيتعجب 
Flash back:
ماما انا خايفه اووي ومش عاوز اوافق..
بسمه والده حور: باباكي هيجي يقولك حاجه دلوقتي.
بسمه والده حور: حور انا عاوز اقولك ان سيف ده مش الولد اللى تتمنيه الولد ده بتاع بنات وصايع ومبيحبش الا ال الفلوس 
خلي بالك انتي داخله على عش دبابير وامه دي ست بتاعت مصلحتها خودي بالك 
حور بابتسامه: متخفيش ي ماما قل لن يصيبنا الا ما كتبه الله لناا وانا ان شاء الله هغيره وهخليه مختلف باذن الله..وبعدين انا مش هنسيب  صفاء تبوظ حياته  وان شاء الله هحاول اغيره.
بسمه والده حور: ربنا معاكي يا بنتي..وانا عارفه انك هتقدري 
محمد: بصي يا حور انا عاوز اقولك حاجه……………………………………………………………………………انهى حديثه بينما كانت حور مصدومه مما تسمع.
“اللي بيسال عن سبب جواز حور وسيف هو السبب اللي بابا حور حكاه ليها وبناءا على كده وافقت..رغم انها كانت هترفض”
Back.
ــ حلو اووي مش كده 
حور بتعلثم: اه..اقصد لا..اه 
صباح الخير 
سيف: صباح النور 
حور: تعالي نصلي 
سيف:اوك 
صلى كلا من حور وسيف ونزلوا الى الاسفل 
ف الاسفل 
كانت تجلس سهى صديقه سيف وابنه خالته مع والدتها وخالتها 
سهى: هو ازاي اتجوز واحده منقبه.اصلا دي تلقيها مش حلوه 
رحاب والده سهى: يا بت اتقي الله..كده عيب 
سهى: لو سمحتي ي ماما اسكتي وبطلى كلام 
رحاب والده سهى: لا اله الا الله 
نزلت حور الى الاسفل هي وسيف قائله: صباح الخير يا جماعه 
صفاء بابتسامه مصطنعه: صباح النور 
رحاب بابتسامه: صباح العسل يقمرر
سهى: good morring 
لم ترد حور عليهم انما اكتفت بابتسامه
بمجرد ما نزل سيف اتجهت سهى مسرعه له واحتضتنه بشده وكادت ان تقبله لولا………… 
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!