Uncategorized

رواية ملكي أنا (رهف 3) الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

 رواية ملكي أنا (رهف 3) الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

رواية ملكي أنا (رهف 3) الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

رواية ملكي أنا (رهف 3) الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

ملك بزعيق: ما تسيبني.. بقا ..هو انت إيه مجنون …..
بصلها إياد وابتسم وقال : انا مجنون بيكي…. يا ملك عزام السيد 
انصدمت ملك من الكلام الي قاله…… راحت افتكرت من سنين (….إيه الي انت عملته دا ….انت ليه ضربته جامد كدا ….انت مجنون ..
بصلها وابتسم وقال : انا مجنون.. بيكي ..يا ملك عزام السيد …)
ملك بصدمه: إياد ..
وبعدها خد إياد ملك للعربيته ..وركبها على الكنبه ..وركب ومشي ..
ساره بزعيق : ملك …وبعدها دخلت بسرعه جوه القاعه ..وراحت لعزام ابوها وهي بتعيط..وقالت : يا عمي ملك اتخطفت ..
قام عزام بسرعه ..هو ووالده ملك ..
عزام : اتخطفت ازاي يعني …هي مش كانت معاكي …
ساره وهي بتعيط : انا هقولك ..وبدأت ساره تحكيله الي حصل ..وبعدها بصت على ترابيزه ياسين ..وشاورت على سيف ..وقالت : ودا صحابه ….
والده ملك بخوف : هاتلي بنتي يا عزام ..
اتجه عزام بسرعه لترابيزه ياسين ..ووجه كلامه لسيف وقال : صحبك خد بنتي فين ..
قام سيف وقال : نعم ..
قام ياسين ورامي..
عزام : انا بنتي ملك اتخطفت ..ولما سألت صحبتها ..قالتلي ان الي خطفها يبقى صحابك ..وكمان قالتلي ان صحابك ضرب مصطفى بكر وكسرله إيده ..
سيف بصدمه : إياد ..
رهف : إياد إيه..يا سيف ..وإياد ابني ..هيعمل كدا ليه ..؟!!
ساره بتعيط : ابن حضرتك كان بيتصرف مع ملك صحابتي ..تصرفات غريبه ..حتى انهارده في الحفله …انا اول ما جيت لقيته ماسك إيد ملك جامد ومش راضي يسبها ..لولا أن انا خدتها ..بسرعه ..دا ..حتى لما خدتها بسرعه منه كان هيضربني ..
رهف بصدمه : انتي بتقولي ..إيه ..وابني يعرف صحبتك منين …
ساره يتوتر : معرفش …
ياسين : ازاي متعرفيش ..اومال انتي عرفتي ..منين إن سيف صاحبه ..
ساره بخوف : هقول لحضرتك ..
وحكت ساره لياسين ..على الشباب ..الي كانوا بيجروا وراهم ..وإن إياد وسيف هما الي انقذوهم ..منهم ..وحكتله عن أصابه إياد ..وإن ملك علجته ….
ياسين : امتي دا حصل ..
ساره بتعيط : من يومين تقريبا ..
عزام : ياريت تقول لصاحبك يرجع بنتي ….قبل ما انا اوصله لاني ..لو وصلتله مش هيحصل كويس …
سيف : انا هتصل بيه ..ومشي 
ياسين : اهدى يا استاذ ….
عزام : عزام السيد ..يا استاذ ياسين ..
افتكر ياسين بسرعه ..( من دي الي هتنجوزها يا إياد لما تكبر 
إياد : دي البنت الي قبلتها لما كنا في الجنينه ..
ملك عزام السيد …)
انصدم ياسين …وقال : هو حضرتك ..رجعت من السفر ..
عزام : ايوه من فتره ..
رهف بعصبيه  : اهدى يا استاذ عزام انا مربيه ابني كويس ومستحيل ..يعمل في بنتك حاجه..وحشه …
عزام : اومال خدها ليه ..يا مدام ..
سكتت رهف ..ومعرفتش ..ترد 
ياسين مسك تليفونه ..وقال : انا هعرف ..دلوقتي هو فين ..
رجع سيف للترابيزه ..تاني ..
رهف بلهفه : هاا رد يا سيف ..
سيف : لا بتصل  بيه ومبيردش ..
رهف بقلق : طب بيعمل كدا ليه ..
فرح : اهدي يا رهف إن شاء الله خير …
رهف بقلق : إن شاء الله 
الكاتبه :Miyano shiho (ندى رأفت ) 
في عربيه إياد …
ملك : يا إياد ..مينفعش الي انت بتعمله..دا ..
إياد : …..
ملك بعصبيه : طب رد عليا …قولي رايح فين ..
وقف إياد بالعربيه …وفتح الباب ..
ونزل وبعدها فتح لملك الباب وقال: انزلي ..
نزلت ملك …
وبصت لقت أن دي الجنينه الي كان إياد بيتقابل فيها مع ملك وهما صغيرين…
دخل إياد الجنينه ..وبعدها قال لملك : تعالي …
دخلت ملك وراه ..
وبعدها قعد إياد على الجنينه وشاور لملك تيجي تقعد جنبه ..
ملك : لا انا عايزه أقف..
إياد : اوعي تخافي مني لأني عمري ما هأذيكيى …فضلت ملك واقفه بردوا وبعدها قالت : انت جبتني هنا ليه ..
إياد : فاكره المكان دا ..كنا ديما بنتقابل فيه ..
ملك بتوتر : انت ..بتقول ..إيه ..هو انا اعرفك قبل كدا ..
 إياد: مبتعرفيش تكدبي علفكره ..
ملك : انا مبكدبش ..ولو سمحت انا عايزه امشي  …كانت هتمشي ..
إياد : استني …
وقفت ملك ..وقالت : عايز إيه ..
إياد : بتكدبي ليه ..وتقولي انك مش عارفني …
ملك بتعيط  : علشان خلاص الموضوع انتهى يا إياد ..إنساني احسن 
إياد رحلها بسرعه ومسح دموعها وقال: بتعيطي ليه..اوعي تعيطي ..وانا جنبك ..وبعدين ايه الي انتهى ..انا بكره هروح أتقدم لأبوكي..وأطلب إيدك منه …ونتجوز ..
بعدت ملك عنه وقالت : مش هينفع يا إياد …
إياد : وإيه الي مش هينفعه ..
خدت ملك نفس وقالت : بص انا ابويا عمل شراكه ..مع بكر محمد ..مدير اعمال معروف ..
ولكن طلب من ابويا ..انه علشان تحصل الشراكه دي ..انه ..انه ..
إياد بعصبيه : انه إيه …
ملك بتعيط : انه يكتب كتابي على مصطفى بكر ..ابنه والا مش هتم الشراكه…
وبدأت ملك تعيط بشهتفه وبصت لأياد  وقالت : وانا قولتلك ان الشراكه تمت يعني انا دلوقتي ..مكتوب كتابي على مصطفى ..يا إياد ………..

اترك رد

error: Content is protected !!