Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هدير بدر

معتز شال اسيل وطلع بيها فوق 
فضل يفوق فيها وهي مش بتفوق
معتز : اسيل اسيل 
اسيل لا رد 
معتز شالها وجري بيها علي المستشفي 
اداها للدكتور 
الدكتور كشف عليها : هي اتعرضت لصدمه للاسف
معتز : طب الحل ايه
الدكتور : تبعدها عن أي حاجه تأثر عليها 
بعد فتره اسيل صحيت 
معتز بصلها بقرف يالا ادامي 
اسيل جات تقوم داخت ووقعت
 معتز لحقها وحط ايده ورا ضهرها وفضلوا باصين في عيون بعض 
بعدين فاق 
معتز : احم اتفضلي ادامي ومسك ايدها 
روحوا البيت 
والده معتز : انت جايبها تاني 
معتز : عايزك يا أمي وانتي يابت اطلعي فوق
اسيل طلعت وهي ماسكه في السلم 
في الاوضه 
والده معتز : مش طلقتها 
معتز : معلشي يا أمي لازم اخد حقي 
والده معتز : ازاى 
معتز : هاربيها واندمها علشان تلعب بيا 
والده معتز بشماته: ايوا كدا طب اطلع ربيها
معتز سابها وطلع 
معتز دخل علي اسيل واسيل اتخضت وقامت من مكانها معتز بيقرب منها وهي بتبعد لحد ماخبطت في الحيطه 
وفاجاه خبط في الحيطه وأمه كانت بتتصنت 
معتز بعصبيه: بقا انا بتستهيفيني يابت اشوفك في حضن راجل طلما اهلك ماعرفوش يربوكي انا اربيكي 
ونزل فيها ضرب 
سابها مغمي عليها وطلع برا 
امه بشماته: ايوا كدا ربيها تسلم ايدك 
معتز ساب البيت وخرج 
……
صباح يوم جديد علي أبطالنا يحمل الكثير من المفاجات 
اثر وجوري صحيوا من النوم وجهزوا ونزلوا فطروا وجوري استأذنت من اثر انها خارجه
اثر : طب عايزين حاجه هامشي انا وانتي ياجوجو ياحبيبتي خلى بالك من نفسك يالا سلام 
كلهم : سلام 
جوري: ماما هاقوم انا علشان الحق وفعلا راحت المكان لاقيت محمود قاعد 
جوري قعدت ادامه : افندم 
محمود: والا وطلعلك لسان يابت نسيتي العلقه 
جوري خافت: اتفضل عايز ايه
محمود : ١٠٠ الف جنيه
جوري بصدمه: نعم وانا اجبهم ازاى 
محمود: من جوزك
جوري : يعني ايه هو جوزي هايرضي
محمود: يبقا تسرقيهم اتصرفي ياما اقتل جوزك فكري وخلال يومين الاقي الفلوس سلام يا يا قطه 
ومشي وسابها 
جوري روحت البيت وطلعت تعيط 
ناديه : هي مالها يامني 
مني : ماعرفشب والله ياماما هاطلع اشوفها 
مني خبطت علي الباب: جوري 
جوري : ايوا اتفضل 
مني دخلت وقعدت ادامها : مالك ياروحي 
جوري: حضنتها وفضلت تعيط 
مني: مالك ياحبيبتي 
جوري : اصل ماما وحشتني 
مني : معلشي ياروحي ماحنا معاكي اهو وأثر معوضك 
جوري : بس دي امي 
مني : معلشي بقا ياحبيبتي وفضلت قاعده جنبها لحد ما اثر جيه 
اثر اول مادخل : سلامو عليكم امال فين جوري ياماما 
ناديه: طلعت يابني ماعرفشي مالها كدا فاجاه لاقيتها داخله تعيط 
اثر طلع جري 
اثر بلهفه : مالك ياروحي وفاجاه لقي مني احم اسف ماكنتيش اعرف انك هنا 
مني بحرج : لا انا نازله كدا كدا
اثر بص لجوري : مالك ياروحي حد زعلك 
جوري قامت حضنته: ماتزعلشي مني علشان خاطري 
اثر: في ايه حصل حاجه طيب
جوري : إنت ممكن تزعل مني 
اثر : هو حد يزعل من روحه برضة 
جوري شددت من حضنه: ممكن تنيمني في حضنك معلشي محتاجه ارتاح 
اثر لاحظ ان في حاجه بس ماحبش يضغط عليها : طبعا ياقلبي وشالها وخدها في حضنه وفضل يطبطب عليها لحد مانامت وهو نام جنبها 
……
يوسف : حيااااااه 
حياه بخضه: حرام عليك ياخي قطعلى الخلف 
يوسف: امي وابويا جايين النهارده ياروحي 
حياه: ماشي ياقلبي ينوروا يالا هاقوم اجهز الاكل 
يوسف : لا هانجهز أصدق 
حياه: لا ارتاح ياحبيبي انا هاعمل قوم انت ريح جسمك شويه 
يوسف شمر كمه: مراتي وانا حر يالا يابت 
وخدها ودخلوا المطبخ 
جهزوا الاكل 
وفاجاه حياه مسكت طبق الدقيق وحطيته في وش يوسف 
يوسف عااااا اه يابنت التيت تعالي هنا يابت 
كانوا اهلوا جوم وهو كان بيجري وراها وشكله كان مسخره 
طلعت فوق وهو وراها جايه تقفل الباب 
قام فتحه 
حياه: إياك تقرب بهزر معاك ياروحي 
يوسف : بقا انا يوسف اللي اول ماخش السجن يتهزلى شنبات عيله زيك تعمل كدا طب والله لاوريكي ياحياه 
حياه: بس يابو الصحاب بس اهدي انا حبيبتك حتي 
يوسف : ماااااشي هارحمك دلوقتي علشان اهلى علي وصول برستيجي عايبقا في الارض 
يالا نغير 
غيروا وجهزوا لحد ما أهله وصلم 
حياه ويوسف سلموا عليهم 
والده يوسف: الا قوليلي ياحياه مافيش حاجه جايه في السكه 
يوسف: احنا لسه متجوزين ياماما ام ربنا يريد 
والده يوسف : نطمن بس 
يوسف: لا ياماما 
والد يوسف: وانتي عامله ايه يابنتي اوعي يكون يوسف بيزعلك
حياه: لا ياعم والله هو شايلني جوا عنيه 
والد يوسف : ربنا يهنيكم ياحبيبتي وقضوا وقت حلو ومشيوا 
وفاجاه حياه لسه بتجري قام يوسف شايلها 
يوسف: اوعي تكوني فاكره اني ناسيه يالا ياما حسابك معايا وطلعوا ونسيبهم مع بعض 
……….
احمد : الو يا اثر 
اثر : ايوا يا احمد 
احمد: ممكن اجي عندكم النهارده 
اثر : انت اهبل تعالي دا بيتك بتستاذن تخش بيتك 
احمد: حبيبي والله طب انا جاي كمان ساعه سلام 
اثر : سلام وفضل باصص لجوري لحد ماصحيت 
جوري فتحت عينها لاقيت اثر باصصلها
اثر : حبيبي صحي ياناس 
جوري: حبيبي ربنا يخليك ليا 
اثر : دلوقتي بقيتي احسن 
جوري: ايوا 
اثر : وقت ماتحتاجي تتكلمي انا موجود مش هاضغط عليكي
جوري : ماشي ياحبيبي مانحرمش منك 
اثر : طب يالا يا روحي علشان احمد جاي قومي نجهز علشان علي وصول وعلشان ناكل علشان جعان 
جوري: هوا 
وجهزوا ونزلوا 
اثر : سعاد.حضري الاكل 
سعاد حضرت الاكل كان احمد وصل 
ناديه : عاش مين شافك تعالي يالا نتعشي الاول
احمد: اه والله الواحد بطنه وجعته من أكل برا 
شهد كانت نازله وشافت احمد 
شهد بخضه: احمد
احمد: قلب أحمد شهد اتكسفت 
اثر : نحن هنا ياخويا 
وياسين نزل هو ومني وكل واحد قعد جنب مراته 
خلصوا اكل ودخلوا قعدوا
احمد: بصوا بقا كلكم اتجوزتوا وأنا كمان عايز 
اثر : مش دلوقتي 
احمد: ابوس ايدك يا شيخ وحياه عيالك ياخي 
كلهم ضحكوا عليه 
احمد : ضحكت يعني قلبها مال خلصانه الحق احجز القاعه الاسبوع الجاي 
اثر : هانلحق
احمد: سيبها علي الله ياعم سلامو عليكم بقا علشان مش فاضي وبص لشهد هاتوحشيني ياروحي 
شهد بصيت في الارض بكسوف 
اثر : امشي يلا
ياسين : والله اهبل 
……
معتز روح البيت ودخل اوضته لقي اسيل ضامه رجليها عند رقبتها كدا وعماله تعيط 
معتز بصلها وطنشها: دخل خد شاور 
معتز : انتي يابت 
اسيل بعياط: ايوا 
معتز : قومي جبيلي هدومي اخلصي 
اسيل : حاضر
معتز فضل يعاملها وحش جدا 
واسيل ماعدتشي بتاكل نهائي ومعتز ملاحظ كدا بس مطنشها 
وبعدين جاب الاكل وجاي يطلع 
امه: انت رايح تأكلها دا اللي هاتربيها 
معتز : امال اخليها تموت قبل ماخد حقي
اسيل كانت سامعه الكلام كله ودخلت عيطت اكتر وطلعلها 
رزع الاكل ادامها : اطفحي 
اسيل مسحت دموعها: لا شكرا 
معتز مسكها من شعرها : قلت تأكلي مش عايز كلمه كمان اترزي كلى 
اسيل قعدت تاكل وهي بتعيط وهو فضل قاعد ادامها 
اسيل : خلاص شبعت 
معتز : قلت كلى 
اسيل : شبعت
معتز قام : قامت اسيل واكله جري ضحك عليها بس سرعان ما خبي ضحكته 
……
جوري طالعه لاقيت رساله من محمود: ادامك بكرا الاقيكي في مكان ******
جوري بخوف : حاضر 
اثر طلع : حبيبتي يالا ننام
جوري برعشه: ايوا يالا 
اثر مالك ياحبيبتي 
جوري : ها لا مافيش يالا ننام
اثر: جسمك بيترعش ليه 
جوري: سقعانه شويه
اثر بضحكه : تعالي ادفيكي وناموا 
تاني يوم اثر صحي وفطر وجهز 
اثر : عايزين حاجه 
كلهم : لا سلامتك 
اثر : يالا يا ياسين حصلني علي الشركه 
ياسين : حاضر هوا 
ومني طلعت هي وناديه برا في الجنينه 
ناديه : تعالي ياجوري اقعدي معانا 
جوري : ها لا ورايا حاجه اخلصها واجيلكم
ناديه ومني : تمام 
جوري دخلت مكتب اثر وخدت الفلوس وفضلت تعيط وراحت تقابل اخوها في بيتهم اول مادخلت لاقيت امها 
امها: ازيك ياختي 
جوري : تمام فين محمود 
امها: جبتي الفلوس 
جوري: انتي عارفه
امها: امال نسيبك تتمتعي لوحدك 
محمود طلع 
اهلا بالبرنسيسه 
جوري: اتفضل الفلوس اهي ياريت مالكشي دعوة بجوزي
فاجاه الباب خبط 
امها فتحت لاقوا اثر 
كلهم بصدمه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!