Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة أشرف

زهراء قامت خرجت علشان تشوف  رحمه وهي دخله لرحمه شافت واحد داخل عندها شكله مش مريح 
الشخص دخل لرحمه وكان ماسك سكين في أيده 
زهراء جريت تنادي للحراس وفعلا الحراس أول ما سمعو صوت استغاست زهراء جريو لجوه كان الشخص دخل الغرفه وقفل الباب من جوه 
رحمه بخوف. انت مين 
علي سخريه ..لا زوق رعد بقا في النازل خالص …. انتي عارفه انتي دخلتي نفسك في ايه 
رحمه بخوف .. طلع بره محدش اخد رايك 
علي بشر ..ما انا هطلع بس لم اخلص الي جي علشانه 
رحمه ..ايه 
علي بابتسامه خبيثه وسخريه.. اقتلك مثلا
رحمه دب الخوف في قلبها ..كانت بستغيس برعد في نفسها .. لاكن تذكرت شئ ..
رعد بابتسامه..طول ما انا موجود مفيش حد يقدر يجي جنبك …. مرات رعد الجارحي ..مينفعش تخاف من حد 
رحمه بثقه ..رعد هيجي 
علي ضحك بسخريه .هههههههه .. وايه الي مخليكي واثقه كده 
رحمه بقرف … علشان خواف .انت بتخاف منه.  عارف لو مش بتحاف .. مكنتش جيت وانت ملثم كده ولا حتي جيت و رعد مش هنا.   
علي بعصبية من ثقتها الغبيه… انتي مفكره نفسك مين يا بت انتي 
رحمه بثقه اكبر واستفزاز … حرم البش مهندس رعد الجارحي.. 
علي اتعصب جامد  كان هيضربها بالسكين بس الحراس كانو أسرع منه وكسرو الباب 
.. الحراس دخلو مسكوه بقوه قبل ما يطعن  رحمه الي كانت مصدومه كان بينها وبين الموت ثواني بس 
رحمه بانهيار ..آآآآآآه… عااااا اهي اهي 
زهراء جريت على رحمه وحضنتها. اهدي محصلش حاجه يا حبيبتي
واحد من الحراس. اهدي يا فندم.. احنا بره لو احتاجتي حاجه 
زهراء. ماشي روح انت 
الحراس خرجو 
زهراء. اهدي…… محصلش حاجه.. يا حبيتي خلاص اهدي 
رحمه بخوف ورعب … مين ده 
زهراء باستغراب… معرفش… بس انا اول ما شوفته جبت الحراس 
رحمه هديت ونامت وهي تزال جسدها ينطفض من الخوف 
زهراء. قعدت بجوارها وهي ممسكه بيدها 
دق دق 
زهراء بهدوء… ادخل 
دخل مروان ورعد. 
رعد باستغراب من حالت رحمه … مالها رحمه 
زهراء. وانا جيه اشوفها شوفت واحد دخلها بسكينه…. جبت الحراس…. اخدوه… ورحمه انهارت.. 
رعد بعصبية من إهمال الحراس .. خليكي معاها. لم تصحى اكليها علشان العلاج 
زهراء بهدوء .حاضر 
رعد بعصبية وهدوء لا يبشر بالخير… تعالا يا مروان 
مروان بطاعه. خلي بالك من نفسك يا حبيبتي والحراس بره ماشي .. متخفيش 
زهراء. حاضر 
رعد ومروان خرجو 
رعد وهو يكلم فهد..كنت فين يا فهد وكل ده يحصل… كنت مستني التقصير من اي حد الا انت يا فهد 
فهد باحراج .. انا اسف يا بش مهندس .. انا فعلا قصرت 
مروان بهمس علشان يهدي ذلك الوحش..رعد اهدي..فهد معانا من زمان اوي. وهو صاحب لينا مش شغال عندنا … وده اول تقصير ليه عديها المره  دي 
رعد بص علي مروان بكل غضب بعدين بص لفهد .. فهد اخر مره تحصل يا فهد ..
فهد ..امرك يا بش مهندس 
رعد بهدوء مخيف هو يتوقع من كان بالداخل .. كان مين الي جوه 
فهد بتفكير.. على باشا…. ابن حامد باشا 
مروان بهدوء … وهو فين 
فهد بصله … في المخزن 
رعد بهدوء مخيف. تمام تعالو ورايا 
رعد ركب عربيته ومروان وفهد والحراس وراه 
وصل لمخزن كبير غير الي كانت رحمه فيه 
رعد. وهو يدخل. اهلا عيلة المنياوي 
على. ها قتلك يا رعد ها قتلك 
رعد بشموخ وبرود اعتاد عليهم… و هتعرف … بس تعرف كنت عايزه اسبكو بس قلبي قلي لا….. نرحب بيكم الأول بعدين ناخد حقنا 
حامد بخوف . علي علي ملوش دعوه يا رعد 
رعد نزل لمستواه … هتشوفه كل يوم بيموت قدامك وانت مش عارف تعمل ايه 
حامد .. سيبه يا رعد والله هتندم
رعد ضربه بالبوكس في وجهه .رعد الجارحي. مبيتهددتش 
علي بصريخ .. سييييبه يا رعد … سييييبه 
رعد بزعيق. فهههههد
فهد دخل .. نعم
رعد بشموخ وبرود… خلي الحراس يتسلو عليهم انهرضه لحد الصبح 
فهد. حاضر
رعد وهو يوجه كلامه لمروان. يلا 
مروان. يلا 
????????????????????❤️❤️????❤️????❤️
أم مراد 
مراد اتجه للبيت بعد موصل ريوان وطول الطريق كان كل واحد جواه كلام كتير بس كل واحد ساكت ريوان كانت بتبص علي الطريق بسرحان ومراد كان مركز علي الطريق 
مراد دخل… ماما… يا امي 
نهى بابتسامه حنون.. ايوه ياحبيبي.. مروان مجاش معاك ليه 
مراد. عنده شغل مهم…….. تعالي بس الاول عايز اقولك علي حاجه …
نهي قعدت ومراد قصادها ..ها في ايه 
مراد بابتسامه ..  تعرفي لقيت البنت الي قلتلك عليها ودتني دي…. ووراها السلسله
نهى بفرح .. بجد..طيب هي فين
مراد بابتسامه .. ركزي بس معايا  وانا احكيلك
نهى. احكي
استووب.
نهى. وهي تكون ام مراد عندها 50 سنه  بتحب مروان ومراد زي بعض مبتفرقش بينهم 
مراد. قعد حكلها كل حاجه حصلت معاه هو وريوان 
نهى بفرح اكبر … بجد…. يعني مروان لقا شريكة حياته
مراد. ايوه…. ورعد كمان لقا الي دخلت قلبه وهو وهي متجوزين رسمي و متقيد في المحكمه بس علشان هي موصلتش السن القانوني… يبق الجواز عرفي… بس المهم انك بيحبو بعض.. على حسب معرفتي يعني… 
نهي. هي تحضنه. وابني الغالي…. لقا البنت الي بقاله سنه ونص يدور عليها 
مراد بابتسامه .. …. بس ادعيلي تكون بتحبني زي ما بحبها 
نهى بثقه ام…. انا ابني زي القمر… مستحيل اي حد ميحبكش 
مراد. حسبي يا ماما….. لاشوف نفسي 
نهى. هههههههه 
????❤️????❤️????????????❤️❤️????
عند ريوان 
ريوان دخلت البيت وامها نايمه كانت سرحانه في مراد قد ايه هو وسيم جدا 
ريوان قعدت على السرير وسرحت فيه وهي مبتسمه فضلت تفكر فيه لحد ما نامت 
ام عند رحمه  
زهراء .. كلي يا حبيبتي… انتي تعبانه 
رحمه بزهق.. مش عايزه يا زهراء …مليش نفس ..مش عايزه اكل 
دق دق دق 
زهراء. ادخل 
دخل رعد لقى رحمه قاعده على السرير مبوزه وزهراء جنبها 
رعد بحنان . مالك يا روحي 
زهراء بتدخل .. مش راضيه تاكل 
رعد بتفهم .. خلاص سبيها وانا هاكلها 
زهراء. ماشي الاكل اهو…. انا خارجه 
رعد. ماشي. مروان في الاوضه التانيه 
زهراء. انا هروحله وانتي يا رحمه كلي علشان الدوا
رحمه بصتلها بدموع. وهي ساكته 
زهراء خرجت واتجهت لمروان 
رعد هو يقرب منها و يقعد جنبها. حبيبتي مش عايزه تاكل ليه .
رحمه بزعل ..متكلمنيش. انا مخصماق 
رعد بصلها بابتسامه.. ليه يا حبيبتي انا عملت ايه
رحمه بعتاب… انت كنت فين..  عارف انا حصلي ايه…. كنت هموت.  كان فيه واحد دخلي هنا كان هيموتني وقعد يقولي كلام كتير 
رعد مسك اديها .. اولا متجبيش سيرت الموت على لسانك تاني…. انا مقدرش اعيش من غيرك. …. وبعدين. انا كنت بجبلك حقق… وحياتك عندي لعلمهم الادب  … 
رحمه حضنته بعفويه … كنت خايفه امووت…. 
رعد. حضنها جامد. متقليش كده. 
رحمه طلعت من حضنه بكشوف 
رعد بخبث.علي فكره  انتي كل شويه تحضنيني .. وانا ساكت… ماما وبابا لو عرفو هيقتلوني 
رحمه .. هههههههه رعد 
رعد ..ياعيون رعد 
رحمه بصتله وهي بتضحك .. متحولش تهزر تاني 
رعد بجديه مصتنعه.. بقا كده طيب تمام .وجيه علشان يمشي 
رحمه مسكته ..خلاص الله اسفه…. بهزر معاك والله 
رعد بصلها بحب كبير .. طيب يلا علشان تاكلي .. وتاخدي العلاج 
رحمه بتظمر طفولي ..لا. مش عايزه… هو ده اكل 
رعد باستغراب.. ماله… اكل صحي علشان انتي تعبانه
رحمه بزعل.. مين قالك اني تعبانه… انا كويسه 
رعد بجديه.. طيب عايزه تاكلي ايه 
رحمه بجوع.. شاورما.. ممكن
رعد باستغراب …شاورما …..لا طبعا انتي تعبانه 
رحمه بزهق. افففففف بقا… انا مش واكله  
رعد بابتسامه .. هتاكلي يالا بلاش… دلع 
رحمه بزعل. دلع ايه…. هو انا بقيت نافعه…. لدلع اصلا 
رعد باستغراب .. ليه بتقولي كده 
رحمه كشفت دراعها وكان فيه جرح كبير بصت لرعد بزعل .. ده…. مش هيروح من ايدي هيفضل معلم…. متهيقلي مفيش حد هيقدر يشوفه
رعد بعصبيه خفيفه وغيره. ومين بقا ده الي يشوفه
رحمه بزعل .. انت.. يعني مش هتقرف مني 
رعد قرب من دراعها وطبع قبله مكان الجرح. عمري مقرف منك… انتي حبيبتي….. انتي ليه مش مصدقه اني بجد بعشقك .. بحب رحمه الطفله. العفويه.. مش بحب جسم رحمه 
رحمه انكسفت جامد ..
رعد مسح اديها ..رحمه بصيلي
رحمه بصتله باهتمام 
رعد حط ايده علي خدها . وحياتك عندي ..اوعدك مش هقرب منك تاني. غير وانتي في بيتي. .. و مراتي وساعتها بس تقدر اقرب منك واشوفك قدام الكل في في الخفاء 
رحمه ابتسمت بخجل وهزت راسها بين يده
رعد بابتسامه زادته وسامه علي وسامته وعيونه رمادي .. يلا علشان تاكلي 
رحمه. يووووه. تاني قلتلك مش واكله…. وطعمه وحش اوي 
رعد بعناد.. لا ده حلوو… يلا متبقيش زي العيال الصغيره 
رحمه قفلت بقها. ممممممم. لا
رعد ضحك علي شكلها الطفولي .. هههههههههه مجوز طفله يا.. ناس 
رحمه. انا مش طف…. لم تصتطع تكملت كلامها بسبب ان رعد اكلها عافيه 
????????????????????????????????
عند زهراء
زهراء؛ نايمه على السرير ومروان. نايم على الكنبه 
زهراء وهي تنظر السقف … مروان 
مروان. امممم
زهراء. انت نمت
مروان . لا…… مش عارف انام 
زهراء بجوع.. طيب انا  جعانه اوي
مروان قام قعد مكانه باستغراب… ماكلتيش ليه 
زهراء بتظمر طفولي. وده اكل الي جيبه.. انا عايزه اكل تاني 
مروان ضحك. ههههههه اكل ايه 
زهراء. نفسي في  شاورما .. ولا مكرونه بالبشاميل . 
مروان. ههههههههه حاضر من عنيه هجيبلك..
زهراء وهي تقوم تقعد على السرير. بجد 
مروان قام وقف. ايوه….. استنى هنا 
زهراء. انا هروح اسأل رحمه ازي كانت عايزه ولا لا 
مروان. خليكي وانا هسألها 
زهراء. ماشي 
مروان خرج واتجه لاوضه رحمه 
رحمه وهي تبلع الي في بقها. يععع وحش
رعد بابتسامه..مش وحش الدرجه دي يعني 
رحمه بقرف .لا ده وحش اوي يععع
دق دق 
رعد بابتسامه.. ادخل 
دخل مروان بابتسامه.. اها بقيتي كويسه 
رحمه بابتسامه … ايوه 
مروان بابتسامه مماثله… اختك عايزه تاكل شاورما وانا رايح اجيب اجبلك معايا 
رحمه بفرح. ايوه هاتلى…. انقظتني والله ده اكل ميتين  
رعد بجديه. لا متجبش
رحمه بزعل .. ليه بقا
رعد بصلها بغيره واضحه… علشان انتي تعبانه 
رحمه زعلت وبصت للاتجاه التاني… طيب متكلمنيش بقا
رعد بصلها بجديه .. كل ام اقلك كلمه تقولي متكلمنيش…  بس برضو مفيش اكل من ده 
مروان بابتسامه.. قاسي انت يا صاحبي…. متزعليش ها جبلك غصب عنه 
رحمه بفرح. بجد…. شكراا كنت هموت من الجوع
مروان بابتسامه .. عيوني…. دقيقه والاكل يكون عندك وخرج وقفل الباب
رعد. بص لرحمه بغضب 
رحمه بصتله بخوف. اهدي كده. في ايه 
رعد بغيره .. هو انا مش قلت متتكلميش مع أي راجل غيري … انتي…. ازاي تتجرأي تكلميه كده 
رحمه بزهق. اففف بقا….. وفيها ايه 
رعد لا مفيهاش انا خارج سلام .
.. وقام علشان يخرج 
رحمه. رعد….. استنى 
رعد. فتح الباب وجه يخرج
رحمه بوجه في اديها .. اااااه اااااه 
رعد جري عليها. مالك يا حبيبتي 
رحمه بدموع. متزعلش مني ..والله انا اسفه 
رعد وهو يمسح دموعها. انا مش زعلان منك يا روحي اهدي 
رحمه بدموع . خلاص اقعد معايا 
رعد. حاضر.. اهدي انت بس 
بعد مده صغيره 
دق دق 
رعد. ادخل 
مروان. اتفضلي احلا اكل…. لاحلا. رحوم
رعد بغيره.. والله. 
مروان ضحك علي غيرت صاحبه..  ههههههه ايه يا عم يلا انا ماشي .. وخرج 
رحمه. واخيرا….. الواحد كان جعان 
رعد بصلها وبس 
رحمه بابتسامه .. خد كل معايا 
رعد بابتسامه مماثله. مليش في الأكل ده 
رحمه بعناد. لا والله ها تاكل يعني ها تاكل 
رعد بجديه .. لا كلي انتي المهم انتي 
رحمه بإصرار ..خدو بقا… والله هزعل منك 
بعد إصرار من رحمه رعد اكل معاها
عند زهراء
زهراء قعده تاكل هي ومروان. ياااه الواحد كان جعان بشكل
مروان.كلي يا حبيبتي بالهنا والشفا 
زهراء. قعدت تاكل لحد ما شبعت
زهراء. ياااه كنت جعانه اوي والله 
مروان. ايوه كان بين …انا والله كنت خايف علي نفسي تكليني
زهراء بصتله .. اسكت بقا علشان عايزه انام 
مروان بابتسامه خبيثه ماشي …. تحبي انام جنبك
زهراء بكسوف .. انت قليل ادب… روح نام على الكنبه 
مروان ضحك علي طلفته. هههههههه دماغك شمال يا حبيبتي…. يلا تصبحي على خير
زهراء. وانت من اهل الخير
عندرحمه
رحمه. افففففففف الجو حر 
رعد باستغراب. مش حر….. الجو حلو انهرضه 
رحمه. لبس المستشفى ده بيحرر 
رعد. اهدي وهجبلك زهراء. تساعدك
رحمه. لا…… زمانها نامت…. انا هنام كده 
رعد. براحتك
رحمه..فرديت شعرها. كده بقاا انام مرتاحه 
(بنات رحمه لسه مش ملتزمه بالحجاب ..بس بعد كده هتلتزم به .. والتزكير..كل الي بتعمله رحمه ده غلط ..وخليكم عرفين أن الكذب ملوش رجلين … وممكن ينقلب السحر علي الساحر بعدين ..) 
رعد كان بيبصلها بحب 
رحمه باستغراب.. هاي متبصلي كده ليه
رعد بصلها بانتباه.. ها.. لا مفيش 
رحمه نامت على السرير ورعد قعد قصادها على الكرسي وماسك اديها 
رحمه بصتله… انت هتنام كده
رعد باستغراب.. اه.. مالي  
رحمه .. لا مش هينفع كده… انا كويسه ممكن تروح تنام علي الكنبه 
رعد .متاكده 
رحمه بابتسامه.. اه والله كويسه.. 
رعد بابتسامه.. تمام لو عايزه حاجه تصحيني فاهمه
رحمه بابتسامه. حاضر .. تصبح على خير 
رعد بابتسامه مماثله… وانتي من اهل الخير يا روحي 
رحمه بابتسامه. روحك 
رعد بحب .. اه روحي وقلب رعد وعيون رعد.  
رحمه بكسوف… ممكن اسأل سؤال 
رعد بابتسامه… اتفضلي 
رحمه بابتسامه.. انا من وقت ما دخلت حياتك وانت بتقولي حبيبتي وروحي وكلام حلوو…. مخفتش يجي يوم… واقولك اني مش بحبك.. مثلا
رعد بابتسامه وهو يمسك ايديها.. اولا انتي هتفضلي حبيبتي وروحي وحياتي وكل حاجه حلوه حصلت في حياتي… ايوه بخاف يجي يوم واخصرك فيه… وتطلعي مش بتحبيني… بس بعد ما بشوفك… بتروح من بالي كل الأفكار دي.. معرفش انتي عملتي فيا ايه… بس عشقتك 
رحمه. وهي تغمض عنيه… طيب متخفش بقاا لاني بقيت ملكك وبس 
رعد.. بصلها بصدمه لقاها مغمضه عنيها و مبتسمه.. قصدك ايه 
رحمه ضحكت… ههههههه قصدي الي اقصده… وبعدين انا لسه قدامي ٥ ايام  على مرد على كلامك… يلا نام متفكرش في حاجه 
رعد ابتسم على جنونها… ههههه ماشي نصبر 
قام هو مبتسم علي جنانها ونام علي الكنبه 
رعد حط راسه على المخده ليذهب كل منهم في سبات عمييق
في وقت متأخر .. كان رعد يتصبب من العرق وهو يحرك رأسه يمين ويسار وهو يهمس باسم … بابا لا .. بابا ..قام مطروب من النوم وهو بياخد نفسه بسرعه وبيبص حوليه بعدين فك اول زرار من القميص علشان يعرف يتنفس .. فضل قاعد وتلك الحادثه المؤلمه  تمر أمام عينه راح وقف في الشباك هو باصص للفراغ بعدين بص لرحمه الي نايمه باستسلام 
في الصباح
بره اوضه رعد ورحمه
زهراء. ياماما الدكتوره قالت محدش يدخلها
الام. لا انا هدخلها ودلوقتي 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!