Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة أشرف

بره اوضه رعد ورحمه
زهراء بخوف.. يا ماما الدكتوره قالت محدش يدخلها
الام بإصرار.. لا انا ها دخلها ودلوقتي 
زهراء غمزت لريوان وهي فهمت ان رعد جوا
ريوان بتوتر …ايوه يا امي الدكتوره لسه  قايله دلوقتي أن محدش يدخلها 
زهراء. اتسحبت من غير مامتها متاخد بالها. ودخلت لقت رعد قاعد علي الكنبه و مغمض عنيه 
زهراء. رعد…. رعد..
رعد وهو يفتح عيونه الرمادي… نعم.. زهراء في حاجه 
زهراء بتوتر وخوف .. ماما بره وعايزه تدخل لرحمه.
رعد قام من على الكنبه. طيب روحي انتي ليها وانا هحاول اطلع من هنا 
زهراء. ماشي..وخرجت
رعد بص على رحمه لقاها نايمه قرب منها وقال بهمس قريب من أذنها . صباح الورد  يا روحي وبصلها وهو مبتسم بعدين 
 حاول يطلع بس من لاقي حته يروح فيها بعدين لقا مروان بينادي له من الشباك من بره
مروان بهمس . رعد… رعد
رعد وهو ينظر  وراءه . مروان.
مروان وهو بيشاور له.. تعالي.. من هنا
رعد اتجه لمروان.. وخرج من الشباك بعد ما القا نظره اخيرا لحبيبته 
دخل الام لرحمه…. الي كانت نايمه باستسلام
ساره بدموع…هي كويسه طيب الدكتورة قالت ايه .. 
زهراء بابتسامه… اهدي يا سوسو هي بخير الدكتوره قالت إنها كويسه وتقدر تخرج بكره بالكتير .. 
رحمه صحيت وهي تتلملم في الفراش .. صباح الخير يا جماعه 
سوسو .. قولي مساء الخير مش صباح 
رحمه بضحك… سوسو والله ليكي واحشه يا سوسو.  فينك اوليه من زمان.  محدش بيشوفك ليه 
الاكل ..هههههههه
الام . كان لازم السكينه تيجي في لسانك .. يا ام لسان ونص 
رحمه بضحك .بعدين بعدين. العتاب بعدين. تعالي هاتي حضن .  اوليه وحشاني. 
الام وهي تحضنها .. وحشتني طولة لسانك اوي يا مزغوده 
رحمه بضحك.. قلب الأم يا بنتي هتعملي ايه بقا 
الكل… هههههههههه 
بعد مده رحمه بتفتح تلفونها لقت يجي اكتر من 50 مكالمه من ريتاج انخضت 
رحمه بخضه..يا لهوي..54 مكالمه .  من ريتاج.   اكيد في حاجه .. ..معاكي رصيد يا زهراء .. 
زهراء . تلفوني في الاوضه التانيه. هقوم اجيبه 
رحمه بتسرع. ماشي بس بسرعه .. 
زهراء خرجت لقت مروان ورعد بره .. 
زهراء . عدت علي خير …. 
رعد لمروان ..انا هروح علي البيت اغير هدومي . واطلع علي الشركه خليك معاهم 
مروان بابتسامه.. اشطا 
زهراء جابت التلفون وطلعت … 
رحمه بتسرع …هاتي … و رنت علي ريتاج 
ريتاج . الو زهراء ..رحمه فين برن عليها تلفونها مغلق ليه 
رحمه بتوتر وضحك . لو حلفتلك وقلت اني في المستشفى ها تصدقيني
ريتاج بدموع.. ليه ..مالك حصلك حاجه 
رحمه بصت للكل بابتسامه .. لا يا حبيبتي كويسه الحمد لله 
ريتاج بدموع. امي عايزه تخليني انخطب لواحد مش عايزاه.. غصب للمره التاني . 
رحمه بهدوء.   وانتي قلتي ايه 
ريتاج بدموع.. اعمل ايه بس يا رحمه يعني… هقعد معاه وأشوف 
رحمه بعصبية خفيفه.   وهترضي تتجوزي واحد مش بتحبيه يا حيوانه 
ريتاج بانهيار .. اعمل ايه قوليلي اعمل ايه وانا هعمل 
رحمه بابتسامه خبيثه … نطفشه 
ريتاج بصدمه.  ايه دي امي ممكن تدفني بالحياه لو عرفت 
رحمه بابتسامه ثقه. لا سيبي امك عليا انا …. اشطا.   انا هخرج من المستشفى دلوقتي .. حالا انا اصلا مش بحب جو المستشفيات .. تمام.  قولي لامك انك جايه عندي .. وتعالي 
ريتاج بتوتر وبعض الضحك .. ما امي قالت اني مكلمكيش تاني 
رحمه بعصبية. اقتلي امك و انزلي 
ريتاج ..هههههههه رحمه عيب دي ماما 
رحمه بعصبية. طيب اقفلي ياختي اقفلي…. بت انتي بيستي..يعني اختي. يعني نصي التاني. وحياتك ما هخليكي تتجوزيه . وتوريني بقا امك هتعمل ايه ..سلام 
ريتاج بضحك. ابو الصحاب يا جامد انت 
رحمه بغرور… دي اقل حاجه عندنا .. وفصلت 
الام باستغراب. في ايه يا بت.  وايه الي اقتلي امك و انزلي دي 
رحمه بزهق… أم ريتاج عايزه تجوزها واحد مبتحبوش .. وريتاج بتعيط .. وقال ايه .  متكلميش رحمه تاني. احيه يا ابو سوسو احيه 
الام ضربتها علي خدها براحه … بت احترمي نفسك 
رحمه بوجع..اااااه يا ماما. يعني عيزاني اعمل ايه …. ريتاج دي بيستي يا ناس.   بيستي 
زهراء . طيب هتعملي ايه 
رحمه بابتسامه شريره… الاول عايزه اطلع من المستشفى ..حالا بالا 
ريوان. ناويه علي ايه. الوليه المره الي فاتت جالها جلطه منك .. هتعملي فيها ايه 
رحمه باستفسار وضحك. . هو انا جبتلها السكر 
زهراء وريوان.  لا 
رحمه بابتسامه..يبقا اجبهولها 
الكل..هههههههه 
وفعلا رحمه خرجت من المستشفى هي وزهراء وريوان والام
بعد يومين من خروج رحمه من المستشفى .. بدأت تخف تدريجيا .. مع العلاج . لاكن لا تزال تضع شاش معقم لجرح و رعد مستني عيد ميلادها بفارغ الصبر وغير أن الشركه فيها شوية لغبطه وهو انشغل بيها ونسي موضوع أنه يروح لمامت رحمه ….. ام زهراء ومروان ف عايشين احلا قصة حب… ومراد. بيحاول يشوف ريوان بس الظروف بتبعد بينهم 
في يوم الي ريتاج تشوف العريس فيه 
دق دق 
ام ريتاج ..اسمها صابرين فتحت الباب بعد ما شافت الي علي الباب اتعصبت 
صابرين بعصبية. ايه الي جابك يا رحمه 
رحمه بابتسامه .  بقا كده يا طنط .. يعني أخرج من المستشفى متجيش تشوفيني. لا بجد اخص عليكي.  وحضنتها مع امتناع صابرين ليها 
صابرين بزهق.. ابعدي .يا متخلفه 
رحمه بابتسامه وهي تدخل.   الله امال فين عروسيتنا. القمر .. ريتاج. 
ريتاج حضنت رحمه وهمست..كنت عارفه انك جايه
صابرين بعصبية. ريتاج ادخلي جوه 
ريتاج . بس يا ماما 
صابرين بعصبيه .. ريتااااج ادخلي جوه.قلت.  رحمه جايه تبص بس علينا وهتمشي علي طول 
رحمه ببرود. اعملي .شاي يا ريتاج. من ايدك. بحبه من ايدك .
ريتاج ابتسمت ودخلت المطبخ تجري
صابرين بعصبية .رحمه 
رحمه بابتسامه.. وحشتك مش كده 
صابرين بعصبية وزهق. يلا علشان في ضيوف جايه 
رحمه ببرود .. ما انا جايه علشان الضيوف .  يا مرات عمي …. الا صح فين عمي 
صابرين ..  نزل يصلي.  تعالي اقولك 
رحمه بضحك .اسرار يعني. .. تمام وقربت منها 
صابرين بهمس.  اقنعيها توافق علي العريس وانا هصفا من نحيتك 
رحمه ببرود وابتسامه.. ايه الي بتقوليه ده. يا طنط .في واحده تتجوز اختها برضو .. انتي بين عليكي .. كبرتي. ولا ايه …. الشااي يا ريتاج 
صابرين اتعصبت ودخلت قعدت في الصالون 
ريتاج . يخربيتك. براحه مش كده 
رحمه وهي تشرب الشاي . هو انا لسه عملت حاجه…. يخربيتك ده شاي ولا قهوه .. . 
ريتاج . ما انتي عارفه اني مبعرفش اعمل شاي . 
رحمه بهمس..المهم ..عريس الغفله جي أمته 
ريتاج بتفكير .علي ما اعتقد كده .. بعد نص ساعه 
رحمه بابتسامه..تمام اوي …. تعالي بقا قوليلي امك عندها السكر ولا لا 
ريتاج وهي بتضحك .. ليه 
رحمه وهي تقفل الباب عليهم .اصلي الي هعمله ده .. ممكن يجبلها السكر 
ريتاج .. هههههه بعيد الشر عنها حرام عليكي
❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
مروان وهو يكلم زهراء بحب ..خلاص قررت بعد عيد ميلادك علي طول ..اجيب  ماما نهى ومراد ورعد واجي  اخطبك
زهراء بفرح. بجد
مروان بابتسامه ..يوه… هتكوني ملكي يا زهرتي
زهراء. واخيرا.. ونتقابل. من غير خوف…يا رب عيد ميلادي يعدي بسرعه
مروان ضحك علي كلامها الطفولي..  هههههههههه ..قريب يا حبيبتي بس يارب ابوكي يوافق بفرق السن الي بينا
زهراء بابتسامه .. طبعا ياسطا ..هيوافق بابا اصلا عايز مصلحتنا يعني عمره ما ها يغصبني انا ولا رحمه علي حاجه ….يا رب  أمته اكون حرم مروان باشا الألفي
مروان. هههههههههه 
زهراء. اسيبك انا بقا علشان ورايا حصه مهمه 
مروان بابتسامه..اشطا. .. ركزي مع المدرس
زهراء بضحك .عووونيه
????❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
عند رعد في الشركه 
سلوي دخلت .. بش مهندس رضوان مش موجود يا باشا 
رعد بكل برود ..يبقا يمشي ونجيب غيره… وابعتيلي الاستاذه سحر من الحسابات 
سلوي بمياعه.. حاضر 
رعد بصلها ببرود .. أبقي فكريني..ازود مرتبك .. علشان تشتري لبس اطول من كده… لاخر مره هحظرك.. اتعدلي..فاهمه 
سلوي بخوف. حاضر يا بش مهندس. وخرجت 
رعد اخد نفس عميق ورجع لشغله تاني . 
بعد مده . 
دق دق 
ادخل 
دخلت سحر وهي سيده في أواخر العشرينات ترتدي فستان طويل وحجاب .. فهي متزوجه . 
سحر.  طلبتني يا بش مهندس  
رعد هو لايزال ينظر للاب توب ويحرك أصابعه علي زراير المفاتيح …. ايوه. اقعدي 
سحر قعدت قصاده ..
رعد بصلها بعد ما خلص شغل في الاب توب.. الصفقه بتاعت عمران مالك … هتمسكيها انتي و حمزه تمام 
سحر بابتسامه.  تمام يا بش مهندس.. 
رعد خلع الفلاشه من الاب توب . دي فلاشه عليها كل المعلومات … تدرسيها كويس بعدين تبدأي بالتصميم .. تمام ..مش عايز ولا غلطه 
سحر بابتسامه وهي تاخذ الفلاشه .. تمام يا بش مهندس أن شاءالله هكون قد ثقة حضرتك . .. تسمحلي امشي 
رعد ببرود.. اتفضلي….وابعتيلي سلوي وانتي طالعه 
سحر بابتسامه..حاضر..وخرجت .بعد شويه صغيره 
دق دق 
رعد وهو مشغول بيجيب ملف من المكتبه الي في الكتب.. ادخل 
سلوي.  نعم يا بش مهندس 
رعد جاب الملف . وفتحه يتفحص فيه وهو واقف . عايز كل ملفات الشركه .. القديمه والجديده .. تكون علي مكتبي خلال ربع ساعه  ..  مفهوم 
سلوي بخوف. حاضر.. حاجه تانيه يا بش مهندس 
رعد وهو يقعد علي المكتب وينظر للاب توب…  لا روحي انتي ..
،❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
في غرفة ريتاج 
رحمه بضحك .. يا حبيبتي والله..لو اعرف انك ها تزعلي لكنت قايله للراجل الي ضربني انه يستنى لم اقلك. هههههههه
ريتاج بزعل… بتتريقي. ماشي يا.رحمه.. انا اصلا غلطانه اني كنت خايفه عليكي 
رحمه بضحك ..خدي هنا يابت… مين. رحمه دي….انا اسمي رحمه
ريتاج بابتسامه. ماشي يا رحمتي بتعرفي تغيري الموضوع أهو . 
رحمه بثقه. طول عمري
ريتاج بحب وابتسامه … بس المهم انك بخير
رحمه بحمد .. ايوه. الحمد لله.
ريتاج باستفسار.  طيب انتي عملتي ايه للراجل علشان يضربك كده 
رحمه بضحك . بريئه والله
ريتاج. هههههههه ههههههه
ريتاج. انا هروح اجيب روج وجيه 
رحمه بغيره. نعم يا روح طنط .. روج..ده عند الست الوالده الي هتموت بره دي .. 
ريتاج بغمزه. غيوره انتي يا رحومتي
رحمه بغيره واضحه … هغير. ليه.يعني.. عليكي انتي
ريتاج بضحك .. ايوه… واضح انك مش غيرانه هههههههه .. هحط روج خفيف والله
رحمه برفض. ولا فرفوته  
ريتاج بعيون زي القطط ..علشان خاطري 
رحمه بتجاهل. لا .. ومش هضعف يا صلاح يا خويا 
ريتاج . هههههه دماغك ناشفه .. مش عايزه من وشك حاجه 
ترن ترن 
رحمه بتسرع.  بس بس. رعد .. احيه.  بيرن. احيه برضو 
ريتاج ضحكت علي تلك المجنونه. ههههه طيب ما تردي 
رحمه بتوتر.. . هارد..  بس انتي تسكتي خالص 
ريتاج .طيب اسمع صوته بس 
رحمه بصتلها .. بيستي للابد 
ريتاج ابتسمت.. ومهما طال الزمن ومرت السنين 
رحمه بابتسامه. يبقا تسمعي … وفتحت المكالمه.  
رعد .. وحشتيني اوي 
رحمه بصت لريتاج الي ضحكت بكسوف … رعد اتلم 
رعد بضحك.. ماشي …. انتي فين زهراء لوحدها في المدرسه ليه. انتي كويسه. حصلك حاجه
رحمه بابتسامه . كويسه. مفيش حاجه بس عند ريتاج في بيتها .. جيلها عريس وطلباني معاها 
رعد بغيره قاتله .. متطلعيش طول ما هو بره.  فاهمه 
رحمه بابتسامه. رعد ده جي يشوف ريتاج مش انا… 
رعد بغيره. رحمه انا قلت ايه. اسمعي الكلام والا
رحمه بمقاطعة. ياسطا… اشوفه من بعيد لبعيد 
رعد بعصبية .. براحتك … خمس دقائق وتلقيني عندك 
رحمه بتسرع. خلاص والله مش عايزه اشوفه… مش طالعه طول ما هو موجود ارتحت كده 
رعد بابتسامه . يبقا تمام كده .  خلي بالك من نفسك كويس . 
رحمه بابتسامه. حاضر…. هو انت مشغول في حاجه 
رعد بابتسامه . مشغول شويه في الشركه … متشغليش بالك..انتي 
رحمه بابتسامه ..طيب انا مضطره أفصل بقا دلوقتي  
رعد بابتسامه.  ماشي ياحبيبتي . متتاخريش بره ..سلام   
رحمه بعد ما فصلت خدودها كانت حمرا من  الخجل 
ريتاج بضحك .طمطمايه بتتكلم اول مره اشوف الصراحه 
رحمه ضحكت… عيب يا بت 
ريتاج . بس بين عليه . مز. من صوته 
رحمه بتوهان . صوته في قلبي 
ريتاج بغمزه. صوته بس 
رحمه جريت وراها.  تعالي هنا بقا علشان انتي بقيتي قليلت الادب . ازاي تعاكسي زوجي وقرة عيني يا بت 
ريتاج.  خلاص يخربيتك 
رحمه جالها مكالمه تانيه 
ريتاج باستغراب. ما تردي
رحمه بصتلها.. ده رقم غريب . 
ريتاج .. خلاص مترديش 
الرقم قعد يرن كتير . 
ريتاج باستغراب. لا ردي بقا 
رحمه باستغراب .. ألوو
… رحمه طارق معايا 
رحمه. ايوه انا  مين 
… اعتبريني فاعل خير .. حبيت اقولك بس ان رعد لا بيحبك ولا هيحبك .. رعد اصلا مبيعرفش يحب حد غير نفسه والشغل وبس ….. كل الي عايزك تعرفيه .. انه.. عايز يكفر عن ذنب ابوه  الله يرحمه 
رحمه بعدم فهم..  مش فاهمه انت بتتكلم علي ايه ..ومين معايا
… لو عايزه تعرفي مين او تفهمي… تعالي على عنوان ده… و متخافيش ده عنوان كافيه على النيل
رحمه بتوتر ..طيب
الشخص. فصل مع رحمه 
????❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
في مكان تاني 
سامح قاعد بيفكر في الي قاله علي قبل ما يروح لرحمه 
فلاش باك 
علي . لو عدا وقت طويل وانا مرجعتش تعمل الي هقولك عليه تمام 
سامح بطاعه. حاضر بس اعمل ايه 
علي هتعمل …… 
سامح . تمام يا باشا . 
باااااك 
سامح . الباشا بقاله 4 ايام مش بين .. معرفش هو فين… انا هعمل الي قاله وخلاص بقا 
❤️????❤️????❤️????❤️????❤️????
عند رحمه 
ريتاج خرجت تقعد ما العريس بعد ما ابوها سمح ليها   وكانت رحمه معاها 
الاب .. قومي يا ام ريتاج هاتي الشربات لعريس بنتك 
رحمه قامت فجأه .والله يا عمي محد مقدم الشربات غيري .. هو انا اطول اقدم الشربات لعريس بيستي.  منور يا عريس 
الاب بابتسامه.  ماشي يا حبيتي روحي .. 
رحمه غمزت لريتاج. ومشيت للمطبخ    
رحمه بتكلم نفسها.  قال تتجوز قال دي علي جثتي لو حصل. .. دانا هوريه عريس العافله . قال فيه واحده تتجوز واحد اسمه عبيده ..لا و بيقلوله.زين   وده بيتاكل ولا بينشرب ده 
ريتاج ومن وراها . ممكن بيتنقع في ميه وملح . ههههه 
رحمه بخضه. يخربيتك .. خضتيني.  
ريتاج باستغراب… بتعملي ايه في الشربات
رحمه بابتسامه .. ولا حاجه .  شوية حبوب هلوسه والعمليه هتبقا زي ال ال الفل.  
ريتاج.  ههههههه ..فل برضو.  يا بنتي بتعملي ايه دي كباية ماما 
رحمه بضحك.. ما هي علشان كباية ماما. 
ريتاج بحنان. لا يا رحمه علشان خاطري. مهما كان برضو دي ماما.  
رحمه بابتسامه بحنان. وربنا ما فيه اطيب من قلبك يا حبيبتي 
ريتاج بابتسامه ..لا فيه قلبك انتي ..
خرجت رحمه وريتاج بالشربات 
صابرين قاعده مش مرتاحه لرحمه خالص بسبب ابتسامتها دي .
بعد ما شربو الشربات العريس بدأ يهلوس 
رحمه بضحك وهي تهمس لريتاج … بدأ يشتغل 
ريتاج . ربنا يسترها بقا 
العريس واسمه زين .. عااااا عمي عمي البيت بيقع 
الاب باستغراب.  في ايه يا بني اهدي بيت ايه الي بيقع 
زين بهلوسه . في جبل بيقع علينا في جبل بيقع عليناااااااا ..ااااااااه .
زين قعد فجأة وهو بيضحك وبيسقف. العب يا صافيناز 
الاب باستغراب. صافيناز
صابرين بتبص بعصبيه لرحمه الي ميته ضحك هي وريتاج 
زين جري فتح الباب وجرا لتحت وهو بيصرخ .. 
رحمه بضحك وهي ماسكه بطنها . ابقا سلملي علي صافي…. 
ريتاج ميته ضحك ..ههههه هموت هموت بطني يخربيتك 
صابرين بعصبية. ممكن افهم ايه ده 
رحمه بابتسامه وبرود. ما انتي يا طنط الي جايبه عريس .. اهبل 
صابرين بعصبية .. انتو عملتو في ايه 
ريتاج .. احنا جينا جنبه يا ماما 
الاب . خلاص خلاص يا صابرين.  بقا حصل خير.  … 
رحمه وريتاج بصو للاب والتلاته قعدو يضحكو ..هههههههه
❤️????❤️????❤️????❤️????❤️
في الطريق المدرسه 
رحمه .. هههههه اقسم بالله كان شكله مسخره اخر حاجه 
ريتاج بضحك .. الحمد لله اننا اتخلصنا منه كان دمه تقيل اوي 
رحمه بضحك . بس مز  ..يلا يلا علي الحصه .  
وطلعو لفوق 
دق دق 
المعلم .. رحمه وريتاج كل مره بتيجو متأخرين 
رحمه بابتسامه . معلش يا استاذ شاكر .. اخر مره 
شاكر بابتسامه. أما نشوف انا قربت اطلع علي المعاش وانتي بتقولي كل حصه اخر مره 
الكل. هههههههه
رحمه خلصت الحصه و نزلت لزهراء عند مروان
رحمه بابتسامه..روميو .. 
مروان. عامله ايه يا رحومه
رحمه بحزن. تمام الحمد لله 
زهراء باستغراب . مالك
رحمه. مفيش  ….. لا فاتك نص عمرك ..في بيت ريتاج ..يا خرابي علي الي حصل 
زهراء بفضول .. قولي قولي حصل ايه 
رحمه بدأت تحكي وهي ميته ضحك 
مروان بصدمه.  دانتي طلعتي مصيبه . 
رحمه بثقه. انا الي يجي جنب البيست افرمه ..لا ولا طنط صابرين ..يالهوي كان فاصل سيكا وترميني من الشباك ..
زهراء ميته ضحك علي اختها .. يا بنتي زمان طنط صابرين متعصبه دلوقتي ..
رحمه . ماتتعصب هي اصلا علي طول متعصبه …يلا يلا نمشي .  
زهراء . يلا وأنا هرن على ريوان علشان لو اتأخرنا تقول لماما اي حاجه
رحمه بابتسامه . اشطاا وانا هشوف توتا واجي
زهراء. اشطااات
زهراء. ألوو ريوان انتي فين
ريوان. في البيت بس طلعه كمان شويه
زهراء بابتسامه. طيب انا ورحمه هنروح عند رعد….. قولي لماما اي حاجه… لو اتأخرنا
ريوان. ليه… مترحيش زهراء انتي ورحمه مش صغيرين.. وبعدين خففو انكم تروحوا هناك 
زهراء.هههه لو خايفه … قولي لماما انك خارجه معانا وتعالي تشوفي بيت رعد و تطمني علينا 
ريوان. لا يا ختي انا عندي مقابله شغل في شركه الألفي
زهراء. انا ممكن اقول لمروان يأجلها
ريوان. ياريت اصلي… متوتره 
زهراء. استني معايا على الخط
زهراء بابتسامه. مروان…..ممكن طلب
مروان بابتسامه… قولي
زهراء. ريوان اختي عندها مقابله في الشركه بتاعتك…. لو يعني تتاجل لبكره
مروان بابتسامه.. مفيش مشكله  خلاص  قوليلها ما تروحش 
زهراء بابتسامه. حبيبي 
زهراء وهي تكلم ريوان. خلاص ما تروحيش روحي بكره…. هستناكي قدام المدرسه…. متتاخريش
ريوان بحماس. اشطا جايه
زهراء. سلام 
ام مروان رن علي مراد
مراد بتظمر طفولي.. الوو لسه فاكرني
مروان بهزار. والله حاسس انك حبيبتي وناسيك
مراد بضحك. هههههه ماشي يا عم 
مروان. انت فين
مراد. في الشركه.. ما انت مش فاضلها… ودلوقتي عندي وقابله مع واحده
مروان بتفكير .. اه….اتلغت
مراد باستغراب.. ليه
مروان بشرح.. ما الي انت ها تقبلها دي  اخت زهراء.  ريوان….. وهي ها تيجي معانا عند رعد.. وانا أجلت المقابله لبكره
مراد بيأس.. بتعذبني … انت عارف اني هموت و اكلمها
َمروان. ههههههههه خلاص تعالا انت كمان معانا … و شوفها 
مراد بتسرع. مسافة السكه وكون عندك 
مروان بضحك..هههههه ماشي باي 
أم عند رحمه راحت لريتاج لقتها واقفه مع بنت 
رحمه بقرف. توتي تعالي عيزاكي
مي بابتسامه .. رحمه مش شايفاني عامله ايه
رحمه بقرف. اهلا.. ما شفتكيش
ريتاج بتوتر .. طيب يا مي اشوفك بكره…. تعالي يا رحمه
رحمه وريتاج وقفوا بعيد عن مي
رحمه بعصبية .. انتي مش ها تبطلي تكلمي  البلوي دي
ريتاج. في ايه يا رحمه مالك كده مش طايقها يعني
رحمه بعصبية ..بت ما تستعبطيش عليا انتي عارفه انا ليه مش طايقها
ريتاج بملل.. لا معرفش… قولي انتي
رحمه بعصبية . علشان واحده شمال… وزباله
ريتاج بزعيق عليها … عيب يا رحمه دي صحبتك برضو
رحمه بزهق ..هي كلمه وحده. يا انا يا هي
ريتاج……..
رحمه. ردي
ريتاج. اففففف بقا…… معرفش 
رحمه بزعل .. صح.. كلامك وصلي.. باي
ريتاج. يا بت استنى 
أم عند زهراء 
زهراء. مالك
رحمه بزعل ودموع في عينيها . انا وريتاج. اتخانقنا ومعدناش هنكلم بعض
زهراء ضحكت فجأه. هههههههههههه
رحمه باستغراب.. بتضحكي علي ايه 
زهراء. وهي تشاور ورا رحمه. علشان دي
مروان كان واقف بيبص عليهم
رحمه. بصت وراها لقت ريتاج واقفه. نعم.. ست الحسن والجمال.. سبتك
ريتاج بابتسامه .. والله انا معارفه…. انا صحبتك ولا حبيبك علشان تغيري
رحمه بزعيق.. انا مش بغير عليكي .بس انتي بيستي يعني صاحبتي لوحدي مش صاحبت حد تاني فاهمه 
زهراء بتبص لمروان و بتضحك 
ريتاج بابتسامه .. كنتي سألتني سؤال…. وانا هجاوبك
رحمه بزعل ..لا.. جوابك وصل
ريتاج بابتسامه.. اسكتي و سمعيني
ريتاج بضحك.. اختار… قلبي 
رحمه بخبث ..مين يعني
ريتاج بابتسامه.. وحده كده لسانها طويل و بتغير عليا من صاحبتي 
رحمه بهزار. ااااه عرفتها.. مي
ريتاج وهي تحضنها بمرح… والله انك رخمه…. انتي يا مجنونه… مي مين دي قصادك. انتي يا قلبي.. متقرنيش نفسك بحد تاني. 
رحمه حضنتها بضحك ..توتا وحشتيني
زهراء ومروان. ههههههههههه
ريتاج بضحك ..خلاص بقا
زهراء. تعالي يا توتا اعرفك.
ريتاج باستغراب. ايه.
زهراء بابتسامه .. ده مروان….. هيكون جوزي قرة عيني قريب اوي
ريتاج بفرح … بجد….. ووجهت كلامها لمروان. انت بين عليك هادي ها تستحملها ازاي 
مروان ضحك. ههههه ربنا معايا بقا 
زهراء بوزت .. مروان 
مروان بابتسامه . عيون مروان 
زهراء سكتت وبصت الاتجاه التاني 
ريتاج. ههههههههه … ربنا يخليكم لبعض وانا عارفك رحمه وزهراء بيحكولي  كل حاجه عنك انت و البش مهندس رعد
رحمه. ايه يا ريتاج… فضحتنا
جت عليهم ريوان
ريوان بابتسامه ..ريتاج …. ازيك يا حبيبتي
ريتاج. وهي تحضنها؛ انا تمام انتي عامله ايه
ريوان بابتسامه .. بخير
ريتاج. وحشاني موت وآلله
ريوان بابتسامه. انتي اكتر 
ريتاج بابتسامه. انا لازم امشي بقا سلام 
رحمه بابتسامه هي الآخرا . ماتيجي معانا
ريتاج. ايوه علشان صابرين تعلقنا انا وانتي 
رحمه. ههههههههه لا كفايا الي حصل انهرضه .. هتروحي فين 
ريتاج. ههههه ها تمشا… باي
ريوان بابتسامه..  يا بنتي تعالي
ريتاج. لا… مش بحب ابقا عزول سلام 
الكل. هههههههههه
ريتاج مشيت ورحمه وريوان وزهراء ركبوا العربيه مع مروان 
ريوان هي تكلم مروان. انا بجد متشكره انك أجلت الاجتماع
مروان بابتسامه.. عادي….. وبعدين مش انا الي أجلته
ريوان باستغراب.. مين
مروان بخبث. مراد
بعد شويه وصلو لبيت رعد 
رحمه. وهي تدخل. دادا…. يا دادا
سميحه بدموع. يا حبيبتي. انتي كويسه.
رحمه بابتسامه.. ايوه… بتعيطي ليه بس
سميحه بدموع .. علشان انتي كنتي تعبانه انا مكنتش معاكي
رحمه. اهدي انا كويسه… تعالي اعرفك
سميحه. على مين
رحمه. انتي عرفه زهراء….. بس متعرفش اختي الكبيره ريوان… 
سميحه بابتسامه حنون.. اهلا يا حبيبتي 
ريوان. اهلا يا دادا 
مروان بتساءل.. امال فين رعد 
سميحه. خرج من الصبح علي الشركه وقال إنه هيتاخر .. ربنا معاه معرفش ينام من امبارح بليل 
مروان باستغراب.ليه كده 
سميحه .. مش عارفه يا بني بس كل الي اعرفه ان شوية مشاكل في ملفات الشركه 
مروان بابتسامه..ماشي يا حبيبتي 
رحمه وزهراء وريوان قعدين 
ريوان بابتسامه. البيت جميل 
رحمه.. قطع كلامها تلفونها الي رن 
رحمه. شويه بس. وقامت ترد على التلفون 
.. نسيت اقلك على الميعاد…..الساعه خمسه 
رحمه. انا مش فاهمه انت مين و عارفني منين 
… هتعرفي كل ده لم تيجي… وفصل الخط 
رحمه واقفه مش فاهمه في ايه والراجل ده عايز منها ايه ….
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!