Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمه جودة

اسر ومرام بيحجزو القاعه 
وليد  .. تمام يا بشمهندس كدا في حاجه حابين تضيفوها
مرام .. عايزه اختار شكل الورد 
وليد .. منه هتيجي تفرج حضرتك علي اشكال الورد الموجوده 
مرام .. تمام 
اسر .. لو سمحت شغل اغنيه وانتظر برا لحد ما الانسه منه تيجي 
وليد .. حاضر يا بشمهندس 
شغل اغنيه 
اسر .. تسمحيلي بالرقصه دي 
مرام ابتسمت ورقصت معاه 
اسر حط ايدو في وسطها وقربها ليه وهي حطت ايديها علي كتفو 
مرام .. انت طويل كدا لي 
اسر .. انا ممكن ارقص وانا شايلك 
مرام .. لي هو انا خفيفه 
اسر .. اه انتي كام كيلو 
مرام .. 70
اسر .. والله لو 100 كيلو هشيلك وشالها وفضل يلف بيها 
مرام بتضحك .. اسر هنوقع انا دوخت 
اسر نزلها .. انتي مش تقيله علي فكره طولك مناسب لوزنك
مرام .. لو تخنت مش هتضايق 
اسر .. و اضايق ليه يا حبيبتي انا فاهم والله إن البنات بيحصل تغيير في الهرمونات بعد الجواز 
مرام .. يعني انا حلوه كدا والا اخس 
اسر .. مرام انتي طويله مش قصيره بس قصيره بالنسبه ليا عشان أنا طويل اوي وبعدين دا انتي بطل 
مرام اتكسفت 
والاغنيه خلصت واسر بدأ يغني  
..انا تاجك وسلطانك ..
.. وتحت امر معاليكي .. 
.. انا تايه ب آلعنواااان ..
              ااااااه 
.. انا حارس علي بابك ..
.. تصحي تلاقيني قدامك ..
.. انا جمبك في كل مكان ..
.. وانا تاجك وسلطانك .. 
.. وتحت امر معاليكي .. 
.. انا تايه ب آلعنواااان .. 
            .. اااااااه ..
.. انا حارس علي بابك .. 
.. تصحي تلاقيني قدامك .. 
.. انا جمبك في كل مكان .. 
.. انا كاتم لأسرارك .. 
.. انا معجب بأفكارك ..
.. انا بيتك انا دارك ..
.. انا أصلي بموت فيكي .. 
.. انا كاتم لأسرارك .. 
.. انا معجب بأفكارك .. 
.. انا بيتك انا دارك .. 
.. انا أصلي بموت فيكي .. 
.. وانا تاجك وسلطانك .. 
.. وتحت امر معاليكي .. 
.. انا تايه ب آلعنواااان .. 
.. انا حارس علي بابك .. 
.. تصحي تلاقيني قدامك .. 
.. انا جمبك في كل مكان .. 
.. انا كاتم لأسرارك .. 
.. انا معجب بأفكارك ..
.. انا بيتك انا دارك .. 
.. انا أصلي بموت فيكي .. 
            *******
اسر خلص ومرام كانت مبسوطه اوي 
مرام .. صوتك حلو اوي 
اسر .. عشان بغنيلك انتي 
مرام حضنت وشو بحب .. انا بحبك اوي انت احلي حاجه في حياتي 
دخلت منه 
منه .. انا منه المسؤله عن  الورد  والديكور 
مرام اختارت الورد والديكور ومشيو 
مرام  .. انا جعانه 
اسر .. تعالي نجيب اكل وناكل في العربيه 
مرام .. طب ما ننزل اي مطعم 
اسر .. عشان نبقي براحتنا 
مرام ..عايزه ماك 
اسر .. بنت اختي بتتوحم 
مرام .. يلا يا اسر روح اطلب 
اسر .. حاضر 
راح جاب الاكل 
مرام ..  بطني اتنفخت
اسر .. مبسوطه 
مرام .. طول ما انا معاك مبسوطه
اسر .. طب يلا نروح نشوف فستانك 
مرام .. بس انا مش عايزاك تشوفه 
اسر ضحك .. معلش تعالي علي نفسك 
مرام بزعل طفولي .. يوووه كدا انت مش هتتفاجأ 
اسر .. لا والله يوم الفرح هتفاجأ 
مرام .. بجد
اسر فضل يضحك .. اه والله 
مرام .. طب يلا 
راحو وجابو الفستان والبدله بتاعت اسر 
مرام .. أنا تعبت مش لازم فرح 
اسر .. وحيات امك كل ما قرب منك لا يا اسر 
مرام ضحكت 
اسر .. انا عاوز خريطه 
مرام بضحك .. لي 
اسر .. عشان بتوه في عيونك
مرام .. تدري اني احبك 
اسر .. وانا بعشقك ما تباتي معايا انهارده 
مرام .. لا عشان بكره ورايا حاجات كتير تاخد اجازه من الشغل بكره عشان كذا حاجه
اسر .. انا عايز اخد اجازه من كل حاجه عشانك من الداخليه ومن الشركه ومن صحابي 
مرام .. ربنا يخليك ليا يا حبيبي 
اسر باس ايديها بحب . ويخليكي ليا 
******
عز .. هتخرج بكره يا مراد 
مراد .. اه انشاء الله 
عز .. داليدا ملوش لزوم تقعدي وبعدين هو مش جوزك 
مراد .. خليها يا عز انا مش هعملها حاجه وبعدين كنت عايز اتكلم معاك
عز .. اتكلم 
مراد .. كدا الخطوبه طولت اوي انا عايز اعمل الفرح في اقرب وقت
عز .. اسر فرحو كمان ست ايام ولما يرجع من شهر العسل فرح ادهم وفريده والاستاذ عمر عايز يتجوز اصبر نخلص منهم الاول 
مراد .. الصبر من عندك يارب 
داليدا .. هانت عقبال ما نظبط البيت 
مراد .. ماشي 
عز .. طب مش هتيجي يا داليدا 
داليدا برجاء .. عشان خاطري مش هقدر اسيبو
عز .. يا داليدا مينفعش كده انا سيبتك امبارح وانتي طول الشهرين مسبتيهوش خالص 
داليدا دمعت .. بالله عليك قلبي مش مطاوعني 
عز بضيق .. خلاص يلا يا ليليان نمشي 
داليدا راحت حضنتو .. متزعلش مني بقي 
عز بحب .. مش زعلان يا حبيبتي 
داليدا باسته في خده 
مراد .. طب انا بغير كفايا 
عز ضحك .. يلا يا لي لي قبل ما اتشل 
ومشيو 
مراد .. وصل نانسي يا عمر 
عمر .. من عيوني يلا يا نانسي 
نانسي .. سلام يا مراد وراحت حضنتو 
عمر زعل وخدها ومشيو 
نانسي .. مالك يا عمر 
عمر بزعيق .. انا قولتلك محدش يلمسك انتي فاهمه روحتي حضنتيه مرتين وكنتي محتاجه لحضنو 
نانسي دمعت .. انا مبحبش حد يزعقلي لو سمحت روحني 
عمر بدأ يهدي .. انا اسف بس انا مبحبش حد يلمسك وهو مش اخوكي شقيقك دا اخوكي في الرضاعه 
نانسي .. بس اخويا بردو وانا مليش اخوات مش لما اعرف ان عندي اخوات هبعد عنهم وانت مش فاهم ومش رادي تفهم 
عمر مسك ايديها بحب .. انا بغيير بغيير حتي من الهوا والله مش تحكم بس حب زياده 
نانسي .. خلاص يا عمر 
عمر .. متزعليش مني 
نانسي بهزار .. مش زعلانه انزل هات ايس كريم 
عمر .. حاضر معايا بنت اختي 
وراح جاب الايس كريم و وصلها بيتها 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد