Uncategorized

رواية مهمت حور الفصل الخامس 5 بقلم لارا أسامة

 رواية مهمت حور الفصل الخامس 5 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل الخامس 5 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل الخامس 5 بقلم لارا أسامة

…إياد:مش تحاسبي
حور:اناا برضوا يا أعمى انت
إياد بغضب:اناا أعمي
حور:اه أعمي وسافل كماان
إياد مسك أيديهاا وبصوت عالي:انا أعمي وسافل
حور بصوت عالي وغضب:سيب أيدي انت مجنون
إياد:والله ما في أجن منك
حور بغرور وغضب وصوت عالي:اناا حور مراد صاحبت شركات H&H للبناء مجنونه
إياد ببرود:اه
حور:مقدرش ألومك بس خد نصيحه مني انت لازم تكشف نظر
إياد بسخريه:اناا برضوا
حور ببرود:اه
إياد كان لسه هيرد بس التليفون رن إياد بص في التليفون وقفل الخط ومشي وسبهاا
فهد:كل ده
إياد بغضب:يلاا
فهد:مالك
إياد:مفيش ولسه هيركب شاف حور خرجت من المطعم وهي بتبصلوا بنظرات هزيمه ونصر وإياد بيبصلهاا بغضب لاحظ فهد ولسه هيتكلم
إياد بغضب:يلاا 
وركبوا ومشيوا أبتسمت حور بخبث ثم أكملت
حور:الأول
وظهرت عربيه وركبت فيهاا
 *في العربيه*
إياد كان سايق بسرعه وغضب كبير وكان كل ما يفتكر إللي حصل مع حور في المطعم كانت السرعه بتزيد والغضب كماان
فهد:ماالك
إياد:…..
فهد:إياد
إياد:…..
فهد:يا بني 
إياد:…..
فهد:انت يلاا 
إياد:…..
فهد بغضب:إياد انت ثم أكمل بصوا عالي حاااسب فاق إياد ولحق نفسوا قبل ما كان يعمل حادثه 
فهد بغضب:انت أعمي كناا هنموت 
إياد أول ما فهد قال انت أعمي أفتكر حور وقال بعصبيه:اناا أعمي وسافل ومجنون 
فهد بعدم فهم:اناا قولت أعمي بس 
إياد بغضب:بس هي قالت كده 
فهد بعدم فهم:هي مين 
إياد بسخريه ويقلد حور:حور مراد صاحبت شركات H&H للبناء 
فهد بعد ما فهم إن بنت علمت على صاحبه ضحك 
فهد بضحك:ههه هي قالت كده 
إياد:اه 
فهد بضحك:معلش يا حبيبي تعيش وتاخد غيرها 
إياد بغضب:انت بتضحك على ايه
فهد:ولا حاجه ثم أكمل بجديه خلاص يلاا أتحرك
إياد بتحدي :ماشي يا حور مراد
 *في المديريه*
ضحك الجميع
أدم بضحك:ده الواد كان همووت ههه
حور بثقه ومرح:أمال هو اناا اي حد برضوا
شادي وآدم:لا طبعاََ وضحكوا
خالد بشك:تفتكروا الخطه دي هتنجح
شادي:اه
ادم:مافيهاش حاجه غلط
خالد:مش عارف
حور:في ايه
خالد:ممكن إياد يعرف انك شرطيه
حور بثقه:تؤتؤ مش هيعرف
خالد:ايه اللي مخليكي واثقه أويي كده
حور:هقولك
 *Flash back* 
حور:كنت عايزه حضرتك في موضوع 
عامر:في ايه 
حور:كنت عايزه حضرتك تأكد اني شغاله مع بابا في نفس الشركه وإن اناا مش شرطيه 
عامر بعدم فهم:ليه 
حور:هعرف حضرتك بعدين بس ياريت تعمل اللي اناا قولتوا 
عامر:ماشي حاجه تاني 
حور:لا
 *Back*
حور:بس
خالد:تمام
حور: همشي اناا سلام
الجميع سلام
حور وهي ماشيه:ايه ده حضرتك مروح
عامر:اه ليه في حاجه
حور:اه
عامر ايه
حور:كنت عايزه أروح معااك عشان منمن حبيبت قلبي عامله حواوشي
عامر:طيب خلاص تعالي
حور:لا عيب
عامر:هو ايه اللي عيب
حور بغباء:عيب أروح مع راجل غريب البيت
عامر:امشي من وشي
حور:ليه بس
عامر:امشييي
جريت حور بسرعه
عامر:مجنونه وربناا (اه والله يا خويا ???? بس المهم هي فعلت مني عامله حواوشي ????????)
 *بعد ساعه في ڨليت فهد* 
إياد مش قادر يناام من كتر التفكير في حور
إياد:اوووف بقي الساعه واحده ومش عارف اناام وبعدين بقى ايه اللي شاغل بالي بعد كده أفتكرك حور
إياد:مااشي اناا هوريكي وفتح الفون وبحث عنها على الفيس وفتح صفحتها وأنبهر بصورها
إياد:حسابك بعدين ونام من كتر التفكير فيهاا
(معقول يكون إياد معجب بحور)
 *تاني يوم الصبح في بيت خالد*
خالد بنووم:الساعه كام ينهاار ابيض الساعه 8 حور فضل يرن على حور مفيش رد لحد ما ردت
حور بنوم:في ايه حد يصحى حد دلوقتي 
خالد:الساعه 8
حور بنوم:ايه المشكله 
خالد بعصبيه:الخطه يا غبيه 
حور اول ماسمعت كده قامت بسرعه
حور بتذكر:صح دي راحت علياا نومه يلا سلام واغلقت الخط قبل سماع رد من خالد 
خالد:ده انتي مجنونه فعلاََ 
قامت حور بسرعه ولبست لبس رياضي ونزلت 
خالد كمان نزل 
حور بترن على خالد 
حور:انت فين يا زفت رد بقى 
خالد:الو 
حور:انت فين 
خالد:انا خلاص عند الكافتيريا أنتي فين 
حور:اناا اهوو خلاص شوفتك 
حور:حمدالله على السلامه 
خالد:الله يسلمك 
حور:بعدين هنعمل ايه
خالد:معرفش 
حور:يعني ايه
خالد:المفروض يكون وصل 
حور:مش عارفه 
خالد:أهوو هنااك اهو يلا 
حور:تمام
حور:اهه
مجهول بصدمه:انتي
حور :…….
 *في بيت حور*
كانت غارقه في النوم ثم أفاقت على صوت مروه
مروه بصوت عالي:حلاااااااااااا
حلا:في ايه
مروه بحب:صباح الخير يا حبيبتي يلاا فوقي عشان الكليه
حلا بغضب:ماما
مروه:نعم
حلا :اناا انهارده ماعنديش محاضرات
مروه:معلش يا حبيبتي نسيت
حلا:تمام تصبحي على خير
مروه:مدام انتي صحيتي قومي يلا تعالي نروق البيت
حلا:ومين اللي عزمهم
مروه:انا
حلا:مممم انتي يبقى خلاص روقي انتي
مروه:يعني يبقى عندي بلوتين و أروق لوحدي
حلاا:خلاص روحي للبلوه التانيه
مروه:مش موجوده
حلا:خلاص روحي لجوزك
مروه:دقايق تبقي قدامي سامعه
حلا:حاضر اناا عارفه اني مش هعرف اناام
مروه:يلاا
حلا:جايه أهووو 
يتبع…….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!