Uncategorized

رواية عشقني متوحش الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميسون عبدالمجيد

  رواية عشقني متوحش الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميسون عبدالمجيد

سيدرا بصدمة:عاااصم
عاصم بأبتسامة:ايوا عاصم ي روح وقلب وعقل عاصم
سيدرا بتبصله بصدمة:انت انت ازاي كدة ازاي واقف علي رجلك كدة
عاصم قرب منها:ايه كنتي مستنيا تلاقيني جاي علي كرسي متحرك وحالتي ادمرت اكتر من الاول واعمل بتر في رجليا الاتنين
عاصم بنبرة غضب وزعيق وكل دااااا بسبببب ايييييه بسببب البرشام إللي جنابك بتدهوني مش كدة
سيدرا بخوف وصدمة: عاصم عاصم اهدي صدقني انت مش فاهم حاجه
عاصم قرب منها بغضب وزنقها في الحيطة:افهم اييييه هااااا افهم اييييه عملتلك ايييه اناااا لكل دا كل دا عشان عيزا الشركة ليكي انا كنت معجب بيكي انتي كنتي ديما بتبيني انك بتعشقيني عرفة انا لو كنت حاسس ولو بنسبة خمسة في المائة ان حبك ليا حقيقي انا كنت كتبتلك كل حاجة باسمك بس انتي طماعة وانانية مش بتحبي غير نفسك
سيدرا بغل وغضب:وفاكر اني هصدث الهبل صح انت معاك كل حاجة وانا اخدة هعد علي نفسي اني هخصرك كل حاجة
عاصم قرب منها بغضب وكان هيضربها بالقلم بس علي اخر لحظة ضرب ايده في الحيطة
عاصم وعينه بقيت زي الدم من الغضب:انا لولا اني متربي وعارف ربنا كنت حطيتك تحت رجلي خرجتك جثة من هنا والكلب اللي ممشيكي وراه وديني لنهيتكو هتكون علي ايدي
طارق دخل فجأة: عاصم تعالي وسيبك منها
عاصم بصلها بغضب ومشي خطوة
سيدرا بغل وحقد:بتحبه اوي
عاصم لف تاني وبصلها
سيدرا بغل وكره:اللي بتحبه وببتمني لنفسك الموت عشانه دا متعرفش كان بيعمل ايه من وراك
عاصم بأبتسامة مستفزة:كان بيعمل ايه ي تري
سيدرا بغل:كان..
عاصم قاطعها:كان متفق مع عمرو ومعاكي عليا عشان تخلصو مني مش كدة
سيدرا بصاله بصدمة اكبر
عاصم قرب منها بعنين حادة:انا لما بختار الصاحب بختار واحد يتقال عليه صاحب بجد يوم اقع اقدر اتسند عليه وانا مكمن انو يوم ما اقع مش هلاقيه بيطعني في ضهري ولا كان كدة كنت طلعته من حياتي زي ما طلعتك انتي وعمرو من يوم الحادثه اللي كنتو سبب فيها وكنتو سبب اني اسيب مهنة الظابط وابقي مشلول علي كرسي بعجل
سيدرا بتتمني الموت وهي وقفه
عاصم بعنين بطلع نار:بس وحياتك كل اللي راح كوم واللي جاي كله كوم تاني خالص فكرا حضرة الظابط عاصم بتاع زمان اللي الدبانه كانت بتخاف تطير من قدامه رجعلكمو وكل اللي جاي سواد عليكي انتي والزبالة اللي هوا يبقي اخو صحبي لمؤاخذة ي طارق
طارق:لا ولا يهمك ي صاحبي
عاصم:انا هطلع اوضتي ارتاح واخد شاور انزل ملاقيش ليكي اثر فهماااا
عاصم خرج ووراه طارق
سيدرا عينيها حمرا من الغضب مسكت فازة ضربتها في الارض جامد اتكسرت ميت حته
عاصم بصوت عالي:اهو انا هخليكي تتكسري زي الڤازة اللي كسرتيها دي
كانو وصلو اوضة عاصم
طارق:بطل استفزاز بقي واهدي شوية كدة غلط عليك
عاصم قعد علي السرير:اسكت متحسسنيش اني لسة والد وحيات امك دا لسة هيشوفو سواد
طارق:تصدق انا غلطان اني خايف عليك انا ماشي
عاصم قام وقف قدام طارق:خد يلا استني هنا
طارق نفخ بضيق:نعم
عاصم:انا لو عملت أي حاجة في عمرو حتي لو وصلت انو يتحبس او يتعدم انت هيبقي ليك راي تاني
طارق بهدوء:لا ي صاحبي عمرو غلط كتير اوي ويستحق اكتر من كدة
عاصم بصله شوية وراح حضنه جامد
طارق ابتسم وحضن عاصم
بعد وقت
بعدو عن بعض
عاصم بحب:ربنا يخليك ليا ي صاحبي وتفضل ديما معايا وفي ضهري حقيقي انا لو كان ليا اخ مكنش هيحبني ويتمنالي الخير زيك صحيح انت بارد ومستفز وحيوان ومخك غبي لكن ليك معزة تانيه خالص في قلبي
طارق ابتسم:تعرف ان سعات بحث انك بس مش صاحبي بحث انك اخويا الكبير او ابويا
عاصم ابتسم وبصو لبعض وعنيهم دمعت
طارق:بس بقي احنا هنقلبها دراما انا رايح الشركة
عاصم: استني استني انا سايبك بقالي اربع شهور عايش براحتك وكل شوية انا رايح الشركة انا جاي من الشركة انا جاي معاك وهشوف كل حاجة بنفسي
طارق بخوف:ما بلاش ي صاحبي ارتاح قد شهر كدة اكون رجعت الشركة زي الاول شوية
عاصم:اترزع عندك لغاية ما اخد شاور واغير ومتلعبش في حاجة
طارق ضحك وعاصم دخل ياخد شاور
بعد وقت كثير
طارق برا الاوضة بيخبط علي عاصم:انت يابني اخلص بقالك تلات ساعات جوا
عاصم من جوا:اخرس يلا انزل شغل العربية علي ما انزل
طارق بغيظ:ماشي منا السواق الخاص لجمالك
عاصم ضحك
بعد وقت
خرج عاصم من الاوضة بوسامته وغروره وكبريائه اللي اشتقلهم جدا
عاصم خرج من الڤلة وكان لابس بنطلون اسود عليه تيشرت اسود وجاكيت بني وحزام بني وشوز بني 
عاصم خرج وهو بيلبس النضارة الشمس السودة بغرور وركب جنب طارق
بعد وصلو الشركة
دخل عاصم وجنبه طارق والكل واقف بأحترام منهم المبسوط برجوع عاصم ومنهم اللي متفجأ ومنهم اللي حاقد
في مكتب عاصم
عاصم وهو بيقعد:ياااه قد ايه المكتب واحشني
طارق:هاا ايه رايك الشركة مافيش احلي من كدة انفع مدير ولا منفعش
عاصم بقرف:وانا لسة عرفت حاجة انا يادوب مشيت وسط الموظفين لسة ي حبيبي اما انزل البدروم اشوف العمال وامر علي الموظفين استني استني
طارق بيجز علي سنانه بغيظ
في مكتب هايدي
هايدي في الفون:ايوا ي بنتي لسة داخل الشركة بس مقلكيش الواد مز اوي دي البنات هنا بتموت عليه
نشوي بغيظ وغيرة:هااايدي اتلمي عشان مجيش اخلص عليكي
هايدي ضحكت:بهزر يختي بهزر
نشوي نفخت بضيق
هايدي بأستفزاز:بس بصراحه الواد يقول للقمر امشي وانا اقعد مكانك
نشوي بغضب:هاايدي اتلمي بجد وايه الواد دا علي فكرة دا جوزي يعني المفرود تقوليله بشمهندس عاصم والبيه التاني دا طبعا رايح ومتشيك مهو عايز يتعاكس ماشي ي عاصم والله لوريك 
عاصم بخوف مصطنع:ي ماما دنا علي كدة مش همشي من الشركة النهارده
نشوي بصدمة وخجل:اللو هايدي
عاصم ضحك:انا مش هايدي انا عاصم ي قلب عاصم اللي هتوريه
نشوي قفلت في وشه
عاصم ضحك
هايدي بخوف:اهو بسببك انا مش هعرف ادخل بيتي النهارده
عاصم ضحك:لا متخافيش انا هخدها واخليكي تتسحبي وتدخلي
هايدي ضحكت
طارق كان معدي وشاف عاصم وهايدي كدة قرب منهم
طارق بضيق وغيرة:في ايه
عاصم بعدم فهم:ايه
طارق بضيق وغيرة:هنقضيها ضحك وهزار احنا ورانا شغل يلا
عاصم وفهم طارق من نظرته
عاصم بخبث واستفزاز:طب ي طروق روح انت وانا هقعد عشان عايز هايدي في حاجة
طارق بغضب خفيف:ايوا يعني عايزهاا في ايه
عاصم ببرود: يأخي اخت مراتي حاجة خصوصية
طارق:والله حاجه خصوصية طب تعالي
وسحب عاصم من ايده وخرج برا المكتب
هايدي بتضحك
طارق رجعلها:وانتي اقفلي بقك دا
وقفل الباب جامد
هايدي بصاله بعدم فهم
عاصم بمكر:ممكن اعرف انت سحبتني ليه انا كنت عايز اتكلم مع هوهو
طارق بنرفزة: عاصم اتلم وبطل عمايلك دي
عاصم ببراءة:ليه ي بيبي هو في حاجة وانا معرفش
كانو دخلو مكتب طارق
طارق بغيظ وجدية:بحبها ي سيدي ها ايه رايك
عاصم:واللي بيحب مش بيعترف واللي ناوي تقضيها كدة
طارق:لا اكيد بس مستنيها تديني فرصة
عاصم:تمام متحملش هم بالكتير اسبوعين وهخليها دايبه في دباديبك
طارق بفرحة:بجااد طب ازاي
عاصم بغرور:ملكش دعوة دي قدراتي الخاصة
طارق بصله بقرف
في المساء
كانت الساعة الثامنه
باب بيت نشوي بيخبط
نشوي لبست اسدال وقامت تفتح
عاصم ماسك وردة لونها ابيض وواقف ساند علي الباب وبيشم فيها برومانسية
وكان لابس بنطلون ابيض عليه تيشرت ابيض وجاكيت كحلي
نشوي ابتسمت بس افتكرت اللي عمله الصبح كشرت
عاصم بأبتسامة:انا قولت اجيب وردة واحدة كفايا اكيد مش هنخلث فلوسنا علي بوكيهات الورد
نشوي بغضب خفيف:بخييل متجوزة بخييل
عاصم ضحك:خلاص بقي صافي ي لبن مقلب خفيف كدة يلا روحي اللبسي بسرعة
نشوي بعدم فهم:علي فين بليل كدة
عاصم بغمزة:هنسهر سوا
نشوي بجدية مصطنعة:اسفة معندناش بنات بتخرج مع شباب لوحدهم في نصاص الليالي كدة
وقفلت في وشه
عاصم حط رجله قبل ما الباي يقفل ودخل
عاصم بغيظ:بت انا مبحبش النكد مش كل حاجه هتعمليلي بوز زي دا
نشوي بصتله بعنين حادة
عاصم قرب منها بخوف:حبيبت قلبي اقلبي بوزك كل يوم وانا هصالحك كل يوم
ومسك راسها بكومديا باسها
نشوي ضحكت وبعدة عنه:خلاص بقي ابعد بطل تلزيق
عاصم ضربها بخفة في راسها:تلزيق طب اتنيلي قومي من جنبي
نشوي:علي فكرة دا بيتي 
عاصم بأحراج:بجد
طب يلا بقي قومي اللبسي
نشوي نفخت بغيظ:تيب
عاصم ضحك
بعد وقت قصير
خرجت نشوي وكانت لبسا دريس ابيض وفي فينكات رقيقة جدا كحلي وخمار كحلي وشوز كحلي
عاصم بأبتسامة وغمزة:دا ايه القمر دا ها ايه القمر دا
نشوي ابتسمت:طب يلا ي عسل
عاصم ضحك ومسك اديها وخرجو
واول ما خرجو وركبو العربية هايدي دخلت تجري علي شقتها
عاصم في العربيه مشغل اغنية وبيطبل وهو بيسوق
عاصم بيغني:وتعبيرا عن الحالة اللي جوايا
هقول كل الكلام دلوقت لعنيكي
وجودك جنبي دا بالنسبالي دا كفايا
موافق اعمل أي حاجة ترضيكي
وتعبيرا عن الحالة اللي جوايا
هقول كل الكلام دلوقت لعنيكي
وجودك جنبي دا بالنسبالي دا كفايا
موافق اعمل اي حاجه ترضيكي
وحان الان حبك في قلبي يخدله مكان
دا مالي قلبي ولسة كمان عايز سنين عشان اوصف في وننسي زمان
حياتنا الجيا بالالوان معاكي انتي بجد عشان لقيت فيكي اللي بحلم بيه
وحان الان حبك في قلبي يخدله مكان
نشوي ضحكت وسقفت:الله ي فنان الله ايه النشاذ دا 
عاصم ضحك:تصدقي انا غلطان اني بعبرلك عن مشاعرك
نشوي بأبتسامة وحب:من غير ما تعبر ي هندسه مشاعرك كلها في قلبي
عاصم ضحك
وكملو الطريق
بعد وقت قصير كانو قعدين في مطعم فخم وشيك جدا وبياكلو
عاصم وهو بياكل:بقلك هو في حد في حياة هايدي
هايدي بطلت اكل وصوبت السكينه جهت رقبت عاصم
نشوي بعنين حادة:ليه ي حبيبي عجباك ولا حاجة
عاصم ببرود واستفزاز:حقي الشرع محللي اربعة
نشوي بعفوية وعدم تركيز:نعم ي عنيا
عاصم ضحك وبص حواليه بأحراج:فضيحة متجوز فضيحة بهزر ي حبيبتي بهزر
نشوي بصتله بضيق
عاصم:طارق بيحبها وعايزها
نشوي ببرود:عرفة
عاصم بغيظ وصوت شبه عالي:وحيات امك
نشوي بصت حواليها بأحراج: احترم نفسك عشان غلطش فيك
عاصم بأحراج:ما انتي مستفزة اعملك ايه وبعدين اعرفي منين
نشوي بغرور:اشيائي الخاصة
عاصم بقرف وغيظ:نينيني
نشوي ضحكت بدلعواكلته بالشوكة: خلاث ي بيضة متزحليش
عاصم بقرف:متزحليش
نشوي ضحكت:كلبوبة بقي وكدة
عاصم:طب المهم عايزين نوفق رأسين في الحلال
نشوي:سيبلي الموضوع دا وبعدين تعالي نخرج برا المطعم دا ونتمشي انا اتختقت
عاصم ضحك وخرجو وكانو بيتشمو علي البحر
عاصم ماسك ايد نشوي وبيتمشو
عاصم وهو باصص للبحر:نشوي انتي بتحبيني
نشوي ببرود:تؤتؤ
عاصم بصلها
نشوي ابتسمت و وقفت قدام ومسكت رقبته برومانسية:اني اقول بحبك دي قليلة اوي بالنسبا لعشقي ليك
عاصم ابتسم وحضنها
عاصم:تعالي اقعدي علي المقعد دا علي ما اجيب حاجه سخنه تدفينا
عاصم مشي ونشوي قعدة
نشوي بتبص حواليها وطلعت فونها
نشوي في الفون:ايوا هو دلوقت مشي
نشوي:انا كمان بحبك لكن مش عرفة أفلت منه لازق فيا
….
نشوي:انت عارف اني بحبك من زمان وانت حبي الاول.
….
نشوي:طب خلاص خلاص هحاول هحاول اني اقابلك
عاصم:نشوي بتكلمي مين
نشوي:….
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد