Uncategorized

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة أسامة

 رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة أسامة

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة أسامة

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة أسامة

نوح….طب يلا وادي لفه جامده
وقفت الازازه
ميرنا… تسأل عشق.
ميرنا….امممم عشق هو انتي شبه مامتك اكتر ولا باباكي
سكت الجميع بعد سؤال ميرنا وفضلوا يبصوا لبعض????
سكتت عشق شويه
ميرنا….في ايه مالكم بتبصوا لبعض كده ليه انا قولت حاجه غلط????
فضلوا ساكتين
ميرنا…ايه ده في ايه بجد
عشق…اخيرا اتكلمت بعد ما حاولت تبان طبيعيه مفيش يا حبيبتي وانتي مسألتيش سؤال غلط ولا حاجه بس يمكن يكون ملهوش إجابه
ميرنا ..ازاي ماهو لا شبه بباكي او شبه مامتك
عشق…يمكن بس انا في الحقيقه مقدرش احكم انا شبه مين لاني معرفش شكلهم اصلا ولا عمري شوفتهم بس هي دي كل الحكايه
ميرنا….اسفه ياعشق والله ما اعرف انهم متوفين
ضحكت عشق ضحكت وجع تصدقي ياميرنا ولا دي كمان اعرفها
ميرنا…بصدمه ????عشق والله انا مقصدش اضايقك بس ازاي في حد ميعرفش مامته وبباه متوفين ولا لا
عشق….مش انا بس انا وتمارا وزهره ويمكن ده ردي على اجابة سؤالك الصبح لما قولتي مين حنان ودار ايه….بأختصار يا ميرنا احنا طول عمرنا متربيين في دار ايتام ومحدش فينا يعرف اهله فين ولا مين وحنان دي كانت مديره الدار واكتر حد بوظ حياتنا بعد اهلنا اظن كده فهمتي شويه
ميرنا…بحزن واحراج
عشق انا اسفه والله اسفه يا بنات حقكم عليا بجد
تمارا…بضحك في ايه يابنتي انتي ناقص تلملنا تبرعات عادي بقى فكي مفيش حاجه
نوح…بضحك والله ياتمارا انتي مافي منك ضاربه الدنيا صارمه
تمارا…بضحك عشان هرتني شباشب يا نوح قولت مبدهاش بقى اروقها شويه????????
نوح….ايوه كده اضحكي مفيش حاجه تستاهل
عشق…عندك حق يا نوح وكفايه اننا مع بعض كلنا وربنا عوضنا اكتر بكتير ما كنا بنتمنى
ليل….ممكن بقى تلفوا الازازه يلا
عشق…حست انه اضايق عشانهم حبت تفكه…في ايه ما براحه شويه مش بجاوب على سؤالي ولازم اخد مساحتي فالاجابه????????????
ابتسم ليل بحب …حاضر يا ستي
لف نوح الازازه تاني
وقفت على ميرنا وجاسر
نوح…ايوه يا ميرنا اديله
جاسر…بضحك الله يحرقك ويحرقها????????
ميرنا…تعلالي????????????
جاسر…خليكي حنينه وادخلي برجلك اليمين
ميرنا…السؤال..????
نوح…البس يا معلم????????
ميرنا…بس بقى متضحكنيش
نوح…طيب خلاص اسالي
ميرنا…. بص انا عارفه ان انتوا الاربعه صحاب جدا وتقريبا تعرفوا كل حاجه عن بعض…السؤال بقى في حاجه سر في حياتك هما ميعرفوهاش????
جاسر….بتفكير لا خالص بتهيألي عمري ما خبيت عنهم حاجه وكمل بضحكه ضحكتهم كلهم…احنا كل بلاوينا مع بعض ????????????
نوح…بضحك الله يحرقك????????????
جاسر….اه والله كل حاجه بنعملها مع بعض
ميرنا…هو ايه اللي كل حاجه بتعملوها مع بعض????????
فضلوا يضحكوا الاربعه وصوتهم كان مسمع المكان
ليل…الله يخربيتك ما تختار كلامك هيشكوا فينا منك لله????????
ضحكوا البنات وابتسمت عشق باحراج ????
ميرنا…يعني مفيش سر صح
جاسر…بضحك لا والله????????????
لف نوح الازازه وهو لسه بيضحك وهما ميتين من الضحك على ضحكته هو وجاسر.
وقفت الازازه على زهره وجاسر
جاسر…بضحك هو مفيش حد غيري
نوح…مرزق????????????
زهره….لا هسألك سؤال حلو متقلقش
جاسر…لا قولي انتي طيبه????????
زهره…مين قدوتك في الحياه وليه؟؟
جاسر….من غير تفكير ( ليل)
ليه بقى عشان حاجات كتير اوي مش عارف احددلك بالظبط بس ليل جدع و راجل تقدري تعتمدي عليه من غير تفكير يقدر يخرجك من اي مشكله في غمضة عين صاحب صاحبه بجد ليل مش بس ابن عمي ولا بس صاحبي انا ساعات بحسه ابويا
نوح…لليل ازيك يا حاج????????????
مسك جاسر علبه مناديل حدفه بيها ياض انت تافهه كده على طول ابو شكلك????????
ميرنا…توقعت انك تقول انكل سراج
جاسر…بضحك سراج باشا????????????عايز اقولك ان انا وهو مبنتفقش اصلا مع بعض انا وامي بنتفق اكتر بس بحسها في دنيا تانيه كده لوحدها يمكن كمان اكون قريب من سهام بحسها كده صاحبتي مقدرش حتى اقولها طنط لاني مبشوفهاش طنط لكن لو هنيجي للجد ليل وادم ونوح اقرب حد ليا وليل هو قدوتي
ليل…بضحك طمرت فيك التربيه????
جاسر…حبيبي
نوح…بقول ايه تعالو كلنا نبدل اماكنا عشان اللي مسألش التاني نسأله
عشق…طيب انا عندي فكره كويسه
نوح…قولي
عشق…ايه رأيكم نفضل زي ما احنا كده ونمشيها بالدور كل واحد يجي عليه الدور يختار اي حد يسأله وبكده كلنا هنسأل بعض موافقين
الكل …موافقين
نوح…بص لجاسر حلو ده
جاسر…وهو بيخبي وشه منك لله يا عشق????????
عشق…بضحك????????????وانا مالي
نوح هنبدأ من عند مين
عشق…هنبدأ من عند ادم ونلف الدايره
نوح…اشطا يلا يا ادم اختار اي حد حابب تسأله
ادم…اممم هسأل ميرنا
ميرنا…????????
ادم…في حد حياتك ولو فيه هنا ولا في لندن؟؟
ميرنا…اممم اه فيه تقريبا وهنا في مصر مش لندن
جاسر…الله الله اصبري عليا????
ميرنا….بضحك اقول عليك ايه يا ادم????
عشق…يلا يا زهره
زهره…هسأل ادم
نوح…ايوه بقى????
زهره…باحراج انتوا بتلعبوه معانا ليه????????
ادم…معلش رخم يلا اسألي ملكيش دعوه بيه
زهره….ايه اكتر حاجه ندمان انك عملتها
نوح….بص لجاسر وكتموا ضحكتهم????
ادم…بصلهم ليكوا يوم اصبروا????????
ادم…بصي هي كذا حاجه اولهم اني في فتره من حياتي حوالي سبع شهور قطعت فيهم الصلاه تماما ومش عارف السبب يمكن اكون انتكست مش عارف بس في الوقت ده غلطت كتير شرب بقى بنات رغم اني الجو ده انا ماليش فيه بس بعد كده سبت كل ده ورجعت تاني للصلاه والحمد لله بطلت وعايز اقولك حاجه يمكن السؤال ده انا مبسوط منه عشان اقول ادامك بصراحه وميبقاش في اي حاجه مخبيها
زهره…بأبتسامه تمام وعموما احنا في الدنيا عشان نغلط ونتعلم من غلطنا ومظنش في حد مبيغلطش ابدا بس المهم اننا منفضلش نغلط وننسى ربنا
ادم…عندك حق
نوح…ماشاء الله فوله واتقسمت نصين لايقين على بعض????????
عشق…يلا يانور
نور….هسأل نوح????
نوح….اسألي يا اختي هي جت عليكي????????
نور…بص ياسيدي لو قولتلك عبر عن حياتك اللي عشتها لحد اللحظه اللي احنا عايشين فيها دي بكلمه واحده هتقول ايه????
رجعوا تاني جاسر ونوح يضحكوا بهستيريا????????????????
نوح…ما بلاااااااش????????????
جاسر…ملاقتيش غير ابو لسان زفر ده
نور…بضحك لا بأدب????????
نوح…بعد ما سكت…والله مش عارف بس يعني ممكن اقول حلوه
ميتهيأليش فيها حاجه وحشه اكيد مش دايما حلوه ولا دايما وحشه بس إلى حدا ما تمام يعني يمشي حالها
نور…ماشي????
يلا يا تمارا
تمارا…هسأل نور
نور…قولي يا مصيبه
تمارا…لو في حاجه نفسك تتحقق الوقت هتكون ايه
نور….من غير تفكير بابا يفوق ويخف بسرعه عشان وحشني اوي
تمارا…ربنا يشفيه يارب
عشق…جاسر
جاسر…بتحبي مين يا بت ياميرنا وعرفتيه امته اللي في مصر ده ان شاء الله????????
ميرنا…يانهار اسود انت مرقدلي انا قولت نسيت????????
جاسر…جاوبي يلا????
ميرنا….ماشي عموما هو حد انت تعرفه
جاسر…انا اعرفه مين????
ميرنا…هادي
جاسر…هادي مين
ميرنا…هادي الشافعي يا جاسر
جاسر…????نعم يا اختي وده عرفتيه ازاي ان شاء الله
هايدي…انت ناسي اني قابلته لما شوفتك انت وتمارا في شرم
جاسر…ايه ولحقتي حبتيه يومها????
ميرنا…لا مش كده بس طول الفتره دي بنتكلم وهو قالهالي صريحه انه عايز يرتبط بيا واكيد يعني مش حبيته للدرجه دي بس اكيد معجبه بيه مرتحاله انا مدتلوش رأيي قولتله هفكر وعشان كده سبت شرم وجيت هنا
جاسر…بس اللي اعرفه ان هادي من ساعة ما مراته اتوفت وهو مدخلش في علاقه
ميرنا…عارفه وهو قاللي كل حاجه عنه وسايبني براحتي افكر وارد عليه. انت بقى رايك ايه
جاسر…معرفش دي حياتك انا اه مبستخفهوش بس هو محترم
ليل…انت ياض مفتري والله هادي راجل زي الفل ياميرنا على فكره واظن اللي يأعد فتره كبيره بعد مراته كده وتيجي انتي تحركيه يبقى اكيد حبك
ميرنا…عشق قالتلي كده على فكره
ابتسم ليل لعشق
جاسر.. ياعم انا مبزمش فيه انا بقولها انه محترم عموما انتي شوفي عايزه ايه وانا هظبطلك كل حاجه
ميرنا…ابتسمت وسكتت
نوح…يلا ميرنا أسالي انتي
ميرنا…هسأل تمارا ايه اكتر حاجه بتخافي منها وليه
تمارا….بضحك الفيران ???????????? والاماكن العاليه
ضحكوا كلهم عليها
ميرنا…بضحك وايه علاقت الاتنين ببعض
تمارا…مفيش بنهم علاقه ولا حاجه الفيران طبيعي بخاف منها عادي اكيد مش هحبه والعب معاه????????
ميرنا…طب والاماكن العاليه زي ايه وليه
تمارا…اي حاجه بعيده عن الارض بخاف منها وممكن يجرالي حاجه اصلا بسببها طيران دور عالي مقدرش ابص منه ليه بقى حنان الله يجحمها السبب
جاسر…طب بقول ايه نغير السيره دي عشان متقلبش نكد احسن
تمارا..لا عادي معنديش مشكله بصي ياميرنا حنان كانت دايما حطانا في دماغها وكانت دايما تعاقب كل حد بطريقه مختلفه يعني انا كان نصيبي اطلع اخر دور وده ملهوش سور وتقفل عليا الباب وتسبني طبعا الدور كان التالت مش بعيد اوي بس قلبت معايا بفوبيا معرفش ليه
ميرنا…وليه كانت بتعمل معاكي كده دي غريبه جدا
ميرنا…متعرفيش بقى شبه مرات ابوها ولا ايه
ضحكوا كلهم عليها
زهره…لا ياميرنا بصي تمارا طول عمرها بتتنرفز بسرعه ولما تتنرفز مكانتش بتمسك لسانها وكان صعب اصلا تعتذر مكانتش بترضى فكانت بتعاقبها بكده فهمتي
ميرنا…حتى لو دي مريضه
تمارا…قولتلك بقى اكيد شبه مرات ابوها????????????
ميرنا…فهمت????????
نوح…يلا ياعشق
عشق…اممم مش عارفه اسأل مين
نوح…اي حد اللي يجي في بالك
عشق… طيب لفوا معنديش اسأله والله لحد ما افكر
نوح…طب يلا ياليل
ليل…هسأل عشق
عشق…بصتله وسكتت
ليل….بتحبي مين اكتر من البنات تحديدا زهره وتمارا
عشق…بابتسامه الاتنين طبعا
ليل…لا اختاري حد يكون اكتر شويه
عشق…لا والله الاتنين فعلت زهره بحس اني مامتها طول عمرها بتخاف ودايما انا تمارا اللي كنا بنجبلها حقها الوقت طبعا اختلفت عن زمان كتير اما تمارا بحس انها بتكملني بمعنى ان انا وهي دماغنا واحده احنا الاتنين بنقدر نتحمل مسؤوليه احنا الاتنين حياتنا اللي اتفرضت علينا مش موقفانا بالعكس ماشيين فيها كويس
عكس زهره دايما مضايقه دايما شايله هم اي كلام من اي حد دايما انا وتمارا بمعنى اصح مسؤولين عنها بس في العموم هما الاتنين بيقولوا انهم بيعتبروني مامتهم????
تمارا…دي حقيقه على فكره يمكن انا ابان قويه وجامده وداسيه في الدنيا والكلام ده بس انا مبطمنش او ممبقاش بالصوره اللي الناس بتشوفني فيها دي غير لما عشق تكون جمبي
نوح…عشق انتي اصلا بجد حد جميل اوي
بصله ليل بطرف عينه
نوح…????????او وحش على حسب يعني????????????????
اتحرجت عشق واكتفت بالابتسامه
ميرنا…طيب انا عندي سؤال لليل ممكن ولا هتضرب
ليل…على حسب بس اتكلي على الله وأسألي????
ميرنا…بص هو سؤال رخم شويه بس هتجاوب عليه
ليل…بابتسامه قولي
ميرنا…يعني انا عارفه انك قوي وحد كده جامد في طباعه ليه لما سبت ريما اتغيرت اوي كده يعني بشوفك مش بيفرق معاك حد ازاي هي أثرت فيك كده
سكتوا كلهم مستنين رد ليل
ليل….بصي ياميرنا لما بتحبي بجد مبتبقيش شايفه عيوب اللي بتحبيه وريما كانت تبان ملاك عكس هايدي يعني كلنا مبنحبهاش لكن جاسر كان متمسك بيها لحد ما عرف حقيقتها بنفسه لكن ريما مكانتش كده كلهم كانوا بيحبوها
قاطعه ادم إلا انا????
ليل…دي حقيقه ادم بس اللي مكانش بيحبها المهم اكتشفت بعد كده انها اوسخ بنت في الدنيا ويمكن تغييري مكانش عشانها اد ما كان عشان حسيت اني مغفل ودي اكتر صفه تضايقني في الراجل انه يبقى مغفل مابالك بقى اكتشف ان انا طلعت اكبر مغفل بعدها لغيت قلبي خالص ويمكن اللي حواليا كلهم قالوا اني اتغيرت بس وقتها انا محستش اني اتغيرت بالبشاعه اللي قالوا عليها انا يمكن اتصدمت فضلت فتره بعيد عن الكل حتى اهلي معاهم بس مش معاهم تقدري تقولي حاضر غايب بس منكرش ان ريما كانت سبب كبير في تحويل مجموعه السيوفي لمكانه اكبر بكتير من اللي كانت فيها اكتشفت وقتها انها كانت معطلاني عن حاجات كتير اكتشفت انها كانت لعنه بعد ما بعدت عن حياتي زي ما يمكن اكون اتغيرت للأوحش في حاجات كتير بس قدر اثبت نفسي قدرت اخلي اسم عيلتنا مسمع في كل العالم
ميرنا….ايوه بس مينفعش انك تقفل على قلبك لمجرد ان حد طلع وحش انت المفروض تفرح انه شوفته علة حقيقته وتكمل حياتك
ليل….ماهو انا زي ماقولتلك انا مضايقتش عشانها اد ما اضايقت عشان حسيت اني مغفل لكن اكيد مبسوط اني اكتشفتها
ميرنا…وليه لقبت نفسك بمغفل سوري يعني ليه متقولش انك حبيتها ووثقت فيها
ليل…هقولك ليه عشان اللي. بيحب ياميرنا بجد لما حبيبه بيروح منه لاي سبب بيفضل طول الوقت زعلان عشانه وبيفتكر الوقت بتاعهم مع بعض
لكن انا لما ريما راحت مزعلتش وقتها غير على نفسي ومش هكدب عليكي كنت مضايق وفضلت فتره طويله مضايق عشان مبقتش معاها وزي ماقولتلك كنت رافض دخول اي بنت حياتي
بس مع الوقت اكتشفت ان ده مكانش حب اد ماهو كان تعود تجربتي مع ريما كشفتلي حاجات كتير اوي اولهم الحب يعني لو انا هقارن حبي الوقت بحبي بريما فاللي كان مع ريما ده ملهوش علاقه بالحب
ميرنا…بابتسامه يعني تقدر تقول الوقت انك مش قافل على قلبك
ليل…مش ريما هي اللي تخليني اققل على قلبي ياميرنا ولا ريما اللي تخليني اكره الحب يمكن اكون قفلت على قلبي فتره بس ده عشان كنت بحاول ادي نفسي هدنه مكنتش عايز ادخل في علاقه وانسى واحده بواحده واظلم حد معايا اما بقى عن قلبي فانا مفتحتوش هو هفتح لوحده
وبص لعشق وابتسم حست عشق بإحراج بعدت عينها عنه بسرعه
وكمل ليل…وهو باصص لعشق ونسي تماما انهم اعدين بيسمعوه كلهم سرحوا معاه وكانوا مركزين لدرجه ان عشق نسيت احراجها وبصتله وفضلت مركزه في عنيه وهي بتسمع كلامه اللي خارج منه بصدق…
ليل..مكنتش اعرف ان ليها تأثير قوي كده عليا مكنتش اعرف ان في حد هيدخل حياتي يخليني انسى اي حاجه حصلت فيها مكنتش اعرف ان في حد هيدخل حياتي يخليني اقول ياريتها ظهرت من زمان مكنتش اعرف اني ممكن احب الحياه من تاني مكنتش اعرف اني ممكن ارجع اثق تاني في حد غيرت حياتي بمعنى الكلمه بشوفها بحس اني طاير من الفرحه بشوف ضحكتها قلبي بيضحك معاها عرفت معاها يعني ايه اخاف على حد بحبه بجد يعني ايه نفسك تخبيها عن الدنيا كلها بشوفها بحس اني بحضنها بقلبي بأختصار هي خلتني اشوف الدنيا بعيونها هي
خلتني حسيت بمعني الابوه من قبل حتى ما اجيب اطفال كل احساس حلو في الدنيا حسيته معاها…….عشق❣️
پصتله عشق وهي عيونها كلها دموع????????????
ليل….بقولهالك ادامهم كلهم وقريب هقولهالك ادام العالم كله..
بحبك ولو هتمنى حاجه من الدنيا اتمنى ان اخر نفس يطلع مني اكون جمبك و باصص في عينك عشان اطمن….بحبك❣️
مسك ايدها باسها ادامهم كلهم
نزلت دموع عشق ورا بعض الشباب بيصفروا لليل اما البنات فدموعهم نزلت مع عشق بفرحه وحب
مسح ليل دموعها و باس أيدها تاني❣️
نوح…اظن بعد الكلام ده خلاص مفيش لزوم للعبه دي وخلص الكلام
جاسر….على فكره يا عشق ليل بيحبك بجد وامبارح كلنا كنا بنغلس عليه عشان ينطق هو كمان بس لما سمعته الوقت اكتشفت ان الكلام لما يطلع من القلب اصدق كتير من انك تحاولي تطلعيه في وقت مش بتاعه..
ادم….انا بعد الكلام ده حاسس ان قلبي ارتاح واطمنت على ليل عشان هو بيحبك بجد
ميرنا…وانا بعد الكلام ده بفكر اكلم هادي واقوله موافقه????????????????
جاسر…وانتي بتعيطي ليه ياوحش الحته
تمارا…وهي بتعيط بس بقى بلاش رخامه.????
جاسر…الحقوا دي بتعيط بجد
فضلت تمارا تعيط اوي راحتلها عشق واعدت جمبها
عشق…في ايه يا عبيطه انتي مالك
جاسر…تيمو حبيبي مالك بجد
منك لله ياليل نكدت على البت
ليل…انا عملت حاجه انا بحب في حبيبتي ???? انت شكلك مبتسمعهاش كلام حلو فتأثرت????
جاسر…انا ده انا هاريها كلام حلو انطڨي يابت هيفكروا اني مقصر معاكي..
ابتسمت تمارا وهي بتعيط
ليل…انتي ياعبيطه في ايه مالك ايه بتجاملي عشق في العياط عيطت قومتي معيطه معاها
تمارا…وهي بتعيط انا بعيط لاني بجد فرحانه طول الوقت عشق شايله همنا كلنا طول عمرها بتشيل فوق طاقتها بجد اوقات كتير كانت تبان جامده وقويه وصعب تنزل دموعها من اي حد بس لما كان الليل يجي علينا كنت اسمع صوت عياطها وهي فكرانا نايمين كنت بفضل اعيط معاها وهي بتدعي ربنا عمري ما سمعتها بتدعي لنفسها دايما كانت بتدعيلي انا وزهره انا كنت ديما ادعيلها عشان هي ديما ناسيه نفسها انا في حياتي عمري ما شوفت في نضافة قلبها وانا الوقت مبسوطه بجد عشان عشق تستاهل انها تفرح بجد
خدتها عشق في حضنها فضلت تمارا تعيط جاسر فضل يطبطب على ضهرها بحب وتأثر عشق دموعها نازله في صمت
البنات بعيطوا معاهم الشباب واضح عليهم التأثر
بعد كام دقيقه خرجت تمارا من حضنها مسحت لعشق دموعها
نوح…اقسم بالله اللي قال على البنات نكد ظلمكم ده انتوا معجونين بالنكد واكلينه وشاربينه
في ايه يا جدعان يعني بعد الكلام الحلو ده تقلبوا الاعده نكد كده وانتي يا حاجه ياللي بتعيطي هو الراجل قال في حقها كلام وحش لا سمح الله يابرميل نكد ماهو اعد يقول كلام حلو اهو في ايه بقى
تمارا…بضحك على فكره انت الاحساس عندك خلصان
نوح…الحمد لله انه خلصان عالاقل مقلبش نكدي كده قوموا يلا الوقت اتأخر خلونا نمشي عشان نلحق ننام ????????????
ضحكوا عليه كلهم وفضلوا يهزروا يضحكوا مع بعض ورجع الجو بينهم تاني
وبعد فتره بسيطه قاموا عشان يرجعوا عالشاليه مع بعض فضلوا يتمشوا لحد الشاليه
مسك ليل عشق من ايدها ومشي بيها
عشق…ليل سيب ايدي
ليل…لا بقولك ايه كانت مشكلتك انهم ميعرفوش و اهم خلاص عرفوا ????
عشق…بضحك طب خلاص ياساتر????
ليل…بموت فيكي
عشق…وانا بموت فيك
حط ايده على كتفها ضمها لحضنه وهما ماشيين بصتله عشق عشان تعترض رفعلها حواجبه ضحكت ومشيت جمبه وهي طايره من السعاده
جاسر….حبيبي
تمارا…نعم
جاسر….بحبك
ابتسمت تمارا…وانا كمان بحبك اوي
جاسر…مسك ايدها باسها عشان خاطري لو بتحبيني بلاش اشوف دموعك دي تاني ممكن
تمارا…حاضر
جاسر…وعد
تمارا…وعد
كملوا طريقهم ورا عشق وليل
ادم….على فكره انا اتبسطت اليومين دول اوي عشان كنت معاكي
زهره…باحراج بجد
ادم…بجد ومكنتش اعرف اني هتبسط اوي كده كمان
زهره…انا كمان مبسوطه يمكن يكونو اليومين دول احسن يومين عدوا عليا بجد
ادم….ربنا يقدرني واخلي الايام الجايه دي تكون اسعد ايام حياتك واقدر امحي اي ذكرى وحشه عندك
زهره…ادم كان في سؤال نفسي أسألهولك واحنا بنلعب بس مقدرتش لكن محتاجه اني أسأله ممكن
ادم…اكيد ممكن
زهره…بارتباك هو انت مش محتاج وقت اكتر تفكر خايفه تكون اتسرعت وترجع تندم
وقف ادم بصتله زهره باستغراب
مسك ادم ايدها بين ايده
ادم….زهره انا يمكن لما طلبت طلبي ده كنت حاطط ايدي على قلبي وخايف ما توفقيش زهره انتي تشرفي اي حد في الدنيا وانا عايز اكمل معاكي حياتي عشان بجد حبيتك ويتهيألي مش هلاقي احسن منك يكمل معايا وانا ميهمنيش اي حاجه في حياتك غيرك انتي وبس قرب ايدها من شفايفها باسهم
حست زهره انها هيغمَ عليها لاول مره تعيش الاحساس ده
ادم…ابتسم ومسك ايدها في ايده وكملوا طريقهم
وصلوا الشاليه ودخلوا بعد ما الشباب وصلوهم ومشيوا
دخلوا حضروا شنطهم وجهزوا كل حاجه واخيرا راحوا كلهم في النوم
في صباح يوم جديد صحيوا ابطالنا بعد الظهر كملوا اللي ناقصهم وجهزوا عالاخر عدوا عليهم الشباب راحوا اتغدوا واعدو شويه عالبحر يودعوه لحد غروب الشمس ورجعوا حطوا شنطهم في العربيات
وبعد رفض من ميرنا انها تروح معاهم ليل وجاسر اقنعوها وافقت وركبت مع تمارا وجاسر العربيه
وطلعوا ورا بعض..
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد