Uncategorized

رواية أحببت بنت البندر الفصل الخامس 5 بقلم بوسي محمد

 رواية أحببت بنت البندر الفصل الخامس 5 بقلم بوسي محمد

رواية أحببت بنت البندر الفصل الخامس 5 بقلم بوسي محمد

رواية أحببت بنت البندر الفصل الخامس 5 بقلم بوسي محمد

وانتهي اليوم علي ابطالنا منهم مبسوط ومنهم زعلان ومنهم بيخطط لمشاكل( منشنو لمريم خلوها تعرف????)
وكان ادهم قد غرق الي النوم لمده نص ساعه بكابوس وكان هذا الكابوس عباره عن 
رآه فاطمه تصرخ وتناديه وتقول ادهم الحقنااااي الحقنااااي 
وكان ادهم يقول وهو نائم =
فاطمه متخفيش فاطمه انا جاي 
وكان شادي واقف يسمع الي أخيه وفوقو 
شادي=مالك يا ادهم في اي 
ادهم= ههااا كابوس يا شادي كابوس 
شادي=معلش الحمدلله اني صحيتك صوتك علي مره واحده قوم يلا اجهز عشان معاد الطياره بعد ساعه ونص 
ادهم=حاضر هقوم 
وخرج شادي يرتدي وكان ادهم دلف الي المرحاض واخد شاور وكان يفكر في هذا الكابوس 
وبعد فتره من الزمن خرج وارتدي تيشيرت اسود وبنطلون جينز وساعه سوداء واخر حاجه رش برفان وكان مثل الأمير ( احبق????⁦♥️⁩)وخبط شادي  علي باب غرفه ادهم وقال
شادي=خلصت بينا نمشي بقا 
ادهم=اه يلا بينا 
شادي =بس اي الحلاوه دي كده البنات هتبصلك مش هتبصلي انا 
ادهم= ايوه طبعا هو اخوك اي حد يعبيط
شادي=ايوه يعم كده اغير بقا 
ادهم=امشيي يلا قدامي عشان مضربكش 
شادي= طب متزقش بس 
وكانو يضحكون كان شادي يفعل هذا ليطلع أخيه من حزنو ولاكن الي جوا القلب مش بيزول 
ووصلة قدام الطياره وصعد إلي الطياره وبداء ادهم أن ينام (اي ي ادهم حياتك نوم ي اخي قرفتني????)
وكان شادي يكلم فتاه علي الموبايل(الواد دا شكلو بتاع بنات????) 
وكان ادهم يحلم بنرمين تصرخ وتناديه عليه وكانت مربوطه بحبال كثيره وفاق م والحلم علي صوت مضيفه الطياره 
المضيفه=فندم تطلب حاجه 
ادهم يفزع=اي لا ممكن مايه 
المضيفه= حاضر يا فندم 
وقال ل شادي علي الكابوس 
شادي=يعم مالك بقيت تحلم ب كوابيس في اي مالك بس ايدا ممكن يحصل حاجه للبت دي 
ادهم=اي لا يعم دا كابوس وبعدين انت ليك في تفسير الاحلام نام يلا 
وتركو ومسك هاتفه وفضل يتفحص النت وكانت نرمين فاتحه ولقاه نفسو بدون مقدمات بعت لها رساله
وقال لها صاحيه لحد دلوقتي ليه دي الساعه 4 خشي نامي
وبعدها قال ما الذي فعلتو هذا 
نرمين رأت الرساله وابتسمت لأنها كانت لسه هتقولو ركبت الطياره وتطم وعليه وردت وقالت
نرمين=كنت عاوزه اطمن عليك ركبت ولا لسه 
ادهم= ركبت الطياره خشي بقا نامي عشان الوقت اتاخر وانتي وراكي بكره جامعه 
ابتسمت علي اهتمامو لها وقالت 
نرمين=حاضر لما توصل بالسلامه ابقا ابعتلي مسدج 
ادهم=حاضر وقفل الهاتف وكان متسيقظ يفكر بهذا الحلم 
وبعد عدت ساعات وصلت الطياره الي لندن 
ونزل ادهم وشادي واتجهو الي اوتيل يرتحون وبعدها يرحلون الي الاجتماع 
عند بيت محمد الاسيوطي 
فوزيه =بقولك اي مترن شوف العيال وصلو ولا لا ياراجل 
محمد=صدقي صوح متصلتش عليهم من بدري 
ورن علي شداي وقال
محمد=الو ياولدي وصلتو بالسلامه 
شادي= اه يابا وصلنا خبر امي أن وصلنا عارف انها قلقانه علينا 
محمد= حاسس لامك ياواد يا ام ادهم ولادك وصلو ياختي اهم 
فوزيه=طب الحمدلله اديني اكلمهم واخدت الهاتف من محمد وكلما ولدها وقالت 
فوزيه=الو يابني وصلت بالسلامه يحبيبي انت واخوك 
شادي =اه ياما وصلنا واهو هنفطر ونروح ادعلنا ياما بقا دعواتك ياحجه 
فوزيه=ربنا معاكو ياولدي بقولك اي خلي بالك من اخوك ومتخلوهش لوحده يقلب امو بيقعد يفتكر ويحزن 
شادي =حاضر ياما بقولك اي حصل انهاردة مع ادهم وحكاه لها عن احلام ادهم 
فوزيه=يا خبر. وه البت نرمين كده هيحصلها حاجه ربنا يسترها عليها يارب 
شادي=انا قولتلك أكده وهو قالي لا ياما دا تهيوأت 
فوزيه=خلاص سيبو زي مهو عاوز بس خلي بالك منو 
شادي =حاضر ياما سلام دلوقت هنفطر وهنروح الاجتماع وهيفا اكلمك 
فوزيه=ماشي يا ولدي سلام 
وقفلت الخط معه وحكت ل محمد علي الي قلهولها ابنها وقال
محمد=معرفش بس باين البت دي معاها حاجه او علي ما اظن تهيأت 
فوزيه= يمكن بقولك اي يلا تعالي نروح نفطر بينا لحسن مرات اخوك تخلص الوكل 
محمد=يخربعقلك يا فقريه قومي يختيي قومي يا وليه 
وقام محمد وفوزيه وكان في عينان تراقب وودان تتسنك(بطلة تلميع اوكر بقا????) 
وكانت هذه مريم وجريت علي غرفه امها لتحكي لها علي كل الي دار مع محمد فوزيه 
وقالت امها= اممم ايوه طبعاا هيحصلها حاجه متخفشي يابن سلفتي كل تهيأتك صح يابني 
وكانت مريم تبتسم (عاوزه اقولكم حاجه مريم بتحب ادهم هو وفلوسه????)
وعند نرمين كانت تتصل علي صديقتها سمر وردت سمر 
نرمين=اي يابت مش هتعدي عليا عشان نروح المحاضرات 
سمر=بجهز اهو البسي واستنيني 
نرمين=اشطا وبالمره تعالي اكسب فيكي ثواب واعزمك علي الغدا 
سمر= لا لا مش فاضيه انهاردة مره جايه انهاردة حد هيعطف عليا 
نرمين=قوليلي مين يابت الي هيعطف عليكي احكيلي انتي بوظتي خالص كده عيارك فلت????
سمر=احمد ياست عزمني علي الغدا 
نرمين=قولتيلي دا الحب ولع في الغدا ????
سمر=لا لا حب اي بس هو عادي عزمني عادي 
نرمين=يابت عداي بدرو ليه يعني كده????
سمر= ششش اققلي ابت وانزلي يلا تحت بيتك انا 
نرمين=حاضر يا بجره جايه اهو 
ونزلت نرمين ل سمر وركبت واتجهوا الي الجامعه 
وعند ادهم وشادي كانو انتهوا من الفطار واتجهو الي الاجتماع
وفي داخل غرفه الاجتماع قام ادهم بزعيق 
وقال = أن هذا  ليس اتفاقنا(this is not our 
وقال الثاني = اعتذر أن هذا كلامي الاخير (agreement)Sorry, that’s my other word)
وقال شخص من رجال فينس =انتهت صفقتنا 
(Our deal is over) 
وغادر ادهم وشادي من الغرفه وكان بقمه غضبهم بالفعل من استاذ فينسن وكان يريد يعرف لماذا فعل هذا بهم 
Stop…..
الشخص باللغه الانجليزي= مدام *** تقول لك انهي صفقه مع استاذ ادهم الاسيوطي 
استاذ فينسن= ماذا تقول لا أفعل هذا أنه م ناشهر رجال الأعمال ب بلد مصر وانا لا اريد ان اخسر صفقه مثل هذا 
الشخص= نعم لا   تري دان اخسر الصفقه ولكن ستخسر ابنتك  أريكا شو بدك تخسر 
استاذ فينسن=لا تستطيع أن تفعل هذا ب ابنتي انت تهددني في بلدي مثل تقولو 
الشخص ومسك هاتفيه ورن علي رقم ما 
الشخص=اديني امريكا 
وقالت اريكا باللغه الانجليزيه=ابي ابي أنقذوني 
استاذ فينسن بخوف =لا تخافي عزيزتي وقال بغضب ل الشخص اين ابنتي 
الشخص=ابنتك عندنا في مصر تلغي الفقه تأخذ بنتك واحذر أن تفعل شئ خطأ ما ابنتك تحت ايدي وفي بلدي 
وتركه وذهب 
من هذا الشخص ؟؟
وكان يقصد عن مدام مين؟ 
ولماذا تفعل هذا؟
هتعرف بعدين 
عند أدهم وشادي 
ادهم بغضب=هو الراجل دا غبي ازاي يعمل كده  قولي بس عواااوز افهم
شادي=مش عارف دا الراجل ماكدين امبارح عليه غير رايو ازاي أنهاردة 
ورن هاتف ادهم برقم نرمين 
ادهم بغضب وهو يفتح= نرمين مش وقتككك دااا انا مش فاااضي 
وغلق الهاتف وكانت نرمين حزنت وبدأت في البكاء  وكانت سمر بجانبها
سمر =بتعيطي ليه في اي
نرمين بعياط=ادهم زعقلي وقفل في وشي السكه انا معرفش انا عملت اي 
سمر=طب اهدي بس كده روقي يمكن فيه حاجه معاه في الشغل أو انتي رنيتي وقت غلط 
نرمين=يمكن بس ميزغقليش بالطريقه دي انا هقول لبابا 
سمر= يبنتي اهدي بس تلاقيه مشغول
نرمين=لا لا برده ميعملش معايا كده 
ورنت نرمين وحكت ل ابيها علي ما فعله ادهم 
وقال بغضب = انا هرد علي ابوه ازاي يتجراء يزعقلك كده لقفلي دلوقت 
وكان ونرمين تخشي أن فعلت خطأ ويكون فعلا مضغوط
وقالت لي سمر=تصدقي ممكن يكون مشغول وانا غلط 
سمر=مانا بقولك كده اتسرعتي وغلكي يلا بقا الجوازه تتفشكل 
نرمين= لا لا تفي من بؤقك مش هتتفشكل بس يعلمو الصح
سمر= كتك نيله دا اكبر منك وبتقولي يتعلم الصح احيه عليا 
يلا بينا عشان اروح مع احمد 
نرمين=يلا يختي يبتاعت احمد 
واتجهو الي خارج الجامعه وكانت نرمين شارده طوال الطريق وكانت خائفه ماذا سيفعل ابيها وخبطت بعربيه ما وكانت غاضبه ونزلت وكانت تصيح وتزعق واتفجأت عندما شافت من في العربيه كانت (مريم )
نرمين=مش تفتحي ياست اي 
مريم بتصنع=   معلش والله اسفه مخدش بالي سلام بقا عشان مشغوله 
وتركت نرمين  وذهبت وكانت نرمين تفكر مستعجله ليه البت دي  ووراها اي 
وفكرت أن تذهب وراها  وقالت لا مليش فيه انا (غبيه م نسومك يابت كنتي هتعرفي الحقيقه يا حماره????) واجتهاد الي تربيتها ثم ذهبت الي الفيلا 
وكانت مريم غاضبه لماذا فعلت هذا ب حبيبها 
وبعد مرور من الوقت اتجهت الي  شرم الشيخ    وثم دخلت شاليه   وكانت تزعق 
مريم=انتي ياست ليه عملتي كده بقا عوزه افهم 
الفتاه=اهدي بس دا لسه اللعبه هتحلو وهنضرب عصفورين بحجر وثم حكت لها ماذا ستفعل 
مريم= دماغك بتفكر  وقالت بتهديد بس اوعي تيجي نحبتو ب اذا انا بقولك اهو متأذهوش 
الفتاه= اي وقعتي في حبو ولا اي
مريم= ملكيش فيه يختيي 
الفتاه =طب متتعوديش تيجي هنا كتير عشان محدش يشك ويجي وراكي 
مريم= اه صح انا قابلت نرمين وانا جايه وحصل ***
الفتاه=طب يلا يا حلوه بقا بدل متشك انتي اي جابك هنا امشي يلا 
ومشيت مريم من هذا الشاليه واتجهت الي الخارج 
من هذه الفتاه وعلي ماذا يتكلمون 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!