Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل الرابع 4 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل الرابع 4 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الرابع 4 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الرابع 4 بقلم نورهان ثروت

(اسيل اول ما نزلت متحركتش من قدام حمام السباحه كان ف هدوء شديد  مساعد اسيل ف انها تبقي  سرحانه مش عايزه حاجه غير انها تكون لوحدهه)
اسيل:اياد ممكن تاخد رقيه وتتمشوا انا مش عايزه اني اخنقكم معايه انا هفضل قاعده هنا شويه وبعدهه هطلع اوضتي 
رقيه:لا مش هسيبك
اسيل:هو انا قولت ليكي اي انتي مش بتسمعي يلا ياروكا امشي
اياد:سبيها دلوقتى ياروكا 
رقيه:اسيب اختي كد ازي انت بتهزار 
اسيل:انا اللي بقولك امشي دلوقتي 
(كنت مخنوقه ولي اول مره اديق كد واتخنق اصلا دي حلم اني انشر يومياتي فجاءه تختفي صعبه فضلت اعيط بهدوء  وادعي القيها لحد ما سمعت صوت) 
كريم:ممكن اقاعد جنبك 
اسيل:لا بعد ازنك سيبني لوحدي 
كريم:طيب هو انتي بدوري ع دي
اسيل:احلف الله يومياتي 
(فضلت احضن يومياتي وانا برقص وفرحانه) 
اسيل:شكر شكر شكر بس انت لقيتها فين
كريم:انا كنت برتب شنطتي ولقيتها موجوده ع الوش 
(صراحه مصدقتش الكلام اللي هو قالوا بس كنت مشغوله بي فرحتي بيها لحد ما افتكرت الرسمه والكلام) 
اسيل بتوتر  :هو انت قرايت اي حاجه من اليوميات او فتحتها اصلا 
كريم بكذب :لا 
(كريم خاف يقول انو بقي عارف كل حاجه وكان عايز اسيل اللي تيجي تحكي ع موضوع البنت ) 
اسيل:تمام شكر 
كريم :ممكن اقولك ع حاجه 
اسيل:انت تقول براحتك 
كريم????:العياط مش ليكي شكلك احل وانتي بتضحكي 
اسيل????:اي دا لالالا كابتن انت بتعاكس
كريم:لا ياست ????????
اسيل:????????
كريم:تيجي نروح المطعم 
اسيل:لامليش نفس 
كريم:طب تعالي نروح الملاهي 
اسيل:موافقه جدااااا يلا بينا 
(تفكير كريم كان كد :مش عارف ليه بهزار معاهه .وليه بحس اني عايز ابقي علي طبيعتي معاهه هي .وبس ليه عايزه تفرح .ليه دموعها بتوجعني انا مش عارف مالي )
…………………………………… 
رقيه واياد كانوا بيتمشوا قدام البحر 
رقيه:بجد انت مديقني  ليه خلتني اسيبها انت مش فاهم يومياتها دي مهمه جداااا عندهه. اكيد هتفضل تعيط 
اياد:ليه مهمه 
رقيه:كان حلمها انها تنشر يومياتها 
اياد:هتلقيها ان شاءلله 
رقيه:ان شاءلله 
………………………….
(ف القاهره) 
بابا:اسيل فين انا بتصل بيها ومش بترد لازم اوصل لي بنتي 
ماما:ف اي حصل اي 
بابا :ف حد بعت ليا رساله بيقولي بنتك هتوحشك 
وانهم هياخدو حقهم مني ف بنتي مين دول انا معرفش.
ماما:بنتي انت بتقول اي ينهار اسود كلم عمها لحد منا اوصل ليها 
……………………………. 
(الملاهي كانت جميله جدااا وفيها كل الالعاب كانت وسعه جداا والانوار موجوده بشكل ينشر البهجه والسعاده ف القلب )
اسيل:بص بقي انا بحب الملاهي جدااا وبركب كل الحاجات الصعبه لو بتخاف قول 
كريم:لا انا مش بخاف دي مجرد العاب تافه 
اسيل :ياواد ياجامد 
كريم:هتشوفي 
اسيل:تمام 
(اللي حصل اني كنت مصممه اركب قطر الموت اول ما اخيرا كريم وافق لسه اللعبه هتبدء ولقيت صوت كريم جيب اخر الملاهي الصراحه كنت هموت ضحك بس صعب عليا بصيت لي وقولت) 
اسيل:ممكن تهادي دي لعبه انت خايف كد ليه 
كريم:ابعدي عن وشي انا مش طايقك انا بخاف من المرتفعات 
اسيل:مكنتش قادره امسك نفسي من الضحك بس فعلا اديقت اني خليته يتعب كد 
كريم:ياخرابييييييييي 
اسيل:مش قادره امسك نفسي من الضحك ????????????????????????????????????
(بصيت عليه كنت خايفه يغم عليه لانه شكلوا تعبان جداااا لحد ما اخيرا اللعبه خلصت) 
اسيل:????????اسفه 
كريم:غوري من وشي 
اسيل:اسفه مكنتش اعرف 
كريم:مياه عايز مياه 
اسيل:اتفضل ????
بعد ١٠ دقايق 
اسيل:بقيت كويس 
كريم :اه انا اسف ع اسلوبي بس انا بخاف من المرتفعات كنت حساس اني هموت 
اسيل:انت غريب اووووي واوفر
كريم:غريب اه لكن اوفر لا 
اسيل:تجي نلعب لعبه كمان
كريم:يالهوي اجري????
اسيل:مش هنلعب لعبه فيها مرتفعات 
كريم :تيجي تقاعدي هنا .وانا اجري بيكي. مع تافهه بتافه .دا لو حد شافني هنا فضيحه بس اكيد محدش هيعرفني ????
اسيل:يلا جدا ياعم طظ ف الناس 
(فضلنا نلعب وكنت مبسوطه وكمان لعبنا لعبه كسب فيها عروسه كنت فرحانه بيها جداااااااا صراحه كان يوم حلو اووووووووي بس الحلو مش بيكمل حصل حاجه خلتني مرعوبه شويه شباب شكلهم غريب فضلوا ماشين كل ما نمشي ف حته نلقيهم واللي حصل:
الناس الغريبه :اي ياحلو مش هتيجي 
كريم:مالك ياسطا انت شايف اني هي معاهه اختها ولا اي 
اسيل:كريم يلا نمشي 
كريم:ليه ان شالله 
اسيل:كريم الحقني 
(كان ف واحد بيشد اسيل لعربيه واسيل كانت بتصرخ وكريم جاه انه يلحقني حد ضربه ع دماغه وفضلوا يضربه في كريم لحد ما اخيرا لقيت اياد ورقيه اياد ضرب الولد اللي كان مسكني وخلني انا ورقيه نجري نبعد ولما كريم شاف اياد حاول يقوم اول ما قام حد ضربه بامطوه ف بطنه )
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد