Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل الخامس 5 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل الخامس 5 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الخامس 5 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الخامس 5 بقلم نورهان ثروت

( قبل ما اوصل وقعت ع وشي) 
كريم:انتي كويسه 
اسيل:ها انت اللي كويس تصدق شكلك حلو من فوق 
كريم:قومي بس من الارض وبعدهه هزاري????????????????
اسيل:انت فكرني وقعت انا اللي اقاصده اني اقع كد اومال حركه اتعملتها زمان 
كريم:اه حركت الوقعه االضحكه????????????????????????????????????
اسيل????:اي الكسوف دا 
كريم:تعالي بس عشان رجلك اتعورت ياطفله
اسيل:ياعم منا خت بالي 
كريم:انتي حلوه اووووي 
اسيل:عارفه يابني 
كريم :ع فكره انتي مش حلوه ولا حاجه 
اسيل:انت سحبت الكلام ليه ????
كريم:هتعيطي ياصغنن 
اسيل:انا مش بعيط انا ابن مصر انا ضد الكسر
كريم:????????????????????ضحكتيني
اسيل:سبني بقي عشان اكتب 
كريم:طيب بصي مش انا عملت بطوله امبارح وانقذاتك ممكن اطلب منك طلب 
اسيل:بعيد عن الأوفر اللي ف الاول بس اطلب 
كريم:عندي افضول اعرف ليه بتكتبي يومياتك وليه كنت مخنوقه كد 
(فضلت احكي لي كريم قد اي يومياتي مهمه عندي) 
…………………………………… 
رقيه:الو مين 
اياد:كل دا نايمه يلا فوقي 
رقيه:انا اهو صحيت. 
اياد:قومي البسي عشان ننزل نفطر مع بعض 
رقيه:اشطا 
اياد:سلام 
……………………….. 
(بابا اسيل  صاحي وكان واقف ف البلكونه وشاف ان اسيل  اقاعده مع كريم صراحه بابا فرح وراح قال لي عمو مختار) 
…………………………….. 
اسيل: بس بقي دي الحكايه 
كريم:فكرتك حلوه عجبنتي 
اسيل: انا عارفه ياستاذ اني فكرتي حلوه 
كريم:يابنتي اي التواضع دا????????
اسيل:خلاص بقي ????????????
كريم:تعالي نفطر 
اسيل????:نفطر اي 
كريم:تعالي نتصل بي اياد ورقيه وينزلوا معانا 
اسيل:تمام 
(طبعا لسه كريم هيتصل لقيت رقيه نزله ومعاهه اياد) 
اسيل :انتي صاحيتي متاخر هتعيطي ع انك مشوفتيش الشروق
رقيه:متفكرنيش????????????
اياد:بكره نشوفها مع بعض 
اسيل:عيوطه اووووي
رقيه:ملكيش دعوه بيا 
(روحنا المطعم اللي موجود ف الفندق اهام حاجه ف هو والمكان كله الهدوء والالون اللي بتخليك تحس باراحه النفسيه المطعم كان حلو جدا )
(فضلوا مع بعض بعد الفطار و كانوا مبسوطين جدااا بعيد عن اني اياد ايدو اتكسر وكريم مصاب حرب???????????? بس كان كل واحد فيهم بيحاول يفرحونا صراحه نسيت كل كلام البنت اللي قالته علي كريم الحكايه القديمة وركزت ع كريم اللي شوفت خايف عليا وعايز ينقذني واياد اللي كان واقف معايه ومعا كريم كانهم يعرفوني من سنين حبتهم اووووي وبعيد عن روكا اللي هتموت وتفهم اي حكايتي مع كريم بس انا مبسوطه باابا وعمو مختار نزلوا يقاعد معانا) 
مختار:اي اخبارك ياكريم احسن يابني 
كريم:تعبان شويه بس الحمدلله 
اسيل:انا هروح الحمام 
رقيه:هروح معاكي 
كريم:شوف ياخي البنات دي غريبه لازم يروح مع بعض الحمام
اسيل :وانت مالك 
اياد :اي الكسوف دا????????????????
كريم:ولا يهمني ياسطا
اياد:كريم بتقول ياسطا لا وبتضحك هو الكلام علي اي يعم كيمو 
كريم:الكلام عدي الجمال ????????
اياد:بقت كد اشطا ياعم خليك فكرهه 
كريم:هفتكرهه متقلقش انت بس????????
…………………………………………… 
رقيه :اي الاخبار 
اسيل:اخبار قمر انا مبسوطه اوووووي 
رقيه:بجد فرحانه 
اسيل:اه كريم حلو اوووووي
رقيه:انا و اياد حلوين مع بعض اووووي امتي يقولي انو معجب بيا
اسيل:لسه بدري اصبري شويه 
رقيه:شويه قد اي 
اسيل: شويه وهتعرفي مفيش وقت معين بس لحد دلوقتي انا عايزه افهم ليه البنت دي قالت كد مع اني اللي واضح اني كريم مش كد
رقيه:مش عارفه????????‍♀️
اسيل:يلا نروح بس ليهم وبعدين نتكلام 
………………….. 
كريم:بابا انا هروح انا واياد والبنات مشوار 
(كل اللي كان ف دماغ كريم اني انا وهو نفضل وقت مع بعض طويل  هو مش عارف بيعمل كد ليه بس حساس انه عايز كد وكمان اياد ورقيه) 
مختار:اي رايك ياعز 
عز:بص يامختار سيبهم مع بعض علي  فكره انا هنزل القاهره ف شغل هناك ضروري جداااا 
مختار:وانا هنزل معاك وهنجيب حد يفضل مع الاولاد عشان لو حصل اي حاجه تانيه 
عز:فكره حلوه 
اسيل:اي ياباابا انت هترجع القاهره 
عز:اه يابنتي هنزل ماما لوحدهه وكمان ف شغل ضروري لازم اعملوا وانا مش عايز انزلك القاهره لاني شوفتك مبسوطه هنا عشان كد هسيبك 
اسيل:الله بجد شكر يابابا 
مختار:يلا احنا ياعز نحضر شنط ونرجع القاهره 
…………………………………… 
كريم:يلا يااسيل ويارقيه طبعا انت مش عايز اني اقولك تعال 
اياد:عيب ياسطا اكيد انا جاي
اسيل:هنروح فين 
كريم:مش الملاهي 
اسيل:انت جبان ????????????
اياد:لا ياست انا اتعقدت من الملاهي برده ????
رقيه:انا اساسا مش بحبها 
اسيل:خلاص نروح سينما 
كريم:موافق 
اياد:اشطا جدااا 
رقيه:موافقه بس مش فيلم رعب 
اسيل:لا فيلم رعب 
رقيه:لا انا بكرهه الافلام دي 
اسيل :لا متخافيش انا معاكي 
اياد:ياروكا ما كلنا معاكي هتخافي من اي 
رقيه:اياد لا بجد بخاف جداااااا من الحاجات دي ????????
اياد:طيب كريم روح انت واسيل فيلم رعب وانا ورقيه هندخل فيلم تاني 
رقيه:بعيد عن رقيه هعديها بس عشان هتخليني اهرب من فيلم الرعب 
اسيل:لا ياروكا هتدخلي فيلم رعب هزعل لو مجاتيش معايه 
رقيه:منكي لله ????????
اسيل:حياتي تسلمي 
اياد:بصي لما تلقي حاجه رعب جامد غمضي عينك وامسك ايدي 
اسيل :خلاص اتفقنا 
رقيه:هو انتي ليه بتتعاملي كانك مش خايفه اسيل هتتعبي ومش هتعرفي تنامي 
اسيل:انا اتعودت اي حاجه بخاف منها لازم اعملها عشان احنا هنعيش مره واحده 
رقيه:انتي فظيعه بكرهك 
اسيل:وانا بحبك يلا نروح الفيلم 
كريم:اسيل لو هتخافي بلاش 
اسيل:لا بص ياكريم اي حاجه بنخاف منها لازم نعملها فهمني 
كريم:لما تخافي هتلقيني جنبك 
اسيل :لالالا كد كتيررررر انا مش طفله ياكريم????????????????‍♀️ولا اي يا روكا 
رقيه????:ولا اي ياست اسيل 
اياد:خلاص ياروكا في اي????????????????????
(بعد نص ساعه الفيلم اشتغل كنت هموت من الرعب فضلت مسكه ايد كريم ومخبيه عيني وروكا بصه ف الارض ومش عايزه ترفع عينها ف الفيلم????????كريم بقي كان مبسوط اني مسكه ايدو وحطه وشي كله ف الارض ????????????) 
كريم:انا مش بخاف اللي بنخاف منو لازم نعملوا 
اسيل:اصلا فهمك 
كريم:حسبي اي دا
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد