Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل التاسع 9 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل التاسع 9 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل التاسع 9 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل التاسع 9 بقلم نورهان ثروت

(نسيبنا من العقربه دي ع راي اسيل ونروح لي اياد ورقيه كانوا بعيد عن كريم واسيل لانهم مروحش معا كريم عند مي )
اياد:رقيه عايز اقولك حاجه بس صراحه خايف 
رقيه:اممم خير 
اياد:بصي اي رايك فيا 
رقيه:بمعني 
اياد:يعني انا شكلي حلو اخلاقي اي حاجه ياروكا
رقيه:بص يابني انت كا اخلاق صفر احنا بنقول الحق لكن كا شكل يعني لازم نقول الحقيقه دي كلمه هنتحسب عليها شكلك زفت 
اياد وهو مصدوم وبيشاو ع نفسه :انا اخلاقي صفر وشكلؤ زفت انا انا يارقيه 
رقيه:ياحبيبيي يابني دا شكله اتهبل معلش يابني اهم حاجه الروح هي صحيح مش عندك بس مش مشكله هنشتري ليك 
اياد وهو بيقلع الجزمه :كملي يارقيه واي تاني 
رقيه:اي دا استهدى بالله يااياد وانا اللي كنت بقول العقل اياد الجمال اياد عيب كد يابني يلا البس الجزمه يابني عيب اي دا يا اياد 
اياد و هو خلاص هيتشل :اي يارقيه 
رقيه:انت البس فرده وفرده لا احمر والتانيه سوده 
اياد:اه ملكيش فيه وتعالي هنا وطلع يجري عشان يضربها
رقيه:بقت كد يااياد بقولط ي اياد اسم امك اي 
اياد بعد ما وقف :وانتي ليه بتسالي السوال دا 
رقيه:عشان اكشف راسي وادعي عليك يااياد يابن ام اياد ????????????????????????????
ايادوهو مصدوم:طب تعالي بقي انا مكنتش هضربك ف الاول بس انتي تستهلي 
رقيه وهي بتجري شافت اسيل بتجري
رقيه:اي يابت بتجري من مين قولي وانا هعور لللي يزعلك 
كريم:طب فرجيني هتعملي اي يارقيه 
اياد:لا دي سيبها ليا انا عايز اربيها من الاول 
اسيل و رقيه:اجري يامجدي اجري يابت 
كريم وهو بيضحك :اياد انا حبيت الهبله اللي بتجري هناك دي ????????????
اياد:وانا حبيت المتخلفه التانيه بقولها ياكريم اي رايك فيا تقولي اخلاقك صفر شكلك زفت انا ياكريم 
كريم وهو بيضحك:صراحه عندهه حق ????
اسيل :خلاص يارقيه مش قادره اكمل 
رقيه:هو كل شويه حد يقولي يارقيه ياجدعان روكا انا جبت اخري 
اياد سمعها :اي دا بديقك كلمه رقيه طب يارقيه بتتعصبي طب يارقيه رقيه اهي رقيه ياعالم رقيه اهي 
رقيه:تصدق بالله 
اياد:لا اله الا الله 
رقيه :انا مش مصدقه انك دكتور ياض انت بتحور علينا 
اياد:باشا انا دكتور تحبي تشوفي البطاقه 
كريم:كفايه هزار يلا نطلع ننام وننزل بكره الصبح نكمل الهبل دا 
اسيل ورقيه:اشطا تصبح ع خير سلام 
وطلعنا وكلنا وننام من التعب 
تاني يوم اسيل صحيت وهي بتعرق كان حلم وحش اوووي 
كان كريم بيبعد عنها وكان بيقولها نفس كلام لوئ وكمان زياده وهو بيقول الكلام ليا حصل حاجه غريبه كريم اضرب بنار ف الحلم وصحيت وهو بيقولي غصب عني بحبك مش فاهمه معني الحلم بس اكيد حلم عادي يعني المهم اصحي روكا 
…………….
كريم:يلا يا اياد ننزل ليهم تحت 
اياد:كريم خد بالك احنا لازم ننزل قريب مش هينفع نكمل اسبوعين هنا 
كريم :ليه 
اياد:احنا منعرفش حاجه عن الشغل وصراحه حاسس اني ف حد بينقل معلومات من الشركه لي شركه التانيه 
كريم:انا كمان حاسس كد خلاص يومين بظبط وهننزل وكمان اسيل هتنزل معايه انا مش هسيبها لوحدهه 
اياد:وانا كمان هنزل رقيه معايه اخاف اسيبها لوحدهه 
يلا ننزل بس حصلت حاجه خليت اياد وكريم متعصبين جدااا اول ما خروج من الاوضه 
…………………
عند اسيل 
رقيه:اسيل الكلب مش هسيبك استني بتجري رايحه فين بقي انا تصحيني بي ميه تلج يامهزقه 
اسيل وهي بتجري:اعمل اي يعني مانتي اللي مش عايزه تصحي وانا تعبت
(كريم شاف اسيل وهي خرجه من الاوضه بي شورت وتشيرت كات واياد شاف رقيه وهي لبسه نفس لبس اسيل بس كله ميه )
كريم بعصيبه:اسيييييل
ايادوهو خلاص فضل دقيقه ويموت رقيه:رقيه 
(اسيل شافت كريم متعصب جداا شكله كان يخوف ورقيه اول مره تشوف اياد متعصب بي الشكل دا كان مرعب ليها )
اسيل:في اي ياكريم بتزعق ليه 
كريم:اسمي الدكتور كريم يازباله اي اللبس دا انتي فكره نفسك هتنزلي تفرجي نفسك لي الاولاد اللي تحت مستنيه انهم يقولوا رايهم فيكي ولا اي احمدي ربك اني انا اللي شوفتك لو حد تاني شافك غير وانتي كد كنت هقتلك يااسيل ادخلي جوم حالا 
(سمعت الكلام عيطت ودخلت الاوضه بس قراره انها مش هتتعامل مع كريم تاني )
……………
عند رقيه 
رقيه:في اي ياعم صوتك عالي اووي انتي بتفكر تغني ولا اي
اياد:ولا كلمه اقسم بالله انا مسك نفسي عشان مش اقتلك 
رقيه:اي دا انت طلعت سفاح بقي اخاف انا كد مالك يااياد 
اياد:مش عايز اسمع زفت كلامك انتي مستنيه الناس تشوفك كد ولا اي يارقيه غوري ادخلي غيري القرف دا يومك مش هيعدي لو فضلتي قدامي ٣ دقايق كمان 
(رقيه خدت بالها من لبسها اتكسفت جداا ودخلت تجري واياد بعد ما رقيه دخلت راح لي كريم شاف اني كريم واقف قدام الاوضه بيبص ع المكان اللي كانت ف اسيل ومديق جداا)
اياد:مالك ياعم ف اي 
كريم:انا خليتها تبعد عني هتكرهني انا قولت ليها كلام وحش اوووي هي عمرهه ما هتسمحني بس انا بغير ياااياد تخيل حد يشوفها كد انا لو عليا اقتلك عشان شوفتها كد 
اياد:ياعم انا اصلا كنت بشوف المصيبه اللي عندي مركزتش معاك ولا مع اسيل اصلا بس انت قولت ليها اي عشان تقول كد
حكي كريم كل حاجه قالها لي اياد 
اياد:يخربيتك اي اللي انت قالته دا 
كريم :اعمل الغيره خلتني مش شايف ولا عارف بقول اي 
اياد:خلاص اهادي احنا هنقول ليهم اننا بنحبهم واننا بسبب الغيره عليهم عملنا كد وان شالله هتتحل 
كريم:يارب اسكت اهي جايه هي ورقيه 
اياد:رقيه عايزك دقيقه 
رقيه:اتفضل 
اياد :لا تعالي عايزك لي وحدنا 
رقيه:ماشي 
كريم:اسيل بصي انا مبعرفش اعتذار من حد بس اسف ع اسلوبي بس انتي كنتي غلط 
اسيل:غلط ولا صح انا حره متتدخلش فيا انت مالك 
كريم:هتعرفي مالي بليل 
…………….
رقيه:خير يااياد نعم 
اياد:انا اسف ع اسلوبي بس بصراحه كد بصي يعني
رقيه:ف اي يااياد 
اياد :انا بحبك وعايز اتجوزك واللي حصل من شويه دا عشان بغير عليكي من نفسي وعايز احفظ عليكي من كل حاجه ف الدنيا انا بحبك اوووي تقبلي تتجوزيني ياسندريلا حياتي 
رقيه:بس انا مش سيندريلا 
اياد:انتي سنيدريلا واميرتي انا بس موافقه 
رقيه:بص هتعرف موافقه ولا لا من بابا 
اياد:ماشي يااميرتي انا اول ما ننزل هتقدملك كد كدهننزل كمان يومين
رقيه:ليه خير 
اياد:مشاكل شغل تعالي نروح نفطر 
رقيه:طب واسيل 
اياد:سيبي اسيل مع كريم دلوقتي 
رقيه:اياد هو كريم بيحب اسيل 
اياد:بصراحه اه بس متقوليش لي اسيل 
رقيه :حاضر 
…………….
اسيل:انت عيبط يابني هو اي اللي هتعرفي بليل متقول دلوقتي
كريم:احترمي نفسك يام لسانين وقولت بليل هتعرفي 
اسيل:اقولك ع حاجه ياكريم 
كريم:قولي يام لسانين 
اسيل:طظ فيك 
كريم:طب تعالي بتجري ليه مش انتي اللي غلطتي تعابي هنا يابت 
اسيل بطلع لسانها وتجري :اللي عايزني يجيلي انا مبروحش لحد ????????
كريم:انا هجي اطلع عينك واقطع ليكي لسانك يام لسانين انتي 
(كريم وهو بيجري خبط ف مي اللي كانت متابعه كل الكلام من الاول اسيل شافتها فا راحت عند كريم )
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!