Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان ثروت

(في قصر كريم   كان كريم يقف قدام صوره كبيره لي اسيل مش عارف يعمل اي حاجه غير انه يتكلم مع الصوره يمكن دا يخلي مرتاح شويه )
كريم:يااااا يااسيل اسبوع ونص وانتي مش معايه وعد مني اعرف انتي فين انهارده نهايه الاسبوع دا هتبقي ف بيتي اه ف بيتي مانا مش هخليكي تبعدي عني تاني انا هموت من غيرك نفس اعررف بس مين اللي خطفك وعايز اي بس انا هعرف دا كويس جداااا تعرفي يااسيل اني مي كل يوم بتكلمني وبتحاول تقرب مني علي رايك هي عقربه وحشتني الكلمه دي منكي يانور عيني قطع كلام كريم فتح باب الغرفه 
مختار بحزن :لحد امتي يابني هتفضل كد 
كريم بهدوء:لحد ما ترجع ليا تاني انا معنديش اغل منها بس اعرف مين خدهه مني وساعتها يادعي انه يموت قبل منا اوصلوا 
مختار:انت لحقت حبيتها بشكل دا امتي وازي 
كريم:يابابا انا اسيل خلتني اعجب بيها من اول لحظه شوفتها من غير كلام سرقت قلبي اتكلمت معاهه وبقينا اصحاب سرقت قلبي وعقلي كمان  ياباابا اسيل دي كنز ليا عوضي عن كل حاجه شوفتها ف الدنيا ومش هخليها تغيب عني لحظه واحده 
مختار بهدوء:ربنا يرجعها لينا بسلامه قولي هتعمل انت كل دا مش بلغت الشرطه ولحد دلوقتي مفيش اي سيره عن موضوع خطفها 
كريم:لا ياابابا انا بلغت عدي من كم يوم بالموضوع وهو بيتصرف بس بهدوء عشان محدش ياخدو باله 
مختار بستغرب :امتي واي اللي حصل 
(Flash back)
كريم:الو عدي 
عدي:اي دا كريم مختار بيكلمني عاش من سمع صوتك ياجدع اخبارك اي واخبار الواد اياد
كريم:اياد تمام بس انا مش كويس 
عدي:ليه يابني اي اللي حصل 
كريم بحزن :حبيبتي اتخطفت ومش عارف مكانها بقالي اسبوع بدور عليها 
عدي:اهدي ياصحبي انا هدور عليها معاكم بس قولي اسمها والتفاصيل بتاعتها وانا هدور عليها بس بهدوء عشان محدش يحس بس قولي محدش كلمك ولا قالك اي حاجه 
كريم:لا ما دا اللي هيجنني وحاضر هقفل معاك وابعت ليك كل حاجه ف رساله 
عدي:ماشي سلام 
………………..
كريم:بس يابابا دا اللي حصل 
مختار:ان شاءالله هنلقيها يابني 
كريم:باذن الله انا هروح الشغل سلام 
مختار :سلام 
…………………….
عند اهل اسيل 
امها بتعب :ها ياعز مفيش اي اخبار عن بنتي انا تعبت انا كل يوم قلبي بيتقطع عشانها 
عز:بدور وباذن الله هنلقيها قريب بس خليكي كويسه مش هقدر استحمل ان اشوفك تعبانه وبنتي مخطوفه وانا مش عارف حتي اتحرك كل حاجه ف ايدي بعملها 
امها:هنلقيها قريب انا واثقه في ربنا دا اختبار واحنا هننجح في انا متاكده من دا 
عز:ياررب ادعي نلقيها 
امها:يارررب 
……………………
عند رقيه ف اوضتها كانت بتكلم اياد 
اياد:بجد انا تعبت انتي ليه بتعملي كد هي اسيل ماتت هي مخطوفه وهنلقيها لكن انتي لما تتعبي من اللي بتعملي دا وتموتي من اقله الاكل
رقيه:عايزني اكل واعيش وانسا ان ليه صاحبه معرفش عنها اي حاجه ولا اعرف هي كويسه بتاكل ولا لا اي اللي بيحصل ليها بظبط 
اياد:هو انا بقولك متزعليش عليها بقولك متخافيش عليها انا بقولك اللي انتي بتعملي غلط اسيل لما ترجع وتشوف شكلك دا وصحتك اللي ادمرت من اقل الاكل والعياط افهمي حزنك عليها مش يعني تموتي انتي مفكرتيش ف اهلك ولا فكرتي اي اللي هيحصل ليا وليهم ولي اسيل لما ترجع وتشوف اي اللي حصلك دا فوقي بقي وركزي ف نفسك وقومي صلي وادعيلها 
رقيه:بدعيلها ديما 
اياد:يبقي سيبي بقي كل حاجه لي ربنا وهو هيساعدنا نلقي اسيل لكن انتي مش ف ايدك حاجه عشان تعمليها غير الدعاء لكن جو لا اكل لا شرب لا حياه دا غلط فاهمه
رقيه:فاهمه وهعمل كد هدعليها وهسمع كل الكلام بس تفتكر يا اياد اسيل بتعمل اي دلوقتي 
اياد بتفكير:مش عارف بس لو اسيل كويسه يبقي هي اكيد هتعمل مصيبه لكن لو تعبانه فا مش هتعمل حاجه
…………….
عند اسيل كانت بتفكر ازي تخرج من المكان دا بس هي كانت عايزه كل خطوه بحذر عشان ميحصلش ليها حاجه وتقدر تهرب من هنا فضلت تفكر لحد ما انفتح الباب وكان الباشا 
البااشا:بتفكري في اي مستحيل تهربي 
اسيل:وانتي ياناديه اي اللي فاهمك اني عايزه اهرب القاعده هنا حلوه اوووي 
الباشا بغضب:متقوليش كلمه ناديه تاني انت سامعه يابت ولو بس فكرتي تهربي هكسر ليكي رجلك 
اسيل بضحك:تعرف انت بضحكني اوووي اوعا تنسا انا مين انا اسيل عز الدين وحبيبه كريم مختار ياااا ناديه 
الباشا بغضب :انا هوريكي من ناديه بس الاول نعمل  مكالمه فيديو صغننه  لحبيب القلب كريم مختار لان ياحرام انا وحش اوووي مش مخلي يعرف انتي فين ولا كويسه ولا لا 
اسيل:ياااا ياناديه وانا اللي كنت فاكرك مهزق طلعت اصيل وهتخليني اكلم ابو العيال بس استن ياناديه 
الباشا:هقتلك انا بجد مش عارف صابر عليكي ليه واستن اي 
اسيل بضحك رغم انها هتموت وتتكلم مع كريم :شكلي حلو ياناديه ولا اظبط نفسي اكتر 
الباشا:انا مش هرد عليكي استني بتصل اهو 
اسيل:هاااا ابو العيال رد 
الباشا وهو مسكها من قفاها:اسكتي بقي اسكتي 
اسيل زقته بعيد عنها :اوع ياض بدل معورك انت فكرني من المعادي ولا اي 
الباشا:انتي بجد عايزه الحرق 
اسيل شوحتله باديها :ياعم غور كل ما يشوفني هقتلك هحرقك هدبحك ناديه لو انتي مش قد الكلام يبقي بلاش يتقال 
(كل دا ومحدش فيهم خد باله اني كريم فتح اساسا المكالمه لانه كان مستغرب اصلا ليه الباشا بيتكلم معا وهو عارف قد اي الباشا بيكرهه بس المفاجاه ان اسيل معا من الصدمه مكنش عارف يقول حاجه فاق من صدمته اول ما الباشا ضرب اسيل  بقلم )
اسيل بغضب:كد كتير انت ضربتنب قبل كد وانا سكت لو فاكر اني هفضل ساكته دا عند ام لطفي اللي بتنور وتتطفي ياابابا دا هولع فيك
( وبدات اسيل تضرب ف الباشا بكل غل وعصبيه لحد ما ياسين سمع صوت الباشا وضرب اسيل  علي دماغها فا اغمي عليها )
الباشا بغضب: اربطها ياسين 
كريم بغضب:هقتلك لو حصل ليها حاجه انا هولع فيكم هعرف مكانها وهجبها وساعتها اتشهد علي روحك 
الباشا:مش شايف انك غبي انا اللي معايه الكارت الاحمر مش انت يبقي انت تسكت وتفضل كد تسمع تعرف زوقك حلو اوووي ف  البنات انا عجبني من الاول 
كريم بغضب:لو قربت ليها هخليك تندم علي اليوم اللي اتولدت فيه 
الباشا:هستن اندم باي بقي ياكيمو بس قبل ما اقفل اي رايك فيا طيب انا مش كد خليتك تشوف اسيل بس ياخساره انضربت بس مش مشكله تتعوض المره الجاي 
كريم بغضب :انا هخليك تندم علي اليوم اللي فكرت فيه تلعب معايا واسيل هترجع ليا 
الباشا بكرهه:وانا هستن اشوف هتعمل اي باي باي 
(بعدهه الباشا خرج من الاوضه .وهو فرحان انه عمل كد ف كريم .وكان بيفكر هيعمل اي تاني يخلي كريم مكسور اكتر من كد)
(اما عن كريم فا هو كا هيتجننن. وخصوصا لما شافها وقعت علي الارض بسبب الضربه. فضل يكسر ف كل حاجه قدامه من العصبيه. فكره اني اسيل انضربت قادمه. وانها بين ناس مش بترحم حد .والموت عندهم سهل .مخليه مرعوب. فضل يدعي ربنا ويحميها .لحد ما قرار انه يكلم عدي ويحكي اللي حصل )
………….
(عند اسيل بليل فضلت تحاول تفك نفسها كذه مره لحد ما نجحت اول ما وقفت تعبت جدااا الضربه كانت قويه علي دماغها بس هي كانت مصممه تهرب انهارده فضلت تدور علي اي حاجه شديده تضرب بيها لحد ما شافت العصايه اللي ياسين ضربها بيها )
اسيل بشقاوه :وربنا لنيمك من المغرب ياناديه انا هخليك تندم علي اللحظه اللي ضربتني فيها 
(اسيل بدات تمشي بهدوء تدور علي مكان الباشا لحد ما شافته واقف بيتكلم ف الموبايل من غير ما تعمل اي صوت ضربته علي دماغه وعلي رجله جامد عشان لما يفوق ميعرفيش يتحرك بعده خرجت بره لقيت اكتر من رجل وقف قدامها لازم هي تتصرف بدات تضرب فيهم بكل غل كل ما تفتكر اني هي محبوسه هنا ومش عارفه حاجه عن اهلها وكريم لحد ما خدت بالها اني عدد الرجال بيزيد هنا عرفت انها مش هتقدر عليهم كلهم  )
اسيل:نوقف بس يارجال هو انا عشان ست مكسوره  الجناح  هتعملوا فيا كد بصوا احنا نتفاهم 
واحد منهم:مفيش تفاهم ادخلي جوه يابت 
اسيل:بت اما تبتك اي دا مش الباشا اللي واقف هناك دا 
(الكل بص يشوف هي بتشاور علي الباشا بس مكنش ف حد )
اسيل وهي بتجري: اللي يحصلني يفرجني ياشويه تيران 
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد