Uncategorized

رواية هي التي سرقتني الفصل الحادي والعشرون 21 والأخير بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني  الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني  الفصل الحادي والعشرون 21 والأخير بقلم نورهان ثروت

(كانت الصدمه لما عز الدين رفض ان كريم يتجوز اسيل 
بس الصدمه اكتر كلام كريم )
كريم بعصبيه:عادي جدا ارفض ياعمي وانا هخطفها واتجوزهه واحطك قدام الامر الواقع 
اسيل بضحك:جدع يابو العيال واحد ليك وصفر لحج اللي خلفني 
عز بصدمه:انا كنت حساس انك هبله لكن انا دلوقتي اتاكدت انك هبله اي اللي بتعملي دا اتقلي حتي مفيش كرامه 
اسيل بضحك :بص ياحج كريم انا بحب مين 
كريم بفخر:انا طبعا 
اسيل بضحك:بعيد عن فخر كريم ياحج اتقل ليه واهو عارف الاجابه 
عز:غوري انتي وهو قال وانا اللي قولت ارقض اشوف رد فعلك يمكن تعيطي تصوتي اي حاجه علي دماغك 
اسيل:واي رايك ف رد فعلي انا محدش يتوقعني يابو اسيل 
عز:ابو اسيل ياشيخه يارتني كنت خلفت طبق جيلي كان هيبقي ف فايده عنك
اسيللل :الله فين الجيلي 
عز:بص يابني عشان ضميري مش يوجعني شايف دي عايزه الحرق طبخ صفر غسيل صفر عقل صفر وصدقني اللي انا اكتشفت المره دي اني حتي اخلاقها وكرامتها صفر 
اسيل:تشكر ياحج كل دا مدح فيا بس متقولش كد قدام الاجانب هي مش ناقصه حسد 
كريم :انا اجانب 
اسيل:نتجوز وتبقي مش اجانب 
كريم :لا انتي مجنونه انا بسحب طلبي قال اتجوز قال 
اسيل بحزن مصطنع:تؤتؤ ياريت لو كان بيدي كنت وافقت بس خلاص انت لبست واخير هتجوزززز لولولولووولولولي 
امها:لا مش بنتي ياجدعان معرفهش مين دي 
اسيل:حتي انتي يانبع الحنان بس بقولك اي يااخ كريم روح انت بقي وهات الحج مختار بكره وجيب الواد اياد والبت رقيه معاك يلا بقي طريق السلامه 
كريم:انتي بتطرديني دلوقتي 
اسيل:احم انت خت بالك 
كريم:نتجوز وساعتها هولع فيكي 
اسيل:اجري يابا من هنا هنرش مياه 
كريم :يابا يخربيت لغتك 
اسيل :لغتي قمر وانا قمرين 
كريم:انا هغور من وشك 
اسيل بضحك:لطفي استن يالطفي
تاني يوم في قصر عز الدين صحيت اسيل وهي لحد دلوقتي مش مصدقه انها جنب اهلها كميه الخوف والتوتر اللي حصلت ليها ف الفتره دي صعبه فضلت تفتكر اللي حصل وتكتب ف يومياتها لحد ما الباب اتفتح 
رقيه بلهفه:اسيل نور عيني طمنيني عليكي كنت هموت من غيرك يااسيل بجد انت اجمل اخت ف الدنيا انا بحبك اوووي
اسيل بضحك:يعني مش هتستغني عني تاني 
رقيه:وانا استغنيت عنك قبل كد 
اسيل:لا بس هي الجمله دي جت ف دماغي 
رقيه:طب قومي البسي بدل ما كريم يجي يفتح دماغك واياظ يجي يتخانق معايا
اسيل:فكرتيني اي اخبارك انتي واياد 
رقيه بحب :طلب ايدي امبارح من بابا وانا وافقت مش عارفه بقي اي اللي هيحصل تاني 
اسيل:يعني هيحصل اي غير زغروطه حلوه طبله احل 
رقيه:والماذون يااسيل انتي نسيتي اهام حاجه 
اسيل بضحك :صح انا نسيت اهام حاجه 
رقيه:طب قومي البسي يلا كفايه لعب وضحك 
اسيل :حاضر 
بعد ساعه كان كريم اتقدم لاسيل وحدد كل حاجه بس المفاجاه 
كريم:بص ياعمي 
عز:خير يابتي وجيب ماذون ليه 
كريم:انا كنت وخد وعد بيني وبين نفسي ان بس اسيل ترجع بخير واتجوزها بعدهه بقي نعمل فرح منعملش هي حره بس المهم تبقي حرم كريم مختار دلوقتي 
اسيل وهي بتنزل علي السلم:يخربيت عقلك دا انت مجنون اكتر مني 
اياد:بقولك اي ياكريم سيبك منهم كلهم بس بعد ما تكتب كتابك هات الماذون عشان انا عرفت اني رقيه وفقت عليا وانا عايز اتجوزهه 
كريم:ماشي ياصحبي بس انا عندي شرط 
اياد :وانا كمان 
واسيل ورقيه :واحنا كمان 
كريم:طب نقول ف صوت واحد اي الشرط 
كريم واسيل ورقيه واياد :نعمل فرحنا ف يوم واحد 
عز:انا موافق علي الكلام لو اسيل موافقه 
اسيل:موافقه ياحبيبي 
كريم:الا يااسيل فين كسوف البنات دا 
اسيل بحزن مصطنع :مات ياقلبي 
كريم:يلا نتجوز والفرح هيبقي بعد شهر اي رايك يابابا انت وعمي 
عز ومختار :ماشي باذن الله اللي ف الخير نعملوا 
(بعد شهر كان كله فرحه وسعاده علي الابطال ومي بعدت عنهم نهايي مش حب فيهم لا عشان اتجوزت اللي عندو فلوس اكتر من كريم واياد اتجوز رقيه وطبعا الاسبوع دا مخلصش من مقالب اسيل ورقيه انهارده بقي يوم مختلف فرح اسيل وكريم واياد ورقيه ليله العمر دي )
اسيل بغناء :انهارده فرحي ياجدعان 
رقيه :عايز كلو يبقي تمام لقيتها ماشيه مشيت وراها 
اسيل:قلت لازم اعيش معاهه عارفين قلتلها ايه بعد اذن سيادتك 
رقيه:انا معجب بسعادتك ممكن اكلم طنط 
اسيل:بت اروكا انا فرحانه اووووي هتجوز ابو الغيال ياناس يام فاروق صحي فاروق وقولي لكل الناس اسيل بنت الحج عز الدين هتتجوز يابلد 
رقيه: وانتي يام هاني قوليلي لي هاني اني هتجوز حب عمري لولولولولولولولولي
ام اسيل:ربنا يحفظكم يابنات من العين واي اللي انتم بتعملوا دا بس 
ام رقيه:هي اول مره مانتي عارفه دول مجانين انا خايفه من خلفتهم والله بصي دا شكل بنت عاقله هتتجوز 
اسيل:احم انا بتهان وانا لا اقبل بذلك 
رقيه:علي اساس بتتهاني لوحدك ياموكوسه 
(لسه اسيل هتتكلام بس عز الدين دخل هو وياسر ابو رقيه)
عز:يلا يااسيل كريم فضل لي دقيقه كمان وهيطلع ياخدك ويسافر حتي الفرح مش هتشوفي 
اسيل:صدقني ياحج هو بس هيقاعد معايا ٣ دجايج وهتلقيني جايه تاني عندك 
عز بخضه:لا انا كد انزل اكتب كريم شيك علي بيض عشان مترجعيش تاني 
اسيل :بقت كد ياحج انا غلطانه قولت بدل ما اسيبك لوحدك كد اجي واقاعد معاك انت والست اللي اسمها امي 
مروه:لما تضربي بابو ورده متزعليش 
اسيل:حتي انتي يامي هتضربيني بي ابو ورده ف فرحي لا انتم مش اهلي 
عزبضحك:نوقف هبل بقي انت حلوه اووو ياحبيبه بابا عايزك يااسيل تحفظي علي بيتك وجوزك 
اسيل:حاضر يابابا 
عز:يلا ننزل 
…………..
عند رقيه 
ابو رقيه:كبرتي خلاص وهتسبيني انا وماما 
رقيه:عمري ما اسيبك ياحبيبي هفضل جنبك علي طول وكل شويه هتلقيني عندك 
امها:ايو كل شويه تعالي اوعي تبعدي عننا احنا بنحبك اوووي اخير شوفتك عروسه عقبال ما اشوف ولادك 
ابو رقيه:يلا ننزل ياست البنات 
……………..
عند كريم كان واقف مستني اسيل واياد نفس الكلام بس الفرق اني اياد كان فضل لي دقايق ويطلع يجيب رقيه ويمشي من هنا هو اصلا مش عايز فرح 
كريم:يابني اهدي بقي منا كمان عايز اسيل بس لازم الفرح 
اياد:ياعم الفرح دا كل الناس اللي جايه فيه عشان ياكلوا ويتنمرو علي اي حاجه ف الفرح دا 
كريم:معلش تعال علي نفسك 
اياد:اخيرا رقيه نزلت اهي واسيل كمان انا هروح لرقيه 
كريم :وانا كمان تعال 
عز:خد بالك منها معنديش غيرهه ف الدنيا يوم ما هي تعيط هخليك مش تشوفها تانب ابدا 
كريم بحب:انا بعشقها وعمري ما هخليها تنزل دمعه منها حتي لو فرحه
(بعدهه باس ايد اسيل وعند اياد حصل نفس الكلام بظبط )
شكل الفرح
فستان اسيل ورقيه 
كريم :بحبك اووووي وعمري ما كنت اتخيل اني هحب حد كد ولو انا حد قالي كد كنت هفضل اضحك عليه لصبح 
اسيل:وانا عمري ما كنت نويه احب بس انت سرقت قلبي 
كريم :انتي اللي سرقتيني 
اسيل:بحبك 
كريم:بعشقك 
عند اياد ورقيه 
اياد:بحبك ياست البنات 
رقيه:بعشقك انت اغل حاجه عندي علي راي اسيل انت قره عيني 
…………………………
اسيا:يعني هنا خلصت الحكايه ياماما 
(اسيل كانت بتحكي يومياتها لبنتها اسيا وهي عندهه ٦ سنين )
اسيل:لا طبعا ياقلب امك كد الحكايه ابتداء وانتي جيتي علي الدنيا نورتي حياتي انا وكريم 
كريم وهو بيفتح الباب:انتي لسه يااسيا بتسمعي لحكايتي مع ماما 
اسيا:اه يابابا بس هو الباشا ولوئ ومي حصل ليهم اي يابابا 
كريم:الباشا اتقتل اما بقي مي اتجوزت ولوئ برده اتجوز ياحبيبتي بابا 
اسيل بغيره:طبعا ماسك ف اسيا ونسيت ام اسيا كل مره تعمل كد 
اسيا وهي بطلع لسانها لاسيل:لو مش عجيك اطلقي اسمعي مني 
اسيل بشهقه:اطلق يااسيا طب اي رايك بقي اني مش هخليك تلعبي مع مالك ابن طنط رقيه ابقي خلي لسانك ينفعك 
كريم بضحك:انتم كل يوم كد خلاص بقي انا بحبكم انتم الاتنين 
#وبكد تبقي خلصت حكايتنا وهتبداء حكايه تانيه لابطال تانيه 

اترك رد