Uncategorized

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ندى عاطف

 رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ندى عاطف

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ندى عاطف

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثالث 3 بقلم ندى عاطف

زين حاول تشغيل السياره مجددا وبعد وقت اشتغلت السياره
تحرك مسرعا الاتجاه المستشفي 
وصلو جميعهم للطريق ولم يلتقو بزين 
يوسف. هو زين مش قال مستني هنا 
علي. اه بس تلاقيه سبقنا هو علي المستشفي 
تحركو جميعهم للمستشفي 
و وجدو زين هناك وعائشه في العمليات 
امير. بغضب لو بنتي جرالها حاجه يازين هدفنك مكانك انا كنت غلطان من الاول اني امنتها مع واحد زيك 
كان يسمعه ولم ينطق بحرف فقط كان في صدمه مما حصل وكان عقله يرواده بانهم فعله بها شيئا اخر غير القتل
امير. كان ينظر له بكرهه ولا يريد ان يراه امامه 
سحر. كان كل ماعليها البكاء فقط وخوف من ان تفقد ابنتها 
بعد وقت من القلق والخوف والبكاء خرج الطبيب من الغرفه 
مكنش لازم نقتلها افرض ماممتتش هنعمل ايه احنا دلوقتي 
متقلقش يابني ده خليت السكينه تقطع جسمها من جوه وكمان اديتها طعنتين في جمبها يعني هي مايته مايته 
طيب والواد اللي كان معاها
هو اصلا مشفناش يعني لو عايش مفيش منو قلق هو مشافش وشنا يبقا خلاص بس لو عترنا فيه مفيش مشكله نخلص عليه هو كمان ههههههههههه
اجتمعو جميعهم حول الطبيب وهما يعلقان نظرهم به 
الصراحه انتو تحمدو ربنا انها مماتش الطعنات اللي في جمبها كانت سطحيه وماخترقتش الجلد او وصلت للكلي 
سحر وامير بصدمه طعنات
امير. انا بنتي كانت مطعونه بسكينه 
نظر لزين وامسكه بغضب كننننننتتت بتحااوووول تقتلهاااا ياابن ***** عاااايز تقتتتتل بنننتتتتتي 
ابعدوه عن زين الذي لم يقاومه لانه يشعر بالذنب مما حصل 
سحر. حسبي الله فيك يازين وينعل اليوم اللي شوفناك فيه مننننك لله 
لم يهتم بحديثهم بلا كان نظره معلق بالغرفه ينتظر خروجها لايراها 
الممرضه. المريضه انتقلت لغرفه تانيه تقدرو تدخلولها 
ذهب زين مسرعا ولكن امسكه امير 
امير. مش هتشوفها تاني ولما تخرج من هنا بالسلامه هتخرج علي بيت ابوها وانت تطلقها من سكات 
سرور. وهو يربت علي كتفه متقلقش ياصحبي يومين. ويهدي 
زين. بحزن هو معاه حق انا مقدرتش احافظ عليها من اول يوم انا مستهلهاش 
سرور. زين انت اتجننت انت مش شايف عانيتو قد ايه دي عائشة عائشه اللي كنت بتتمنها يازين 
زين. وخلاص مقدرتش احميها مقدرتش ابقي سندها ولا امانها  انا همشي ولما تفوق ابقي طمني عليها 
يوسف. زين استني انت هتمشي وتسيب عائشه في الحاله دي 
زين. لازم ابعد لاني عاجز عن ان اعمالها حاجه 
يوسف. انت مسالتش نفسك قبل ماتاخد القرار ده موقفها ايه لما تفوّق ومش تلاقيك جنبها 
زين. ده الافضل ليها عن اذنك 
يوسف. امشي امشي يازين بس صدقني هتندم ويومها مش هتعرف تصلح غلطك 
زين. بالعكس انا كده بحميها 
يوسف. لو خرجت يازين دلوقتي تنسا عائشه وتنسا انها مراتك وتنسا اي حب كان مابينكو 
وقف حائرا مابين عقله وقلبه ولكن بالاخير عقله انتصر عليه 
ذهب وترك قلبه معها هيا 
فتحت عينها ببطئ شديد وهي تتألم نظرت حولها وجدتهم بجانبها اغمضت عينها بوجع وهي تدمع بحثت مره اخرى عليه ولكن لم تجده بينهم 
امير. عائشه حمدالله على سلامتك ياروحي 
سحر. ببكاء كده تخوفيني عليكي يابنتي 
عائشه. بهمس زين…… زين فين هو كويس….. مش كده 
سحر. كويس ياحبيبتي بس ماتتكلميش كتير عشان متتعبيش 
عائشه. هو ليه زين مش في نفس الاوضه معايا هو كويس 
سحر. ياحبيبتي والله كويس 
يوسف. عائشه هو ايه اللي حصل وانتو ماشين 
سحر. بغضب لاابنها هو ده وقته يايوسف انت مش شايف اختك تعبانه 
يوسف. انا اسف ياامي بس لازم نعرف ايه اللي حصل و وصل للقتل 
عائشه. اغمضت عينها بوجع وهي تسترجع كل ماحصل  قصت عليهم كل شئ ولكن لم تقول لهم بان زين تركها في السياره وحدها 
يوسف. وزين كان فين من الاول 
عائشه. نظرت لهم  زين….  زين كان موجود معايا 
امير. موجود معاكي ازاي وهما قدرو ينزلوكي من العربيه  انتي ليه بتكذذبي ياعائشه من امتا وانتي بتكذبي  قال هذا لها بحده وصوت عالي 
سحر. مابراحه عليها نازلين اسئله اسئله 
يوسف. بهدوء عائشه لازم تقولي كل حاجه 
عائشه. بتردد زين..  زين كان نزل عشان يشوف مساعدة لينا 
امير. بغضب يعني نزل وسابك لوحدك علي الطريق ده 
عائشه. باندفاع لا والله يابابا انا اللي مرضتش انزل معاه لكن هو مكانش عايز ينزل ويسبني لوحدي 
خرجو من الغرفه والغضب يتمالك من والدها 
سحر. وهي تنظر لاابنتها قوليلي ياحبيبتي في حد منهم لمسك او عمل فيكي حاجه 
عائشه. باندفاع لا والله ياماما زين وصل علي طول وانقذني منهم   بس هو زين فين ياماما وارجوكي متكذبيش عليا 
سحر. بتهرب تلاقيه في الكافتيريا ولا هنا يعني هيروح فين 
عائشه. برجاء زين فين 
سحر. بقله حيله من ابنتها مشي 
عائشه. بحزن مشي مشي من غير مايشوفني ولا يطمن عليا 
سحر. احنا غلطنا من الاول اننا وثقنا فيه وسلمناكي ليه 
عائشه. يعني ايه ياماما 
سحر. يعني خلاص اتفقنا علي الطلاق انتي ربنا نجاكي المره دي الله اعلم ايه اللي ممكن يحصل تانى 
عائشه. بانهيار بس مين قالكو اني عاوزه اطلق زين معملش حاجه ولا ذنبه حاجه في اللي حصل دي حادثه و وارد تحصل لاي حد زين حاول يحميني ولكن هما ضربوه ياماما 
سحر. يعني ايه عايزه تكسري كلمه ابوكي وبعدين مصلحتك مش مع زين  انتي لو فضلتي معاه ممكن تموتي 
نظرت لها وهي تبكي ولم تتحدث 
غلطتك دي علي فكره مش هتعرف تصلحها تاني 
زين. انت جيت امتا
احمد. من نص ساعه جيت ولقيتكو بتتخانقو جوا المستشفى 
زين. انا متخنقتش مع حد هو اللي طالع عليه اني انا اللي ضربتها
احمد. انت بتحاول تبرر بعادك يعني ولا ايه انا لو منك هرجعلها 
زين. خلاص انتهي المشوار لحد هنا 
بعد مرور اسبوع علي ماحصل من الاحداث 
حاولت الاتصال به اكثر من مره ولكن بدون فائدة  
عائشة. ببكاء طيب انا عملتلك ايه مبتردش لييه 
سحر. في ايه ياعائشه انتي تعبانه يابنتي في حاجه بتوجعك
عائشة. وهي تبكي بشده زين مبيردش عليا ياماما مبيردش نفسي اعرف انا عملتله ايه عشان يعاملني كده 
سحر. وهي تضمها طيب اهدي ياحبيبتي 
خرجت من الغرفه وهي حائره
امير. مالك ياام عائشه 
سحر. البت صعبانه عليا اوي انت مشوفتش حالتها عامله ازاي فكر شويه في اللي انت عايز تعمله
امير. خلاص هي كلمه وانتهت الله أعلم المره الجايه ايه اللي هيحصل اعمل ايه لما يرجعلي بنتي ميته 
سحر. وربنا سترها والعيال دول هياخدو جزائهم وزين ملوش دعوه بالحصل 
امير. وهو محافظش عليها من اول ساعتين في جوازهم هيحميها ازاي بقيت عمرهم 
سحر. سيبها على الله وبعدين دي حادثه وكان ممكن تحصلها وهيا مش معاه اهدي كده وفكر في سعادتها دي ياحبه عيني مبطلتش عياط من وقتها 
امير. بقله حيله خلاص اللي في الخير يقدمه ربنا 
يوم جديد ويحمل معه الامل 
بدريه. بصوت عالي ياسحر 
سحر. خير يابدريه علي الصبح في ايه 
بدريه. وهي تجلس وتنظر لها بشماته مفيش كنت جايه اطمن علي المصونه عائشه  
سحر. اطمني ياختي وانهدي عائشه بخير ويومين وجوزها هيجي ياخدها 
بدريه. وهي تقوم طيب ياختي ابقي اعزمينا بقا عشان نزفها 
سحر. ومالو ياحبيبتي تشرفي واتنسي في اي وقت 
بدريه. امال عائشه فين عايزه اطمن عليها 
سحر. وهي علي وشك الانفجار منها ومالو اتفضلي هي في اوضتها 
بدريه. قلببببي عنددددك ياحبيبتي والله والله قلبي اتقطع عليكي
نظرت لها عائشه ولم تتحدث 
بدريه. بس بردو مش داخله دماغي حكايه مستشفى وحادثه هو اللي ضربك مش كده اه طبعا ماهو مرواحك الجامعه وتباتي هناك ولا عرفتي توقعيه ازاي 
عائشه. نورتي ياطنط 
سحر. ماهو انا سكتالك عشان انتي في بيتي ياحربايه امشي اطلعي بره امششششي جتك القرف ربنا يخلصنا من شكلك
بدريه. بقا بتترديني من بيتك ياسحر بس هقول  ايه ماهو بنتك هتطلع لمين 
سحر. غووووري جتك خيييبببه عليكي. داهيه تاخدك 
قالتلك ايه الوليا دي
عائشه. بابتسامة خلاص ياسحور انتي قمتي بالواجب وزياده 
سحر. ده لو كانت فضلت كنت ادتها علقه 
________
زين. صباح الخير عليكو 
علي. ده انا قولت انك مش هتيجي 
زين. وهو يجلس علي مكتبه ليه يعني 
علي. لا ولا حاجه اه في حاجه نسيت اقولك عليها
زين. طيب استني هروح اودي الملفات دي 
ها كنت عايز ايه
علي. عائشه كلمتني امبارح وقالت انها اتصلت عليك كتير وانت مردتش
زين. بعدم اهتمام كنت نايم 
علي. نايم طيب هي بس بتقولك تكلمها 
زين. أنشأ الله 
علي. انت بتكتب ايه 
زين. استقلتي 
علي. استقالتك ليه انت ناوي تسيب البنك 
زين. زهقت الصراحه 
علي. وايه بقا في شركه ولا بنك تانى 
زين. وهو يقوم خليها مفجاء 
علي. وهو يتحدث في الهاتف ايوه ياعائشه بقولك ايه 
عائشه. زين حصله حاجه 
علي. لا كويس بس هو قدم استقالته في البنك ومشي
عائشه. قدم استقلته طيب متعرفش هيعمل ايه 
علي. لا الصراحه قالي خليها مفاجأه 
عائشه. طيب ياعلي شكرا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!