Uncategorized

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بدور عاطف

 رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بدور عاطف

رواية وقعت في عشق صبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بدور عاطف

ورد،،يا لهوييي ابويا
سعد،،روحنا في داهيه
ات اليهم رجل طويل القامه عريض المنكبين يرتدي جلباب و يبدوا عليه الوقار
فتح،،اي دا بتعمل اي هنا يا بت انتي
ورد،،انا ااانا ان
قاطعها فتح قائلا،،انتي اي انطقي و مين دا
سعد،،انا الباشمهندس سعد الدين العصامي ضيف الاستاذ عمرو الوكيل
فتح،،تشرفنا يا حضرت بس اي الي موقفك مع بنتي
سعد بهمس، و حياتك هي الي وقفه معايا احم هي كانت عاوزه تدخل جوه عند البنات و معرفتش من الرجاله فجيت اعرف منها اي حد انده من جوه يجي ياخدها
فتح،،ااه ثم ضرب ورد علي كتفها و قال،،انجري قدامي و انا هدخلك
مشت ورد سريعا و خلفها والدها ام سعد فسند علي الشجره و هو يبتسم و يقول ،،و الله مجنونه
دخلت ورد و جلست بجوار بدر فهي صديقتها منذ الصغر
بدر،،الاستاذه ورد اخبارها اي
بدر بسهتنه،،عاشجه يا بنيتي
بدر،،اي الجديد ما انتي عاشجه علي طول مين بقا بطل مز شكل كل مره و البطله بت جامده كدا و لا مسهوكه
ورد،، مش روايه دا حقيقي
بدر،،بتقولي اي بجد
ورد،،و الله
بدر،، فين بقا هنا و لا ف القاهرة
ورد،،يعني بين البنين
بدر،،و حيات امك ما تنطقي يا بت
ورد،،هو بره دلوقت هو من القاهره بس جه هنا زياره بس مش عارفه تبع مين يمكن تبع عمرو اخوكي
بدر،،تبع عمرو يمكن
ورد،،اااه يااااني قمر و عضلات و حليوه
بدر،،هههه يا عيني عليكي يا بنتي و اسمه اي المحروس 
ورد،،سعد الباشمهندس سعد الدين العصامي
بدر،،هههه دا تبعي انا هههه
ورد،،تبعك ازاي
بدر،،ام الزهايمر الي عندك مش انا روحت القاهرة و كنت هاجيلك اقعد معاكي بس انتي كنتي سافرتي عشان امك هتعمل عمليه و انا روحت قعدت في شقه فيها شباب و الي جوزي واحد منهم دلوقت
ورد،،اااه صح افتكرت و هو سعد واحد منهم
بدر،،متخلفه اوي اه ياختي واحد منهم بس اي دمه شربات مع انه عضلات و ايده تقيله
ورد،،بس قمر و عسل يااخواتي عليه يا ولاد
بدر ،،دا انتي وقعة ع الاخر
ورد،،وقعه و ملعوفه و عاشجه يا بنيتي احم نتكلم جد بقا خليه يجي يخطبني
بدر،،هو مين
ورد،،سعد
بدر،،يخطبك ازاي يعني
ورد،،اه صحيح خليها كتب كتاب علي طول مش لازم خطوبه
بدر،،يخربيتك يخربيتك انا بقولك يجي ازاي يخطبك هو يعرفك اصلا و لا عاوزاني اروح اقوله دي ورد فتح الملاح و بتحبك يلا اتجوزها هنجبروه ع الجوازه
ورد،،يوووه بقا
بدر،،ركزي في دراستك دي اخر سنه اخلصي منها علي خير
ورد،،لا و هتجوزه يعني هتجوزه
بدر،،اي هتخطفيه و هتجوزيه اجباري
ورد،،ايه و لو لزم الامر هنسميه جواز بالاكراه
بدر،،لا و حياتك دا جواز مع سبق الاصرار و الترصد
الاثنان،،ههههه
في الخارج وقف مراد يستقبل حازم و زوجته
حازم،،الف مبروك يا مراد
مراد،،الله يبارك فيك
دينا،،مبروك يا مراد
مراد،،الله يبارك فيكي اعبال علي
سعد،،حازم حازم وحشني
حازم،،يا اخي ارفتني انت مش عاتق احنا وسط الناس
سعد،،حبيبي اجدع حد عنده اعتراض اي يا دينا ليكي شوق في حاجه
دينا بخوف مصطنع،،لا براحتك
حازم،،بتبعيني يا ام علي
سعد،،اي بس هي بتبيعك لحد غريب دا انا بابا غنوج
حازم،،خفه يا واد اوعي كدا ام ادخل دينا و اسلم علي بدر 
سعد،،في ديلك حكم في جوه شويه مزز اي لوز
مراد،،اتهد يخربيتك هتودينا في داهيه
سعد و هو يحمل علي،،انت الي فاهمني يا ولاه مش كدا
ضحك له علي بشده
سعد،،حبيب عمو ولي عهد الاجرام و الانحراف
دينا،،حازم هات منه الولد
سعد،،ابدا دا انكتب عليه انه يحمل الرايه من بعدي يلا الي الامام يا رومال قصدي يا علي ثم ذهب به الي الداخل
حازم،،يلا يا دينا
دخلوا و اتجهت دينا الي بدر و هنتها هي و حازم
ورد و هي تشد بدر،،يا لهوييي الحقيني
بدر،،الله يحرقك في اي
ورد،، مين الولد الي شايله دا هو ابنه  يعني هو متجوزيا فرحه ما تمت
بدر،،دا علي ابن حازم و دينا الي لسه مسلمين عليا
دينا،،بتجيبوا في سيرتي لي
بدر،،نورتينا يا قمر
دينا،،دا نورك  يا حببتي بس اي الجمال دا دا انتي بصراحه كنتي مز جامد و انتي ولد
بدر،،حازم لسه واقف
دينا،،هههه بس مش احلا من حازم طبعا
ورد بسهتنه و هي تنظر لسعد،،دا مفيش احلا من سعد
نظروا لها الفتاتان
بدر،،اتلمي الله يهدك هتفضحينا
دينا،،انا لو منك اروح ابوسه و اقوله انت حبيبي
وقفت ورد و اتجهت اليه
دينا،،يا بت المجنونه هي راحه فين
بدر،،ههه راحه تنفذ 
ثم نظرت لدينا و قالوا الاثنان في نفس واحد،،يالهويييي ثم نظروا الي تلك المغيبه عن الوعي التي اتجهت لسعد
و ها قد وصلت اليه وقفت امامه
ورد،،انت و بس الي حبيبي
سعد بصدمه،،حلف
ورد،، اي و الله
سعد،،دا بينها مرررررارطافح يا ابا رشدي
????????????
وقعت في عشق صبي بقلمي بدور عاطف
ورد،،انت و بس الي حبيبي
سعد،،احلف
ورد،،اي و الله
سعد،،دي بينه مرار طافح يا ابا رشدي انتي يا بت هبله
ورد،،لا مجنونه ثم نظرت لعلي و قالت تعالي يا حبيبي مش انت حبيبي ثم اخذته و قبلته و اتجهت به الي بدر
بدر،،يخرب عقلك
دينا،،دي لسعه منك علي الاخر
ورد،،عيب انا استاذه ورد و عاقله جدا
دينا،،اه ما هو واضح
حازم،،يلا
سعد،،ها
حازم،،مالك ياض متنح كدا لي
سعد،،اه ماشي ثم تركه و ذهب
حازم،،الواد مخه راح مشوار و مرجعش لسه
خرج سعد و جلس مع الشباب دون ان ينطق بحرف واحد
صلاح،،مالك ياض متنح كدا لي
سعد،،لا رد
محمد،،سعد ولاه اسعد
مراد،،الواد مش هنا خالص
حازم،،دا نايم و لا اي
اقترب محمد من سعد و قال له في اذنه،،لو سألتك انت مصري تقولي اي
وقف سعد و قال،،قول مصر و ابن مصر الله عليه
الجميع،،قولها بأعلي صوت و ارفع رأسك لفوق
سعد،،انا مصري و ابويا مصري بسماري و لوني مصري
حاوطه صلاح و قال،،وحد الله يا شبح مش كدا
سعد و هو يمسح وجهه،،لا الاه الا الله
مراد،،مالك يا سعد انت سخن يا حبيبي
سعد،،ها سخن يمكن ثم تركهم و ذهب
محمد،،الواد مش هنا خالص
صلاح،،خو حصله اي
حازم،،ادي اخرت الي بيعمله فينا
مراد،،ههه الواد لحس يا عيني
مرت السهره و صعد الجميع الي غرفهم فكانت بدر تتسطح علي الفراش و بجوارها مراد الذي يحتضنها
مراد،،الواد سعد مخه ضرب ع الاخر
بدر،،هههه ههههه من حقه بصراحه هههه
مراد،،لي هو حصل اي
حكت له بدر ما حدث
مراد،،يا لهوييي كدا خبط لذق
بدر،،هههه اه ههههه
مراد،،دا الاتنين ضاربين و الله
بدر،،ههه ضاربين حشيش ههههه
مراد،، دا انت الي ضارب حشيش يا عسل انت اي الجمال و الروقان دا
بدر،، ولاه في اي اظبط كدا
مراد،،قلبت لي بس اجعفر ما كنت حلو
بدر بخضه،،يا لهوييي جعفر في عينك مين دي الي جعفر اولاه
مراد،، اي بس يا قمر مالك دا حتي بكره ليلتنا يا عسل
بدر،،ليله سوده علي دماغك
مراد،،اتمسي بدل ما اخليها سوده علي دماغك انتي و الليله
بدر بنعومه،،دا الليله حبيبي الليله ليله عمرنا
مراد،،ايو بقا
بدر،،ههه والجيبه ضيقه
مراد،،قفلتيني انخمدي ثم اعطاها ظهره و نام
بدر و هي تحتضنه من الخلف،،تصبح علي خير يا بعلي
نظر لها مراد بأرف و قال،، و حياة امي ما هرحمك بس يجي بكره بس
بدر،،مراد ماتخوفنيش انا اصلا مرعوبه خلقه
مراد،، احسن خليكي كدا لبكره
بدر،،رخم
مراد،،انخمدي
مر الليل و ها قد اشرقت شمس يوم جديد يحمل الكثير من المفاجأت
استيقظت بدر علي خبط الباب و لم تجد مراد بجوارها فذهبت و فتحت ثم توجهت للفراش مره اخري
دينا،،قومي يا حجه انتي عروسه النهارده
بدر،،لا و النبي سبيني شويا
دينا،،يا بت العصر قرب و انتي لسه ما عملتيش حاجه
بدر،،يوووووه
دخلت ورد،،انا جيت
بدر،،كملت
دينا،،مرحب يا كبير
ورد،،منور ازعامه ثم نظرت لبدر و قالت،،قومي يا حجه الواد مستني علي نار زمانه استوي
بدر و هي تقذفها بالمخده،،طب قلبيه لينحرق منك
ورد،،خفه ابت
دينا،،يا بت قومي بقا
بدر،،قومت اهه هو حد بيعرف ينام في ام البيت دا
في الخارج كان عمرو و الشباب جالسين
عمرو،،اهلك زمانهم علي وصل انا بعت عربيات تجبهم
مراد،،ما كنش في داعي
صلاح،،دول جاين من اسكندريه ماجوش لي امبارح كانوا استريحوا شويا
مراد،،انت عارف مشاغلهم و عمي مصطفي لسه راجع من إيطاليا مبقالوش يومين و فهد و أسر كمان
عمرو،،انت ليك عم عايش في إيطاليا
مراد،،عمي مصطفي دا تؤام ابويا و عايش في إيطاليا و لسه راجع و فرح جدا بخبر الجواز و جاي معاهم
عمرو،،البلد هتنور بيهم
في داخل احدي السيارات كان يجلس مصطفي المهدي فهو احد اشهر رجال الأعمال
مصطفي في نفسه، و الله زمان لفت بيا الدنيا و رجعت تاني اجمل ابام عمري قضيتها في المنصوره يا ترا اتغيرت و لا لسه ذي ما هي ثم اغمض عينه و اخذ نفس عميق و قال،،ياااه و كإن روحي رجعتلي من تاني
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!