Uncategorized

رواية أحببت زوج أمي الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

 رواية أحببت زوج أمي الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

رواية أحببت زوج أمي الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

رواية أحببت زوج أمي الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

في قصر ليث الاغا 
…….
دخلت بخطوات متضطربه والخوف والقلق علي معالم وجهها فهي المره الاولي التي تغيب عن المنزل لمده اسبوع 
كانت ريهام في انتظارها وركضت اليها تحتضنها بحماس 
ريهام:ياااروحي نورتي القصر 
عاصي:بس انا مش عايزه اضايق حد بوجودى 
انا خايفه 
ريهام:مفيش حد هنا اصلا 
بابي ومامي بيسافروا كتير يلفوا العالم 
وليث بيجي علي النوم 
يعني انا وانتي هانبقي في الدروس بتاعتنا طول النهار وهانتسلا طول الليل انا فرحانه بوجودك معايا 
احتضنت ريهام عاصي بكل حب 
عاصي:شكرا ي روحي 
ريهام :يلا بقي نطلع هدومك اوضتي 
&______________________&. 
في شقه محمد كيلاني 
…………. 
طرق احمد عده طرقات علي الباب ففتحت له مني باابتسامه واسعه 
احمد : بابا موجود 
مني بفرحه :لا نايم 
مراتك فوق 
نظر لها احمد بقرف فهو يدرك ماالذي تلمح اليه لكنه تجاوزها ودخل الي الداخل ونادى بصوته الرخيم 
احمد:عاااصي 
عااصي 
لم يستمع اي اجابه فنظر لمني بمعني اين هي محبوبته 
احمد:فين عاصي 
وديتيها فين 
مني بقرف : في عيبي 
وفتحت له زرار القميص ومثلت انها تبحث عنها بصدرها 
مني:استني هااشوفهالك 
احمد:ماتبطلي بقي حركاتك الو*خه دي 
مني:واي انت بتعمله دا اي نضافه مثلا 
وبعدين دي بنتي حبيبتي روحي من جوا 
انت ي متجوز وعندك بنت عايز منها ااي 
احمد:انا طلبتها للجوزا 
مني :نععععععععم 
ج ااي ياعنيا 
جواز اااي 
استيقظ محمد كيلاني علي صوت مني 
محمد:في ااي ي احمد مالك ي مني حصل اااي 
مني :البيه ابنك المحترم عايز يتجوز بنتي بالعافيه 
محمد:يتجوز 
كلام اي دا يااحمد الي انت بتقوله تتجوز مين وليه اصلا 
بنتك الصغيره الي عندك دي تقول عليك ااي لما تلاقيك عايز تتجوز علي امها جرى اي ياابني هي الناس تكبر وتعقل وانت تكبر وتخيب 
احمد:بس عاصي موافقه 
مني :اه عشان كدا ياحبه عيني طلبت انها تروح تقعد عن خالتها من كتر ما نفسيتها متدمره 
سابتلك البيت عشان تسيبها في حالها 
احمد:هي قالت كدا 
مني :اوماال 
محمد:فكر ي ااحمد في بنتك ومراتك  احسنلك 
وابعد عن العيله الصغيره 
تركهم احمد وصعد الي الاعلي وهو في قمه غضبه 
&________________________& 
ترك محمد كيلاني  مني وهي في قمه غيظها ودخل للنوم 
مني في سرها :وديني لاندمك ي احمد
استغلت نوم زوجها وارتدت عباءه سوداء وصعدت لاعلي بالطابق الثاني 
طرقت الباب بخفه 
ففتح كرم لها الباب 
كرم :الله يخربيتك انتي اي جابك هنااا 
وكزته مني علي صدره ودخلت الشقه عنوه 
واغلقت الباب خلفها 
مني:انت حماار دخلني بسرعه لحد يشوفنا 
كرم:اخويا نايم جوه حانتقفش 
مني:ومالو 
كرم :انتي عايزه ااي 
مني:عايزاك انت ي حب الروح 
كرم:انتي مجنونه 
مني:بحبك بقي 
كرم:اخويا هايصحي مينفعش هناا 
مني: اخوك نايم ونومه تقيل تعالا دخلني اوضتك هااقولك كلامك سر 
سحبته من ملابسه وهي تقبله بعنف 
فحملها وهو يقبلها متجه بها الي الغرفه ولم يلحظ اخاه الذي يتابع من بعيد مايحدث 
&__________________________& 
بعد ساعه 
………….. 
في غرفه كرم 
…….. 
كانت عاريه بالفراش تدخن سيجاره بشراهه 
كرم :مش هاتنزلي 
مني:واسيبك 
كرم:عشان محدش ياخد باله 
مني:شويه ونازله 
لم تكمل كلامها حتي وجدت هاتف كرم يهتز بااسم احمد 
كرم بقلق :دااحمد انا خايف ليكون شافنا 
مني:جمد قلبك كدا متبقاش خرع 
ورد 
اجاب كرم علي اتصال احمد 
كرم:ايوه 
احمد:مبتردش لسه 
كرم وهو ينظر لساعه يده تحدث 
كرم:الساعه ١٢ كنت نايم 
احمد:طب اطلعلي فوق عايزك في حوار 
كرم:حاضر 
اغلق كرم الهاتف مع اخاه ونظر لمني العاريه تماما بالفراش 
كرم:انا هااطلع فوق وانتي انزلي تحت 
مني وهي تدخن السيجاره 
مني:طيب 
خرج كرم من الشقه وصعد للاعلي 
في غرفه كرم 
……… 
كانت مني تدخن سيجارتها بشراهه ولم تنتبه لعيون الصقر التي تاكل جسدها 
مني بخوف :انا 
انا 
اقترب منها عبد الرحمن وهو يقبض علي خصلات شعرها 
عبدالرحمن:داانا هاافضحك ي شمال ي بت الكلب 
تخلصت منه مني وتحدثت بغل وحقد 
مني:الي هايتفضح هو ابوك 
الشايب العايب الي اتجوز عيله من دور عياله 
متمثلش انت كمان عليا 
محدش شافني من كبيركم لصغيركم الا وعيونوا كانت عليا 
اقتربت منه مني والملائه تغطي جسدها واخذت تحرك يدها علي رقبته بلامسات جنونيه 
مني:طب بذمتك كدا 
عيونك مجتش عليا انت كمان 
قبلته مني قبلات رقيقه حتي تخدر جسده امامها 
مني بضحكات رقيعه : عجيب امركم ي عيال كيلاني 
عيني فيه واقول اخيه 
&__________________________&
اليوم التالي 
…………
في شقه عثمان زايد 
………… 
تحدث بصرامه لنور الباكيه 
عثمان:انتي مبتفهميش مش قولتلك تصحيني ٨ الصبح 
انتي للدرجه دي حماره جايه من ورا الجاموسه 
نور ببكاء :الله يسامحك 
انا دخلت اصحيك لقيتك تعبان قلت اسيبك 
عثمان:وانتي مال الي خلفوكي بيا تعبان ولا نيله 
انا اصحي ٨ 
يبقي ٨ بالدقيقه تصحيني 
حلوفه 
نور:الله يسامحك 
عثمان:والحجاب دا يتقلع 
نور بتمرد:مقدرش 
عثمان: هو اي الي متقدريش ليه قارعه عشان كدا خايفه الناس تعرف 
نور:لا انا خايفه من ربنا 
خايفه من عفتي تقلل 
عثمان:هاتقلعي يعني هاتقلعي 
المدرسه انترناشونال ومش بيقبلوا محجابات 
اتعاوني معايا عشان لما توصلي للسن القانوني اطلقك 
تك القرف 
&______________________& 
في قصر ليث الاغا
……………. 
هبطت عاصي للاسفل حيث غرفه الطعام 
حيث كانت ترتدي زي المدرسه الخاص بها وقد تركت شعرها للعنان فهي تعشق لونه وتموجاته وتشعر باانها فريده من نوعها كاشعرها 
وجدت عاصي ليث ياكل 
عاصي:صباح الخير 
ليث:اممم 
انتي البنت الي وقعت في المدرسه 
عاصي:حضرتك الي ساعدتني صح 
ليث:انا هامشيها انك متعرفنيش 
عاصي بعفويه :لا عارفاك حضرتك اخو ريهام 
ليث:كل الحريم زي بعض 
زيك زي اي واحده متسلطة بتدور ع الفلوس 
بس انا حلو وغني وهاقع في جمال عيله 
عاصي:انت واخد قلب في نفسك 
ويوم ماالعيله تحب 
تعشق من سنها مش من زمن عفا عنه التاريخ 
سحبت عاصي حقيبتها بيدها وتحدثت 
عاصي:وحقيقي شكرا علي يوم المدرسه 
لاني كنت تعبانه بجد 
بس واضح انك محتاج علاج لاعاده تاهيلك من اول وجديد 
ليث بغضب :استني عندك 
ذهب امامها وهو ينظر للون عينيها وجمال شعرها 
ليث:انتي مش عارفه انا مين 
انا ممكن امحيكي بلحظه 
عاصي:ليه كنت استيكه 
ليث بغضب :انا ليث الاغااااا 
عاصي:طظ 
قبض ليث علي ذراعها بقوه حتي جاءت ريهام 
ريهام:ليث عاصي في ااي 
ليث وعاصي بنفس اللحظه 
ليث /عاصي :اسالي هو هي 
عاصي:انا لازم امشي سلام 
قبض ليث علي معصمها متحدثا 
ليث:مش ليث الاغا الي يطرد ضيف عنده 
خليكي 
بس ملكيش دعوه بيا 
سلام 
ريهام:سلام 
&___________________&
في شركه ليث الاغا 
……….
دخل احمد بغضب الشركه 
ليث:انت لسه زي ماانت كدا همجي 
احمد:واحشني ي جدع 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد