Uncategorized

رواية توأمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة سامح

الدكتور :اممم …بصوا هي دلوقتي مترددة 
يزن بعدم فهم وخوف:م مش فاهم …اكمل باامل:يادكتور هي هتفوق صح هي اتكلمت 
الدكتور بحزن:اسمعني هي دلوقتي مترددة انها ترجع ولا مترجعش ..وهي في ايديها أنها تفوق في أي لحظة وبردوا في ايديها أنها متفوقش …خلي عندك امل كبير في ربنا يايزن متيأسش
يزن بصلوا بحزن ومتكلمش 
نورين بخوف:ط طب يادكتور هي ليه قالت بابا متسبنيش 
الدكتور:لان هي تقدر تشوف باباها أو أي حد متوفي عزيز عليها وده الي مخليها مترددة …بعد اذنكوا 
يزن بص علي مليكة بحزن :وحشتيني اوي 
______________________________________________
في يوم جديد عند مازن واياد 
مازن بتسأل:اياد هو عمرو مش بيبان ليه 
اياد بضحك :ياااه انت متعرفش والله ضحكتيني وانا مش قادر اضحك …..واتكلم بهدوء:عمرو ل
بقالوا تلت سنين مسجون ياامازن 
مازن بصدمة وغضب:اااااايه ….ايه الي حصل 
اياد قام وهو بيمشي ببرود:هروح مشوار وراجع ابقي اقولك 
_____________عند نورين ويزن 
نورين قاعدة في اوضتها وعمالة تعيط بهدوء دخل عليها يزن بحزن مش اقل منها 
يزن بخنقة :ن نورين ا انا تعبان خديني في حضنك 
نورين بصتلوا شوية وفتحت دراعها وهو جري عليه وحضنوا بعض من غير ولا كلمة 
_________________
يدخل عمرو مع العسكري 
عمرو بسخرية :ياااه اياد باشا بنفسه هنا 
اياد ببرود :بظبط ……..انا مش جاي ارغي  معاك كتير انا جاي اقول كلمتين وامشي 
عمرو ببرود:طب كنت توافرهم لما أخرج هو انا مقلتلكش انا هخرج بكرة من السجن 
اياد بضحك بسخرية :ههههههههه ت اي …..تخرج ..واتكلم يعني حدة :ده انت اعدامك قريب اوعي تكون مش عارف مين الي قتل أهلي يلاا 
عمرو بتوتر:ا اي قتل اهلك دول ماتوا بحادثة انا مالي انت مصدق نفسك بتقول اي 
اياد : اه مصدق انا مش مغفل يلا الحادثة بتاعت اهلي مقصودة ووانت الي ورا الحكاية ديه انت والزفتة سيرا انا عارف كل حاجة فبلاش نحور علي بعض 
عمرو :امممم تمام أثبت بقي 
اياد ببرود:هو انت فاكر اني مش هثبت ولا ايه …..بص بص بص الفيديو ده كدة طب سيبك من ده اسمع التسجيل ده كدة كدة كفاية ولا تحب اكتر 
عمرو بصدمة:ا ازاي ….وقام بخوف بيحاول ياخد التليفون منه 
اياد بضحك :استني استني عايز التليفون خده معايا كتير ياعمورة ….بس انت عارف كل ده انا مقولتش الي عندي …..وقام راح نحيته وقعد يضرب فيه جامد ويطلع غلوا لحد اما جاب دم …قام اياد وعدل هدوموا ولبس نضارتها بغرور وخرج وهو بيتنهد براحة 
__________________
شيري بغضب:متاكد من المعلومات ديه 
_ايوة بس عايز اقولك انهم ناس مهمة اوي ومش سهل تعملي حاجة 
شيري بضيق:خلاص اقفل كتك.القرف…..يبقي نبدء الحرب بقا ياست نورين وانا ياانتي 
__________________عند مازن 
السكرتيرة :مازن بيه الوفد الألماني لغوا الميعاد
مازن بجدية:تمام اما يكلمك قولي أننا رجعنا في كلامنا ….وحضري اوراق الصفقة الجاية لما اجي ابق اشوفها 
السكرتيرة :تمام يافندم 
____________________________
في فيلا يزن الباب خبط ويزن فتح 
يزن بابتسامة :مازن عامل ايه 
مازن:الحمد لله انت عامل ايه 
يزن :اهو عايشين تعالي ادخل 
مازن بحزن:متقلقش ياصحبي هي فترة وهتعدي والله …مازن وهو بيدور بيعنه
يزن بخبث:متقلقش حبيبتك نازلة اهي 
مازن بضحك:دايما قفشني كدة 
بعد وقت نزلت نورين بابتسامة
نورين بحب:ازيك يامازن عامل اي 
مازن بحب:الحمد لله انت عاملة ايه ياحبيبتي
نورين :الحمد لله 
مازن عمال يغمز ليزن علشان يقوم بس التاني مش فاهم
مازن بزعيق:يزززن قوم من هنا 
يزن بضحك:تمام تمام قايم اهو 
مازن بغيظ:بارد …….وقام نك قعد جمب نورين 
نورين بضحك:يخربيت هبلك …روح اقعد مكانك يابني 
مازن بحب :وحشتيني اوي …هاتي حضن 
نورين بكسوف:مازن عيب كدة روح اقعد مكانك 
مازن بغيظ: يابنتي انا جوزك مش شقطك …..وبص يمين وشمال بخبث وبأسعار من خدها وقم قعد مكانه 
نورين بخجل :ا انت ايه الي عملته ده معلش عبيببببن كدة يااامازن 
مازن بضحك:هبلة المرة الجاية مش هتبقي هنا وغمزلها 
ونورين اتكسفت جدا وبصت في الأرض
______________________________________________
عند اياد في أوضة مليكة 
اياد بحب:مش عارف اقول ايه ولا ايه يامليكة كل الي اقدر اقوله لك اني بحبك اوي مش عارف امتي ولا ازاي بس هو حب من اول نظرة …من اول مرة اتقابلنا فيها وشكلك وانت متعصبة ولما دوستي علي رجلك أكن الي حصل حصل حصل امبارح ….فوقي يامليكة عايزاشوفك وانتي متعصبة وطولة لسانك بحبك اوي يامليكة اوي 
___
_سامحيني يامليكة 
مليكة وهي بتدور علي الصوت :م مين 
_سامحيني يابنتي سامحيني
مليكة بدموع :ا انت هنا انت جيتي امتي ياامي 
_انا اسفة يابنتي انا كنت مغفلة انا اسفة سامحيني يامليكة سامحيني
مليكة بدموع:مس مسمحاكي ياامي مسمحاكي ….ماما انتي اختفيتي ليه ماما انا عايزة احضنك ماماااااااا 
الجهاز بيصفر 
اياد بخوف:مليكة انتي اتكلمتي صح …دكتور دكتور 
بعد وقت خرج الدكتور 
اياد بخوف جري عليه ومازن ونورين ويزن في نفس اللحظة كانوا لسة واصلين 
اياد بخوف:هي كويسة صح يادكتور هي اتكلمت انا سمعتها 
يزن ونورين ومازن جريوا عليه بخوف :في ايه يااياد 
الدكتور بفرحة:اهدوا اهدوا هي حولت تفوق الحمد لله 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!