Uncategorized

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الاخوة 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

رواية انتقام الاخوة 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

عاصم نظر لها بكسره وهم وتحدث بحزن:عارفه اليوم للي سبتيني فية كان اخر يوم اضحك فية أو ابتسم حتي من اليوم دا وانا قافل علي نفسي كل حياتي شغل واجي اخر اليوم اتعشي أو اتغدي مع عائلتي للي اتفككت بسببي دلوقتي انا بقا حالي دلوقتي هيبقي اي واكمل بصراخ وانهيار وهسترية اقولك انا هقتل نفسي عشان انا معدش عندي حد اتسند علية بس قبل م اقتل نفسي هطلقك عشان تتجوزي وتعيشي حياتك من بعدي عادي واظن انك محبتنيش لو حبتيني في يوم من الايام أو قلبك دق ف عاوزه اقولك ان دي اول حاجه غلط انتي مكنش ينفع تحبيني من الاول انتي المفروض كنتي تتجوزي واحد محترم عنده المقدره يعيشك في المستوي للي انتي عاوزه بس انا اول م عرفتك كنت حتت مكانيكي واكمل بصراخ خلتيني احبك لي ظهرتي في حياتي لي انا كنت كويس وعايش علي قد لقمتي روحت اشتغلت سواق في فيلا حسن الشرقاوي للي هو ابويا للي مكنتش اعرفه للي متربتش تربية صح زي عدي اتربي معاهم وعرفه الصح والغلط روحت اشتغلت وفجاءة لقيتي ابنهم ولقيت الاهتمام الزائد قولت خلاص كدا فرجت ولقيت اهلي وهعيش مرتاح يومين تلاته اكتشفت أنهم لقوا اخويا فهد فهد دخل سنتين في غيبوبة عيشنا اصعب سنتين ولما فاق قولت خلاص الايام الزفت عدت الايام الحلوه اكيد جاية شوية وابويا مات ضهري اتكسر للي ملحقتش افرح بلقائة جيتي انتي بقا فرقتيني سنتين مهما دول من اوحش سنين حياتي وجه اليوم للي هفرح فئة بقا بعد كل المعانات دي واتجوزنا وكل دا ويونس اخوكي موجود وانا شايف نظرااته لي بس عشان انا وحش من جوايا معنديش ثقة في نفسي عشان أثق فيكي شكيت فيكي فضلت ارقبك وانتي راحه وانتي جاية لحد اليوم للي قلب حياتي انا مرحمتكيش  وانتي سبتيني ومن ساعتها وانا مش بتكلم كلمتين علي بعض مع حد بقيت مكتأب وحزين ديما وقسيت علي اقرب الناس ليا للي ملهومش ذنب خالص انا حسستهم أنهم السبب مع أن انا للي غلطان ممكن تقوليلي بقا هعيش لي قوليلي سبب اعيش عشانه امي وماتت ابويا ومات واخواتي اتفرقوا وانتي انا بنسبالك صفر علي الشمال ومليش اي لازمه ميفرقش معاكي وجودي أو غيابي انتي بعدتي 7 سنين فكرتي فيا مره طب جه في دماغك انا عامل الزاي ولا انا اي ولا مت ولا لسه عايش لا طبعا عدي بيقول أن انا كنت عارف مكانك انا معرفش مكانك انا لو كنت اعرف مكانك كنت جبتلك اترجيتك بدل المره الف عشان نرجع ونعيش مع بعض بس انا معرفش مكانك فعلا انا اول مره اشوفك كانت امبارح كان نفسي تحني عليا  تحضنيني وتقوليلي اني وحشتك وعاتبتيني قوليلي انك زعلانه مني كل السنوات دي انا موحشتكيش مفكرتيش فيا ي غزل وانتهي كلامه وهو يزيل اخر دمعه 
غزل بصدمه من كلامه وعيونها مليانه دموع:لي ي عاصم فكرت كدا لي قولت أنت قولت انك مجتش في دماغي لا انت بتيجي في دماغي كل يوم وكل ثانية وكل دقيقه بس مينفعش اجرعلك كل يوم بفكر ارجع مصر وارجعلك ونعيش بس مينفعش انتي اذتني نفسيا انا روحت لدكتور نفساني بسببك انت الدكتور قالي حاولي تشغلي نفسك مينفعش تقعدي لوحدك تفكري فئة عشان كل لما بفكر فيك بأذي نفسي وانا هأذي نفسي ومش هطولك برضوا حاولت اجتمع مع الناس عشان انساك وبرضوا مش بتخرج من دماغي كل لحظه حلوه بس الوحش بيغطي علي الحلو ودا خلاني عاوزه انتقم منك ب اي طريقه وعارف كنت مقررة ان لما انتقم منك واكسرك ونرجع تاني بس عشان تحس ب للي انا حسيته ونزلت مصر بس مش عشانك انا مكنتش ناوية انزل دلوقتي انا نزلت عشان ظروف خاصه بيا وكنت راجعه تاني بس كنت ناوية ارجع امبارح بس لما شوفتك مكسور مهنتش عليا وقولت اقعد كمان شوية عشان لو احتجت حاجه وجيت تاني يوم أعزي في ولدتك وسمعت كلامك مع عدي ودا كسرك وكسرني انا اكتر عشان انا عارفه الاحساس للي انت فية وعاوزه اشارك معاك حزنك وفرحك انا مكنتش ناوية ارجعلك غير وانت ندمان بس بعد م شوفتك كدا انا مستعدية اعيش معاك العمر كلة بس مش عاوزه اشوفك كدا انا للي اعرفه ان عاصم القوي للي مفيش حاجه تقدر علية مش عاوزه اشوفك مكسور ولو مكسور محدش يشوفك كدا غيري انا ضهرك للي اتسند علية وانت ضهري انا كنت بخاف انام بس لما شوفتك حسيت ب الامان تتحدث وعاصم ينظر لها بحب وعشق ودموعه تسير علي وجهه ك الشلال كيف استطاع أن يأذي هذا الملاك البرئ والتي مازالت تحبة بل تعشقه واكملت بتوتر انا معرفش انا بقول اي انا متلخبطه انا اطمنت عليك همشي انا بقي ولسه هتخطي خطوه عاصم جذبها له واكمل بانهيار لا خلاص مش هتروحي مني تاني انا اسف علي كل حاجه عملتها اسف علي كل اذي كنت السببب فية متسبنيش تاني انا مليش غيرك دلوقتي ابتدائي معايا صفحه جديده واوعدك هتشوفي عاصم تاني ساعدني اتغير للاحسن عشان خاطري بلاش تسبيني تاني انتي لو بتحبيني قراط ف انا بعشقك ميت قيراط انا مش قادر استوعب الكلام للي انتي قولتية دلوقتي بس كل للي فهمته أن انا غبي عشان ضيعتك من ايدي سامحيني وتعالي نبدا صفحه جديده انا بحبك اوي والله والعظيم بحبك انا عشت سبع سنين عذاب من غيرك 
جميلة بدموع:أششش خلاص اهدي هدي والله مش هسيبك اهدي عاصم ضمها الي قلبه بقوه لدرجة أن جميلة تألمت وبعد دقائق أخرجها من بين ضلوعه وتحدث بحب:انا مش هسيبك تاني وعد مني 
جميل. بدموع:عشان خاطري متعملش حاجه تخليني اكرهك ي عاصم انا مش عاوزه اكرهك انا لو كرهتك صعب اتقبلك في حياتي تاني 
عاصم نظر لها بعيون دامعه وقبل يداها:انا مش هعمل حاجه تزعلك خالص ي غزلي 
جميلة بهدوء:طب دلوقتي هتعمل اي مع عدي وفهد
عاصم بدموع:هيبعدوا عني أنا متأكد انا السبب ي جميلة انا للي قتلت امي انا تعبان اوي انا حاسس اني في حلم وهصحي منه واكمل بصراخ صحيني ي جميلة انا بحلم والله صحيني يلا 
جميلة بدموع:اهدي ي عاصم اهدي والله كل حاجه هتبقي تمام وثواني واغشي علي عاصم 
جميلة بصراخ:عاصم فوق والنبي متروحش مني انا عاوزاك عاصم رود علياااااااا وطلعت هاتفها بسرعه ورنت علي مايكل وبسرعه مايكل جاب الإسعاف وراح علي المكان المتواجد فية عاصم و  غزل وذهبوا الي المستشفي 
✨✨✨✨
روح بدموع:اهدي ي فهد هيا في مكان احسن من هنا بكتير 
فهد بنهيار:لا ي روح كان بسببي انا 
روح بدموع:لا والله ي فهد دا امر ربنا 
فهد بدموع:لا ي روح دا بسببي والله انا السبب انا لو كنت سكت ومتكلمتش كانت فتها معانا دلوقتي وقاعدين بنتعشي كلنا انا السبب والله 
روح بحزن:نام ي فهد أو اقولك قوم يلا اتوضي وصلي وتكلم مع ربنا احكيلة عن كل حاجه صلي كتير اوي اوي لحد ك قلبك يرتاح 
فهد اماء لها براسه وروح راحت لأولادها
✨✨✨✨✨
عدي بصراخ:اههههه انا تعبت من حياتي لي بيحصل معايا كدا لي مش بفرح لي كل دا بيحصل معايا كدا قوليلي واكمل بغضب وانتقام هما السبب اني كانت كويسه والله هما السبب انا هدمرهم ي عشق والله هدموهم انا بكرهم اوي انا مش بحبهم إنا لو كنت بحبهم ف كان عشان خاطر امي بس وامي ماتت يبقي أنا خلاص معدش ليا علاقه بيهم فهماني انا خلاص هموت انا هعيش الزاي من غير امي قوليلي ي عشق هعيش الزاي 
عشق بانهيار:طب اهدي والنبي خلاص اعمل للي انت عاوزه 
عدي وعيونه قلبت اسود ك السواد الذي بدأ في قلبة:يعني انا صح انا هدمرهم هما الاتنين هكسرهم 
عشق بخبث:هنعمل اي 
عدي بغضب وشر:هقولك 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!