Uncategorized

رواية ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم نور جابر

 رواية ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم نور جابر

رواية ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم نور جابر

رواية ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم نور جابر

يدخل قاسم وتلتفت ليله وتتصادم اعينهم 
قاسم ف سره:- عينيها حلوه اوي 
نجيب:-اتفضل ي قاسم 
قاسم:- في عمليه  مهمه ومراد مش موجود 
دخل مراد في نفس اللحظة 
مراد:- انا جييييت 
اي الجمال ده 
نجيب:- مراد
مراد:-اسف
نجيب:-مراد وليله واميره هيدخله معاك العمليات ي قاسم 
قاسم:- طيب ي نجيب بيه
خرج قاسم وليله واميره ومراد 
وجهزوا  ودخلوا كلهم 
ليله كانت مركزه في العمليه جدا وخرجت وهي مبسوطه 
وطلعت هي واميره وسلموا علي نجيب وروحه
ليله روحت وحكت لسيف وناهد ع كل اللي حصل 
وقاسم روح وقعد مع نجيب واتكلمو علي الاوراق اللي كانت مختفيه 
وناموا كل ابطالنا انهارده 
~~~~~~~~~~~~~
في صباح اليوم التاني 
صحيت ليله واخدت شاور وصلت فرضها  
ولبست وكان عباره عن(فستان اسود وحجاب ونقاب نبيتي ) ونزلت عشان تفطر وتروح الكليه
~~~~~
عند  اميره
صحيت واخدت شاور وصلت فرضها ولبست وكان عباره عن
(فستان بيبي بلو وحجاب ونقاب ابيض)وفطرت ونزلت تروح الكليه
~~~~
قاسم صحي
اخد شاور ولبس ونزل عشان يروح المستشفى 
~~~~
مراد صحي واخد شاور ولبس ونزل 
~~~~~
في الكليه  
ليله:- بفكر اروح انهارده المستشفى 
اميره:- اه ونبي انا كنت مبسوطه اوى 
ليله:- خلاص نخلص ونروح 
ودخلوا المحاضره
~~~~~
في المستشفى 
مراد:- هو البنتين مش هيجوا انهارده 
  نجيب:- لا جايين
مراد بفرحه:-طب كويس 
دخل قاسم
قاسم:- صباح الخير 
نجيب ومراد:-صباح النور
قاسم:-تعال ي مراد عاوزك
مراد:-جي مع السلامه ي حج
خرج  قاسم ومراد 
قاسم:-عندنا عمليات كتير انهارده 
مراد بصوت مسموع:-ي تري هتيجي امتي 
قاسم:-بتقول اي ي مراد 
دخلت ليله واميره
مراد بتواهن:-هيييي اهي جت 
قاسم بيبص شاف ليله 
قاسم ف سره:-البنت دي فيها اي كل لما بشوفها بحس ان قلبي بيدق جامد
 وصلوا ليله واميره عند مراد وقاسم 
ليله:-ازيكم 
مراد:-الحمدالله ولما شفتكم بقيت بخيييييير اوي
ضحكت ليله واميره 
مراد:-تعالي ي اميره عاوز افهمك شويت حجات مهمه جدا ف الطب
مشوا مراد واميره
ليله:-طيب اوي مراد
قاسم بغيره:-لا والله 
ليله:- اه والله 
مشئ قاسم وليله وراه
وجهزوا عشان يدخلوا اول عمليه
وتمت بنجاح 
وفون اميره رن 
وخلصت 
وقالت ي جماعه انا لزم امشي ماما تعبانه ولزم ابقي معاه
مراد:-تمام تعالي انا هوصلك
اميره:-لا انا هطلب اوبر
مراد:-لا طبعا يلا اتفضلي 
وخرج مراد واميره
طلعت ليله ملقتش اميره
ليله:-دكتور قاسم هي اميره فين 
قاسم:-مامتها تعبت وكانت لزم تمشي ومراد راح يوصلها
ليله:-تمام انا هطمن عليها
قاسم:-هو عنيكي دي لونها اي
ليله باستغراب:-ليه
قاسم:-عادي سوال
ليله:-تمام ومشيت
قاسم ف سره:-شكلي هحبك ي ليله
ومشي 
~~~~
عند مراد واميره
مراد:-اميره هو انا ينفع اخد رقمك
اميره:-اه طبعا لو عشان حاجه بخصوص التدريب
مراد:-اه طبعا 
اميره:- طيب اتفضل
وصلها وجت تنزل
مراد:- اميره
اميره:-نعم
مراد:-انا شكلي بحبك 
اميره بصت ليه وطلعت تجري
مراد:-والله بحبك ي اميرتي
~~~
نرجع تاني لقاسم وليله
قاسم:-الوقت اتاخر ي دكتور ليله 
ليله:-اه انا لزم امشي
قاسم:-تمام انا هوصلك 
ليله:-شكرا جدا
خرجت هي وقاسم
ورن فون ليله
قاسم بيبص للفون وكان الاسم هو(ملجي) 
ليله بفرحه:-الو
-: مجهول
ليله:-وحشتني اوي ي نن عيني 
-: مجهول
ليله:-هشوفك امتي ي دكتور قلبي
-: مجهول
ليله:-خلاص ماشي ي عاصم هستناك
وقفلت
قاسم:- مين عاصم ده
ليله بفرحه:-كل حاجه في حياتي 
قاسم بغضب مكتوم وغيره:-تمام ماشي 
   وصالوا وليله نزلت 
ودخلت البيت
قاسم بغضب:-ماشي  ي ليله قال كل حاجه في حياتي قال 
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع الفصول : اضغط هنا

اترك رد