Uncategorized

رواية أسيرتي الجميلة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

 رواية أسيرتي الجميلة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

رواية أسيرتي الجميلة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

رواية أسيرتي الجميلة الفصل الثالث 3 بقلم ندى محمد

كان يوجد رخامه بجانب السرير وضع آسر الكوب عليها ثم جلس ينظر لها بابتسامه وهي نائمه
استيقظت جميله من نومها وهي تصرخ 
جميله / عاااااااااااا
آسر  / في اي شوفتي عفريت
جميله / انت اي اللي مقعدك جمبي و انا اي اللي جابني هنا اصلا 
(البت دي فقريه يا جماعه عاجبها الاوضه الصغيرة اللي كانت فيها ????)
آسر / انا جبتك هنا اي رأيك 
كانت تحاول أن تبتعد عنه ولكن دون فائده
جميله / انا مش قادرة احرك رجلي 
آسر بضحك / اصلي ربطهالك
جميله بصويت / اييييه ليييه
آسر بغضب / لو صوتك علي تاني متلوميش غير نفسك على اللي هيحصل 
جميله بدموع / طب لو سمحت. لوسمحت . شيلهولي  انا رجلي وجعتني سيبني امشي من هنا انا ندمت اني جيت اصلا 
آسر ببرود / خلصتي ؟ الكوبايه اللي جمبك دي متقربيش منها لحد ما ارجع  . (الكوبايه دي كانت فيها مية نار )
جميله بعند / طب اي رأيك بقا ان انا هشربها 
آسر بعصبيه / انت هبله تشربي اي شايفاها عصير  دي ماية نار 
جميله / اهئ اهئ عايز تسلخني 
تركها آسر و نزل يضحك علي الطريقه اللتي تتحدث بها..كان يضحك لأول مرة منذ ثلاثة سنوات واحضر لها الفطور ثم صعد مرة أخرى …
كانت جميله في هذا الوقت تنظر إلى الغرفه كم هي جميله ربما تكون لملكه او لأميرة ..
جميله / لا بس الأوضه دي جامده اوي يا ترا هو لي جابني هنا  معقوله صعبت عليه .
ثم اكملت بسخريه/  صعبت عليه ايه  ده ربط رجلي بسلسلة حديد يا خسارة طلع شكل بس اما من جوا ابو لهب .. طب هو هيعمل فيا اي هيسلخني اهئ اهئ يا عيني عليا آخرة مسيرتي الفنيه وكتاباتي الموت ، صحيح كتاباتي فين  المذكره لا لا لاا 
جميله / عاااااا 
آسر /في اي شوفتي عفريت 
جميله / خضتني ..طب بص قولي انت هتعمل فيا اي عشان ابقى عارفه   عشان انا تعبت من كتر التفكير بصراحه 
آسر / جبتلك فطار عشان انت بقالك ١٢ ساعه نايمه ومكلتيش. 
ثم اكمل بهدوء . / يا ريت تاكلي أي حاجه 
جميله / انت عملت كل ده ليا . 
آسر لم يرد عليا ثم ذهب ليحررها من تلك السلسه الحديديه 
جميله / شكرا 
آسر بحب  / العفو 
جميله / ينفع اسألك سؤال 
آسر / إسألي 
جميله / هو انت عايش هنا لوحدك 
آسر / آه 
جميله /طب لي يعني انت ملكش اهل 
آسر / انت قولتي سؤال واحد ويلا كلي بقا ..
 بدأت جميله أكل في صمت إلى أن سألها آسر 
آسر / إسمك ايه 
جميله وهي بتبلع / اسمي جميله 
آسر في سره / جميله وأنتي جميله فعلا
جميله / طب وانت
آسر / احم آسر 
جميله في سرها / ده اي الفال ده يا ربي .
آسر / بتقولي حاجه 
جميله / أبداً بقول اني بحب الاسم ده .. هو انت هتسيبني امشي امتى 
آسر ف سره / مستحيل اسيبك 
آسر / السؤال ده انت اللي هتحددي الاجابه بتاعته على حسب تصرفاتك 
جميله / يعني عايزني اعمل اي 
آسر / بتعرفي تسكتي 
جميله ابتسمت ابتسامه صفرا ولم تتحدث 
قام آسر و احضر مذكراتها 
جميله / النوته بتاعتي بجد شكرااا
آسر / تسمحيلي  اقراها 
جميله استغربت من سؤاله وكانت لديها العديد من الاسئله له ولكن قررت أن تصمت لانه طلب منها ذلك.. 
آسر اقترب اكثر / ردي عليا 
جميله بتوهان / ها ارد اقول اي 
آسر / اي شكلي حلو 
جميله / اويييي  قصدي لا يعني 
ظل ينظر لها لدقائق ثم اقترب اكثر 
جميله / في اي  
آسر بيستفزها  / انت مبترديش لي انت خايفه اني أقرأها ولا اي ولا انت كاتبه فيها حجات مينفعش اني أقرأها .
جميله/ لا رد 
آسر بزعيق/ ما بترديش ليييي 
جميله /  كلها اماكن عامه انا روحتها قبل كده 
جميله بدموع / و ابعد عني لو سمحت . انت لي بتعاملني على اني واحده 
آسر / كملي واحده اي 
جميله / مش محترمه 
آسر باستفزاز / طب هو في واحده محترمه تدخل قصر زي ده لوحدها ف نص الليل ..
جميله بدموع / اظن اني قولتلك قبل كده بس انت اللي نسيت انا دايما بدخل اماكن زي كده وبتبقي اماكن عامه وانا فعلا غلطانه اني دخلت قصر معرفش عنه حاجه بس مش معنى كده انك تقلل مني او انك تقول عليا مش محترمه عشان انا محترمه اكتر منك ..وانت اصلا مشفتش تربيه عشان تعمل فيا كده ..
آسر كان هادئ الى حد ما ..ولكنه كان هدوء ما قبل العاصفه ..
ذهب إليها بكل هدوء ثم ضربها كف
من شدته جعل فمها ينزف 
اخد كوب ماء النار الموجود بجانبه و رماه.. ومن شده غضبه لم يلاحظ انه وقع على مذكراتها ..
آسر بزعيق / انت ازاي ترفعي صوتك عليا كده هاااا رديييي… قولتلك لو صوتك علي تاني متلوميش غير نفسك ..
جميله بعياط / انت اي ها انت اييي انت مش بني آدم  سيبني بقا حرام علييييييك 
آسر / منا فعلا هسيبك بس بعد ما اعمل فيكي كل اللي انا عايزة فااااهمه 
جميله بصراخ  / انت لا يمكن تكون بني آدم .. انا بكرهك 
آسر / محدش قالك تحبيني 
ثم تركها تبكي واغلق باب الغرفة عليها ثم نزل إلى الدور الأول
 دخل غرفه يسودها اللون الاسود ليفرغ غضبه في التمرين..
بينما ظلت جميله تبكي إلى أن ذهبت في النوم .
انتهى آسر من التمارين وارتدى ملابسه وصعد ليتفقدها..
لاحظ أن مذكراتها قد احترقت 
ورآها نائمه ودموعها مازلت على خدها ..
شعر وكأن هناك خنجر في قلبه 
آسر / انا آسف يا جميله سامحيني 
قرر انه سيفعل شيئ ليعوضها عن هذا ..
ثم نزل وخرج من القصر بأكمله 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!