Uncategorized

رواية أسيرتي الجميلة الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

 رواية أسيرتي الجميلة الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

رواية أسيرتي الجميلة الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

رواية أسيرتي الجميلة الفصل الرابع 4 بقلم ندى محمد

ثم نزل من القصر بأكمله ..
خد عريبته واتجه إلى بيت صديقه (ياسين)
خبط ع الباب  و ياسين فتحله وسلم عليه ودخل ..
ياسين / غريبه آسر باشا اللي مبيجيليش غير مرة ف الشهر عندي 
آسر / آه عايزك ف حوار كده 
ياسين بمرح  / وانا بقول بردو انك مش هتيجي عشاني .. قول عايز ايه
آسر / عايزك تاخد بالك من الشغل عشان هسافر بكرة ..
ياسين / طب وهترجع امتى 
آسر / مش عارف لسه ممكن اسبوع او اتنين..
ياسين / هتروح مع حد
آسر / ملكش دعوة 
ياسين / ماشي ي عم سافر انت ومتقلقش ..
آسر قام سلم عليه وحضنه ونزل 
راح اشترى هديه ورجع ع القصر تاني ..
…….**…….**…….**…….
عند جميله ♡
كانت نائمه ثم استيقظت فلم تجده 
حاولت فتح الباب مرات عديده 
جميله / مفيش فايده كده كده هو قافله بالمفتاح ..
ظلت تبحث عن مخرج آخر ف الغرفه فوجدت نافذة مفتوحه 
جميله بتفكير / هو الواحد لو نط من الدور التاني يموت .. طب ما انا كده كده هموت هو أبو لهب ده هيسيبني ف حالي ..
تعبت وجلست على السرير تبكي على مذكراتها المحروقه ..
إلى أن فتح آسر الباب 
آسر / جميله 
إقترب آسر من جميله ولاحظ انها كانت بتعيط..
آسر / جميله انا آسف 
جميله / لا رد بتعيط بس
جلس بجانبها على السرير
آسر  بحنان وهو بيحط إيده على شعرها /  جميله انا مكنش قصدي 
جميله خافت وبعدت عنه بسرعه 
آسر شعر بألم لأنه السبب في انها تخاف منه إلى هذا الحد 
اقترب منها بهدوء وحضنها  
آسر / إهدي خلاص ومتخافيش 
جميله بتحاول تبعد بس مش عارفه 
آسر مسحلها دموعها بحنان وقال/ أنا آسف سامحيني 
ثم نظر إلى مذكراتها وقال/ والله كنت متعصب ومخدتش بالي ان الكوبايه وقعت عليها انا دايما بجيب ماية نار عشان احرق بيها ورق او صور عشان عندي حساسيه من الدخان ..
جميله / لا رد 
آسر / طب بصي جبتلك إي 
وأخرج بوكس كبير ووضعه بجانبها  ..♡
آسر / مش عايزة تشوفي فيه اي ؟
جميله / مش عايزة حاجه 
آسر / متأكده يعني آخده وأخرج 
جميله بصتله بتكشيرة  وبعدين خدت البوكس وفتحته ..
إتفاجأت بفستان  أحمر كت و ديق من فوق ومليان فصوص ومن تحت ساده وواسع ..
جميله عجبها الفستان اوي 
آسر / حلو 
جميله / آه 
آسر / طب يلا البسيه
جميله بتبريقه /  و انت عايزني البسه لي ؟
آسر / هو انتي بتبصيلي كده لي … آه طب اوعي تفهمي صح بقا
جميله قامت تجري 
جميله / مش هلبسه 
آسر / براحتك انا كنت عايز أخرجك نتعشى سوا برا 
جميله بفرحه / بجد 
آسر / آه بجد ولسه في مفاجأه تانيه هقولهالك لما نطلع ..
جميله/ ماشي 
آسر /  انا خارج ..إلبسي بسرعه بقا وإفتحي الدولاب ده هتلاقي فيه كل حاجه هتحتاجيها مع الفستان ، وخرج
 وبالفعل جميله ارتدت الفستان وكانت تشبه الأميرات 
وفتحت الدولاب إختارت إكسسوار رقيق وكعب أسود وخدت فرشاه وسرحت شعرها وسابته سايب
 (شعرها كان بني متوسط الطول وناعم ♡)
عندما انتهت حاولت فتح الباب 
المرة دي الباب كان مفتوح 
جميله بسعاده / هيييه اتفتح 
ونزلت جري 
كان آسر خلص هو كمان  و مستنيها امام غرفته (الدور اللي تحت)
وبووووووم 
جميله خبطت في آسر وهي نازله ووقعوا ع الارض ..
(آسر وقع على ضهرة وجميله وقعت عليه ) 
جميله / آه يا رجلي 
آسر / آه يا رجلك لي هو مين اللي واقع على مين 
جميله قامت بسرعه
جميله / انا آسفه 
آسر / امم وكنتي نازله جري لي ؟
جميله / انا آسفه 
آسر / بطلي تتأسفي وردي عليا .. نازله تجري لي ؟
جميله بكدب /  ك كنت عايزة اوريك الفستان
آسر قبلها من خدها …
آسر / الفستان جميل بس انت بتكدبي ..
جميله / انت. انت ازاي تبوسني هه انت مش محترم .. 
آسر / يلا بدل ما ألغي العشا واوريكي ازاي مش محترم  .. 
 وخرجوا من القصر .
وقفوا قدام العربيه 
آسر / يلا اركبي ..
جميله ركبت ، وراحوا مطعم فخم أوي..
المطعم كان فاضي عشان آسر حجزه ..
قعدوا وجميله كانت مبهورة بالمكان 
آسر / إي رأيك ف المطعم
جميله / جميل ..
آسر / انتي أجمل .. مش عايزة تعرفي اي هي المفاجأة التانيه 
جميله / إي 
آسر / مش انا حرقتلك المذكرات بتاعتك..هنسافر بكره.. والأماكن انتي اللي هتختاريها كمان ..عشان تكتبي مذكرات بدل اللي اتحرقت ..
جميله فرحت اوي وحست ان هو حنين مش زي ما كان مبينلها في القصر ..
 بعد كده فيه جرسون جه وقدملهم حاجه غريبه اوي قبل الأكل..
(كان طبق وفيه مذكرة) 
آسر شاور للجرسون انه يحطها قدام جميله ويمشي ..
آسر كان منتظر ليرى ردت فعلها 
جميله بفرحه / حلوة اوي بجد
آسر / عجبتك 
جميله / جدااا
آسر / يعني مسامحاني 
جميله كانت هترد بس الجرسون جه مرة تانيه ومعاه الأكل 
آسر / عايزك تاكلي كويس 
جميله / حاضر 
بعد شويه ♡
جميله / يا آسر 
آسر كان فرحان عشان دي اول مرة تناديه بأسمه 
آسر / على فكرة اول مرة اعرف ان اسمي حلو كده .
جميله / يووووه 
آسر / خلاص قولي عايزة ايه 
جميله / عايزة أحلي 
آسر / يعني إيه 
جميله / يعني عايزة حاجه مسكرة 
آسر / آه طيب عايزة ايه 
جميله / آيس كريم 
آسر / عيوني.. خلصي أكل وبعدين هجبلك 
جميله / ما انا كلت خلاص 
آسر / لا خلصي طبقك
جميله / حاضر 
آسر / على فكرة انا معرفش عنك حاجه خالص .
جميله / عايزني اعرفك بنفسي يعني 
آسر / آه 
جميله / ماشي انا جميله الشناوي و..
آسر / ههههههه أخت محمد الشناوي 
جميله /  هاهاها واسم الباشا اي 
آسر /  آسر مهران .. خلاص طب كملي مش هتريق تاني 
جميله / ماشي ..عندي ٢٨ سنه ..كنت بشتغل مهندسه.. ماما وبابا اتوفوا ف حادثه عربيه من ٤ سنين  وهم مسافرين ومعنديش
إخوات ، ف من ساعتها سيبت شغلي وسيبت البيت و بقيت بعيش في فنادق وبزور أماكن غريبه وبكتب عنها ..
آسر / آسف اني فكرتك بيهم 
جميله / عادي انا منسيتهمش اصلا 
آسر / طب و لي سيبتي البيت 
جميله / لا دي حكايه طويله مش وقته .. المهم وانت بقا لي عايش لوحدك  وبتشتغل اي ..
انا دكتور جراح و صاحب مستشفيات المهران.. 
انا وياسين شركا سوا 
جميله / طيب ليه عايش ف مكان زي ده لوحدك ومعزول عن الناس 
آسر بيحاول يبقى هادي عشان مش عايز يفتكر حاجه من الماضي ..
جميله / لو مش عايز تقول خلاص ..
آسر / خلصتي أكل 
جميله / آه من بادري 
آسر/ يلا نمشي
جميله / انا مش عايزة امشي 
آسر بعصبيه  / يلا ..
جميله / طب ينفع اطلب  طلب صغير ..
آسر / …..
جميله بدموع / عايزة اروح الفندق هلم شنطتي وحاجتي و وارجع  والنبي 
آسر شدها ركبها العربيه وقفل الباب جامد ……….
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد