روايات

رواية ابني ازاي الفصل الثاني 2 بقلم ملك

 رواية ابني ازاي الفصل الثاني 2 بقلم ملك
رواية ابني ازاي البارت الثاني
رواية ابني ازاي الجزء الثاني

رواية ابني ازاي الحلقة الثانية

ندي بصدمه: انت بتعمل ايييي
لقيتو جري حاولت الحقو معرفتش شوفتو وهوا بيحط الورقه قدام الباب شوفتو بعيني روحت اشوف الورقه
“كريم بقا بيحبك ونا هكون مطمن انو معاكي يندي”
ندي معنه كده ان الشخص ده يعرفني ولي لو كريم كان ضايع اكيد كان اهلو هيخدو ده حد قاصد انو يعيشو معايا بس نا مش هدي لحد فرصه
في مكان تاني
مجهول: يعنيي ايي شافتك انت غبي
_ياباشا نا لسه بحط الورقه لقيتها فتحت الباب
مجهول: نا مشغل حبت اغبيه غور من وشيي
_اومرك ياباشا
نرجع لي ندي وكريم بقا!
كريم: ماما نا عايز اطلع لفوووق عند ربنا
ندي: بس يكريم متقولش الكلام ده تاني بعد الشر عليك
منال: هتعملي اي يبنتي
ندي بتوهان: معرفش ي امي معرفش نا هخش استريح وخلي بالك من كريم
منال: طيب يحبيبتي
محمد كان بيفتح باب الشقه وداخل
محمد بزعيق: نا مش قولت مش عايزين الواد ده هنا تاني
ندي بعصيبه: اعمل اي دلوقتي اتفضل اقرا كل الورق وشوف حط نفسك مكاني ده مش ذنبي ولا ذنبك لو عايز ترميه وقلبك هيبقا حجر ارميه بعد اذنكو
كل ده تحت صدمه محمد
محمد: تعاله يكريم
كريم بعياط: لا يا عمو انت وحش وبتزعق ونا بخاف منك اوي
محمد بضحك: لا متخفش تعاله
كريم راحلو وي هوا خايف
كريم: ن. ع. م
محمد: انت اسمك كريم اي
كريم ببراءه : معرفش يعمو
محمد حس انو غلبان حضنو وقام نزل
ندي بتفيكر: تعمل اي يمريم دلوقتي
مريم: مفيش حل غير انك تعرفي مين صاحب الورق وبيعمل معاكي كده لي ويعرفك منين
ندي: وده هعرفو ازاي
مريم بتفكير: بصي اسمعي
كريم بعياط صحي من النوم: يماممممماااا يمممممااامااا
ندي سمعتو قامت تجري تشوف فيه اي
ندي بخضه: في اي يكريم
كريم: بابا هيخطفني يماما نا شوفتو بعيني
ندي حضتنو: اكيد ده كابوس متقلقش نا هنام جنبك
نمت جنبو لحد مراح ف النوم وكل ده بفكر طالما حلم بي ابوه يبقا ليه اب وقاسي اوي عليه ياربي مشقدره افكر والنوم غلبني نمت زي منا جنب كريم
صحيت الصبح لقيتو نايم زي الملائكه
ندي: حقيقي الاطفال براتهم جميله جداا
غطيتو ودخلت اعمل الفطار عشان ماما نزلت
خلصت الفطار ورحت صحيتو
كريم بنوم: اي يابابا معاد المدرسه جه
حاولت اتكلم معاه علي اساس اني ابوه وهوا نايم عشان يقول اسمو
ندي: انا اسمي اي يحبيب بابا
كريم بنوم: معرفش اسمك اي يابابا
ندي بفقد الامل؛ كريم حبببي قوم نا ندي مش بابا
كريم صحي فاجاه: ماما حبيتي وحضني كتير وقعد يحضني
ندي: خلاص كفايه يلا الفطار بره
خرجنا وقعدنا علي الفطار وخلصنا وروحت جهزت عشان انزل الشغل
كريم: مش هروح المدرسه بقا
ندي: مدرست اي
كريم: اه صح نا نسيت انك ماما مش بابا
ندي: تمام بس اسمي ندي مس ماما
كريم كان هعيطت: لا ماما
نزلت مهو مفيش فايده فيه
روحت الشغل تحت نظرات الجميع وهمسهم عليا عشان كريم قال اني مامتو
ندي: جماعه نا مخلفتش هوا بس الولد نا شبه مامتو فا بيقولي يماما ولو سمحت مش مستاهله نظراتكو ليا تمام سبتهم ودخلت تحت صدمت الجميع
السكريتيره: مدام ندي قصدي انسه ندي
ندي بعصيبه: انسه خير
السكرتيره: الجواب ده لحضرتك شخص جه وسابو ليكي
ندي عرفت ان هوا نفس الشخص فتحت الجواب
“فلوس مدرست كريم هتوصلك علي طريق الظرف اللي هبعتو كل شهر وهوا في مدرسه ***** وشكرا علي لطفك معاه”
ندي بتفكير رنت علي مريم وحكتلها وقولتلها اني هعرف مين هوا عن طريق الفلوس دي اكيد فيه دليل واكيد هعرف خلصت شغل ورحت قعدت اخبط بس
محدش بيفتح روحت لي الجيران فتحتلي شاب شعرو اسود وعيونو شبه البحر
احمد: اي يانسه نا حلو لي الدراجه
ندي بكسوف: لا مقصدش انت لسه ساكن جديد
احمد توتر: اه خير في حاجه
ندي: متعرفش اهل البيت فين
احمد: اااه معرفش والله نا شوفتهم نزلين يجرو عسلم
ندي اتخضت جدا وقعدت ترن بي محدش بيرد واخيرا حد رد
ندي بخضه: ماما انتوو فين
منال بعياط: تعالي بسرعه يندي
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ابني ازاي)

اترك رد

error: Content is protected !!