Uncategorized

رواية عشق المراد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمه جودة

تاني يوم 
اسر .. صباح الخير يا قلبي 
مرام .. صباح النور وباسته في خده 
اسر .. بصي اهلنا زمانهم جايين في الطريق 
مرام .. اه انا عارفه 
اسر .. اقعدي وانبسطي مع كلو انهارده عشان السفر الفجر 
مرام .. انت لحد دلوقتي مقولتليش  هنروح فين 
اسر .. هنسافر برا مصر 
مرام .. عارفه فين يعني 
اسر .. كان نفسك في اي وكتباها في مذكراتك 
مرام راحت جابت المذكره .. 
دي اول مسدج كانت في المذكره من سنتين 
( عمري ما حبيت والا عرفت معني الحب انهارده اول يوم ليا في الشركه مش عارفه حسا اني هيحصل حاجه هتغير حياتي حسيت ب إعجاب ناحية اسر بس دا اول يوم ليا وكمان عرفت انو خاطب  )
(نفسي الشخص اللي هحبو انا وهو نلف العالم مع بعض )
( مبسوطه اوي حسا أن قلبي بيرفرف اسر فشكل خطوبتو انهارده انا فرحانه بس مش شمتانه انا زعلانه انو خسر البنت اللي حبها )
( انا بعترف اني بحب اسر  بس لحد دلوقتى مش عارفه شعورو من ناحيتي )
( انهارده خطوبتي علي اكتر بني ادم حبيتو وهو اسر  صحيح اسر زعلني قبل كدا بسبب التصرف بتاعو بس قلبي مقدرش يزعل منو مش عارفه حسا بشعور حلو اوي وغريب في نفس الوقت )
مرام دمعت .. انت قرأتهم 
اسر .. لي الدموع دي انا كمان بحبك وبعشقك 
مرام .. انا مش فاهمه حاجه ????
اسر ضحك .. هلف بيكي العالم 
مرام نطت عليه .. قول والله 
اسر .. والله 
مرام .. وهتفسحني ونبسط وكدا 
اسر .. ايوه طبعا 
مرام .. انا بحبك اوي اوي 
اسر .. وانا بموت فيكي 
شويه وأهلهم جم 
مامت مرام .. مبسوطه يا حبيبتي
مرام بكسوف .. اه يا ماما 
مامت اسر ضحكت .. متكسفيهاش اكتر من كدا 
وفضلو قاعدين شويه ومشيو و ودعو مرام واسر عشان سفرهم 
*****
داليدا بترن علي مراد 
مراد .. معقول اصحي علي صوت القمر 
داليدا .. يا راجل هو فين 
مراد .. بيكلمني 
داليدا .. مراد 
مراد .. قلبه 
داليدا .. انت بقيت ممحون  كدا لي 
مراد .. يا صبر ايوب انتي عايزه اي يا بت 
داليدا ضحكت .. هنسافر امته 
مراد .. اسر طيارتهم الفجر احنا هنمشي الساعه سته 
داليدا .. امم ماشي 
مراد .. وحشتيني 
داليدا .. وانت كمان انت فاضي انهارده 
مراد .. افضالك 
داليدا .. احم عايزه اروح اجيب حاجات عشان المصيف 
مراد .. ماشي ساعه وهكون عندك 
داليدا .. قلبي والله 
*********
عز .. لي لي 
ليليان نايمه …
عز .. بسسسسس لي لي
ليليان .. 
عز شالها وحطها في البانيو وفتح عليها الميه 
ليليان .. اععع بغرق الله يخربيتك حد يصحي حد كدا 
عز ضحك .. اعملك اي انتي مش راديه تصحي 
ليليان .. كدا ورشت عليه ميه وشدتو جمبها 
والاتنين بيضحكو 
عز .. احنا مش هنعقل بقي 
ليليان .. عز 
عز بيرجع خصلات شعرها خلف أذنيها  .. قلبه 
ليليان .. مينفعش نخلف دلوقتي 
عز .. لي 
ليليان .. يا زيزو افهمني انا خايفه ومازلت بخاف من البعد وبذات انت 
وبعدين عشان نربي عيال لازم نتربي الاول
عز .. عملتي كدا لي 
ليليان بتوتر  .. عملت اي 
عز .. مش عايزه تخلفي مني يا ليليان 
ليليان .. عز افهمني 
عز طلع شريط منع الحمل من جيبو .. دا بيعمل ايه في الدرج 
ليليان عيطت .. عشان خايفه افهم بقي انا بطلت اخد البرشام احنا متجوزين تقريبا من خمس شهور  بقالي شهر مبطله اخدو خايفه وكل يوم بعيط وانت مش حاسس 
عز قلبو وجعو علي منظرها وخدها في حضنو .. انا اسف فهميني طيب
ليليان .. خايفه اخلف وانت تموت لسه خايفه انت صحيح سيبت الداخليه بس خايفه واحنا مش قد مسؤليه زي دي بس انا والله بحبك وبعشقك ولما خدت البرشام كان خوف وانت لما مراد تعب نسيتني خالص خليتني اشك انك مبتحبنيش وبتخوني 
عز بوجع  .. انا اسف سامحيني والله العظيم معرفش ازي عملت كدا 
ليليان كانت بتعيط ..انت  هتطلقني
عز بصدمه .. نعم 
ليليان ..  عشان خدت البرشام من وراك 
عز .. لي لي انا اسف اني وصلتك للحاله دي وطلاق انا مبطلقش هو في حد يعيش من غير روح انتي روحي 
ليليان  حضنتو .. متزعلش مني مش هعمل كدا تاني
عز .. خلاص بقي احنا هنسافر الساعه سته وبليل هنروح لأسر نسلم عليه قبل ما يسافر 
ليليان ضحكت .. احنا هنفضل قاعدين في الميه كدا 
عز ضحك .. اه اصبري 
وقام حط صابون علي الارض 
ليليان .. وتقولي عايز تخلف  انت لوحدك عيل 
عز .. بقي انا عيل طب تعالي 
وفضلو يتزحلقو 
ليليان .. ربنا يخليك ليا 
عز .. ويخليكي ليا عندي مفجأ صغيره 
ليليان بحماس .. اي 
عز .. تعالي بس نخرج من هنا
ليليان .. احنا هنخرج وهدومنا مبلوله كدا هنبهدل الأوضه 
عز شالها وخرج .. هنضف معاكي 
حطها علي السرير وراح جاب من الدولاب علبه 
ليليان .. اي دا 
عز .. احم انا هتجوز تاني 
ليليان مسكت في رقبتو .. دا عندها انت بتاعي لوحدي والله اموتك هنا
عز .. اوعي هتخنقيني 
ليليان .. بقي عمال  تضحك وتهزر عشان تقولي هتجوز تاني 
عز .. تقبلي تتجوزيني 
ليليان .. طب ما احنا متجوزين 
عز .. الشرع محلل اربعه كل ما ازهق هتجوزك تاني 
ليليان ضحكت .. عز انا مبسوطه اوي 
عز لبسها الخاتم وكان الماظ .. متقلعهوش من ايدك 
ليليان .. مينفعش اقلعو اصلا 
عز .. تعالي نفطر ونروق  الاوضه  عشان العسل اللي حصل دا 
ليليان .. بس انا عايزه العب  
عز .. بس كدا اصبري بس 
ليليان .. بتعمل اي 
عز .. بثبت الكاميرا عشان تكون ذكري لينا 
وراح ضاربها بالمخده 
وهي ضربتو بالمخده 
وفضلو يضربو في بعض وهما بيضحكو لحد ما المخدات نزلت ريش النعام 
( مخدات ريش نعام )
عز فرد ضهرو علي الارض وشاور ل ليليان تيجي جمبو وحط رأسها علي قلبو 
عز .. سامعه قلبي 
ليليان .. بيقول بحبك 
وابتسمو بحب 
             ********
مراد .. انتي بتجيبي اي نفسي افهم 
داليدا .. لبس عشان انام بيه هناك 
مراد ضحك .. حلو اوي اللبس دا 
داليدا اتكسفت .. ملكش دعوه 
مراد .. كارت دعوه 
داليدا .. نينينيني بارد
مراد .. لا سخن 
داليدا .. انا خلصت كدا 
مراد .. طيب تعالي نروح العربيه 
داليدا .. اشطا 
راحو عند العربيه لقو العربية مكتوب عليها “عشق المراد “
وبلالين هيليوم  كتير حوالين العربيه 
وفي بوكيه ورد علي العربيه باللون الابيض رقيق اوي بوكس كبير محطوط جمب الورد  
داليدا كانت فاتحه بوقها من المنظر .. دا بجد 
مراد .. بحبك 
داليدا .. انا مبسوطه اوي انت بتحبني اوي كدا 
مراد اتنهد .. والله حبي ليكي ميتوصفش ولا يتقال حبي ليكي فوق الخيال حبي ليكي حب عاشق والهان 
داليدا ابتسمت بحب وهو حط ايدو علي كتفها 
داليدا .. انت اي انت ملاك من السماء والا اي بظبط 
مراد .. انا عاشق 
داليدا مسكت ايدو بحب 
******
“في المساء “
عمر .. انا تحت يلا عشان نروح لأسر 
نانسي .. حاضر نازله 
نزلت 
عمر .. اي القمر دا 
نانسي .. شكرا 
عمر .. تعالي يلا 
نانسي ركبت .. اومال فريده مش هتيجي 
عمر .. ادهم هيجيبها هو كلمني وقال هيروح يجيبها 
نانسي .. مالك حساك تعبان 
عمر .. إرهاق بس  
نانسي بقلق .. عمر انت كويس 
عمر .. انا كويس يا حبيبتي بس مرهق شويه 
نانسي  مسكت ايدو .. عمر ارجوك خلي بالك من نفسك انت متعرفش انت بنسبالي اي 
عمر بضحك  .. ابقي بنسبالك اي 
نانسي ..والله انت سخيف انت بتهزر ومش تعبان 
عمر .. بشوفك هتعملي اي  
نانسي .. بحبك 
عمر .. الكلمه دي بتشيل اي تعب 
******
ادهم .. يا فريده منك لله بقالي ساعه تحت 
فريده .. خلاص يا ابو الاداهيم نازله 
ادهم .. ابو الاداهيم انا هفشكل الخطوبه دي 
فريده نزلت .. تفشكل اي يا عسل يلا قدامي 
ركبوا العربيه 
فريده .. ادهومي 
ادهم .. مش مرتاحلك 
فريده .. لي دا انا قمر وعسل بص بس لما نوصل تقولهم أن انا وانت اللي هنوصل اسر ومرام وبما أن إحنا هنسافر الساعه سته نوصلهم ونصيع انا وانت لحد الساعه سته الصبح 
ادهم  ضحك .. يخربيتك فكرتي في كل دا 
فريده .. اوووووماااال 
ادهم .. بس انا محضرتش شنطتي 
فريده .. امم انا هحضرهالك
ادهم .. ماشي انا هتفق مع عمر 
فريده .. خد شغل اغنيه هوبااا 
ادهم تنح .. انتي عايزه اي 
فريده قلعت الكوتشي .. بص هحط رجلي علي رجلك ونغني مع الاغنيه زي الفيديو دا 
ادهم بضحك .. ماشي يا اختي 
وشغلو الاغنيه وخلصت وادهم ميت ضحك فريده ضحكت علي ضحكو 
*********
راحو عند اسر وفضلو يهزرو ويضحكو وفرح راحت بس يوسف اللي وصلها 
الساعه بقت 12 والكل روح بيتو وادهم استأذن من عمر انو ياخد فريده 
وكيان ملقاش فرصه يتكلم مع فرح 
ويوسف بردو هو اللي جه خدها 
عز خد ليليان وراحو يسلمو علي مامته وباباه 
******
عز .. اهلا  يا عمتي 
عمت عز .. اهلا يا حبيبي امك قالتلي أنكو رايحين مصيف كلكو 
 عز .. أه انا وصحابي 
عمت عز .. طب وداليدا وليليان رايحين لي بدل ما انت مع صحابك 
عز بخنقه .. مراد خطيب داليدا والباقي صحابي وصاحب داليدا ومخطوبين لبعض 
عمتو .. خد روان معاك 
عز بعصبيه خفيفه .. كلنا طالعين متجوزين وخاطبين هي طالعه لي 
عمتو ببرود .. خدها يا عز وراحت مدمعه بسهوكه يرضيك كدا يا اخويا 
ابو عز ..  خلاص يا حبيبتي خدها معاك يا عز
عز بضيق .. حاااضر يلا يا ليليان نمشي 
              *******
في الفون 
مراد .. مال صوتك 
داليدا .. بنت عمتي 
مراد .. مالها 
داليدا .. جايه معانا وهي بارده اوي وحربايه وبتلف علي الرجاله 
مراد ضحك .. فكك منها هخلع انا وانتي 
داليدا ضحكت 
وقعدو يتكلمو شويه وقفلو 
روان تبقي بنت عمت عز بس علي طول بيحسدو عيلة عز وداليدا عشان احسن منهم وبيحقدو عليهم 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!